# newdoc id = mf930709_010 # sent_id = mf930709_010:s-1 # text = Praha (čtk, rep) - 1 Praha Praha NNFS1-----A---- _ _ 0 ExD _ _ 2 ( ( Z:------------- _ _ 4 AuxG _ _ 3 čtk čtk BNXXX-----A---- _ _ 4 ExD _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 5 rep rep BNXXX-----A---- _ _ 4 ExD _ _ 6 ) ) Z:------------- _ _ 4 AuxG _ _ 7 - - Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = mf930709_010:s-2 # text = Většina zákazníků dává při nákupech přednost potravinám tuzemské výroby před zahraničními, protože jsou levnější. 1 Většina většina NNFS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 2 zákazníků zákazník NNMP2-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 3 dává dávat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 při při RR--6---------- _ _ 3 AuxP _ _ 5 nákupech nákup NNIP6-----A---- _ _ 4 Adv _ _ 6 přednost přednost NNFS4-----A---- _ _ 3 Obj _ _ 7 potravinám potravina NNFP3-----A---- _ _ 3 Obj _ _ 8 tuzemské tuzemský AAFS2----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 výroby výroba NNFS2-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 10 před před RR--7---------- _ _ 3 AuxP _ _ 11 zahraničními zahraniční AAFP7----1A---- _ _ 10 ExD _ _ 12 , , Z:------------- _ _ 13 AuxX _ _ 13 protože protože J,------------- _ _ 3 AuxC _ _ 14 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 13 Adv _ _ 15 levnější levný AAFP1----2A---- _ _ 14 Pnom _ _ 16 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = mf930709_010:s-3 # text = Stejně tak většina kupujících považuje domácí produkty za chutnější a zdravější nebo alespoň stejně chutné a zdravé jako zahraniční. 1 Stejně stejně Dg-------1A---- _ _ 5 Adv _ _ 2 tak tak Db------------- _ _ 1 Adv _ _ 3 většina většina NNFS1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 4 kupujících kupující AGMP2-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 5 považuje považovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 6 domácí domácí AAIP4----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 produkty produkt NNIP4-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 8 za za RR--4---------- _ _ 7 AuxP _ _ 9 chutnější chutný AAIP4----2A---- _ _ 10 ExD _ _ 10 a a J^------------- _ _ 12 Coord _ _ 11 zdravější zdravý AAIP4----2A---- _ _ 10 ExD _ _ 12 nebo nebo J^------------- _ _ 8 Coord _ _ 13 alespoň alespoň Db------------- _ _ 16 AuxZ _ _ 14 stejně stejně Dg-------1A---- _ _ 16 Adv _ _ 15 chutné chutný AAIP4----1A---- _ _ 16 ExD _ _ 16 a a J^------------- _ _ 12 Coord _ _ 17 zdravé zdravý AAIP4----1A---- _ _ 16 ExD _ _ 18 jako jako J,------------- _ _ 14 AuxC _ _ 19 zahraniční zahraniční AAIP4----1A---- _ _ 18 ExD _ _ 20 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = mf930709_010:s-4 # text = Zahraniční výrobky jsou považovány za lepší, jen pokud jde o jejich balení. 1 Zahraniční zahraniční AAIP1----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 výrobky výrobek NNIP1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 3 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 4 AuxV _ _ 4 považovány považovat VsTP----X-API-- _ _ 0 Pred _ _ 5 za za RR--4---------- _ _ 4 AuxP _ _ 6 lepší lepší AAIP4----2A---- _ _ 5 ExD _ _ 7 , , Z:------------- _ _ 9 AuxX _ _ 8 jen jen Db------------- _ _ 9 AuxZ _ _ 9 pokud pokud J,------------- _ _ 4 AuxC _ _ 10 jde jít VB-S---3P-AAI-- _ _ 9 Adv _ _ 11 o o RR--4---------- _ _ 10 AuxP _ _ 12 jejich jeho P9XXXXP3------- _ _ 13 Atr _ _ 13 balení balení NNNS4-----A---- _ _ 11 Obj _ _ 14 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = mf930709_010:s-5 # text = Vyplývá to ze šetření Institutu pro výzkum veřejného mínění z prvního červnového týdne letošního roku. 1 Vyplývá vyplývat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 to ten PDNS1---------- _ _ 1 Sb _ _ 3 ze z RV--2---------- _ _ 1 AuxP _ _ 4 šetření šetření NNNS2-----A---- _ _ 3 Obj _ _ 5 Institutu institut NNIS2-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 6 pro pro RR--4---------- _ _ 5 AuxP _ _ 7 výzkum výzkum NNIS4-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 veřejného veřejný AANS2----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 mínění mínění NNNS2-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 10 z z RR--2---------- _ _ 4 AuxP _ _ 11 prvního první CrIS2---------- _ _ 13 Atr _ _ 12 červnového červnový AAIS2----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 týdne týden NNIS2-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 14 letošního letošní AAIS2----1A---- _ _ 15 Atr _ _ 15 roku rok NNIS2-----A---1 _ _ 13 Atr _ _ 16 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = mf930709_010:s-6 # text = Výzkum se snažil zjistit, čím se občané řídí při nákupech potravin a jakou roli přitom hraje fakt, že jde o české nebo zahraniční potraviny. 1 Výzkum výzkum NNIS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 2 se se P7--4---------- _ _ 3 AuxT _ _ 3 snažil snažit VpYS----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 zjistit zjistit Vf--------A-P-- _ _ 3 Obj _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 13 AuxX _ _ 6 čím co PQ--7---------- _ _ 9 Obj _ _ 7 se se P7--4---------- _ _ 9 AuxT _ _ 8 občané občan NNMP1-----A---- _ _ 9 Sb _ _ 9 řídí řídit VB-P---3P-AAI-- _ _ 13 Obj _ _ 10 při při RR--6---------- _ _ 9 AuxP _ _ 11 nákupech nákup NNIP6-----A---- _ _ 10 Adv _ _ 12 potravin potravina NNFP2-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 13 a a J^------------- _ _ 4 Coord _ _ 14 jakou jaký P4FS4---------- _ _ 15 Atr _ _ 15 roli role NNFS4-----A---- _ _ 17 Obj _ _ 16 přitom přitom Db------------- _ _ 17 Adv _ _ 17 hraje hrát VB-S---3P-AAI-- _ _ 13 Obj _ _ 18 fakt fakt NNIS1-----A---- _ _ 17 Sb _ _ 19 , , Z:------------- _ _ 20 AuxX _ _ 20 že že J,------------- _ _ 18 AuxC _ _ 21 jde jít VB-S---3P-AAI-- _ _ 20 Atr _ _ 22 o o RR--4---------- _ _ 21 AuxP _ _ 23 české český AAFP4----1A---- _ _ 24 Atr _ _ 24 nebo nebo J^------------- _ _ 26 Coord _ _ 25 zahraniční zahraniční AAFP4----1A---- _ _ 24 Atr _ _ 26 potraviny potravina NNFP4-----A---- _ _ 22 Obj _ _ 27 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = mf930709_010:s-7 # text = Pro prakticky všechny zákazníky - 96 procent - je rozhodující chutnost potravin a jako velmi důležitá se ukazuje i jejich cena - u 85 procent respondentů. 1 Pro pro RR--4---------- _ _ 10 AuxP _ _ 2 prakticky prakticky Dg-------1A---- _ _ 3 Adv _ _ 3 všechny všechen PLYP4---------- _ _ 4 Atr _ _ 4 zákazníky zákazník NNMP4-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 5 - - Z:------------- _ _ 4 ExD _ _ 6 96 96 C=------------- _ _ 4 ExD _ _ 7 procent procento NNNP2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 - - Z:------------- _ _ 4 ExD _ _ 9 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 13 Pred _ _ 10 rozhodující rozhodující AGFS1-----A---- _ _ 9 Pnom _ _ 11 chutnost chutnost NNFS1-----A---- _ _ 9 Sb _ _ 12 potravin potravina NNFP2-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 13 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 14 jako jako J,------------- _ _ 16 AuxY _ _ 15 velmi velmi Db------------- _ _ 16 Adv _ _ 16 důležitá důležitý AAFS1----1A---- _ _ 18 Obj _ _ 17 se se P7--4---------- _ _ 18 AuxT _ _ 18 ukazuje ukazovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 13 Pred _ _ 19 i i J^------------- _ _ 21 AuxZ _ _ 20 jejich jeho P9XXXXP3------- _ _ 21 Atr _ _ 21 cena cena NNFS1-----A---- _ _ 18 Sb _ _ 22 - - Z:------------- _ _ 23 AuxG _ _ 23 u u RR--2---------- _ _ 18 AuxP _ _ 24 85 85 C=------------- _ _ 25 Atr _ _ 25 procent procento NNNP2-----A---- _ _ 23 Adv _ _ 26 respondentů respondent NNMP2-----A---- _ _ 25 Atr _ _ 27 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = mf930709_010:s-8 # text = Menší důraz se klade na zdravotní hodnotu potravin, i když i tu berou do úvahy tři čtvrtiny zákazníků. 1 Menší malý AAIS1----2A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 důraz důraz NNIS1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 3 se se P7--4---------- _ _ 4 AuxR _ _ 4 klade klást VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 na na RR--4---------- _ _ 2 AuxP _ _ 6 zdravotní zdravotní AAFS4----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 hodnotu hodnota NNFS4-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 8 potravin potravina NNFP2-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 11 AuxX _ _ 10 i i J^------------- _ _ 11 AuxY _ _ 11 když když J,------------- _ _ 4 AuxC _ _ 12 i i J^------------- _ _ 13 AuxZ _ _ 13 tu ten PDFS4---------- _ _ 14 Obj _ _ 14 berou brát VB-P---3P-AAI-- _ _ 11 Adv _ _ 15 do do RR--2---------- _ _ 14 AuxP _ _ 16 úvahy úvaha NNFS2-----A---- _ _ 15 Obj _ _ 17 tři tři`3 Cl-P1---------- _ _ 18 Atr _ _ 18 čtvrtiny čtvrtina NNFP1-----A---- _ _ 14 Sb _ _ 19 zákazníků zákazník NNMP2-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 20 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = mf930709_010:s-9 # text = Momentální nabídka prodejny je rozhodující pro 78 procent dotázaných. 1 Momentální momentální AAFS1----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 nabídka nabídka NNFS1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 3 prodejny prodejna NNFS2-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 4 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 rozhodující rozhodující AGFS1-----A---- _ _ 4 Pnom _ _ 6 pro pro RR--4---------- _ _ 4 AuxP _ _ 7 78 78 C=------------- _ _ 6 Adv _ _ 8 procent procento NNNP2-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 9 dotázaných dotázaný AAMP2----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 10 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = mf930709_010:s-10 # text = Pouze jedna třetina lidí si všímá, zda jde o české či zahraniční výrobky. 1 Pouze pouze Db------------- _ _ 3 AuxZ _ _ 2 jedna jeden`1 CnFS1---------- _ _ 3 Atr _ _ 3 třetina třetina NNFS1-----A---- _ _ 6 Sb _ _ 4 lidí lidé NNMP2-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 5 si se P7--3---------- _ _ 6 AuxT _ _ 6 všímá všímat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 7 , , Z:------------- _ _ 8 AuxX _ _ 8 zda zda J,------------- _ _ 6 AuxC _ _ 9 jde jít VB-S---3P-AAI-- _ _ 8 Obj _ _ 10 o o RR--4---------- _ _ 9 AuxP _ _ 11 české český AAIP4----1A---- _ _ 12 Atr _ _ 12 či či J^------------- _ _ 14 Coord _ _ 13 zahraniční zahraniční AAIP4----1A---- _ _ 12 Atr _ _ 14 výrobky výrobek NNIP4-----A---- _ _ 10 Obj _ _ 15 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = mf930709_010:s-11 # text = Vzhledem k tomu, že rozhodující pro zákazníky je chuť a cena potravin, lze předpokládat, že lidé dávají přednost spíše českým potravinám. 1 Vzhledem vzhledem RF------------- _ _ 2 AuxP _ _ 2 k k RR--3---------- _ _ 15 AuxP _ _ 3 tomu ten PDZS3---------- _ _ 2 Adv _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 5 že že J,------------- _ _ 3 AuxC _ _ 6 rozhodující rozhodující AGFS1-----A---- _ _ 9 Pnom _ _ 7 pro pro RR--4---------- _ _ 6 AuxP _ _ 8 zákazníky zákazník NNMP4-----A---- _ _ 7 Adv _ _ 9 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 5 Atr _ _ 10 chuť chuť NNFS1-----A---- _ _ 11 Sb _ _ 11 a a J^------------- _ _ 9 Coord _ _ 12 cena cena NNFS1-----A---- _ _ 11 Sb _ _ 13 potravin potravina NNFP2-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 14 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 15 lze lze VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 16 předpokládat předpokládat Vf--------A-I-- _ _ 15 Sb _ _ 17 , , Z:------------- _ _ 18 AuxX _ _ 18 že že J,------------- _ _ 16 AuxC _ _ 19 lidé lidé NNMP1-----A---- _ _ 20 Sb _ _ 20 dávají dávat VB-P---3P-AAI-- _ _ 18 Obj _ _ 21 přednost přednost NNFS4-----A---- _ _ 20 Obj _ _ 22 spíše spíš TT------------1 _ _ 24 AuxZ _ _ 23 českým český AAFP3----1A---- _ _ 24 Atr _ _ 24 potravinám potravina NNFP3-----A---- _ _ 20 Obj _ _ 25 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = mf930709_010:s-12 # text = Výzvy ke koupi českého zboží již nejsou tedy nutné, vyvozuje z toho IVVM. 1 Výzvy výzva NNFP1-----A---- _ _ 7 Sb _ _ 2 ke k RV--3---------- _ _ 1 AuxP _ _ 3 koupi koupě NNFS3-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 4 českého český AANS2----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 zboží zboží NNNS2-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 6 již již Db------------- _ _ 7 Adv _ _ 7 nejsou být VB-P---3P-NAI-- _ _ 10 Pred _ _ 8 tedy tedy J^------------- _ _ 7 AuxY _ _ 9 nutné nutný AAFP1----1A---- _ _ 7 Pnom _ _ 10 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 11 vyvozuje vyvozovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 10 Pred _ _ 12 z z RR--2---------- _ _ 11 AuxP _ _ 13 toho ten PDZS2---------- _ _ 12 Obj _ _ 14 IVVM IVVM BNXXX-----A---- _ _ 11 Sb _ _ 15 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _