# newdoc id = ln95048_137 # sent_id = ln95048_137:s-1 # text = Šestnáct dětí na třídu je prý z ekonomického hlediska málo 1 Šestnáct šestnáct`16 Cl-S1---------- _ _ 5 Sb _ _ 2 dětí dítě NNFP2-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 3 na na RR--4---------- _ _ 1 AuxP _ _ 4 třídu třída NNFS4-----A---- _ _ 3 AtrAdv _ _ 5 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 6 prý prý TT------------- _ _ 5 AuxY _ _ 7 z z RR--2---------- _ _ 5 AuxP _ _ 8 ekonomického ekonomický AANS2----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 hlediska hledisko NNNS2-----A---- _ _ 7 Adv _ _ 10 málo málo NNNS1-----A---- _ _ 5 Pnom _ _ # sent_id = ln95048_137:s-2 # text = Praha - 1 Praha Praha NNFS1-----A---- _ _ 0 ExD _ _ 2 - - Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95048_137:s-3 # text = Ještě před několika lety se základní školství potýkalo s vážným problémem přeplněných tříd. 1 Ještě ještě Db------------- _ _ 4 AuxZ _ _ 2 před před RR--7---------- _ _ 8 AuxP _ _ 3 několika několik Ca--7---------- _ _ 4 Atr _ _ 4 lety léta NNNP7-----A---- _ _ 2 Adv _ _ 5 se se P7--4---------- _ _ 8 AuxT _ _ 6 základní základní AANS1----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 školství školství NNNS1-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 8 potýkalo potýkat VpNS----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 9 s s RR--7---------- _ _ 8 AuxP _ _ 10 vážným vážný AAIS7----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 problémem problém NNIS7-----A---- _ _ 9 Obj _ _ 12 přeplněných přeplněný AAFP2----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 tříd třída NNFP2-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 14 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95048_137:s-4 # text = Pokles populační křivky provázený opatřeními na podporu vzdělávací nabídky způsobil, že se situace obrátila: ve školách jsou i třídy o šestnácti, sedmnácti dětech. 1 Pokles pokles NNIS1-----A---- _ _ 10 Sb _ _ 2 populační populační AAFS2----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 křivky křivka NNFS2-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 4 provázený provázený AAIS1----1A---- _ _ 1 Atr _ _ 5 opatřeními opatření NNNP7-----A---- _ _ 4 Obj _ _ 6 na na RR--4---------- _ _ 5 AuxP _ _ 7 podporu podpora NNFS4-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 vzdělávací vzdělávací AAFS2----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 nabídky nabídka NNFS2-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 10 způsobil způsobit VpYS----R-AAP-- _ _ 16 Pred _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 12 AuxX _ _ 12 že že J,------------- _ _ 10 AuxC _ _ 13 se se P7--4---------- _ _ 15 AuxT _ _ 14 situace situace NNFS1-----A---- _ _ 15 Sb _ _ 15 obrátila obrátit VpQW----R-AAP-- _ _ 12 Obj _ _ 16 : : Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 17 ve v RV--6---------- _ _ 19 AuxP _ _ 18 školách škola NNFP6-----A---- _ _ 17 Adv _ _ 19 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 16 Pred _ _ 20 i i J^------------- _ _ 21 AuxZ _ _ 21 třídy třída NNFP1-----A---- _ _ 19 Sb _ _ 22 o o RR--6---------- _ _ 21 AuxP _ _ 23 šestnácti šestnáct`16 Cl-P6---------- _ _ 24 Atr _ _ 24 , , Z:------------- _ _ 26 Coord _ _ 25 sedmnácti sedmnáct`17 Cl-P6---------- _ _ 24 Atr _ _ 26 dětech dítě NNFP6-----A---- _ _ 22 Atr _ _ 27 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95048_137:s-5 # text = Podle některých ředitelů školských úřadů (ŠÚ) je to neekonomické. 1 Podle podle RR--2---------- _ _ 9 AuxP _ _ 2 některých některý PZXP2---------- _ _ 3 Atr _ _ 3 ředitelů ředitel NNMP2-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 4 školských školský AAIP2----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 úřadů úřad NNIP2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 ( ( Z:------------- _ _ 3 Apos _ _ 7 ŠÚ ŠÚ BNXXX-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 ) ) Z:------------- _ _ 6 AuxG _ _ 9 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 10 to ten PDNS1---------- _ _ 9 Sb _ _ 11 neekonomické ekonomický AANS1----1N---- _ _ 9 Pnom _ _ 12 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95048_137:s-6 # text = Zvláště ve městech, kde jsou školy poměrně blízko sebe. 1 Zvláště zvláště Db------------- _ _ 3 AuxZ _ _ 2 ve v RV--6---------- _ _ 0 AuxP _ _ 3 městech město NNNP6-----A---- _ _ 2 ExD _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 6 AuxX _ _ 5 kde kde Db------------- _ _ 6 Adv _ _ 6 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 3 Atr _ _ 7 školy škola NNFP1-----A---- _ _ 6 Sb _ _ 8 poměrně poměrně Dg-------1A---- _ _ 9 Adv _ _ 9 blízko blízko Dg-------1A---- _ _ 6 AuxP _ _ 10 sebe se P6--2---------- _ _ 9 Adv _ _ 11 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95048_137:s-7 # text = Ředitel ŠÚ v Praze 2 M. Holub říká: "Státní dotace jsou optimálně využity při pětadvacetičlenných třídách. 1 Ředitel ředitel NNMS1-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 2 ŠÚ ŠÚ BNXXX-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 3 v v RR--6---------- _ _ 2 AuxP _ _ 4 Praze Praha NNFS6-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 5 2 2 C=------------- _ _ 4 Atr _ _ 6 M M Q3------------- _ _ 8 Atr _ _ 7 . . Z:------------- _ _ 6 AuxG _ _ 8 Holub Holub NNMS1-----A---- _ _ 9 Sb _ _ 9 říká říkat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 10 : : Z:------------- _ _ 14 AuxG _ _ 11 " " Z:------------- _ _ 14 AuxG _ _ 12 Státní státní AAFP1----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 dotace dotace NNFP1-----A---- _ _ 14 Sb _ _ 14 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 9 Obj _ _ 15 optimálně optimálně Dg-------1A---- _ _ 16 Adv _ _ 16 využity využít VsTP----X-APP-- _ _ 14 Pnom _ _ 17 při při RR--6---------- _ _ 14 AuxP _ _ 18 pětadvacetičlenných pětadvacetičlenný AAFP6----1A---- _ _ 19 Atr _ _ 19 třídách třída NNFP6-----A---- _ _ 17 Adv _ _ 20 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95048_137:s-8 # text = Vyhláška přitom povoluje až třicet žáků. 1 Vyhláška vyhláška NNFS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 2 přitom přitom Db------------- _ _ 3 Adv _ _ 3 povoluje povolovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 až až TT------------- _ _ 5 AuxZ _ _ 5 třicet třicet`30 Cl-S4---------- _ _ 3 Obj _ _ 6 žáků žák NNMP2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 7 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95048_137:s-9 # text = Když přijde k zápisu dvaatřicet příštích prvňáků, lze postupovat dvěma způsoby: buď přesvědčit dvě rodiny, aby daly dítě do školy o pár ulic dál, anebo sestavit dvě třídy po šestnácti žácích. 1 Když když J,------------- _ _ 9 AuxC _ _ 2 přijde přijít VB-S---3P-AAP-- _ _ 1 Adv _ _ 3 k k RR--3---------- _ _ 2 AuxP _ _ 4 zápisu zápis NNIS3-----A---- _ _ 3 Adv _ _ 5 dvaatřicet dvaatřicet`32 Cl-S1---------- _ _ 2 Sb _ _ 6 příštích příští AAMP2----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 prvňáků prvňák NNMP2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 8 , , Z:------------- _ _ 1 AuxX _ _ 9 lze lze VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 10 postupovat postupovat Vf--------A-I-- _ _ 9 Sb _ _ 11 dvěma dva`2 CnXP7---------- _ _ 12 Atr _ _ 12 způsoby způsob NNIP7-----A---- _ _ 10 Adv _ _ 13 : : Z:------------- _ _ 29 AuxG _ _ 14 buď buď J^------------- _ _ 29 AuxY _ _ 15 přesvědčit přesvědčit Vf--------A-P-- _ _ 29 Atr _ _ 16 dvě dva`2 CnHP4---------- _ _ 17 Atr _ _ 17 rodiny rodina NNFP4-----A---- _ _ 15 Obj _ _ 18 , , Z:------------- _ _ 19 AuxX _ _ 19 aby aby J,------------- _ _ 15 AuxC _ _ 20 daly dát VpTP----R-AAP-- _ _ 19 Obj _ _ 21 dítě dítě NNNS4-----A---- _ _ 20 Obj _ _ 22 do do RR--2---------- _ _ 20 AuxP _ _ 23 školy škola NNFS2-----A---- _ _ 22 Adv _ _ 24 o o RR--4---------- _ _ 27 AuxP _ _ 25 pár pár NNIS4-----A---- _ _ 24 Adv _ _ 26 ulic ulice NNFP2-----A---- _ _ 25 Atr _ _ 27 dál daleko Dg-------2A---- _ _ 23 Atr _ _ 28 , , Z:------------- _ _ 29 AuxX _ _ 29 anebo anebo J^------------- _ _ 12 Coord _ _ 30 sestavit sestavit Vf--------A-P-- _ _ 29 Atr _ _ 31 dvě dva`2 CnHP4---------- _ _ 32 Atr _ _ 32 třídy třída NNFP4-----A---- _ _ 30 Obj _ _ 33 po po RR--6---------- _ _ 32 AuxP _ _ 34 šestnácti šestnáct`16 Cl-P6---------- _ _ 35 Atr _ _ 35 žácích žák NNMP6-----A---- _ _ 33 Atr _ _ 36 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95048_137:s-10 # text = Domnívám se, že rozumnější by byla první varianta. 1 Domnívám domnívat VB-S---1P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 se se P7--4---------- _ _ 1 AuxT _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 4 AuxX _ _ 4 že že J,------------- _ _ 1 AuxC _ _ 5 rozumnější rozumný AAFS1----2A---- _ _ 7 Pnom _ _ 6 by být Vc----------I-- _ _ 7 AuxV _ _ 7 byla být VpQW----R-AAI-- _ _ 4 Obj _ _ 8 první první CrFS1---------- _ _ 9 Atr _ _ 9 varianta varianta NNFS1-----A---- _ _ 7 Sb _ _ 10 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95048_137:s-11 # text = Vedení škol však často volí druhou." 1 Vedení vedení NNNP1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 2 škol škola NNFP2-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 3 však však J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 4 často často Dg-------1A---- _ _ 5 Adv _ _ 5 volí volit VB-P---3P-AAI-- _ _ 3 Pred _ _ 6 druhou druhý`2 CrFS4---------- _ _ 5 ExD _ _ 7 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ 8 " " Z:------------- _ _ 3 AuxG _ _ # sent_id = ln95048_137:s-12 # text = Důvodem je skutečnost, že přes občasné zprávy o jednotlivých lokalitách, kde stojí rodiče na zápis do první třídy frontu, je žáků všeobecně spíš málo a školy se o ně přetahují. 1 Důvodem důvod NNIS7-----A---- _ _ 2 Pnom _ _ 2 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 3 skutečnost skutečnost NNFS1-----A---- _ _ 2 Sb _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 5 že že J,------------- _ _ 3 AuxC _ _ 6 přes přes RR--4---------- _ _ 23 AuxP _ _ 7 občasné občasný AAFP4----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 zprávy zpráva NNFP4-----A---- _ _ 6 Adv _ _ 9 o o RR--6---------- _ _ 8 AuxP _ _ 10 jednotlivých jednotlivý AAFP6----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 lokalitách lokalita NNFP6-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 12 , , Z:------------- _ _ 14 AuxX _ _ 13 kde kde Db------------- _ _ 14 Adv _ _ 14 stojí stát VB-P---3P-AAI-- _ _ 11 Atr _ _ 15 rodiče rodič NNMP1-----A---- _ _ 14 Sb _ _ 16 na na RR--4---------- _ _ 14 AuxP _ _ 17 zápis zápis NNIS4-----A---- _ _ 16 Adv _ _ 18 do do RR--2---------- _ _ 17 AuxP _ _ 19 první první CrFS2---------- _ _ 20 Atr _ _ 20 třídy třída NNFS2-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 21 frontu fronta NNFS4-----A---- _ _ 14 Obj _ _ 22 , , Z:------------- _ _ 14 AuxX _ _ 23 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 28 Atr _ _ 24 žáků žák NNMP2-----A---- _ _ 27 Atr _ _ 25 všeobecně všeobecně Dg-------1A---- _ _ 23 Adv _ _ 26 spíš spíš TT------------- _ _ 23 Adv _ _ 27 málo málo Dg-------1A---- _ _ 23 Sb _ _ 28 a a J^------------- _ _ 5 Coord _ _ 29 školy škola NNFP1-----A---- _ _ 33 Sb _ _ 30 se se P7--4---------- _ _ 33 AuxT _ _ 31 o o RR--4---------- _ _ 33 AuxP _ _ 32 ně on PEXP4--3------1 _ _ 31 Obj _ _ 33 přetahují přetahovat VB-P---3P-AAI-- _ _ 28 Obj _ _ 34 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95048_137:s-13 # text = Mají k tomu dobrý důvod: státní dotace dostávají podle počtu žáků. 1 Mají mít VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 k k RR--3---------- _ _ 5 AuxP _ _ 3 tomu ten PDZS3---------- _ _ 2 Atr _ _ 4 dobrý dobrý AAIS4----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 důvod důvod NNIS4-----A---- _ _ 1 Obj _ _ 6 : : Z:------------- _ _ 9 AuxG _ _ 7 státní státní AAFP4----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 dotace dotace NNFP4-----A---- _ _ 9 Obj _ _ 9 dostávají dostávat VB-P---3P-AAI-- _ _ 5 Atr _ _ 10 podle podle RR--2---------- _ _ 9 AuxP _ _ 11 počtu počet NNIS2-----A---- _ _ 10 Adv _ _ 12 žáků žák NNMP2-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 13 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95048_137:s-14 # text = Ti už nemusejí chodit do spádové školy podle bydliště, ale rodiče si mohou vybírat, kam děti pošlou. 1 Ti ten PDMP1---------- _ _ 3 Sb _ _ 2 už už Db------------- _ _ 3 Adv _ _ 3 nemusejí muset VB-P---3P-NAI-- _ _ 11 Pred _ _ 4 chodit chodit Vf--------A-I-- _ _ 3 Obj _ _ 5 do do RR--2---------- _ _ 4 AuxP _ _ 6 spádové spádový AAFS2----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 školy škola NNFS2-----A---- _ _ 5 Adv _ _ 8 podle podle RR--2---------- _ _ 7 AuxP _ _ 9 bydliště bydliště NNNS2-----A---- _ _ 8 AtrAdv _ _ 10 , , Z:------------- _ _ 11 AuxX _ _ 11 ale ale J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 12 rodiče rodič NNMP1-----A---- _ _ 14 Sb _ _ 13 si se P7--3---------- _ _ 15 Adv _ _ 14 mohou moci VB-P---3P-AAI-1 _ _ 11 Pred _ _ 15 vybírat vybírat Vf--------A-I-- _ _ 14 Obj _ _ 16 , , Z:------------- _ _ 19 AuxX _ _ 17 kam kam Db------------- _ _ 19 Adv _ _ 18 děti dítě NNFP4-----A---- _ _ 19 Obj _ _ 19 pošlou poslat VB-P---3P-AAP-- _ _ 15 Obj _ _ 20 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95048_137:s-15 # text = Argument, že i pro školy by bylo výhodnější platit spíše jednu učitelku pro třicet žáků než dvě pro dvaatřicet, u některých ředitelů nezabírá. 1 Argument argument NNIS1-----A---- _ _ 25 Sb _ _ 2 , , Z:------------- _ _ 3 AuxX _ _ 3 že že J,------------- _ _ 1 AuxC _ _ 4 i i J^------------- _ _ 6 AuxZ _ _ 5 pro pro RR--4---------- _ _ 8 AuxP _ _ 6 školy škola NNFP4-----A---- _ _ 5 Adv _ _ 7 by být Vc----------I-- _ _ 8 AuxV _ _ 8 bylo být VpNS----R-AAI-- _ _ 3 Atr _ _ 9 výhodnější výhodný AANS1----2A---- _ _ 8 Pnom _ _ 10 platit platit Vf--------A-I-- _ _ 8 Sb _ _ 11 spíše spíš TT------------1 _ _ 10 Adv _ _ 12 jednu jeden`1 CnFS4---------- _ _ 13 Atr _ _ 13 učitelku učitelka NNFS4-----A---- _ _ 10 Obj _ _ 14 pro pro RR--4---------- _ _ 13 AuxP _ _ 15 třicet třicet`30 Cl-S4---------- _ _ 14 AtrAdv _ _ 16 žáků žák NNMP2-----A---- _ _ 15 Atr _ _ 17 než než J,------------- _ _ 11 AuxC _ _ 18 dvě dva`2 CnHP4---------- _ _ 17 ExD _ _ 19 pro pro RR--4---------- _ _ 17 AuxP _ _ 20 dvaatřicet dvaatřicet`32 Cl-S4---------- _ _ 19 ExD _ _ 21 , , Z:------------- _ _ 3 AuxX _ _ 22 u u RR--2---------- _ _ 25 AuxP _ _ 23 některých některý PZXP2---------- _ _ 24 Atr _ _ 24 ředitelů ředitel NNMP2-----A---- _ _ 22 Adv _ _ 25 nezabírá zabírat VB-S---3P-NAI-- _ _ 0 Pred _ _ 26 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95048_137:s-16 # text = Například ředitel základní školy v pražské Londýnské ulici Jaroslav Kotal říká, že kvalita výuky je u nich nade vše a z tohoto hlediska je lépe mít ve třídě málo dětí. 1 Například například TT------------- _ _ 10 AuxZ _ _ 2 ředitel ředitel NNMS1-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 3 základní základní AAFS2----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 školy škola NNFS2-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 5 v v RR--6---------- _ _ 4 AuxP _ _ 6 pražské pražský AAFS6----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 7 Londýnské londýnský AAFS6----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 ulici ulice NNFS6-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 9 Jaroslav Jaroslav NNMS1-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 Kotal Kotal NNMS1-----A---- _ _ 11 Sb _ _ 11 říká říkat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 12 , , Z:------------- _ _ 13 AuxX _ _ 13 že že J,------------- _ _ 11 AuxC _ _ 14 kvalita kvalita NNFS1-----A---- _ _ 16 Sb _ _ 15 výuky výuka NNFS2-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 16 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 21 Obj _ _ 17 u u RR--2---------- _ _ 16 AuxP _ _ 18 nich on PEXP2--3------- _ _ 17 Adv _ _ 19 nade nad RV--4---------- _ _ 16 AuxP _ _ 20 vše všechen PLNS4---------1 _ _ 19 Adv _ _ 21 a a J^------------- _ _ 13 Coord _ _ 22 z z RR--2---------- _ _ 25 AuxP _ _ 23 tohoto tento PDZS2---------- _ _ 24 Atr _ _ 24 hlediska hledisko NNNS2-----A---- _ _ 22 Adv _ _ 25 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 21 Obj _ _ 26 lépe lépe Dg-------2A---- _ _ 25 Adv _ _ 27 mít mít Vf--------A-I-- _ _ 25 Sb _ _ 28 ve v RV--6---------- _ _ 27 AuxP _ _ 29 třídě třída NNFS6-----A---- _ _ 28 Adv _ _ 30 málo málo Ca--4---------- _ _ 27 Obj _ _ 31 dětí dítě NNFP2-----A---- _ _ 30 Atr _ _ 32 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95048_137:s-17 # text = Zároveň připouští, že školy nejsou vždycky závislé jen na státních dotacích. 1 Zároveň zároveň Db------------- _ _ 2 Adv _ _ 2 připouští připouštět VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 4 AuxX _ _ 4 že že J,------------- _ _ 2 AuxC _ _ 5 školy škola NNFP1-----A---- _ _ 6 Sb _ _ 6 nejsou být VB-P---3P-NAI-- _ _ 4 Obj _ _ 7 vždycky vždycky Db------------- _ _ 6 Adv _ _ 8 závislé závislý AAFP1----1A---- _ _ 6 Pnom _ _ 9 jen jen Db------------- _ _ 12 AuxZ _ _ 10 na na RR--6---------- _ _ 8 AuxP _ _ 11 státních státní AAFP6----1A---- _ _ 12 Atr _ _ 12 dotacích dotace NNFP6-----A---- _ _ 10 Obj _ _ 13 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95048_137:s-18 # text = Mohou si přivydělat například pronájmem svých prostor. 1 Mohou moci VB-P---3P-AAI-1 _ _ 0 Pred _ _ 2 si se P7--3---------- _ _ 3 AuxT _ _ 3 přivydělat přivydělat Vf--------A-P-- _ _ 1 Obj _ _ 4 například například TT------------- _ _ 3 AuxY _ _ 5 pronájmem pronájem NNIS7-----A---- _ _ 3 Adv _ _ 6 svých svůj P8XP2---------- _ _ 7 Atr _ _ 7 prostor prostora NNFP2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 8 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95048_137:s-19 # text = Učitelům pak může ředitel přilepšit v osobním hodnocení a na odměnách. 1 Učitelům učitel NNMP3-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 2 pak pak Db------------- _ _ 3 Adv _ _ 3 může moci VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 ředitel ředitel NNMS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 5 přilepšit přilepšit Vf--------A-P-- _ _ 3 Obj _ _ 6 v v RR--6---------- _ _ 9 AuxP _ _ 7 osobním osobní AANS6----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 hodnocení hodnocení NNNS6-----A---- _ _ 6 Adv _ _ 9 a a J^------------- _ _ 5 Coord _ _ 10 na na RR--6---------- _ _ 9 AuxP _ _ 11 odměnách odměna NNFP6-----A---- _ _ 10 Adv _ _ 12 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95048_137:s-20 # text = Hůř jsou na tom ředitelé. 1 Hůř hůře Dg-------2A---1 _ _ 2 Adv _ _ 2 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 3 na na RR--6---------- _ _ 2 AuxP _ _ 4 tom ten PDZS6---------- _ _ 3 Adv _ _ 5 ředitelé ředitel NNMP1-----A---- _ _ 2 Sb _ _ 6 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95048_137:s-21 # text = Těm totiž stanovuje odměny školský úřad. 1 Těm ten PDXP3---------- _ _ 3 Adv _ _ 2 totiž totiž J^------------- _ _ 3 AuxY _ _ 3 stanovuje stanovovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 odměny odměna NNFP4-----A---- _ _ 3 Obj _ _ 5 školský školský AAIS1----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 úřad úřad NNIS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 7 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95048_137:s-22 # text = A tak se někdy stane, že ředitelé berou méně než jejich podřízení, a to i přesto, že v rozpočtu školy je peněz dost. 1 A a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 2 tak tak J^------------- _ _ 1 AuxY _ _ 3 se se P7--4---------- _ _ 5 AuxT _ _ 4 někdy někdy Db------------- _ _ 5 Adv _ _ 5 stane stát VB-S---3P-AAP-- _ _ 1 Pred _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 7 AuxX _ _ 7 že že J,------------- _ _ 5 AuxC _ _ 8 ředitelé ředitel NNMP1-----A---- _ _ 9 Sb _ _ 9 berou brát VB-P---3P-AAI-- _ _ 7 Sb _ _ 10 méně méně Dg-------2A---- _ _ 9 Obj _ _ 11 než než J,------------- _ _ 10 AuxC _ _ 12 jejich jeho P9XXXXP3------- _ _ 13 Atr _ _ 13 podřízení podřízený AAMP1----1A---- _ _ 11 ExD _ _ 14 , , Z:------------- _ _ 18 AuxX _ _ 15 a a J^------------- _ _ 16 AuxY _ _ 16 to ten PDNS4---------- _ _ 18 AuxY _ _ 17 i i J^------------- _ _ 18 AuxZ _ _ 18 přesto přesto Db------------- _ _ 9 Adv _ _ 19 , , Z:------------- _ _ 20 AuxX _ _ 20 že že J,------------- _ _ 9 AuxC _ _ 21 v v RR--6---------- _ _ 24 AuxP _ _ 22 rozpočtu rozpočet NNIS6-----A---- _ _ 21 Adv _ _ 23 školy škola NNFS2-----A---- _ _ 22 Atr _ _ 24 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 20 Adv _ _ 25 peněz peníze NNIP2-----A---- _ _ 26 Atr _ _ 26 dost dost Dg-------1A---- _ _ 24 Sb _ _ 27 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95048_137:s-23 # text = V Praze 2 k tomu došlo v minulých měsících. 1 V v RR--6---------- _ _ 6 AuxP _ _ 2 Praze Praha NNFS6-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 3 2 2 C=------------- _ _ 2 Atr _ _ 4 k k RR--3---------- _ _ 6 AuxP _ _ 5 tomu ten PDZS3---------- _ _ 4 Obj _ _ 6 došlo dojít VpNS----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 7 v v RR--6---------- _ _ 6 AuxP _ _ 8 minulých minulý AAIP6----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 měsících měsíc NNIP6-----A---- _ _ 7 Adv _ _ 10 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95048_137:s-24 # text = Existuje domněnka, že jde o jakýsi trest za neekonomické zaplňování tříd. 1 Existuje existovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 domněnka domněnka NNFS1-----A---- _ _ 1 Sb _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 4 AuxX _ _ 4 že že J,------------- _ _ 2 AuxC _ _ 5 jde jít VB-S---3P-AAI-- _ _ 4 Atr _ _ 6 o o RR--4---------- _ _ 5 AuxP _ _ 7 jakýsi jakýsi PZIS4---------- _ _ 8 Atr _ _ 8 trest trest NNIS4-----A---- _ _ 6 Obj _ _ 9 za za RR--4---------- _ _ 8 AuxP _ _ 10 neekonomické ekonomický AANS4----1N---- _ _ 11 Atr _ _ 11 zaplňování zaplňování NNNS4-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 12 tříd třída NNFP2-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 13 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95048_137:s-25 # text = Podle některých názorů je to jediný způsob, jak může školský úřad podobné věci ovlivňovat. 1 Podle podle RR--2---------- _ _ 4 AuxP _ _ 2 některých některý PZXP2---------- _ _ 3 Atr _ _ 3 názorů názor NNIP2-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 4 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 to ten PDNS1---------- _ _ 4 Sb _ _ 6 jediný jediný AAIS1----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 způsob způsob NNIS1-----A---- _ _ 4 Pnom _ _ 8 , , Z:------------- _ _ 10 AuxX _ _ 9 jak jak Db------------- _ _ 10 Adv _ _ 10 může moci VB-S---3P-AAI-- _ _ 7 Atr _ _ 11 školský školský AAIS1----1A---- _ _ 12 Atr _ _ 12 úřad úřad NNIS1-----A---- _ _ 10 Sb _ _ 13 podobné podobný AAFP4----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 věci věc NNFP4-----A---- _ _ 15 Obj _ _ 15 ovlivňovat ovlivňovat Vf--------A-I-- _ _ 10 Obj _ _ 16 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _