# newdoc id = ln95047_060 # sent_id = ln95047_060:s-1 # text = Dostane se znaková řeč do osnov škol pro neslyšící? 1 Dostane dostat VB-S---3P-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 2 se se P7--4---------- _ _ 1 AuxT _ _ 3 znaková znakový AAFS1----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 řeč řeč NNFS1-----A---- _ _ 1 Sb _ _ 5 do do RR--2---------- _ _ 1 AuxP _ _ 6 osnov osnova NNFP2-----A---- _ _ 5 Adv _ _ 7 škol škola NNFP2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 pro pro RR--4---------- _ _ 7 AuxP _ _ 9 neslyšící neslyšící NNMP4-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 10 ? ? Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-2 # text = Zásada č. 8 novely školského zákona z roku 1990 zajišťuje neslyšícím právo užívat jejich jazyka tj. znakové řeči ve školách. 1 Zásada zásada NNFS1-----A---- _ _ 11 Sb _ _ 2 č číslo NNNXX-----A---b _ _ 1 Atr _ _ 3 . . Z:------------- _ _ 2 AuxG _ _ 4 8 8 C=------------- _ _ 2 Atr _ _ 5 novely novela NNFS2-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 6 školského školský AAIS2----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 zákona zákon NNIS2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 8 z z RR--2---------- _ _ 7 AuxP _ _ 9 roku rok NNIS2-----A---1 _ _ 8 Atr _ _ 10 1990 1990 C=------------- _ _ 9 Atr _ _ 11 zajišťuje zajišťovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 12 neslyšícím neslyšící NNMP3-----A---- _ _ 11 Adv _ _ 13 právo právo NNNS4-----A---- _ _ 11 Obj _ _ 14 užívat užívat Vf--------A-I-- _ _ 13 Atr _ _ 15 jejich jeho P9XXXXP3------- _ _ 16 Atr _ _ 16 jazyka jazyk NNIS2-----A---- _ _ 17 Obj _ _ 17 tj tj B^------------- _ _ 14 Apos _ _ 18 . . Z:------------- _ _ 17 AuxG _ _ 19 znakové znakový AAFS2----1A---- _ _ 20 Atr _ _ 20 řeči řeč NNFS2-----A---- _ _ 17 Obj _ _ 21 ve v RV--6---------- _ _ 14 AuxP _ _ 22 školách škola NNFP6-----A---- _ _ 21 Adv _ _ 23 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-3 # text = Drobná změna původní formulace, kterou se neslyšícím zajišťovalo právo na vzdělání s použitím znakové řeči, v praxi znamenala, že znaková řeč už se na školách nezakazuje, ale její používání není pravidlem. 1 Drobná drobný AAFS1----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 změna změna NNFS1-----A---- _ _ 20 Sb _ _ 3 původní původní AAFS2----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 formulace formulace NNFS2-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 9 AuxX _ _ 6 kterou který P4FS7---------- _ _ 9 Adv _ _ 7 se se P7--4---------- _ _ 9 AuxR _ _ 8 neslyšícím neslyšící NNMP3-----A---- _ _ 9 Adv _ _ 9 zajišťovalo zajišťovat VpNS----R-AAI-- _ _ 4 Atr _ _ 10 právo právo NNNS1-----A---- _ _ 9 Sb _ _ 11 na na RR--4---------- _ _ 10 AuxP _ _ 12 vzdělání vzdělání NNNS4-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 13 s s RR--7---------- _ _ 12 AuxP _ _ 14 použitím použití NNNS7-----A---- _ _ 13 Atr _ _ 15 znakové znakový AAFS2----1A---- _ _ 16 Atr _ _ 16 řeči řeč NNFS2-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 17 , , Z:------------- _ _ 9 AuxX _ _ 18 v v RR--6---------- _ _ 20 AuxP _ _ 19 praxi praxe NNFS6-----A---- _ _ 18 Adv _ _ 20 znamenala znamenat VpQW----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 21 , , Z:------------- _ _ 22 AuxX _ _ 22 že že J,------------- _ _ 20 AuxC _ _ 23 znaková znakový AAFS1----1A---- _ _ 24 Atr _ _ 24 řeč řeč NNFS1-----A---- _ _ 29 Sb _ _ 25 už už Db------------- _ _ 29 Adv _ _ 26 se se P7--4---------- _ _ 29 AuxR _ _ 27 na na RR--6---------- _ _ 29 AuxP _ _ 28 školách škola NNFP6-----A---- _ _ 27 Adv _ _ 29 nezakazuje zakazovat VB-S---3P-NAI-- _ _ 31 Obj _ _ 30 , , Z:------------- _ _ 31 AuxX _ _ 31 ale ale J^------------- _ _ 22 Coord _ _ 32 její jeho P9ZS1FS3------- _ _ 33 Atr _ _ 33 používání používání NNNS1-----A---- _ _ 34 Sb _ _ 34 není být VB-S---3P-NAI-- _ _ 31 Obj _ _ 35 pravidlem pravidlo NNNS7-----A---- _ _ 34 Pnom _ _ 36 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-4 # text = Zavedení znakové řeči do výuky bylo pravděpodobně nejsilnějším motivem, který vedl představitele několika organizací neslyšících k podpisu Stanoviska Asociace organizací neslyšících, nedoslýchavých a jejich přátel k situaci v našich školách pro sluchově postižené, které otiskl měsíčník pro občany s vadami sluchu Gong ve svém 9. čísle loňského ročníku. 1 Zavedení zavedení NNNS1-----A---- _ _ 6 Sb _ _ 2 znakové znakový AAFS2----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 řeči řeč NNFS2-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 4 do do RR--2---------- _ _ 1 AuxP _ _ 5 výuky výuka NNFS2-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 6 bylo být VpNS----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 7 pravděpodobně pravděpodobně Dg-------1A---- _ _ 6 AuxY _ _ 8 nejsilnějším silný AAIS7----3A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 motivem motiv NNIS7-----A---- _ _ 6 Pnom _ _ 10 , , Z:------------- _ _ 12 AuxX _ _ 11 který který P4YS1---------- _ _ 12 Sb _ _ 12 vedl vést VpYS----R-AAI-- _ _ 9 Atr _ _ 13 představitele představitel NNMP4-----A---- _ _ 12 Obj _ _ 14 několika několik Ca--2---------- _ _ 15 Atr _ _ 15 organizací organizace NNFP2-----A---- _ _ 13 Atr _ _ 16 neslyšících slyšící AGMP2-----N---- _ _ 15 ExD _ _ 17 k k RR--3---------- _ _ 12 AuxP _ _ 18 podpisu podpis NNIS3-----A---- _ _ 17 Adv _ _ 19 Stanoviska stanovisko NNNS2-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 20 Asociace asociace NNFS2-----A---- _ _ 19 Atr _ _ 21 organizací organizace NNFP2-----A---- _ _ 20 Atr _ _ 22 neslyšících neslyšící NNMP2-----A---- _ _ 25 Atr _ _ 23 , , Z:------------- _ _ 25 AuxX _ _ 24 nedoslýchavých nedoslýchavý AAMP2----1A---- _ _ 25 Atr _ _ 25 a a J^------------- _ _ 21 Coord _ _ 26 jejich jeho P9XXXXP3------- _ _ 27 Atr _ _ 27 přátel přítel NNMP2-----A---- _ _ 25 Atr _ _ 28 k k RR--3---------- _ _ 19 AuxP _ _ 29 situaci situace NNFS3-----A---- _ _ 28 Atr _ _ 30 v v RR--6---------- _ _ 29 AuxP _ _ 31 našich náš PSXP6-P1------- _ _ 32 Atr _ _ 32 školách škola NNFP6-----A---- _ _ 30 Atr _ _ 33 pro pro RR--4---------- _ _ 32 AuxP _ _ 34 sluchově sluchově Dg-------1A---- _ _ 35 Adv _ _ 35 postižené postižený AAMP4----1A---- _ _ 33 Atr _ _ 36 , , Z:------------- _ _ 38 AuxX _ _ 37 které který P4NS4---------- _ _ 38 Obj _ _ 38 otiskl otisknout VpYS----R-AAP-1 _ _ 19 Atr _ _ 39 měsíčník měsíčník NNIS1-----A---- _ _ 38 Sb _ _ 40 pro pro RR--4---------- _ _ 39 AuxP _ _ 41 občany občan NNMP4-----A---- _ _ 40 Atr _ _ 42 s s RR--7---------- _ _ 41 AuxP _ _ 43 vadami vada NNFP7-----A---- _ _ 42 Atr _ _ 44 sluchu sluch NNIS2-----A---- _ _ 43 Atr _ _ 45 Gong gong NNIS1-----A---- _ _ 39 Atr _ _ 46 ve v RV--6---------- _ _ 38 AuxP _ _ 47 svém svůj P8ZS6---------- _ _ 50 Atr _ _ 48 9 9 C=------------- _ _ 50 Atr _ _ 49 . . Z:------------- _ _ 48 AuxG _ _ 50 čísle číslo NNNS6-----A---- _ _ 46 Adv _ _ 51 loňského loňský AAIS2----1A---- _ _ 52 Atr _ _ 52 ročníku ročník NNIS2-----A---- _ _ 50 Atr _ _ 53 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-5 # text = Dokument dal podnět k tomu, že se na ministerstvu školství sešli zástupci některých spolků a organizací neslyšících, Výzkumného ústavu pedagogického a ředitelé škol pro děti s vadami sluchu. 