PML View
wsj0518.cz
mrp-layer | PCEDT/mrp/wsj0518.cz.mrp.gz |
---|
a-layer | PCEDT/pml/wsj0518.cz.a.gz |
---|
m-layer | PCEDT/pml/wsj0518.cz.m.gz |
---|
t-layer | PCEDT/pml/wsj0518.cz.t.gz |
---|
w-layer | PCEDT/pml/wsj0518.cz.w.gz |
---|
treex-layer | PCEDT/treex/wsj0518.cz.treex.gz |
---|
s-1
Drobní
obchodníci
tvrdí,
že
poslední
trend
je
jako
splněný
sen:
alespoň
zpočátku
cenově
dostupnější
sazby
pro
zdravotní
pojištění
zaměstnanců.
s-2
Ale
pak
se
probudí
do
noční
můry.
s-3
Rozumné
sazby
v
prvním
roce
mohou
být
vystřídány
navýšeními
o
60
nebo
více
procent,
jestliže
pojištěný
zaměstnanec
zažádá
o
větší
plnění,
stěžují
si.
s-4
Pro
jeden
malý
marylandský
podnik
se
platby
pojistného
zvedly
o
130
%
za
méně
než
dva
roky,
poslední
zvýšení
přišlo
potom,
co
byla
jedna
z
jeho
tří
pracovníků
postižena
vychýlením
ploténky.
s-5
"Existuje
výrazná
možnost,
že
kvůli
tomu
ztratím
práci,"
řekla
nedávno
zaměstnankyně
Karen
Allen,
z
firmy
Floor
Covering
Resources,
sídlem
v
Kensingtonu
v
Marylandu,
na
slyšení
v
Kongresu.
s-6
Řekla,
že
její
zaměstnavatel
si
nemůže
dovolit
zvýšení
sazeb,
a
že
se
bojí,
že
s
platebním
plánem
pojištění
při
její
nemoci
nenajde
jinou
práci.
s-7
Obavy
mají
stejnou
měrou
zaměstnanci
i
zaměstnavatelé.
s-8
Průzkumy
opakovaně
ukazují,
že
vlastníci
malých
podniků
řadí
dostupnost
a
zvyšování
nákladů
na
zdravotní
pojištění
mezi
své
největší
starosti.
s-9
Zdravotní
podvýbor
Sněmovního
výboru
pro
energie
a
obchod,
který
vede
demokratický
republikán
Henry
Waxman
z
Kalifornie,
prošetřuje
stížnosti,
že
drobní
podnikatelé
nemohou
zůstat
u
rozumně
oceněného
pojištění
zdraví
zaměstnanců,
když
je
potřeba
plnění
pojistky,
ale
často
nemohou
dostat
krytí
na
všechno,
jestliže
pracovník
je
označen
jako
zdravotně
nepojistitelný.
s-10
"Mám
pro
lidi
v
jejich
postavení
jedno
staré
pojmenování:
nemocní
lidé,
kteří
potřebují
zdravotní
pojištění,"
říká
republikán
Waxman.
"
s-11
To,
co
nyní
vidíme,
se
vysmívá
ideje
pojištění:
propusťte
nemocné
a
nechte
je
zaplatit
jejich
vlastní
účty."
s-12
Někteří
zákonodárci
možná
usilují
o
zákony,
které
by
omezily
příliš
restriktivní
pojišťovací
pravidla.
s-13
Znepokojení
roste
se
zvýšeným
úsilím
pojistitelů
dobývat
trh
s
malými
podniky.
s-14
Jak
se
větší
společnosti
stále
více
a
více
samopojišťují,
nebo
využívají
rezerv,
aby
zaplatily
lékařské
účty
svých
vlastních
zaměstnanců,
pojišťovací
průmysl
míří
na
trh
malých
zaměstnavatelů,
který
pro
něj
kdysi
byl
stojatou
vodou.
s-15
"Pojišťovací
společnosti
nabídnou
dobrou
sazbu,
pokud
nebude
nikdo
nemocný,
ale
to
je
jako
hod
kostkami,"
říká
Rosemary
Heinhold
z
úřadu
pro
služby
malým
podnikům,
skupiny
představující
35 000
malých
podniků
z
celé
země.
s-16
"Jeden
případ
rakoviny
nebo
rizikového
těhotenství
s
nemocným
dítětem
a
sazby
jdou
nahoru
o
40
až
60
procent.
s-17
Lidé
z
malých
podniků
končí
s
placením
pojistného
ve
výši
dvoj
až
trojnásobku
nákladů
na
jednu
nemoc."
s-18
Mimoto
skupina
tvrdí,
že
některým
z
jejích
členských
společností
bylo
odepřeno
pojištění,
protože
jednotliví
pracovníci
měli
medicínské
problémy,
které
se
rozprostírají
od
slabého
srdce
až
po
psychologické
poradenství
po
rozvodu,
hemeroidy
či
nadváhu.
s-19
Americká
asociace
zdravotního
pojištění,
obchodní
skupina
pojišťoven,
uznává,
že
tvrdá
konkurence
mezi
jejími
členy,
kteří
se
snaží
pojistit
podniky
tak,
aby
to
během
prvního
roku
pojistného
krytí
bylo
ještě
přijatelným
rizikem,
zhoršila
problém
v
tržním
prostředí
malých
podniků.
s-20
Ale
prohlašuje,
že
rychlé
zvyšování
sazeb
je
přímo
vázáno
na
prudké
zvýšení
nákladů
na
zdravotní
péči.
s-21
Někteří
obchodní
analytici
viní
z
problému
tvrdou
konkurenci
na
pojišťovacím
trhu.
s-22
Říkají,
že
pojišťovací
společnosti
používají
metody
zaměřené
na
vyloučení
nepříjemného
rizika,
protože
to
tak
dělají
jejich
konkurenti.
s-23
Ale
všeobecná
praxe
činí
obtížnější
včlenit
malou
skupinu
lidí
do
větších,
tedy
rozprostřít
riziko
přes
větší
pojistnou
bázi.
s-24
"Neviním
pojišťovny
ze
zpronevěření
se
povinnosti,"
řekl
Robert
Patricelli
z
obchodní
komory
týmu
pana
Waxmana.
s-25
"Nemůžete
žádat
po
nějakém
dopravci,
aby
uzavřel
pojištění
na
sociálním
základě,
když
se
může
zničit
na
tržišti."
s-26
Republikán
Waxman
a
demokratický
senátor
Edward
Kennedy
státu
Massachusetts
navrhli
nařízení,
kterým
by
se
s
problémem
vypořádali.
s-27
Návrh
je
jenom
částí
legislativy,
která
by
vyžadovala,
aby
podnikatelé
zajistili
plnění
zdravotního
pojištění,
je
to
myšlenka,
která
je
důrazně
odmítána
drobnými
podnikateli,
kteří
říkají,
že
by
jenom
navýšila
problémy
s
náklady
na
pojištění.
s-28
Ale
lobbyisté
malých
podnikatelů
říkají,
že
podporují
myšlenku,
zahrnutou
v
Kennedy-Waxmanově
návrhu,
na
nové
zákony
nebo
nařízení
vyžadujících
širší
využití
kolektivního
stanovení
sazeb,
které
upevní
sazby
pro
využívání
zdravotní
péče
společenstvím
nebo
jinou
velkou
skupinou,
a
jsou
navrženy,
aby
zabránily
pojišťovacím
společnostem
vybírat
si
za
klienty
jenom
malé
společnosti
s
nízkým
rizikem.
s-29
Ale
první
na
seznamu
priorit,
tvrdí
Národní
federace
nezávislého
obchodu,
je
zrušit
státní
zákony
vyžadující
zahrnutí
zvláštních
položek,
jako
je
třeba
psychiatrická
péče,
do
základních
zdravotních
plánů.
s-30
Takové
podmínky,
tvrdí,
učiní
obtížným
stanovit
základní,
nízko
nákladový
balíček
zdravotních
náhrad.
s-31
"Ještě
než
stát
Wisconsin
uzákonil,
že
má
být
hrazena
péče
o
duševní
zdraví,
bylo
ve
státě
jenom
70
klinik
pro
mentální
zdraví;
nyní
jich
existuje
400,"
říká
Carolyn
Miller,
lobbyistka
NFIB.
s-32
Tvrdí,
že
podobná
nařízení
zvýšila
náklady
na
pojištění
o
20
%
v
Marylandu
a
o
30
%
v
Kalifornii.
s-33
Asociace
pojišťovnictví
také
ostře
nesouhlasí
s
kolektivním
stanovením
sazeb,
které
"neušetří
jediný
dolar,"
jak
tvrdí
James
Dorsch,
washingtonský
právní
zástupce
HIAA.
s-34
"To
jenom
způsobuje,
že
podnikatelé
v
oblasti
zdraví
podporují
ty
nezdravé
a
pro
všechny
zaměstnavatele
je
méně
stimulující,
aby
se
starali
o
zdraví
svých
pracovníků."
s-35
Pan
Dorsch
říká,
že
HIAA
pracuje
na
návrhu
vytvoření
mechanismů
soukromně
financovaného
zajištění,
aby
pomohla
pojistně
krýt
malé
skupiny,
které
nemohou
získat
pojištění
bez
vyloučení
jistých
zaměstnanců.
s-36
Složitost
pojišťovacího
problému
činí
obtížným
předpovědět
výsledek.
s-37
Ale
pro
paní
Allen,
zaměstnankyni,
které
problém
se
zády
způsobil
ohromné
navýšení
pojistných
sazeb,
je
východisko
jednoduché.
s-38
"Co
je
dobrého
na
tom
mít
zdravotní
pojištění,"
ptala
se,
"když
je
tak
nákladné,
že
se
stane
nemožným
si
ho
udržet
po
jediném
větším
proplácení?
dependency tree
•
text view