PML View

wsj0518.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj0518.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj0518.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj0518.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj0518.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj0518.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj0518.cz.treex.gz

s-1 Drobní obchodníci tvrdí, že poslední trend je jako splněný sen: alespoň zpočátku cenově dostupnější sazby pro zdravotní pojištění zaměstnanců.

s-2 Ale pak se probudí do noční můry.

s-3 Rozumné sazby v prvním roce mohou být vystřídány navýšeními o 60 nebo více procent, jestliže pojištěný zaměstnanec zažádá o větší plnění, stěžují si.

s-4 Pro jeden malý marylandský podnik se platby pojistného zvedly o 130 % za méně než dva roky, poslední zvýšení přišlo potom, co byla jedna z jeho tří pracovníků postižena vychýlením ploténky.

s-5 "Existuje výrazná možnost, že kvůli tomu ztratím práci," řekla nedávno zaměstnankyně Karen Allen, z firmy Floor Covering Resources, sídlem v Kensingtonu v Marylandu, na slyšení v Kongresu.

s-6 Řekla, že její zaměstnavatel si nemůže dovolit zvýšení sazeb, a že se bojí, že s platebním plánem pojištění při její nemoci nenajde jinou práci.

s-7 Obavy mají stejnou měrou zaměstnanci i zaměstnavatelé.

s-8 Průzkumy opakovaně ukazují, že vlastníci malých podniků řadí dostupnost a zvyšování nákladů na zdravotní pojištění mezi své největší starosti.

s-9 Zdravotní podvýbor Sněmovního výboru pro energie a obchod, který vede demokratický republikán Henry Waxman z Kalifornie, prošetřuje stížnosti, že drobní podnikatelé nemohou zůstat u rozumně oceněného pojištění zdraví zaměstnanců, když je potřeba plnění pojistky, ale často nemohou dostat krytí na všechno, jestliže pracovník je označen jako zdravotně nepojistitelný.

s-10 "Mám pro lidi v jejich postavení jedno staré pojmenování: nemocní lidé, kteří potřebují zdravotní pojištění," říká republikán Waxman. "

s-11 To, co nyní vidíme, se vysmívá ideje pojištění: propusťte nemocné a nechte je zaplatit jejich vlastní účty."

s-12 Někteří zákonodárci možná usilují o zákony, které by omezily příliš restriktivní pojišťovací pravidla.

s-13 Znepokojení roste se zvýšeným úsilím pojistitelů dobývat trh s malými podniky.

s-14 Jak se větší společnosti stále více a více samopojišťují, nebo využívají rezerv, aby zaplatily lékařské účty svých vlastních zaměstnanců, pojišťovací průmysl míří na trh malých zaměstnavatelů, který pro něj kdysi byl stojatou vodou.

s-15 "Pojišťovací společnosti nabídnou dobrou sazbu, pokud nebude nikdo nemocný, ale to je jako hod kostkami," říká Rosemary Heinhold z úřadu pro služby malým podnikům, skupiny představující 35 000 malých podniků z celé země.

s-16 "Jeden případ rakoviny nebo rizikového těhotenství s nemocným dítětem a sazby jdou nahoru o 40 60 procent.

s-17 Lidé z malých podniků končí s placením pojistného ve výši dvoj trojnásobku nákladů na jednu nemoc."

s-18 Mimoto skupina tvrdí, že některým z jejích členských společností bylo odepřeno pojištění, protože jednotliví pracovníci měli medicínské problémy, které se rozprostírají od slabého srdce po psychologické poradenství po rozvodu, hemeroidy či nadváhu.

s-19 Americká asociace zdravotního pojištění, obchodní skupina pojišťoven, uznává, že tvrdá konkurence mezi jejími členy, kteří se snaží pojistit podniky tak, aby to během prvního roku pojistného krytí bylo ještě přijatelným rizikem, zhoršila problém v tržním prostředí malých podniků.

s-20 Ale prohlašuje, že rychlé zvyšování sazeb je přímo vázáno na prudké zvýšení nákladů na zdravotní péči.

s-21 Někteří obchodní analytici viní z problému tvrdou konkurenci na pojišťovacím trhu.

s-22 Říkají, že pojišťovací společnosti používají metody zaměřené na vyloučení nepříjemného rizika, protože to tak dělají jejich konkurenti.

s-23 Ale všeobecná praxe činí obtížnější včlenit malou skupinu lidí do větších, tedy rozprostřít riziko přes větší pojistnou bázi.

s-24 "Neviním pojišťovny ze zpronevěření se povinnosti," řekl Robert Patricelli z obchodní komory týmu pana Waxmana.

s-25 "Nemůžete žádat po nějakém dopravci, aby uzavřel pojištění na sociálním základě, když se může zničit na tržišti."

s-26 Republikán Waxman a demokratický senátor Edward Kennedy státu Massachusetts navrhli nařízení, kterým by se s problémem vypořádali.

s-27 Návrh je jenom částí legislativy, která by vyžadovala, aby podnikatelé zajistili plnění zdravotního pojištění, je to myšlenka, která je důrazně odmítána drobnými podnikateli, kteří říkají, že by jenom navýšila problémy s náklady na pojištění.

s-28 Ale lobbyisté malých podnikatelů říkají, že podporují myšlenku, zahrnutou v Kennedy-Waxmanově návrhu, na nové zákony nebo nařízení vyžadujících širší využití kolektivního stanovení sazeb, které upevní sazby pro využívání zdravotní péče společenstvím nebo jinou velkou skupinou, a jsou navrženy, aby zabránily pojišťovacím společnostem vybírat si za klienty jenom malé společnosti s nízkým rizikem.

s-29 Ale první na seznamu priorit, tvrdí Národní federace nezávislého obchodu, je zrušit státní zákony vyžadující zahrnutí zvláštních položek, jako je třeba psychiatrická péče, do základních zdravotních plánů.

s-30 Takové podmínky, tvrdí, učiní obtížným stanovit základní, nízko nákladový balíček zdravotních náhrad.

s-31 "Ještě než stát Wisconsin uzákonil, že být hrazena péče o duševní zdraví, bylo ve státě jenom 70 klinik pro mentální zdraví; nyní jich existuje 400," říká Carolyn Miller, lobbyistka NFIB.

s-32 Tvrdí, že podobná nařízení zvýšila náklady na pojištění o 20 % v Marylandu a o 30 % v Kalifornii.

s-33 Asociace pojišťovnictví také ostře nesouhlasí s kolektivním stanovením sazeb, které "neušetří jediný dolar," jak tvrdí James Dorsch, washingtonský právní zástupce HIAA.

s-34 "To jenom způsobuje, že podnikatelé v oblasti zdraví podporují ty nezdravé a pro všechny zaměstnavatele je méně stimulující, aby se starali o zdraví svých pracovníků."

s-35 Pan Dorsch říká, že HIAA pracuje na návrhu vytvoření mechanismů soukromně financovaného zajištění, aby pomohla pojistně krýt malé skupiny, které nemohou získat pojištění bez vyloučení jistých zaměstnanců.

s-36 Složitost pojišťovacího problému činí obtížným předpovědět výsledek.

s-37 Ale pro paní Allen, zaměstnankyni, které problém se zády způsobil ohromné navýšení pojistných sazeb, je východisko jednoduché.

s-38 "Co je dobrého na tom mít zdravotní pojištění," ptala se, "když je tak nákladné, že se stane nemožným si ho udržet po jediném větším proplácení?


dependency treetext view