Dependency Tree

ln95046_046

ProjectPDT
Genrereview

Select a sentence

s-1 Urbanová a Mozart
s-2 Recenze
s-3 HUDBA:
s-4 Nový pěvecký recitál sopranistky EVY URBANOVÉ byl pojmenován VADO MA DOVE? podle jedné z pěti koncertních árií W. A. Mozarta, které tvoří páteř desky.
s-5 O albu bylo mnoho řečeno a napsáno.
s-6 Shrnutě: že se zde Urbanová dostává mimo svůj vlastní obor, jimiž jsou verdiovské a veristické heroiny, že v Mozartovi nemá možnost tak dramaticky svůj hlas rozvinout a že zeštíhlováním její fond ztrácí na kvalitě.
s-7 Myslím, že zmíněné názory odrážejí několik nedorozumění.
s-8 Ačkoli souhlasím s míněním, že umělecký účinek desky není zřejmě jednoznačný, důvody jsou poněkud jiné.
s-9 Především Mozartova hudba zcela odlišné a řekl bych méně okázalé vlastnosti než třeba party Leonory ze Síly osudu, Tosky nebo Santuzzy, vystavěné na technický i dramatický efekt.
s-10 Tím víc to platí o jeho koncertních áriích, jedněch z nejtěžších úkolů pro soprán vůbec.
s-11 Virtuózní technika, cit a výraz v nich musí být zastoupeny v typické klasicistní rovnováze.
s-12 Jedno bez druhého nebo třetího nemůže působit plnohodnotně.
s-13 Eva Urbanová se v oněch pěti číslech pokoušela prosadit především dramatický výraz, čímž si ve vysoko posazených áriích - zejména v jejich závěrečných pasážích - poněkud "zablokovala" svou techniku.
s-14 Jak skvěle je pěvkyně technicky vybavena (používá-li odpovídající polohlas i střízlivé forte), dokázala naproti tomu výborným provedením Amintiny árie z opery Il Re pastore i rozsáhlým, více než šestnáctiminutovým motetem Exsultate, jubilate.
s-15 Zde nejenže odpovídá zpěvaččin hlasový témbr, ale jsou tu i virtuózně provedeny koloraturní pasáže včetně krásných trylků v nejrůznějších polohách.
s-16 Kdo , jaké problémy mají dnes s nimi (ale také s jednoduššími ozdobami) i naše koloraturní sopranistky, pochopí, jak všestrannou zpěvačkou Eva Urbanová je.
s-17 Orchestrální doprovod s náročnými sólovými instrumentálními party velmi dobře zvládá - podobně jako při mozartovském operním recitálu Dagmar Peckové - Pražská komorní filharmonie, řízená Jiřím Bělohlávkem.
s-18 Leo Jehne Eva Urbanová: Vado ma dove?
s-19 (Ćrie pro soprán).
s-20 CD vydal: Clarton, 1994.

Text viewDownload CoNNL-U