1 Dokument dokument NNIS1-----A---- _ _ 2 Sb _ _ 2 dal dát VpYS----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 3 podnět podnět NNIS4-----A---- _ _ 2 Obj _ _ 4 k k RR--3---------- _ _ 3 AuxP _ _ 5 tomu ten PDZS3---------- _ _ 4 Atr _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 7 AuxX _ _ 7 že že J,------------- _ _ 5 AuxC _ _ 8 se se P7--4---------- _ _ 12 AuxT _ _ 9 na na RR--6---------- _ _ 12 AuxP _ _ 10 ministerstvu ministerstvo NNNS6-----A---- _ _ 9 Adv _ _ 11 školství školství NNNS2-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 12 sešli sejít VpMP----R-AAP-- _ _ 7 Atr _ _ 13 zástupci zástupce NNMP1-----A---- _ _ 23 Sb _ _ 14 některých některý PZXP2---------- _ _ 16 Atr _ _ 15 spolků spolek NNIP2-----A---- _ _ 16 Atr _ _ 16 a a J^------------- _ _ 19 Coord _ _ 17 organizací organizace NNFP2-----A---- _ _ 16 Atr _ _ 18 neslyšících neslyšící NNMP2-----A---- _ _ 17 ExD _ _ 19 , , Z:------------- _ _ 13 Coord _ _ 20 Výzkumného výzkumný AAIS2----1A---- _ _ 21 Atr _ _ 21 ústavu ústav NNIS2-----A---- _ _ 19 Atr _ _ 22 pedagogického pedagogický AAIS2----1A---- _ _ 21 Atr _ _ 23 a a J^------------- _ _ 12 Coord _ _ 24 ředitelé ředitel NNMP1-----A---- _ _ 23 Sb _ _ 25 škol škola NNFP2-----A---- _ _ 24 Atr _ _ 26 pro pro RR--4---------- _ _ 25 AuxP _ _ 27 děti dítě NNFP4-----A---- _ _ 26 Atr _ _ 28 s s RR--7---------- _ _ 27 AuxP _ _ 29 vadami vada NNFP7-----A---- _ _ 28 Atr _ _ 30 sluchu sluch NNIS2-----A---- _ _ 29 Atr _ _ 31 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-6 # text = Z velké skupiny se vydělila menší, která na své první lednové schůzce formulovala tři hlavní okruhy problémů a ustavila pracovní skupiny, které budou zpracovávat podklady pro jejich řešení: 1. popsat a definovat metody vzdělávání sluchově postižených dětí; 1 Z z RR--2---------- _ _ 5 AuxP _ _ 2 velké velký AAFS2----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 skupiny skupina NNFS2-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 4 se se P7--4---------- _ _ 5 AuxT _ _ 5 vydělila vydělit VpQW----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 6 menší malý AAFS1----2A---- _ _ 5 ExD _ _ 7 , , Z:------------- _ _ 19 AuxX _ _ 8 která který P4FS1---------- _ _ 19 Sb _ _ 9 na na RR--6---------- _ _ 14 AuxP _ _ 10 své svůj P8FS6---------1 _ _ 13 Atr _ _ 11 první první CrFS6---------- _ _ 13 Atr _ _ 12 lednové lednový AAFS6----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 schůzce schůzka NNFS6-----A---- _ _ 9 Adv _ _ 14 formulovala formulovat VpQW----R-AAB-- _ _ 19 ExD _ _ 15 tři tři`3 Cl-P4---------- _ _ 17 Atr _ _ 16 hlavní hlavní AAIP4----1A---- _ _ 17 Atr _ _ 17 okruhy okruh NNIP4-----A---- _ _ 14 Obj _ _ 18 problémů problém NNIP2-----A---- _ _ 17 Atr _ _ 19 a a J^------------- _ _ 5 Coord _ _ 20 ustavila ustavit VpQW----R-AAP-- _ _ 19 ExD _ _ 21 pracovní pracovní AAFP4----1A---- _ _ 22 Atr _ _ 22 skupiny skupina NNFP4-----A---- _ _ 20 Obj _ _ 23 , , Z:------------- _ _ 26 AuxX _ _ 24 které který P4FP1---------- _ _ 26 Sb _ _ 25 budou být VB-P---3F-AAI-- _ _ 26 AuxV _ _ 26 zpracovávat zpracovávat Vf--------A-I-- _ _ 22 Atr _ _ 27 podklady podklad NNIP4-----A---- _ _ 26 Obj _ _ 28 pro pro RR--4---------- _ _ 27 AuxP _ _ 29 jejich jeho P9XXXXP3------- _ _ 30 Atr _ _ 30 řešení řešení NNNS4-----A---- _ _ 28 Atr _ _ 31 : : Z:------------- _ _ 35 AuxG _ _ 32 1 1 C=------------- _ _ 35 AuxG _ _ 33 . . Z:------------- _ _ 35 AuxG _ _ 34 popsat popsat Vf--------A-P-- _ _ 35 Atr _ _ 35 a a J^------------- _ _ 27 Coord _ _ 36 definovat definovat Vf--------A-B-- _ _ 35 Atr _ _ 37 metody metoda NNFP4-----A---- _ _ 36 Obj _ _ 38 vzdělávání vzdělávání NNNS2-----A---- _ _ 37 Atr _ _ 39 sluchově sluchově Dg-------1A---- _ _ 40 Adv _ _ 40 postižených postižený AAFP2----1A---- _ _ 41 Atr _ _ 41 dětí dítě NNFP2-----A---- _ _ 38 Atr _ _ 42 ; ; Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-7 # text = 2. zabývat se vytvářením speciálně pedagogických center, diagnózou a určováním stupně postižení a zařazováním dětí do vzdělávacích programů; 1 2 2 C=------------- _ _ 3 AuxG _ _ 2 . . Z:------------- _ _ 3 AuxG _ _ 3 zabývat zabývat Vf--------A-I-- _ _ 0 Pred _ _ 4 se se P7--4---------- _ _ 3 AuxT _ _ 5 vytvářením vytváření NNNS7-----A---- _ _ 15 Obj _ _ 6 speciálně speciálně Dg-------1A---- _ _ 7 Adv _ _ 7 pedagogických pedagogický AANP2----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 center centrum NNNP2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 15 AuxX _ _ 10 diagnózou diagnóza NNFS7-----A---- _ _ 11 Obj _ _ 11 a a J^------------- _ _ 15 Coord _ _ 12 určováním určování NNNS7-----A---- _ _ 11 Obj _ _ 13 stupně stupeň NNIS2-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 14 postižení postižení NNNS2-----A---- _ _ 13 Atr _ _ 15 a a J^------------- _ _ 3 Coord _ _ 16 zařazováním zařazování NNNS7-----A---- _ _ 15 Obj _ _ 17 dětí dítě NNFP2-----A---- _ _ 16 Atr _ _ 18 do do RR--2---------- _ _ 16 AuxP _ _ 19 vzdělávacích vzdělávací AAIP2----1A---- _ _ 20 Atr _ _ 20 programů program NNIP2-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 21 ; ; Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-8 # text = 3. příprava tlumočníků a lektorů znakového jazyka. 1 3 3 C=------------- _ _ 3 AuxG _ _ 2 . . Z:------------- _ _ 1 AuxG _ _ 3 příprava příprava NNFS1-----A---- _ _ 0 ExD _ _ 4 tlumočníků tlumočník NNMP2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 a a J^------------- _ _ 3 Coord _ _ 6 lektorů lektor NNMP2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 7 znakového znakový AAIS2----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 jazyka jazyk NNIS2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 9 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-9 # text = Dříve než bude možné definovat teorie a metody, je třeba poznat skutečnou situaci a úroveň výuky na školách pro sluchově postižené. 1 Dříve dříve Dg-------2A---- _ _ 10 Adv _ _ 2 než než J,------------- _ _ 1 AuxC _ _ 3 bude být VB-S---3F-AAI-- _ _ 2 Adv _ _ 4 možné možný AANS1----1A---- _ _ 3 Pnom _ _ 5 definovat definovat Vf--------A-B-- _ _ 3 Sb _ _ 6 teorie teorie NNFP4-----A---- _ _ 7 Obj _ _ 7 a a J^------------- _ _ 5 Coord _ _ 8 metody metoda NNFP4-----A---- _ _ 7 Obj _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 2 AuxX _ _ 10 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 11 třeba třeba Db------------- _ _ 10 Pnom _ _ 12 poznat poznat Vf--------A-P-- _ _ 10 Sb _ _ 13 skutečnou skutečný AAFS4----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 situaci situace NNFS4-----A---- _ _ 15 Obj _ _ 15 a a J^------------- _ _ 12 Coord _ _ 16 úroveň úroveň NNFS4-----A---- _ _ 15 Obj _ _ 17 výuky výuka NNFS2-----A---- _ _ 16 Atr _ _ 18 na na RR--6---------- _ _ 17 AuxP _ _ 19 školách škola NNFP6-----A---- _ _ 18 AtrAtr _ _ 20 pro pro RR--4---------- _ _ 19 AuxP _ _ 21 sluchově sluchově Dg-------1A---- _ _ 22 Adv _ _ 22 postižené postižený AAMP4----1A---- _ _ 20 Atr _ _ 23 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-10 # text = Nestačí vycházet pouze z domněnek nebo zkušeností z několika škol, proto členové příslušné pracovní skupiny plánují návštěvy škol pro děti s poruchami sluchu na různých místech v republice. 1 Nestačí stačit VB-S---3P-NAI-- _ _ 12 Pred _ _ 2 vycházet vycházet Vf--------A-I-- _ _ 1 Sb _ _ 3 pouze pouze Db------------- _ _ 6 AuxZ _ _ 4 z z RR--2---------- _ _ 2 AuxP _ _ 5 domněnek domněnka NNFP2-----A---- _ _ 6 Obj _ _ 6 nebo nebo J^------------- _ _ 4 Coord _ _ 7 zkušeností zkušenost NNFP2-----A---- _ _ 6 Obj _ _ 8 z z RR--2---------- _ _ 7 AuxP _ _ 9 několika několik Ca--2---------- _ _ 10 Atr _ _ 10 škol škola NNFP2-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 12 AuxX _ _ 12 proto proto J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 13 členové člen NNMP1-----A---- _ _ 17 Sb _ _ 14 příslušné příslušný AAFS2----1A---- _ _ 16 Atr _ _ 15 pracovní pracovní AAFS2----1A---- _ _ 16 Atr _ _ 16 skupiny skupina NNFS2-----A---- _ _ 13 Atr _ _ 17 plánují plánovat VB-P---3P-AAI-- _ _ 12 Pred _ _ 18 návštěvy návštěva NNFP4-----A---- _ _ 17 Obj _ _ 19 škol škola NNFP2-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 20 pro pro RR--4---------- _ _ 19 AuxP _ _ 21 děti dítě NNFP4-----A---- _ _ 20 Atr _ _ 22 s s RR--7---------- _ _ 21 AuxP _ _ 23 poruchami porucha NNFP7-----A---- _ _ 22 Atr _ _ 24 sluchu sluch NNIS2-----A---- _ _ 23 Atr _ _ 25 na na RR--6---------- _ _ 18 AuxP _ _ 26 různých různý AANP6----1A---- _ _ 27 Atr _ _ 27 místech místo NNNP6-----A---- _ _ 25 Atr _ _ 28 v v RR--6---------- _ _ 27 AuxP _ _ 29 republice republika NNFS6-----A---- _ _ 28 Atr _ _ 30 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-11 # text = "Oralisté" versus "znakaři" 1 " " Z:------------- _ _ 2 AuxG _ _ 2 Oralisté oralista NNMP1-----A---- _ _ 0 ExD _ _ 3 " " Z:------------- _ _ 2 AuxG _ _ 4 versus versus RR--1---------- _ _ 0 AuxP _ _ 5 " " Z:------------- _ _ 6 AuxG _ _ 6 znakaři znakař NNMP1-----A---- _ _ 4 ExD _ _ 7 " " Z:------------- _ _ 6 AuxG _ _ # sent_id = ln95047_060:s-12 # text = Jejich spor provází komunitu neslyšících od té doby, kdy se objevily první snahy o vzdělávání neslyšících. 1 Jejich jeho P9XXXXP3------- _ _ 2 Atr _ _ 2 spor spor NNIS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 3 provází provázet VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 komunitu komunita NNFS4-----A---- _ _ 3 Obj _ _ 5 neslyšících neslyšící NNMP2-----A---- _ _ 4 ExD _ _ 6 od od RR--2---------- _ _ 3 AuxP _ _ 7 té ten PDFS2---------- _ _ 8 Atr _ _ 8 doby doba NNFS2-----A---- _ _ 6 Adv _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 12 AuxX _ _ 10 kdy kdy Db------------- _ _ 12 Adv _ _ 11 se se P7--4---------- _ _ 12 AuxT _ _ 12 objevily objevit VpTP----R-AAP-- _ _ 8 Atr _ _ 13 první první CrFP1---------- _ _ 14 Atr _ _ 14 snahy snaha NNFP1-----A---- _ _ 12 Sb _ _ 15 o o RR--4---------- _ _ 14 AuxP _ _ 16 vzdělávání vzdělávání NNNS4-----A---- _ _ 15 Atr _ _ 17 neslyšících neslyšící NNMP2-----A---- _ _ 16 ExD _ _ 18 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-13 # text = Prioritu oralismu v Evropě určil kongres v Miláně roku 1880, učitelé neslyšících se zde shodli na tom, že orální metoda je tou jedinou a správnou. 1 Prioritu priorita NNFS4-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 2 oralismu oralismus NNIS2-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 3 v v RR--6---------- _ _ 2 AuxP _ _ 4 Evropě Evropa NNFS6-----A---- _ _ 3 AtrAtr _ _ 5 určil určit VpYS----R-AAP-- _ _ 11 Pred _ _ 6 kongres kongres NNIS1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 7 v v RR--6---------- _ _ 6 AuxP _ _ 8 Miláně Milán NNIS6-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 9 roku rok NNIS2-----A---1 _ _ 5 Adv _ _ 10 1880 1880 C=------------- _ _ 9 Atr _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 12 učitelé učitel NNMP1-----A---- _ _ 16 Sb _ _ 13 neslyšících neslyšící NNMP2-----A---- _ _ 12 ExD _ _ 14 se se P7--4---------- _ _ 16 AuxT _ _ 15 zde zde Db------------- _ _ 16 Adv _ _ 16 shodli shodnout VpMP----R-AAP-1 _ _ 11 Pred _ _ 17 na na RR--6---------- _ _ 16 AuxP _ _ 18 tom ten PDZS6---------- _ _ 17 Obj _ _ 19 , , Z:------------- _ _ 20 AuxX _ _ 20 že že J,------------- _ _ 18 AuxC _ _ 21 orální orální AAFS1----1A---- _ _ 22 Atr _ _ 22 metoda metoda NNFS1-----A---- _ _ 23 Sb _ _ 23 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 20 Atr _ _ 24 tou ten PDFS7---------- _ _ 23 Pnom _ _ 25 jedinou jediný AAFS7----1A---- _ _ 26 Atr _ _ 26 a a J^------------- _ _ 24 Coord _ _ 27 správnou správný AAFS7----1A---- _ _ 26 Atr _ _ 28 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-14 # text = Souviselo to s celkovou náladou ve společnosti, která se řídila tezí, že normální je slyšet, někdo slyší lépe - někdo hůř, kdo neslyší vůbec, je nenormální. 1 Souviselo souviset VpNS----R-AAI-- _ _ 18 Pred _ _ 2 to ten PDNS1---------- _ _ 1 Sb _ _ 3 s s RR--7---------- _ _ 1 AuxP _ _ 4 celkovou celkový AAFS7----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 náladou nálada NNFS7-----A---- _ _ 3 Obj _ _ 6 ve v RV--6---------- _ _ 5 AuxP _ _ 7 společnosti společnost NNFS6-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 , , Z:------------- _ _ 11 AuxX _ _ 9 která který P4FS1---------- _ _ 11 Sb _ _ 10 se se P7--4---------- _ _ 11 AuxT _ _ 11 řídila řídit VpQW----R-AAI-- _ _ 7 Atr _ _ 12 tezí teze NNFS7-----A---- _ _ 11 Adv _ _ 13 , , Z:------------- _ _ 14 AuxX _ _ 14 že že J,------------- _ _ 12 AuxC _ _ 15 normální normální AANS1----1A---- _ _ 16 Pnom _ _ 16 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 14 Atr _ _ 17 slyšet slyšet Vf--------A-I-- _ _ 16 Sb _ _ 18 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 19 někdo někdo PK--1---------- _ _ 20 Sb _ _ 20 slyší slyšet VB-S---3P-AAI-- _ _ 22 Pred _ _ 21 lépe lépe Dg-------2A---- _ _ 20 Adv _ _ 22 - - Z:------------- _ _ 25 Coord _ _ 23 někdo někdo PK--1---------- _ _ 22 ExD _ _ 24 hůř hůře Dg-------2A---1 _ _ 22 ExD _ _ 25 , , Z:------------- _ _ 18 Coord _ _ 26 kdo kdo PQ--1---------- _ _ 27 Sb _ _ 27 neslyší slyšet VB-S---3P-NAI-- _ _ 30 Sb _ _ 28 vůbec vůbec TT------------- _ _ 27 Adv _ _ 29 , , Z:------------- _ _ 27 AuxX _ _ 30 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 25 Pred _ _ 31 nenormální normální AAMS1----1N---- _ _ 30 Pnom _ _ 32 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-15 # text = Znaková řeč byla stavěna na nižší stupeň než mluvený jazyk, byla označována za to, co neslyšící odlišuje a odcizuje od slyšící většiny a brání jejich zařazení se k ní. 1 Znaková znakový AAFS1----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 řeč řeč NNFS1-----A---- _ _ 11 Sb _ _ 3 byla být VpQW----R-AAI-- _ _ 4 AuxV _ _ 4 stavěna stavět VsQW----X-API-- _ _ 11 Pred _ _ 5 na na RR--4---------- _ _ 4 AuxP _ _ 6 nižší nízký AAIS4----2A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 stupeň stupeň NNIS4-----A---- _ _ 5 Adv _ _ 8 než než J,------------- _ _ 6 AuxC _ _ 9 mluvený mluvený AAIS1----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 jazyk jazyk NNIS1-----A---- _ _ 8 ExD _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 12 byla být VpQW----R-AAI-- _ _ 13 AuxV _ _ 13 označována označovat VsQW----X-API-- _ _ 11 Pred _ _ 14 za za RR--4---------- _ _ 13 AuxP _ _ 15 to ten PDNS4---------- _ _ 14 Obj _ _ 16 , , Z:------------- _ _ 25 AuxX _ _ 17 co co PQ--1---------- _ _ 25 Sb _ _ 18 neslyšící slyšící AGMP4-----N---- _ _ 20 Obj _ _ 19 odlišuje odlišovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 20 Atr _ _ 20 a a J^------------- _ _ 25 Coord _ _ 21 odcizuje odcizovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 20 Atr _ _ 22 od od RR--2---------- _ _ 20 AuxP _ _ 23 slyšící slyšící AGFS2-----A---- _ _ 24 Atr _ _ 24 většiny většina NNFS2-----A---- _ _ 22 Obj _ _ 25 a a J^------------- _ _ 15 Coord _ _ 26 brání bránit VB-S---3P-AAI-- _ _ 25 Atr _ _ 27 jejich jeho P9XXXXP3------- _ _ 28 Atr _ _ 28 zařazení zařazení NNNS3-----A---- _ _ 26 Obj _ _ 29 se se P7--4---------- _ _ 28 Atr _ _ 30 k k RR--3---------- _ _ 28 AuxP _ _ 31 ní on PEFS3--3------- _ _ 30 Atr _ _ 32 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-16 # text = Vytrvalí příznivci znakového jazyka opakovali svoje pokusy o zavedení znakování do vzdělávání neslyšících. 1 Vytrvalí vytrvalý AAMP1----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 příznivci příznivec NNMP1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 3 znakového znakový AAIS2----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 jazyka jazyk NNIS2-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 5 opakovali opakovat VpMP----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 6 svoje svůj P8XP4---------- _ _ 7 Atr _ _ 7 pokusy pokus NNIP4-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 8 o o RR--4---------- _ _ 7 AuxP _ _ 9 zavedení zavedení NNNS4-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 10 znakování znakování NNNS2-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 11 do do RR--2---------- _ _ 9 AuxP _ _ 12 vzdělávání vzdělávání NNNS2-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 13 neslyšících neslyšící NNMP2-----A---- _ _ 12 ExD _ _ 14 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-17 # text = Po několika desítkách let se neslyšícím podařilo získat důvěru ve své schopnosti a prosadit se jako jazyková menšina, která má svá specifika, například i to, že většina jejich členů do ní nepatří od narození. 1 Po po RR--6---------- _ _ 7 AuxP _ _ 2 několika několik Ca--6---------- _ _ 3 Atr _ _ 3 desítkách desítka NNFP6-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 4 let léta NNNP2-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 5 se se P7--4---------- _ _ 7 AuxT _ _ 6 neslyšícím neslyšící NNMP3-----A---- _ _ 7 Obj _ _ 7 podařilo podařit VpNS----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 8 získat získat Vf--------A-P-- _ _ 13 Sb _ _ 9 důvěru důvěra NNFS4-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 10 ve v RV--4---------- _ _ 9 AuxP _ _ 11 své svůj P8FP4---------1 _ _ 12 Atr _ _ 12 schopnosti schopnost NNFP4-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 13 a a J^------------- _ _ 7 Coord _ _ 14 prosadit prosadit Vf--------A-P-- _ _ 13 Sb _ _ 15 se se P7--4---------- _ _ 14 Obj _ _ 16 jako jako J,------------- _ _ 18 AuxY _ _ 17 jazyková jazykový AAFS1----1A---- _ _ 18 Atr _ _ 18 menšina menšina NNFS1-----A---- _ _ 6 Atv _ _ 19 , , Z:------------- _ _ 21 AuxX _ _ 20 která který P4FS1---------- _ _ 21 Sb _ _ 21 má mít VB-S---3P-AAI-- _ _ 18 Atr _ _ 22 svá svůj P8NP4---------1 _ _ 23 Atr _ _ 23 specifika specifikum NNNP4-----A---- _ _ 25 Obj _ _ 24 , , Z:------------- _ _ 25 AuxX _ _ 25 například například TT------------- _ _ 21 Apos _ _ 26 i i J^------------- _ _ 27 AuxZ _ _ 27 to ten PDNS4---------- _ _ 25 Obj _ _ 28 , , Z:------------- _ _ 29 AuxX _ _ 29 že že J,------------- _ _ 27 AuxC _ _ 30 většina většina NNFS1-----A---- _ _ 35 Sb _ _ 31 jejich jeho P9XXXXP3------- _ _ 32 Atr _ _ 32 členů člen NNMP2-----A---- _ _ 30 Atr _ _ 33 do do RR--2---------- _ _ 35 AuxP _ _ 34 ní on PEFS2--3------- _ _ 33 Adv _ _ 35 nepatří patřit VB-S---3P-NAI-- _ _ 29 Atr _ _ 36 od od RR--2---------- _ _ 35 AuxP _ _ 37 narození narození NNNS2-----A---- _ _ 36 Adv _ _ 38 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-18 # text = Jen malé procento neslyšících má také neslyšící rodiče. 1 Jen jen TT------------- _ _ 3 AuxZ _ _ 2 malé malý AANS1----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 procento procento NNNS1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 4 neslyšících slyšící AGMP2-----N---- _ _ 3 ExD _ _ 5 má mít VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 6 také také Db------------- _ _ 5 Adv _ _ 7 neslyšící slyšící AGMP4-----N---- _ _ 8 Atr _ _ 8 rodiče rodič NNMP4-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 9 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-19 # text = Zákonitou reakcí tedy je, že chtějí, aby dítě bylo stejné jako oni, aby mluvilo. 1 Zákonitou zákonitý AAFS7----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 reakcí reakce NNFS7-----A---- _ _ 4 Pnom _ _ 3 tedy tedy J^------------- _ _ 4 AuxY _ _ 4 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 6 AuxX _ _ 6 že že J,------------- _ _ 4 AuxC _ _ 7 chtějí chtít VB-P---3P-AAI-- _ _ 6 Sb _ _ 8 , , Z:------------- _ _ 15 AuxX _ _ 9 aby aby J,------------- _ _ 15 AuxC _ _ 10 dítě dítě NNNS1-----A---- _ _ 15 Sb _ _ 11 bylo být VpNS----R-AAI-- _ _ 9 Obj _ _ 12 stejné stejný AANS1----1A---- _ _ 11 Pnom _ _ 13 jako jako J,------------- _ _ 12 AuxC _ _ 14 oni on PEMP1--3------- _ _ 13 ExD _ _ 15 , , Z:------------- _ _ 7 Coord _ _ 16 aby aby J,------------- _ _ 15 AuxC _ _ 17 mluvilo mluvit VpNS----R-AAI-- _ _ 16 Obj _ _ 18 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-20 # text = Pro rodiče neslyšících je mnohdy obtížné pochopit, že znaková řeč je přirozeným způsobem komunikace lidí s poruchami sluchu. 1 Pro pro RR--4---------- _ _ 4 AuxP _ _ 2 rodiče rodič NNMP4-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 3 neslyšících neslyšící NNMP2-----A---- _ _ 2 ExD _ _ 4 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 mnohdy mnohdy Db------------- _ _ 4 Adv _ _ 6 obtížné obtížný AANS1----1A---- _ _ 4 Pnom _ _ 7 pochopit pochopit Vf--------A-P-- _ _ 4 Sb _ _ 8 , , Z:------------- _ _ 9 AuxX _ _ 9 že že J,------------- _ _ 7 AuxC _ _ 10 znaková znakový AAFS1----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 řeč řeč NNFS1-----A---- _ _ 12 Sb _ _ 12 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 9 Obj _ _ 13 přirozeným přirozený AAIS7----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 způsobem způsob NNIS7-----A---- _ _ 12 Pnom _ _ 15 komunikace komunikace NNFS2-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 16 lidí lidé NNMP2-----A---- _ _ 15 Atr _ _ 17 s s RR--7---------- _ _ 16 AuxP _ _ 18 poruchami porucha NNFP7-----A---- _ _ 17 Atr _ _ 19 sluchu sluch NNIS2-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 20 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-21 # text = (Děti samy se pokoušejí vyjádřit pomocí rukou, vytvářejí svoje vlastní varianty znaků). 1 ( ( Z:------------- _ _ 9 AuxG _ _ 2 Děti dítě NNFP1-----A---- _ _ 9 Sb _ _ 3 samy sám PLFP1---------- _ _ 2 Atv _ _ 4 se se P7--4---------- _ _ 5 AuxT _ _ 5 pokoušejí pokoušet VB-P---3P-AAI-- _ _ 9 Pred _ _ 6 vyjádřit vyjádřit Vf--------A-P-- _ _ 5 Obj _ _ 7 pomocí pomocí RR--2---------- _ _ 6 AuxP _ _ 8 rukou ruka NNFP2-----A---- _ _ 7 Adv _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 10 vytvářejí vytvářet VB-P---3P-AAI-- _ _ 9 Pred _ _ 11 svoje svůj P8XP4---------- _ _ 13 Atr _ _ 12 vlastní vlastní AAFP4----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 varianty varianta NNFP4-----A---- _ _ 10 Obj _ _ 14 znaků znak NNIP2-----A---- _ _ 13 Atr _ _ 15 ) ) Z:------------- _ _ 9 AuxG _ _ 16 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-22 # text = Nám slyšícím je stále obtížné dokázat, že neslyšící mohou to co my. 1 Nám my PP-P3--1------- _ _ 6 Obj _ _ 2 slyšícím slyšící AGMP3-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 3 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 stále stále Dg-------1A---- _ _ 3 Adv _ _ 5 obtížné obtížný AANS1----1A---- _ _ 3 Pnom _ _ 6 dokázat dokázat Vf--------A-P-- _ _ 3 Sb _ _ 7 , , Z:------------- _ _ 8 AuxX _ _ 8 že že J,------------- _ _ 6 AuxC _ _ 9 neslyšící neslyšící NNMP1-----A---- _ _ 10 Sb _ _ 10 mohou moci VB-P---3P-AAI-1 _ _ 8 Obj _ _ 11 to ten PDNS4---------- _ _ 10 Obj _ _ 12 co co PQ--4---------- _ _ 11 ExD _ _ 13 my my PP-P1--1------- _ _ 11 ExD _ _ 14 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-23 # text = Škola beze slov? 1 Škola škola NNFS1-----A---- _ _ 0 ExD _ _ 2 beze bez RV--2---------- _ _ 1 AuxP _ _ 3 slov slovo NNNP2-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 4 ? ? Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-24 # text = Výuka neslyšících ve znakové řeči u nás nemá prakticky žádnou tradici. 1 Výuka výuka NNFS1-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 2 neslyšících neslyšící NNMP2-----A---- _ _ 1 ExD _ _ 3 ve v RV--6---------- _ _ 1 AuxP _ _ 4 znakové znakový AAFS6----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 řeči řeč NNFS6-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 6 u u RR--2---------- _ _ 8 AuxP _ _ 7 nás my PP-P2--1------- _ _ 6 Adv _ _ 8 nemá mít VB-S---3P-NAI-- _ _ 0 Pred _ _ 9 prakticky prakticky Dg-------1A---- _ _ 10 ExD _ _ 10 žádnou žádný PWFS4---------- _ _ 11 Atr _ _ 11 tradici tradice NNFS4-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 12 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-25 # text = Zdrojem poučení pro nás mohou být ostatní státy, které prošly podobným procesem. 1 Zdrojem zdroj NNIS7-----A---- _ _ 6 Pnom _ _ 2 poučení poučení NNNS2-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 3 pro pro RR--4---------- _ _ 2 AuxP _ _ 4 nás my PP-P4--1------- _ _ 3 Atr _ _ 5 mohou moci VB-P---3P-AAI-1 _ _ 0 Pred _ _ 6 být být Vf--------A-I-- _ _ 5 Obj _ _ 7 ostatní ostatní AAIP1----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 státy stát NNIP1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 11 AuxX _ _ 10 které který P4IP1---------- _ _ 11 Sb _ _ 11 prošly projít VpTP----R-AAP-- _ _ 8 Atr _ _ 12 podobným podobný AAIS7----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 procesem proces NNIS7-----A---- _ _ 11 Adv _ _ 14 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-26 # text = Například v Dánsku prosadili bilingvální výuku (kdy znaková řeč se bere jako první a dánština jako druhý vyučovací jazyk) před patnácti lety. 1 Například například TT------------- _ _ 3 AuxZ _ _ 2 v v RR--6---------- _ _ 4 AuxP _ _ 3 Dánsku Dánsko NNNS6-----A---- _ _ 2 Adv _ _ 4 prosadili prosadit VpMP----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 5 bilingvální bilingvální AAFS4----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 výuku výuka NNFS4-----A---- _ _ 4 Obj _ _ 7 ( ( Z:------------- _ _ 15 AuxG _ _ 8 kdy kdy Db------------- _ _ 12 Adv _ _ 9 znaková znakový AAFS1----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 řeč řeč NNFS1-----A---- _ _ 12 Sb _ _ 11 se se P7--4---------- _ _ 12 AuxR _ _ 12 bere brát VB-S---3P-AAI-- _ _ 15 Atr _ _ 13 jako jako J,------------- _ _ 10 AuxC _ _ 14 první první CrIS1---------- _ _ 13 ExD _ _ 15 a a J^------------- _ _ 6 Coord _ _ 16 dánština dánština NNFS1-----A---- _ _ 15 ExD _ _ 17 jako jako J,------------- _ _ 20 AuxY _ _ 18 druhý druhý`2 CrIS1---------- _ _ 20 Atr _ _ 19 vyučovací vyučovací AAIS1----1A---- _ _ 20 Atr _ _ 20 jazyk jazyk NNIS1-----A---- _ _ 16 Atv _ _ 21 ) ) Z:------------- _ _ 15 AuxG _ _ 22 před před RR--7---------- _ _ 4 AuxP _ _ 23 patnácti patnáct`15 Cl-P7---------- _ _ 24 Atr _ _ 24 lety léta NNNP7-----A---- _ _ 22 Adv _ _ 25 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-27 # text = V roce 1991 zařadili do školního programu znakovou řeč jako samostatný předmět (pokud to zní poněkud zvláštně, pak si stačí uvědomit, že my jsme ve svém rozvrhu taky měli český jazyk). 1 V v RR--6---------- _ _ 4 AuxP _ _ 2 roce rok NNIS6-----A---1 _ _ 1 Adv _ _ 3 1991 1991 C=------------- _ _ 2 Atr _ _ 4 zařadili zařadit VpMP----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 5 do do RR--2---------- _ _ 4 AuxP _ _ 6 školního školní AAIS2----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 programu program NNIS2-----A---- _ _ 5 Adv _ _ 8 znakovou znakový AAFS4----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 řeč řeč NNFS4-----A---- _ _ 4 Obj _ _ 10 jako jako J,------------- _ _ 12 AuxY _ _ 11 samostatný samostatný AAIS4----1A---- _ _ 12 Atr _ _ 12 předmět předmět NNIS4-----A---- _ _ 9 Atv _ _ 13 ( ( Z:------------- _ _ 22 AuxG _ _ 14 pokud pokud J,------------- _ _ 22 AuxC _ _ 15 to ten PDNS1---------- _ _ 16 Sb _ _ 16 zní znít VB-S---3P-AAI-- _ _ 14 Adv _ _ 17 poněkud poněkud Db------------- _ _ 18 Adv _ _ 18 zvláštně zvláštně Dg-------1A---- _ _ 16 Adv _ _ 19 , , Z:------------- _ _ 14 AuxX _ _ 20 pak pak Db------------- _ _ 22 Adv _ _ 21 si se P7--3---------- _ _ 23 AuxT _ _ 22 stačí stačit VB-S---3P-AAI-- _ _ 4 Pred _ _ 23 uvědomit uvědomit Vf--------A-P-- _ _ 22 Sb _ _ 24 , , Z:------------- _ _ 25 AuxX _ _ 25 že že J,------------- _ _ 23 AuxC _ _ 26 my my PP-P1--1------- _ _ 32 Sb _ _ 27 jsme být VB-P---1P-AAI-- _ _ 32 AuxV _ _ 28 ve v RV--6---------- _ _ 32 AuxP _ _ 29 svém svůj P8ZS6---------- _ _ 30 Atr _ _ 30 rozvrhu rozvrh NNIS6-----A---- _ _ 28 Adv _ _ 31 taky taky Db------------- _ _ 32 Adv _ _ 32 měli mít VpMP----R-AAI-- _ _ 25 Obj _ _ 33 český český AAIS4----1A---- _ _ 34 Atr _ _ 34 jazyk jazyk NNIS4-----A---- _ _ 32 Obj _ _ 35 ) ) Z:------------- _ _ 22 AuxG _ _ 36 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-28 # text = Na školách působí také neslyšící učitelé. 1 Na na RR--6---------- _ _ 3 AuxP _ _ 2 školách škola NNFP6-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 3 působí působit VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 také také Db------------- _ _ 3 Adv _ _ 5 neslyšící slyšící AGMP1-----N---- _ _ 6 Atr _ _ 6 učitelé učitel NNMP1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 7 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-29 # text = Měnit vyučovací metody nelze ze dne na den, stejně tak aplikovat požadavek ze stanoviska, aby na školách působili pouze učitelé, kteří ovládají znakovou řeč. 1 Měnit měnit Vf--------A-I-- _ _ 4 Sb _ _ 2 vyučovací vyučovací AAFP4----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 metody metoda NNFP4-----A---- _ _ 1 Obj _ _ 4 nelze lze VB-S---3P-NAI-- _ _ 9 Pred _ _ 5 ze z RV--2---------- _ _ 4 AuxP _ _ 6 dne den NNIS2-----A---- _ _ 5 Adv _ _ 7 na na RR--4---------- _ _ 4 AuxP _ _ 8 den den NNIS4-----A---- _ _ 7 Adv _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 10 stejně stejně Dg-------1A---- _ _ 9 ExD _ _ 11 tak tak Db------------- _ _ 10 Adv _ _ 12 aplikovat aplikovat Vf--------A-B-- _ _ 9 ExD _ _ 13 požadavek požadavek NNIS4-----A---- _ _ 12 Obj _ _ 14 ze z RV--2---------- _ _ 12 AuxP _ _ 15 stanoviska stanovisko NNNS2-----A---- _ _ 14 Adv _ _ 16 , , Z:------------- _ _ 17 AuxX _ _ 17 aby aby J,------------- _ _ 15 AuxC _ _ 18 na na RR--6---------- _ _ 20 AuxP _ _ 19 školách škola NNFP6-----A---- _ _ 18 Adv _ _ 20 působili působit VpMP----R-AAI-- _ _ 17 Atr _ _ 21 pouze pouze Db------------- _ _ 22 AuxZ _ _ 22 učitelé učitel NNMP1-----A---- _ _ 20 Sb _ _ 23 , , Z:------------- _ _ 25 AuxX _ _ 24 kteří který P4MP1---------- _ _ 25 Sb _ _ 25 ovládají ovládat VB-P---3P-AAI-- _ _ 22 Atr _ _ 26 znakovou znakový AAFS4----1A---- _ _ 27 Atr _ _ 27 řeč řeč NNFS4-----A---- _ _ 25 Obj _ _ 28 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-30 # text = Učitelé by totiž měli ovládat znakovou řeč tak, aby se s ní byli nejen schopni dorozumět se svými žáky, ale aby její pomocí dokázali předávat informace, vykládat učivo. 1 Učitelé učitel NNMP1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 2 by být Vc----------I-- _ _ 4 AuxV _ _ 3 totiž totiž J^------------- _ _ 4 AuxY _ _ 4 měli mít VpMP----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 ovládat ovládat Vf--------A-I-- _ _ 4 Obj _ _ 6 znakovou znakový AAFS4----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 řeč řeč NNFS4-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 8 tak tak Db------------- _ _ 5 Adv _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 22 AuxX _ _ 10 aby aby J,------------- _ _ 22 AuxC _ _ 11 se se P7--4---------- _ _ 17 AuxT _ _ 12 s s RR--7---------- _ _ 17 AuxP _ _ 13 ní on PEFS7--3------- _ _ 12 Adv _ _ 14 byli být VpMP----R-AAI-- _ _ 10 Adv _ _ 15 nejen nejen Db------------- _ _ 16 AuxZ _ _ 16 schopni schopný ACMP------A---- _ _ 14 Pnom _ _ 17 dorozumět dorozumět Vf--------A-P-- _ _ 16 Obj _ _ 18 se s RV--7---------- _ _ 17 AuxP _ _ 19 svými svůj P8XP7---------- _ _ 20 Atr _ _ 20 žáky žák NNMP7-----A---- _ _ 18 Obj _ _ 21 , , Z:------------- _ _ 22 AuxX _ _ 22 ale ale J^------------- _ _ 5 Coord _ _ 23 aby aby J,------------- _ _ 22 AuxC _ _ 24 její jeho P9FXXFS3------- _ _ 25 Atr _ _ 25 pomocí pomoc NNFS7-----A---- _ _ 26 Adv _ _ 26 dokázali dokázat VpMP----R-AAP-- _ _ 23 Adv _ _ 27 předávat předávat Vf--------A-I-- _ _ 29 Obj _ _ 28 informace informace NNFP4-----A---- _ _ 27 Obj _ _ 29 , , Z:------------- _ _ 26 Coord _ _ 30 vykládat vykládat Vf--------A-I-- _ _ 29 Obj _ _ 31 učivo učivo NNNS4-----A---- _ _ 30 Obj _ _ 32 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-31 # text = A hned je tady další problém: kde se znakovou řeč učit a jak ověřit její dostatečné zvládnutí, když není test, který by znalosti prověřoval. 1 A a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 2 hned hned Db------------- _ _ 3 Adv _ _ 3 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 1 Pred _ _ 4 tady tady Db------------- _ _ 3 Adv _ _ 5 další další AAIS1----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 problém problém NNIS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 7 : : Z:------------- _ _ 13 AuxG _ _ 8 kde kde Db------------- _ _ 12 Adv _ _ 9 se se P7--4---------- _ _ 12 AuxT _ _ 10 znakovou znakový AAFS4----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 řeč řeč NNFS4-----A---- _ _ 12 Obj _ _ 12 učit učit Vf--------A-I-- _ _ 13 Atr _ _ 13 a a J^------------- _ _ 6 Coord _ _ 14 jak jak Db------------- _ _ 15 Adv _ _ 15 ověřit ověřit Vf--------A-P-- _ _ 13 Atr _ _ 16 její jeho P9NS4FS3------- _ _ 18 Atr _ _ 17 dostatečné dostatečný AANS4----1A---- _ _ 18 Atr _ _ 18 zvládnutí zvládnutí NNNS4-----A---- _ _ 15 Obj _ _ 19 , , Z:------------- _ _ 20 AuxX _ _ 20 když když J,------------- _ _ 15 AuxC _ _ 21 není být VB-S---3P-NAI-- _ _ 20 Adv _ _ 22 test test NNIS1-----A---- _ _ 21 Sb _ _ 23 , , Z:------------- _ _ 27 AuxX _ _ 24 který který P4YS1---------- _ _ 27 Sb _ _ 25 by být Vc----------I-- _ _ 27 AuxV _ _ 26 znalosti znalost NNFP4-----A---- _ _ 27 Obj _ _ 27 prověřoval prověřovat VpYS----R-AAI-- _ _ 22 Atr _ _ 28 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-32 # text = Znakovou řeč je možné studovat v kursech organizovaných při spolcích neslyšících, učitelé neslyšících se připravují na katedrách speciální pedagogiky při pedagogických fakultách (Praha, Olomouc, Liberec) i tady by se zřejmě mělo znakové řeči věnovat několik semestrů. 1 Znakovou znakový AAFS4----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 řeč řeč NNFS4-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 3 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 12 Pred _ _ 4 možné možný AANS1----1A---- _ _ 3 Pnom _ _ 5 studovat studovat Vf--------A-I-- _ _ 3 Sb _ _ 6 v v RR--6---------- _ _ 5 AuxP _ _ 7 kursech kurs NNIP6-----A---- _ _ 6 Adv _ _ 8 organizovaných organizovaný AAIP6----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 9 při při RR--6---------- _ _ 8 AuxP _ _ 10 spolcích spolek NNIP6-----A---- _ _ 9 Adv _ _ 11 neslyšících neslyšící NNMP2-----A---- _ _ 10 ExD _ _ 12 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 13 učitelé učitel NNMP1-----A---- _ _ 16 Sb _ _ 14 neslyšících neslyšící NNMP2-----A---- _ _ 13 ExD _ _ 15 se se P7--4---------- _ _ 16 Obj _ _ 16 připravují připravovat VB-P---3P-AAI-- _ _ 31 Pred _ _ 17 na na RR--6---------- _ _ 16 AuxP _ _ 18 katedrách katedra NNFP6-----A---- _ _ 17 Adv _ _ 19 speciální speciální AAFS2----1A---- _ _ 20 Atr _ _ 20 pedagogiky pedagogika NNFS2-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 21 při při RR--6---------- _ _ 18 AuxP _ _ 22 pedagogických pedagogický AAFP6----1A---- _ _ 23 Atr _ _ 23 fakultách fakulta NNFP6-----A---- _ _ 21 Atr _ _ 24 ( ( Z:------------- _ _ 28 AuxG _ _ 25 Praha Praha NNFS1-----A---- _ _ 28 ExD _ _ 26 , , Z:------------- _ _ 28 AuxX _ _ 27 Olomouc Olomouc NNFS1-----A---- _ _ 28 ExD _ _ 28 , , Z:------------- _ _ 23 Coord _ _ 29 Liberec Liberec NNIS1-----A---- _ _ 28 ExD _ _ 30 ) ) Z:------------- _ _ 28 AuxG _ _ 31 i i J^------------- _ _ 12 Coord _ _ 32 tady tady Db------------- _ _ 36 Adv _ _ 33 by být Vc----------I-- _ _ 36 AuxV _ _ 34 se se P7--4---------- _ _ 36 AuxR _ _ 35 zřejmě zřejmě Dg-------1A---- _ _ 36 AuxY _ _ 36 mělo mít VpNS----R-AAI-- _ _ 31 Pred _ _ 37 znakové znakový AAFS3----1A---- _ _ 38 Atr _ _ 38 řeči řeč NNFS3-----A---- _ _ 39 Obj _ _ 39 věnovat věnovat Vf--------A-I-- _ _ 36 Obj _ _ 40 několik několik Ca--1---------- _ _ 36 Sb _ _ 41 semestrů semestr NNIP2-----A---- _ _ 40 Atr _ _ 42 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-33 # text = Než se dostane znaková řeč do osnov je potřeba ji popsat, stanovit gramatiku, určit způsob zápisu znaků, což je mj. cílem výzkumu znakového jazyka, který probíhá druhým rokem na katedře českého jazyka FF UK. 1 Než než J,------------- _ _ 8 AuxC _ _ 2 se se P7--4---------- _ _ 3 AuxT _ _ 3 dostane dostat VB-S---3P-AAP-- _ _ 1 Adv _ _ 4 znaková znakový AAFS1----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 řeč řeč NNFS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 6 do do RR--2---------- _ _ 3 AuxP _ _ 7 osnov osnova NNFP2-----A---- _ _ 6 Adv _ _ 8 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 20 Pred _ _ 9 potřeba potřeba NNFS1-----A---- _ _ 8 Pnom _ _ 10 ji on PEFS4--3------- _ _ 11 Obj _ _ 11 popsat popsat Vf--------A-P-- _ _ 15 Sb _ _ 12 , , Z:------------- _ _ 15 AuxX _ _ 13 stanovit stanovit Vf--------A-P-- _ _ 15 Sb _ _ 14 gramatiku gramatika NNFS4-----A---- _ _ 13 Obj _ _ 15 , , Z:------------- _ _ 8 Coord _ _ 16 určit určit Vf--------A-P-- _ _ 15 Sb _ _ 17 způsob způsob NNIS4-----A---- _ _ 16 Obj _ _ 18 zápisu zápis NNIS2-----A---- _ _ 17 Atr _ _ 19 znaků znak NNIP2-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 20 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 21 což což PQ--1---------- _ _ 22 Sb _ _ 22 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 20 Pred _ _ 23 mj mj Bb------------- _ _ 22 Adv _ _ 24 . . Z:------------- _ _ 23 AuxG _ _ 25 cílem cíl NNIS7-----A---- _ _ 22 Pnom _ _ 26 výzkumu výzkum NNIS2-----A---- _ _ 25 Atr _ _ 27 znakového znakový AAIS2----1A---- _ _ 28 Atr _ _ 28 jazyka jazyk NNIS2-----A---- _ _ 26 Atr _ _ 29 , , Z:------------- _ _ 31 AuxX _ _ 30 který který P4YS1---------- _ _ 31 Sb _ _ 31 probíhá probíhat VB-S---3P-AAI-- _ _ 28 Atr _ _ 32 druhým druhý`2 CrIS7---------- _ _ 33 Atr _ _ 33 rokem rok NNIS7-----A---- _ _ 31 Adv _ _ 34 na na RR--6---------- _ _ 31 AuxP _ _ 35 katedře katedra NNFS6-----A---- _ _ 34 Adv _ _ 36 českého český AAIS2----1A---- _ _ 37 Atr _ _ 37 jazyka jazyk NNIS2-----A---- _ _ 35 Atr _ _ 38 FF FF BNXXX-----A---- _ _ 37 Atr _ _ 39 UK UK BNXXX-----A---- _ _ 38 Atr _ _ 40 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-34 # text = Aby komplikací nebylo málo, ne všichni neslyšící neslyší stejně. 1 Aby aby J,------------- _ _ 9 AuxC _ _ 2 komplikací komplikace NNFP2-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 3 nebylo být VpNS----R-NAI-- _ _ 1 Adv _ _ 4 málo málo Ca--1---------- _ _ 3 Sb _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 1 AuxX _ _ 6 ne ne TT------------- _ _ 7 AuxZ _ _ 7 všichni všechen PLMP1---------- _ _ 8 Atr _ _ 8 neslyšící neslyšící NNMP1-----A---- _ _ 9 Sb _ _ 9 neslyší slyšet VB-P---3P-NAI-- _ _ 0 Pred _ _ 10 stejně stejně Dg-------1A---- _ _ 9 Adv _ _ 11 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-35 # text = Dalším z úkolů je statisticky zpracovat "stav sluchu na školách" a zjistit počet dětí hluchých a dětí se zbytky sluchu. 1 Dalším další AAIS7----1A---- _ _ 4 Pnom _ _ 2 z z RR--2---------- _ _ 1 AuxP _ _ 3 úkolů úkol NNIP2-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 4 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 statisticky statisticky Dg-------1A---- _ _ 6 Adv _ _ 6 zpracovat zpracovat Vf--------A-P-- _ _ 13 Sb _ _ 7 " " Z:------------- _ _ 8 AuxG _ _ 8 stav stav NNIS4-----A---- _ _ 6 Obj _ _ 9 sluchu sluch NNIS2-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 10 na na RR--6---------- _ _ 8 AuxP _ _ 11 školách škola NNFP6-----A---- _ _ 10 AtrAdv _ _ 12 " " Z:------------- _ _ 8 AuxG _ _ 13 a a J^------------- _ _ 4 Coord _ _ 14 zjistit zjistit Vf--------A-P-- _ _ 13 Sb _ _ 15 počet počet NNIS4-----A---- _ _ 14 Obj _ _ 16 dětí dítě NNFP2-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 17 hluchých hluchý AAFP2----1A---- _ _ 16 Atr _ _ 18 a a J^------------- _ _ 15 Coord _ _ 19 dětí dítě NNFP2-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 20 se s RV--7---------- _ _ 19 AuxP _ _ 21 zbytky zbytek NNIP7-----A---- _ _ 20 Atr _ _ 22 sluchu sluch NNIS2-----A---- _ _ 21 Atr _ _ 23 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-36 # text = Diagnóza by měla být podkladem pro zařazení dítěte do vyučovacího programu. 1 Diagnóza diagnóza NNFS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 2 by být Vc----------I-- _ _ 3 AuxV _ _ 3 měla mít VpQW----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 být být Vf--------A-I-- _ _ 3 Obj _ _ 5 podkladem podklad NNIS7-----A---- _ _ 4 Pnom _ _ 6 pro pro RR--4---------- _ _ 5 AuxP _ _ 7 zařazení zařazení NNNS4-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 dítěte dítě NNNS2-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 9 do do RR--2---------- _ _ 7 AuxP _ _ 10 vyučovacího vyučovací AAIS2----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 programu program NNIS2-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 12 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-37 # text = To zase předpokládá, že jednotlivé metody a postupy budou přehledně a přesně zpracovány písemně. 1 To ten PDNS1---------- _ _ 3 Sb _ _ 2 zase zase Db------------- _ _ 3 Adv _ _ 3 předpokládá předpokládat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 5 že že J,------------- _ _ 3 AuxC _ _ 6 jednotlivé jednotlivý AAFP1----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 7 metody metoda NNFP1-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 8 a a J^------------- _ _ 14 Coord _ _ 9 postupy postup NNIP1-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 10 budou být VB-P---3F-AAI-- _ _ 14 AuxV _ _ 11 přehledně přehledně Dg-------1A---- _ _ 12 Adv _ _ 12 a a J^------------- _ _ 14 Coord _ _ 13 přesně přesně Dg-------1A---- _ _ 12 Adv _ _ 14 zpracovány zpracovat VsTP----X-APP-- _ _ 5 Obj _ _ 15 písemně písemně Dg-------1A---- _ _ 14 Adv _ _ 16 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-38 # text = Popis metody by měl také pomoci rodičům, aby se mohli (po dohodě s odborníkem) rozhodnout, kterou školu zvolí. 1 Popis popis NNIS1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 2 metody metoda NNFS2-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 3 by být Vc----------I-- _ _ 4 AuxV _ _ 4 měl mít VpYS----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 také také Db------------- _ _ 4 Adv _ _ 6 pomoci pomoci Vf--------A-P-1 _ _ 4 Obj _ _ 7 rodičům rodič NNMP3-----A---- _ _ 6 Obj _ _ 8 , , Z:------------- _ _ 9 AuxX _ _ 9 aby aby J,------------- _ _ 6 AuxC _ _ 10 se se P7--4---------- _ _ 18 AuxT _ _ 11 mohli moci VpMP----R-AAI-- _ _ 9 Obj _ _ 12 ( ( Z:------------- _ _ 13 AuxG _ _ 13 po po RR--6---------- _ _ 11 AuxP _ _ 14 dohodě dohoda NNFS6-----A---- _ _ 13 Adv _ _ 15 s s RR--7---------- _ _ 14 AuxP _ _ 16 odborníkem odborník NNMS7-----A---- _ _ 15 Atr _ _ 17 ) ) Z:------------- _ _ 13 AuxG _ _ 18 rozhodnout rozhodnout Vf--------A-P-- _ _ 11 Obj _ _ 19 , , Z:------------- _ _ 22 AuxX _ _ 20 kterou který P4FS4---------- _ _ 21 Atr _ _ 21 školu škola NNFS4-----A---- _ _ 22 Obj _ _ 22 zvolí zvolit VB-P---3P-AAP-- _ _ 18 Obj _ _ 23 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-39 # text = Zatímco koncepce se mění, na školách se učí. 1 Zatímco zatímco J,------------- _ _ 9 AuxC _ _ 2 koncepce koncepce NNFP1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 3 se se P7--4---------- _ _ 4 AuxR _ _ 4 mění měnit VB-P---3P-AAI-- _ _ 1 Adv _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 1 AuxX _ _ 6 na na RR--6---------- _ _ 9 AuxP _ _ 7 školách škola NNFP6-----A---- _ _ 6 Adv _ _ 8 se se P7--4---------- _ _ 9 AuxR _ _ 9 učí učit VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 10 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-40 # text = Záleží na každém jednotlivém učiteli, co chce a dokáže dětem předat, na tom nic nezmění ani sebelepší metoda. 1 Záleží záležet VB-S---3P-AAI-- _ _ 13 Pred _ _ 2 na na RR--6---------- _ _ 1 AuxP _ _ 3 každém každý AAMS6----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 4 jednotlivém jednotlivý AAMS6----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 učiteli učitel NNMS6-----A---- _ _ 2 Obj _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 9 AuxX _ _ 7 co co PQ--4---------- _ _ 12 Obj _ _ 8 chce chtít VB-S---3P-AAI-- _ _ 9 Sb _ _ 9 a a J^------------- _ _ 1 Coord _ _ 10 dokáže dokázat VB-S---3P-AAP-- _ _ 9 Sb _ _ 11 dětem dítě NNFP3-----A---- _ _ 12 Obj _ _ 12 předat předat Vf--------A-P-- _ _ 9 Obj _ _ 13 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 14 na na RR--6---------- _ _ 17 AuxP _ _ 15 tom ten PDZS6---------- _ _ 14 Adv _ _ 16 nic nic PY--4---------- _ _ 17 Obj _ _ 17 nezmění změnit VB-S---3P-NAP-- _ _ 13 Pred _ _ 18 ani ani J^------------- _ _ 20 AuxZ _ _ 19 sebelepší sebelepší AAFS1----1A---- _ _ 20 Atr _ _ 20 metoda metoda NNFS1-----A---- _ _ 17 Sb _ _ 21 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-41 # text = Jejím úkolem je určit způsob, úroveň a cíl vzdělávání, kterého by děti měly dosáhnout, zároveň přesvědčit pedagogy, rodiče, odborníky o své správnosti, případně vyloučit ty učitele, kteří odmítnou respektovat změněné požadavky (samozřejmě podložené pádnými argumenty) na svoji profesi. 1 Jejím jeho P9ZS7FS3------- _ _ 2 Atr _ _ 2 úkolem úkol NNIS7-----A---- _ _ 3 Pnom _ _ 3 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 určit určit Vf--------A-P-- _ _ 17 Sb _ _ 5 způsob způsob NNIS4-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 8 AuxX _ _ 7 úroveň úroveň NNFS4-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 8 a a J^------------- _ _ 4 Coord _ _ 9 cíl cíl NNIS4-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 10 vzdělávání vzdělávání NNNS2-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 15 AuxX _ _ 12 kterého který P4ZS2---------- _ _ 16 Obj _ _ 13 by být Vc----------I-- _ _ 15 AuxV _ _ 14 děti dítě NNFP1-----A---- _ _ 15 Sb _ _ 15 měly mít VpTP----R-AAI-- _ _ 8 Atr _ _ 16 dosáhnout dosáhnout Vf--------A-P-- _ _ 15 Obj _ _ 17 , , Z:------------- _ _ 3 Coord _ _ 18 zároveň zároveň Db------------- _ _ 19 Adv _ _ 19 přesvědčit přesvědčit Vf--------A-P-- _ _ 29 Sb _ _ 20 pedagogy pedagog NNMP4-----A---- _ _ 23 Obj _ _ 21 , , Z:------------- _ _ 23 AuxX _ _ 22 rodiče rodič NNMP4-----A---- _ _ 23 Obj _ _ 23 , , Z:------------- _ _ 19 Coord _ _ 24 odborníky odborník NNMP4-----A---- _ _ 23 Obj _ _ 25 o o RR--6---------- _ _ 19 AuxP _ _ 26 své svůj P8FS6---------1 _ _ 27 Atr _ _ 27 správnosti správnost NNFS6-----A---- _ _ 25 Obj _ _ 28 , , Z:------------- _ _ 29 AuxX _ _ 29 případně případně Dg-------1A---- _ _ 17 Coord _ _ 30 vyloučit vyloučit Vf--------A-P-- _ _ 29 Sb _ _ 31 ty ten PDMP4---------- _ _ 32 Atr _ _ 32 učitele učitel NNMP4-----A---- _ _ 30 Obj _ _ 33 , , Z:------------- _ _ 35 AuxX _ _ 34 kteří který P4MP1---------- _ _ 35 Sb _ _ 35 odmítnou odmítnout VB-P---3P-AAP-- _ _ 32 Atr _ _ 36 respektovat respektovat Vf--------A-I-- _ _ 35 Obj _ _ 37 změněné změněný AAIP4----1A---- _ _ 38 Atr _ _ 38 požadavky požadavek NNIP4-----A---- _ _ 36 Obj _ _ 39 ( ( Z:------------- _ _ 41 AuxG _ _ 40 samozřejmě samozřejmě Dg-------1A---- _ _ 41 AuxY _ _ 41 podložené podložený AAIP4----1A---- _ _ 38 Atr _ _ 42 pádnými pádný AAIP7----1A---- _ _ 43 Atr _ _ 43 argumenty argument NNIP7-----A---- _ _ 41 Obj _ _ 44 ) ) Z:------------- _ _ 41 AuxG _ _ 45 na na RR--4---------- _ _ 38 AuxP _ _ 46 svoji svůj P8FS4---------- _ _ 47 Atr _ _ 47 profesi profese NNFS4-----A---- _ _ 45 Atr _ _ 48 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-42 # text = Práce jako na kostele, říká se, v tomhle případě se chystá stavba katedrály. 1 Práce práce NNFS2-----A---- _ _ 8 ExD _ _ 2 jako jako J,------------- _ _ 8 AuxC _ _ 3 na na RR--6---------- _ _ 2 AuxP _ _ 4 kostele kostel NNIS6-----A---1 _ _ 3 ExD _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 6 AuxX _ _ 6 říká říkat VB-S---3P-AAI-- _ _ 8 Pred _ _ 7 se se P7--4---------- _ _ 6 AuxR _ _ 8 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 9 v v RR--6---------- _ _ 13 AuxP _ _ 10 tomhle tenhle PDZS6---------- _ _ 11 Atr _ _ 11 případě případ NNIS6-----A---- _ _ 9 Adv _ _ 12 se se P7--4---------- _ _ 13 AuxR _ _ 13 chystá chystat VB-S---3P-AAI-- _ _ 8 Pred _ _ 14 stavba stavba NNFS1-----A---- _ _ 13 Sb _ _ 15 katedrály katedrála NNFS2-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 16 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95047_060:s-43 # text = O postupu prací na základech by měli referovat zástupci jednotlivých pracovních skupin na své další schůzce na ministerstvu školství, která se chystá na březen. 1 O o RR--6---------- _ _ 8 AuxP _ _ 2 postupu postup NNIS6-----A---- _ _ 1 Obj _ _ 3 prací práce NNFP2-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 4 na na RR--6---------- _ _ 3 AuxP _ _ 5 základech základ NNIP6-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 6 by být Vc----------I-- _ _ 7 AuxV _ _ 7 měli mít VpMP----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 8 referovat referovat Vf--------A-I-- _ _ 7 Obj _ _ 9 zástupci zástupce NNMP1-----A---- _ _ 7 Sb _ _ 10 jednotlivých jednotlivý AAFP2----1A---- _ _ 12 Atr _ _ 11 pracovních pracovní AAFP2----1A---- _ _ 12 Atr _ _ 12 skupin skupina NNFP2-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 13 na na RR--6---------- _ _ 7 AuxP _ _ 14 své svůj P8FS6---------1 _ _ 16 Atr _ _ 15 další další AAFS6----1A---- _ _ 16 Atr _ _ 16 schůzce schůzka NNFS6-----A---- _ _ 13 Adv _ _ 17 na na RR--6---------- _ _ 16 AuxP _ _ 18 ministerstvu ministerstvo NNNS6-----A---- _ _ 17 Atr _ _ 19 školství školství NNNS2-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 20 , , Z:------------- _ _ 23 AuxX _ _ 21 která který P4FS1---------- _ _ 23 Sb _ _ 22 se se P7--4---------- _ _ 23 AuxR _ _ 23 chystá chystat VB-S---3P-AAI-- _ _ 16 Atr _ _ 24 na na RR--4---------- _ _ 23 AuxP _ _ 25 březen březen NNIS4-----A---- _ _ 24 Adv _ _ 26 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _