# newdoc id = ln95046_074 # sent_id = ln95046_074:s-1 # text = Srovnatelné podmínky pro všechny školy 1 Srovnatelné srovnatelný AAFP1----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 podmínky podmínka NNFP1-----A---- _ _ 0 ExD _ _ 3 pro pro RR--4---------- _ _ 2 AuxP _ _ 4 všechny všechen PLFP4---------- _ _ 5 Atr _ _ 5 školy škola NNFP4-----A---- _ _ 3 Atr _ _ # sent_id = ln95046_074:s-2 # text = V probíhající diskusi o vztahu státu k soukromému školství je nutno poukázat na skutečnost, že státní podpora, které se dostává českým soukromým školám, je v evropském i světovém měřítku jedna z nejvelkorysejších. 1 V v RR--6---------- _ _ 10 AuxP _ _ 2 probíhající probíhající AGFS6-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 diskusi diskuse NNFS6-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 4 o o RR--6---------- _ _ 3 AuxP _ _ 5 vztahu vztah NNIS6-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 6 státu stát NNIS2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 7 k k RR--3---------- _ _ 5 AuxP _ _ 8 soukromému soukromý AANS3----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 školství školství NNNS3-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 10 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 11 nutno nutný ACNS------A---- _ _ 10 Pnom _ _ 12 poukázat poukázat Vf--------A-P-- _ _ 10 Sb _ _ 13 na na RR--4---------- _ _ 12 AuxP _ _ 14 skutečnost skutečnost NNFS4-----A---- _ _ 13 Obj _ _ 15 , , Z:------------- _ _ 16 AuxX _ _ 16 že že J,------------- _ _ 14 AuxC _ _ 17 státní státní AAFS1----1A---- _ _ 18 Atr _ _ 18 podpora podpora NNFS1-----A---- _ _ 27 Sb _ _ 19 , , Z:------------- _ _ 22 AuxX _ _ 20 které který P4FS2---------- _ _ 22 Obj _ _ 21 se se P7--4---------- _ _ 22 AuxR _ _ 22 dostává dostávat VB-S---3P-AAI-- _ _ 18 Atr _ _ 23 českým český AAFP3----1A---- _ _ 25 Atr _ _ 24 soukromým soukromý AAFP3----1A---- _ _ 25 Atr _ _ 25 školám škola NNFP3-----A---- _ _ 22 Obj _ _ 26 , , Z:------------- _ _ 22 AuxX _ _ 27 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 16 Atr _ _ 28 v v RR--6---------- _ _ 27 AuxP _ _ 29 evropském evropský AANS6----1A---- _ _ 30 Atr _ _ 30 i i J^------------- _ _ 32 Coord _ _ 31 světovém světový AANS6----1A---- _ _ 30 Atr _ _ 32 měřítku měřítko NNNS6-----A---- _ _ 28 Adv _ _ 33 jedna jeden`1 CnFS1---------- _ _ 27 Pnom _ _ 34 z z RR--2---------- _ _ 33 AuxP _ _ 35 nejvelkorysejších velkorysý AAFP2----3A---- _ _ 34 Atr _ _ 36 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-3 # text = Tento přístup byl založen na politickém rozhodnutí podpořit nově vznikající sektor, který měl mimo jiné pomoci v řešení nedostatečných kapacit středního školství. 1 Tento tento PDYS1---------- _ _ 2 Atr _ _ 2 přístup přístup NNIS1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 3 byl být VpYS----R-AAI-- _ _ 4 AuxV _ _ 4 založen založit VsYS----X-APP-- _ _ 0 Pred _ _ 5 na na RR--6---------- _ _ 4 AuxP _ _ 6 politickém politický AANS6----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 rozhodnutí rozhodnutí NNNS6-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 8 podpořit podpořit Vf--------A-P-- _ _ 7 Atr _ _ 9 nově nově Dg-------1A---- _ _ 10 Adv _ _ 10 vznikající vznikající AGIS4-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 sektor sektor NNIS4-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 12 , , Z:------------- _ _ 14 AuxX _ _ 13 který který P4YS1---------- _ _ 14 Sb _ _ 14 měl mít VpYS----R-AAI-- _ _ 11 Atr _ _ 15 mimo mimo RR--4---------- _ _ 14 AuxP _ _ 16 jiné jiný AANS4----1A---- _ _ 15 Adv _ _ 17 pomoci pomoci Vf--------A-P-1 _ _ 14 Obj _ _ 18 v v RR--6---------- _ _ 17 AuxP _ _ 19 řešení řešení NNNS6-----A---- _ _ 18 Obj _ _ 20 nedostatečných dostatečný AAFP2----1N---- _ _ 21 Atr _ _ 21 kapacit kapacita NNFP2-----A---- _ _ 19 Atr _ _ 22 středního střední AANS2----1A---- _ _ 23 Atr _ _ 23 školství školství NNNS2-----A---- _ _ 21 Atr _ _ 24 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-4 # text = Záměr se podařilo naplnit, soukromé školství využilo příznivých podmínek k dynamickému rozvoji a stalo se přirozeným prvkem základních a středních úrovní našeho vzdělávacího systému. 1 Záměr záměr NNIS4-----A---- _ _ 4 Obj _ _ 2 se se P7--4---------- _ _ 3 AuxT _ _ 3 podařilo podařit VpNS----R-AAP-- _ _ 5 Pred _ _ 4 naplnit naplnit Vf--------A-P-- _ _ 3 Sb _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 6 soukromé soukromý AANS1----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 školství školství NNNS1-----A---- _ _ 14 Sb _ _ 8 využilo využít VpNS----R-AAP-- _ _ 14 Pred _ _ 9 příznivých příznivý AAFP2----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 podmínek podmínka NNFP2-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 11 k k RR--3---------- _ _ 10 AuxP _ _ 12 dynamickému dynamický AAIS3----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 rozvoji rozvoj NNIS3-----A---- _ _ 11 AtrAdv _ _ 14 a a J^------------- _ _ 5 Coord _ _ 15 stalo stát VpNS----R-AAP-- _ _ 14 Pred _ _ 16 se se P7--4---------- _ _ 15 AuxT _ _ 17 přirozeným přirozený AAIS7----1A---- _ _ 18 Atr _ _ 18 prvkem prvek NNIS7-----A---- _ _ 15 Obj _ _ 19 základních základní AAFP2----1A---- _ _ 20 Atr _ _ 20 a a J^------------- _ _ 22 Coord _ _ 21 středních střední AAFP2----1A---- _ _ 20 Atr _ _ 22 úrovní úroveň NNFP2-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 23 našeho náš PSZS2-P1------- _ _ 25 Atr _ _ 24 vzdělávacího vzdělávací AAIS2----1A---- _ _ 25 Atr _ _ 25 systému systém NNIS2-----A---- _ _ 22 Atr _ _ 26 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-5 # text = Po překonání nejnaléhavějších úkolů prvního období transformace nyní ale stojíme před nutností promyslet a přijmout dlouhodobé strategie - takové, které jsou provázeny koncepty rozvoje dalších oblastí veřejného života. 1 Po po RR--6---------- _ _ 10 AuxP _ _ 2 překonání překonání NNNS6-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 3 nejnaléhavějších naléhavý AAIP2----3A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 úkolů úkol NNIP2-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 5 prvního první CrNS2---------- _ _ 6 Atr _ _ 6 období období NNNS2-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 7 transformace transformace NNFS2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 nyní nyní Db------------- _ _ 10 Adv _ _ 9 ale ale J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 10 stojíme stát VB-P---1P-AAI-- _ _ 9 Pred _ _ 11 před před RR--7---------- _ _ 10 AuxP _ _ 12 nutností nutnost NNFS7-----A---- _ _ 11 Adv _ _ 13 promyslet promyslit Vf--------A-P-1 _ _ 14 Atr _ _ 14 a a J^------------- _ _ 12 Coord _ _ 15 přijmout přijmout Vf--------A-P-- _ _ 14 Atr _ _ 16 dlouhodobé dlouhodobý AAFP4----1A---- _ _ 18 Atr _ _ 17 strategie strategie NNFP4-----A---- _ _ 14 Obj _ _ 18 - - Z:------------- _ _ 17 Apos _ _ 19 takové takový PDFP4---------- _ _ 18 Atr _ _ 20 , , Z:------------- _ _ 22 AuxX _ _ 21 které který P4FP1---------- _ _ 22 Sb _ _ 22 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 18 Atr _ _ 23 provázeny provázet VsTP----X-API-- _ _ 22 Pnom _ _ 24 koncepty koncept NNIP7-----A---- _ _ 23 Obj _ _ 25 rozvoje rozvoj NNIS2-----A---- _ _ 24 Atr _ _ 26 dalších další AAFP2----1A---- _ _ 27 Atr _ _ 27 oblastí oblast NNFP2-----A---- _ _ 25 Atr _ _ 28 veřejného veřejný AAIS2----1A---- _ _ 29 Atr _ _ 29 života život NNIS2-----A---- _ _ 27 Atr _ _ 30 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-6 # text = V současné diskusi zaznívá požadavek zakotvit zákonné právo soukromých škol na stejné dotace ze státního rozpočtu, jaké dostávají školy státní. 1 V v RR--6---------- _ _ 4 AuxP _ _ 2 současné současný AAFS6----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 diskusi diskuse NNFS6-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 4 zaznívá zaznívat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 požadavek požadavek NNIS1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 6 zakotvit zakotvit Vf--------A-P-- _ _ 5 Atr _ _ 7 zákonné zákonný AANS4----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 právo právo NNNS4-----A---- _ _ 6 Obj _ _ 9 soukromých soukromý AAFP2----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 škol škola NNFP2-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 11 na na RR--4---------- _ _ 8 AuxP _ _ 12 stejné stejný AAFP4----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 dotace dotace NNFP4-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 14 ze z RV--2---------- _ _ 13 AuxP _ _ 15 státního státní AAIS2----1A---- _ _ 16 Atr _ _ 16 rozpočtu rozpočet NNIS2-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 17 , , Z:------------- _ _ 19 AuxX _ _ 18 jaké jaký P4FP4---------- _ _ 19 Obj _ _ 19 dostávají dostávat VB-P---3P-AAI-- _ _ 13 Atr _ _ 20 školy škola NNFP1-----A---- _ _ 19 Sb _ _ 21 státní státní AAFP1----1A---- _ _ 20 Atr _ _ 22 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-7 # text = Tento požadavek je zdůvodňován argumenty typu "rovné podmínky pro různé zřizovatele" či "stejný příspěvek pro děti všech daňových poplatníků". 1 Tento tento PDYS1---------- _ _ 2 Atr _ _ 2 požadavek požadavek NNIS1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 3 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 4 AuxV _ _ 4 zdůvodňován zdůvodňovat VsYS----X-API-- _ _ 0 Pred _ _ 5 argumenty argument NNIP7-----A---- _ _ 4 Adv _ _ 6 typu typ NNIS2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 7 " " Z:------------- _ _ 9 AuxG _ _ 8 rovné rovný AAFP1----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 podmínky podmínka NNFP1-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 10 pro pro RR--4---------- _ _ 9 AuxP _ _ 11 různé různý AAMP4----1A---- _ _ 12 Atr _ _ 12 zřizovatele zřizovatel NNMP4-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 13 " " Z:------------- _ _ 9 AuxG _ _ 14 či či J^------------- _ _ 6 Coord _ _ 15 " " Z:------------- _ _ 17 AuxG _ _ 16 stejný stejný AAIS1----1A---- _ _ 17 Atr _ _ 17 příspěvek příspěvek NNIS1-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 18 pro pro RR--4---------- _ _ 17 AuxP _ _ 19 děti dítě NNFP4-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 20 všech všechen PLXP2---------- _ _ 22 Atr _ _ 21 daňových daňový AAMP2----1A---- _ _ 22 Atr _ _ 22 poplatníků poplatník NNMP2-----A---- _ _ 19 Atr _ _ 23 " " Z:------------- _ _ 17 AuxG _ _ 24 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-8 # text = S druhou tezí jsem polemizoval již dříve; 1 S s RR--7---------- _ _ 5 AuxP _ _ 2 druhou druhý`2 CrFS7---------- _ _ 3 Atr _ _ 3 tezí teze NNFS7-----A---- _ _ 1 Obj _ _ 4 jsem být VB-S---1P-AAI-- _ _ 5 AuxV _ _ 5 polemizoval polemizovat VpYS----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 6 již již Db------------- _ _ 7 AuxZ _ _ 7 dříve dříve Dg-------2A---- _ _ 5 Adv _ _ 8 ; ; Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-9 # text = nyní bych chtěl poznamenat několik slov k prvnímu argumentu. 1 nyní nyní Db------------- _ _ 3 Adv _ _ 2 bych být Vc----------Ic- _ _ 3 AuxV _ _ 3 chtěl chtít VpYS----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 poznamenat poznamenat Vf--------A-P-- _ _ 3 Obj _ _ 5 několik několik Ca--4---------- _ _ 4 Obj _ _ 6 slov slovo NNNP2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 7 k k RR--3---------- _ _ 6 AuxP _ _ 8 prvnímu první CrIS3---------- _ _ 9 Atr _ _ 9 argumentu argument NNIS3-----A---- _ _ 7 AtrAdv _ _ 10 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-10 # text = Teze je rozhodně správná a ministerstvo je rozhodnuto ji prosazovat. 1 Teze teze NNFS1-----A---- _ _ 2 Sb _ _ 2 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 5 Pred _ _ 3 rozhodně rozhodně Dg-------1A---- _ _ 4 Adv _ _ 4 správná správný AAFS1----1A---- _ _ 2 Pnom _ _ 5 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 6 ministerstvo ministerstvo NNNS1-----A---- _ _ 7 Sb _ _ 7 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 5 Pred _ _ 8 rozhodnuto rozhodnout VsNS----X-APP-- _ _ 7 Pnom _ _ 9 ji on PEFS4--3------- _ _ 10 Obj _ _ 10 prosazovat prosazovat Vf--------A-I-- _ _ 8 Obj _ _ 11 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-11 # text = Sporná je ale interpretace zmíněné rovnosti. 1 Sporná sporný AAFS1----1A---- _ _ 2 Pnom _ _ 2 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 3 Pred _ _ 3 ale ale J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 4 interpretace interpretace NNFS1-----A---- _ _ 2 Sb _ _ 5 zmíněné zmíněný AAFS2----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 rovnosti rovnost NNFS2-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 7 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-12 # text = Rovností přece není situace, kdy státní i nestátní školy mají nárok na stejný příspěvek z rozpočtu, přičemž řada dalších podmínek pro jejich práci srovnatelná není. 1 Rovností rovnost NNFS7-----A---- _ _ 3 Pnom _ _ 2 přece přece J^------------- _ _ 3 AuxY _ _ 3 není být VB-S---3P-NAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 situace situace NNFS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 18 AuxX _ _ 6 kdy kdy Db------------- _ _ 11 Adv _ _ 7 státní státní AAFP1----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 i i J^------------- _ _ 10 Coord _ _ 9 nestátní státní AAFP1----1N---- _ _ 8 Atr _ _ 10 školy škola NNFP1-----A---- _ _ 11 Sb _ _ 11 mají mít VB-P---3P-AAI-- _ _ 18 Atr _ _ 12 nárok nárok NNIS4-----A---- _ _ 11 Obj _ _ 13 na na RR--4---------- _ _ 12 AuxP _ _ 14 stejný stejný AAIS4----1A---- _ _ 15 Atr _ _ 15 příspěvek příspěvek NNIS4-----A---- _ _ 13 Atr _ _ 16 z z RR--2---------- _ _ 15 AuxP _ _ 17 rozpočtu rozpočet NNIS2-----A---- _ _ 16 Atr _ _ 18 , , Z:------------- _ _ 4 Coord _ _ 19 přičemž přičemž Db------------- _ _ 27 Adv _ _ 20 řada řada NNFS1-----A---- _ _ 27 Sb _ _ 21 dalších další AAFP2----1A---- _ _ 22 Atr _ _ 22 podmínek podmínka NNFP2-----A---- _ _ 20 Atr _ _ 23 pro pro RR--4---------- _ _ 22 AuxP _ _ 24 jejich jeho P9XXXXP3------- _ _ 25 Atr _ _ 25 práci práce NNFS4-----A---- _ _ 23 Atr _ _ 26 srovnatelná srovnatelný AAFS1----1A---- _ _ 27 Pnom _ _ 27 není být VB-S---3P-NAI-- _ _ 18 Atr _ _ 28 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-13 # text = Zejména jde o to, že státní školy nemohou vybírat peníze od rodičů (a mít tedy více prostředků na svůj rozvoj) a že se v oblasti platů řídí závaznými mzdovými tarify. 1 Zejména zejména TT------------- _ _ 2 AuxZ _ _ 2 jde jít VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 3 o o RR--4---------- _ _ 2 AuxP _ _ 4 to ten PDNS4---------- _ _ 3 Obj _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 24 AuxX _ _ 6 že že J,------------- _ _ 24 AuxC _ _ 7 státní státní AAFP1----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 školy škola NNFP1-----A---- _ _ 9 Sb _ _ 9 nemohou moci VB-P---3P-NAI-1 _ _ 6 Atr _ _ 10 vybírat vybírat Vf--------A-I-- _ _ 15 Obj _ _ 11 peníze peníze NNIP4-----A---- _ _ 10 Obj _ _ 12 od od RR--2---------- _ _ 10 AuxP _ _ 13 rodičů rodič NNMP2-----A---- _ _ 12 Obj _ _ 14 ( ( Z:------------- _ _ 15 AuxG _ _ 15 a a J^------------- _ _ 9 Coord _ _ 16 mít mít Vf--------A-I-- _ _ 15 Obj _ _ 17 tedy tedy J^------------- _ _ 16 AuxY _ _ 18 více více Dg-------2A---- _ _ 16 Obj _ _ 19 prostředků prostředek NNIP2-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 20 na na RR--4---------- _ _ 19 AuxP _ _ 21 svůj svůj P8IS4---------- _ _ 22 Atr _ _ 22 rozvoj rozvoj NNIS4-----A---- _ _ 20 Atr _ _ 23 ) ) Z:------------- _ _ 15 AuxG _ _ 24 a a J^------------- _ _ 4 Coord _ _ 25 že že J,------------- _ _ 24 AuxC _ _ 26 se se P7--4---------- _ _ 30 AuxT _ _ 27 v v RR--6---------- _ _ 28 AuxP _ _ 28 oblasti oblast NNFS6-----A---- _ _ 30 AuxP _ _ 29 platů plat NNIP2-----A---- _ _ 28 Adv _ _ 30 řídí řídit VB-P---3P-AAI-- _ _ 25 Atr _ _ 31 závaznými závazný AAIP7----1A---- _ _ 33 Atr _ _ 32 mzdovými mzdový AAIP7----1A---- _ _ 33 Atr _ _ 33 tarify tarif NNIP7-----A---- _ _ 30 Obj _ _ 34 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-14 # text = To samozřejmě ovlivňuje možnosti jejich práce (vybavení školy či odměňování učitelů) způsobem, který je oproti soukromým školám nesporně znevýhodňuje. 1 To ten PDNS1---------- _ _ 3 Sb _ _ 2 samozřejmě samozřejmě Dg-------1A---- _ _ 3 AuxY _ _ 3 ovlivňuje ovlivňovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 možnosti možnost NNFP4-----A---- _ _ 7 Obj _ _ 5 jejich jeho P9XXXXP3------- _ _ 6 Atr _ _ 6 práce práce NNFS2-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 7 ( ( Z:------------- _ _ 3 Apos _ _ 8 vybavení vybavení NNNS4-----A---- _ _ 10 Obj _ _ 9 školy škola NNFS2-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 10 či či J^------------- _ _ 7 Coord _ _ 11 odměňování odměňování NNNS4-----A---- _ _ 10 Obj _ _ 12 učitelů učitel NNMP2-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 13 ) ) Z:------------- _ _ 7 AuxG _ _ 14 způsobem způsob NNIS7-----A---- _ _ 3 Adv _ _ 15 , , Z:------------- _ _ 22 AuxX _ _ 16 který který P4YS1---------- _ _ 22 Sb _ _ 17 je on PEXP4--3------- _ _ 22 Obj _ _ 18 oproti oproti RR--3---------- _ _ 22 AuxP _ _ 19 soukromým soukromý AAFP3----1A---- _ _ 20 Atr _ _ 20 školám škola NNFP3-----A---- _ _ 18 Adv _ _ 21 nesporně sporně Dg-------1N---- _ _ 22 Adv _ _ 22 znevýhodňuje znevýhodňovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 14 Atr _ _ 23 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-15 # text = Rovnost ve smyslu vládního prohlášení ("rozvoj všech škol za srovnatelných podmínek") to tedy není. 1 Rovnost rovnost NNFS1-----A---- _ _ 18 Pnom _ _ 2 ve v RV--6---------- _ _ 3 AuxP _ _ 3 smyslu smysl NNIS6-----A---- _ _ 1 AuxP _ _ 4 vládního vládní AANS2----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 prohlášení prohlášení NNNS2-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 6 ( ( Z:------------- _ _ 8 AuxG _ _ 7 " " Z:------------- _ _ 8 AuxG _ _ 8 rozvoj rozvoj NNIS1-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 9 všech všechen PLXP2---------- _ _ 10 Atr _ _ 10 škol škola NNFP2-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 11 za za RR--2---------- _ _ 8 AuxP _ _ 12 srovnatelných srovnatelný AAFP2----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 podmínek podmínka NNFP2-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 14 " " Z:------------- _ _ 8 AuxG _ _ 15 ) ) Z:------------- _ _ 8 AuxG _ _ 16 to ten PDNS1---------- _ _ 18 Sb _ _ 17 tedy tedy J^------------- _ _ 18 AuxY _ _ 18 není být VB-S---3P-NAI-- _ _ 0 Pred _ _ 19 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-16 # text = Skutečně srovnatelných podmínek lze za daného stavu dosáhnout dvěma způsoby. 1 Skutečně skutečně Dg-------1A---- _ _ 2 Adv _ _ 2 srovnatelných srovnatelný AAFP2----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 podmínek podmínka NNFP2-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 4 lze lze VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 za za RR--2---------- _ _ 4 AuxP _ _ 6 daného daný AAIS2----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 stavu stav NNIS2-----A---- _ _ 5 Adv _ _ 8 dosáhnout dosáhnout Vf--------A-P-- _ _ 4 Sb _ _ 9 dvěma dva`2 CnXP7---------- _ _ 10 Atr _ _ 10 způsoby způsob NNIP7-----A---- _ _ 8 Adv _ _ 11 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-17 # text = Jedním z nich je přijmout princip stejného přístupu státu ke všem školám (stejné dotace), pak ale musíme vyrovnat i další podmínky, což znamená především dát i státním školám legální možnost vybírat školné. 1 Jedním jeden`1 CnZS7---------- _ _ 4 Pnom _ _ 2 z z RR--2---------- _ _ 1 AuxP _ _ 3 nich on PEXP2--3------- _ _ 2 Atr _ _ 4 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 19 Pred _ _ 5 přijmout přijmout Vf--------A-P-- _ _ 4 Sb _ _ 6 princip princip NNIS4-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 7 stejného stejný AAIS2----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 přístupu přístup NNIS2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 9 státu stát NNIS2-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 10 ke k RV--3---------- _ _ 8 AuxP _ _ 11 všem všechen PLXP3---------- _ _ 12 Atr _ _ 12 školám škola NNFP3-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 13 ( ( Z:------------- _ _ 8 ExD _ _ 14 stejné stejný AAFP1----1A---- _ _ 15 Atr _ _ 15 dotace dotace NNFP1-----A---- _ _ 8 ExD _ _ 16 ) ) Z:------------- _ _ 8 ExD _ _ 17 , , Z:------------- _ _ 19 AuxX _ _ 18 pak pak Db------------- _ _ 20 Adv _ _ 19 ale ale J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 20 musíme muset VB-P---1P-AAI-- _ _ 25 Pred _ _ 21 vyrovnat vyrovnat Vf--------A-P-- _ _ 20 Obj _ _ 22 i i J^------------- _ _ 24 AuxZ _ _ 23 další další AAFP4----1A---- _ _ 24 Atr _ _ 24 podmínky podmínka NNFP4-----A---- _ _ 21 Obj _ _ 25 , , Z:------------- _ _ 19 Coord _ _ 26 což což PQ--1---------- _ _ 27 Sb _ _ 27 znamená znamenat VB-S---3P-AAI-- _ _ 25 Pred _ _ 28 především především Db------------- _ _ 29 AuxZ _ _ 29 dát dát Vf--------A-P-- _ _ 27 Obj _ _ 30 i i J^------------- _ _ 32 AuxZ _ _ 31 státním státní AAFP3----1A---- _ _ 32 Atr _ _ 32 školám škola NNFP3-----A---- _ _ 29 Obj _ _ 33 legální legální AAFS4----1A---- _ _ 34 Atr _ _ 34 možnost možnost NNFS4-----A---- _ _ 29 Obj _ _ 35 vybírat vybírat Vf--------A-I-- _ _ 34 Atr _ _ 36 školné školné NNNS4-----A---- _ _ 35 Obj _ _ 37 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-18 # text = Tím bychom ovšem řekli, že státní bezplatné školství není pro nás již perspektivní a potřebné. 1 Tím ten PDZS7---------- _ _ 4 Adv _ _ 2 bychom být Vc----------Im- _ _ 4 AuxV _ _ 3 ovšem ovšem TT------------- _ _ 4 AuxY _ _ 4 řekli říci VpMP----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 6 AuxX _ _ 6 že že J,------------- _ _ 4 AuxC _ _ 7 státní státní AANS1----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 8 bezplatné bezplatný AANS1----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 školství školství NNNS1-----A---- _ _ 10 Sb _ _ 10 není být VB-S---3P-NAI-- _ _ 6 Obj _ _ 11 pro pro RR--4---------- _ _ 10 AuxP _ _ 12 nás my PP-P4--1------- _ _ 11 Adv _ _ 13 již již Db------------- _ _ 10 Adv _ _ 14 perspektivní perspektivní AANS1----1A---- _ _ 15 Pnom _ _ 15 a a J^------------- _ _ 10 Coord _ _ 16 potřebné potřebný AANS1----1A---- _ _ 15 Pnom _ _ 17 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-19 # text = Pokud takto označíme i základní a střední vzdělání za statek spíše soukromý, pak ztratí logiku i řada prvků, které charakterizují náš stát po stránce obecně kulturní i politické. 1 Pokud pokud J,------------- _ _ 15 AuxC _ _ 2 takto takto Db------------- _ _ 3 Adv _ _ 3 označíme označit VB-P---1P-AAP-- _ _ 1 Adv _ _ 4 i i J^------------- _ _ 8 AuxZ _ _ 5 základní základní AANS4----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 a a J^------------- _ _ 8 Coord _ _ 7 střední střední AANS4----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 vzdělání vzdělání NNNS4-----A---- _ _ 3 Obj _ _ 9 za za RR--4---------- _ _ 3 AuxP _ _ 10 statek statek NNIS4-----A---- _ _ 9 Obj _ _ 11 spíše spíš TT------------1 _ _ 12 Adv _ _ 12 soukromý soukromý AAIS4----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 13 , , Z:------------- _ _ 1 AuxX _ _ 14 pak pak Db------------- _ _ 15 Adv _ _ 15 ztratí ztratit VB-S---3P-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 16 logiku logika NNFS4-----A---- _ _ 15 Obj _ _ 17 i i J^------------- _ _ 18 AuxZ _ _ 18 řada řada NNFS1-----A---- _ _ 15 Sb _ _ 19 prvků prvek NNIP2-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 20 , , Z:------------- _ _ 22 AuxX _ _ 21 které který P4IP1---------- _ _ 22 Sb _ _ 22 charakterizují charakterizovat VB-P---3P-AAB-- _ _ 19 Atr _ _ 23 náš náš PSIS4-P1------- _ _ 24 Atr _ _ 24 stát stát NNIS4-----A---- _ _ 22 Obj _ _ 25 po po RR--6---------- _ _ 22 AuxP _ _ 26 stránce stránka NNFS6-----A---- _ _ 25 Adv _ _ 27 obecně obecně Dg-------1A---- _ _ 28 Adv _ _ 28 kulturní kulturní AAFS6----1A---- _ _ 29 Atr _ _ 29 i i J^------------- _ _ 26 Coord _ _ 30 politické politický AAFS6----1A---- _ _ 29 Atr _ _ 31 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-20 # text = Mohlo by být úspěšně napadeno i ze zákona povinné vzdělávání. 1 Mohlo moci VpNS----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 by být Vc----------I-- _ _ 1 AuxV _ _ 3 být být Vf--------A-I-- _ _ 5 AuxV _ _ 4 úspěšně úspěšně Dg-------1A---- _ _ 5 Adv _ _ 5 napadeno napadnout VsNS----X-APP-1 _ _ 1 Obj _ _ 6 i i J^------------- _ _ 10 AuxZ _ _ 7 ze z RV--2---------- _ _ 9 AuxP _ _ 8 zákona zákon NNIS2-----A---- _ _ 7 Adv _ _ 9 povinné povinný AANS1----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 vzdělávání vzdělávání NNNS1-----A---- _ _ 1 Sb _ _ 11 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-21 # text = Výrazně by se zmenšila míra přerozdělování hrubého domácího produktu, protože kapitola školství by ze státního rozpočtu více méně zmizela. 1 Výrazně výrazně Dg-------1A---- _ _ 4 Adv _ _ 2 by být Vc----------I-- _ _ 4 AuxV _ _ 3 se se P7--4---------- _ _ 4 AuxT _ _ 4 zmenšila zmenšit VpQW----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 5 míra míra NNFS1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 6 přerozdělování přerozdělování NNNS2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 7 hrubého hrubý AAIS2----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 8 domácího domácí AAIS2----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 produktu produkt NNIS2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 10 , , Z:------------- _ _ 11 AuxX _ _ 11 protože protože J,------------- _ _ 4 AuxC _ _ 12 kapitola kapitola NNFS1-----A---- _ _ 20 Sb _ _ 13 školství školství NNNS1-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 14 by být Vc----------I-- _ _ 20 AuxV _ _ 15 ze z RV--2---------- _ _ 20 AuxP _ _ 16 státního státní AAIS2----1A---- _ _ 17 Atr _ _ 17 rozpočtu rozpočet NNIS2-----A---- _ _ 15 Adv _ _ 18 více více Dg-------2A---- _ _ 20 Adv _ _ 19 méně méně Dg-------2A---- _ _ 20 Adv _ _ 20 zmizela zmizet VpQW----R-AAP-- _ _ 11 Adv _ _ 21 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-22 # text = Případné pomocné dávky chudším občanům by získaly sociální charakter - podobně, jak je tomu u příspěvků na bydlení. 1 Případné případný AAFP1----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 2 pomocné pomocný AAFP1----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 dávky dávka NNFP1-----A---- _ _ 7 Sb _ _ 4 chudším chudý AAMP3----2A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 občanům občan NNMP3-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 6 by být Vc----------I-- _ _ 7 AuxV _ _ 7 získaly získat VpTP----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 8 sociální sociální AAIS4----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 charakter charakter NNIS4-----A---- _ _ 7 Obj _ _ 10 - - Z:------------- _ _ 11 AuxG _ _ 11 podobně podobně Dg-------1A---- _ _ 7 Adv _ _ 12 , , Z:------------- _ _ 13 AuxX _ _ 13 jak jak Db------------- _ _ 11 AuxC _ _ 14 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 13 Adv _ _ 15 tomu ten PDZS3---------- _ _ 14 Sb _ _ 16 u u RR--2---------- _ _ 14 AuxP _ _ 17 příspěvků příspěvek NNIP2-----A---- _ _ 16 Adv _ _ 18 na na RR--4---------- _ _ 17 AuxP _ _ 19 bydlení bydlení NNNS4-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 20 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-23 # text = Úvahy o zrušení bezplatného základního a středního školství považuji za velmi nebezpečné, mimo jiné proto, že radikálně negují několikasetletý historický vývoj celého středoevropského regionu. 1 Úvahy úvaha NNFP4-----A---- _ _ 9 Obj _ _ 2 o o RR--6---------- _ _ 1 AuxP _ _ 3 zrušení zrušení NNNS6-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 4 bezplatného bezplatný AANS2----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 5 základního základní AANS2----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 a a J^------------- _ _ 8 Coord _ _ 7 středního střední AANS2----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 školství školství NNNS2-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 9 považuji považovat VB-S---1P-AAI-1 _ _ 0 Pred _ _ 10 za za RR--4---------- _ _ 9 AuxP _ _ 11 velmi velmi Db------------- _ _ 12 Adv _ _ 12 nebezpečné bezpečný AAFP4----1N---- _ _ 10 Obj _ _ 13 , , Z:------------- _ _ 14 AuxX _ _ 14 mimo mimo RR--4---------- _ _ 9 AuxP _ _ 15 jiné jiný AANS4----1A---- _ _ 14 Adv _ _ 16 proto proto Db------------- _ _ 9 Adv _ _ 17 , , Z:------------- _ _ 18 AuxX _ _ 18 že že J,------------- _ _ 9 AuxC _ _ 19 radikálně radikálně Dg-------1A---- _ _ 20 Adv _ _ 20 negují negovat VB-P---3P-AAI-- _ _ 18 Adv _ _ 21 několikasetletý několikasetletý AAIS4----1A---- _ _ 23 Atr _ _ 22 historický historický AAIS4----1A---- _ _ 23 Atr _ _ 23 vývoj vývoj NNIS4-----A---- _ _ 20 Obj _ _ 24 celého celý AAIS2----1A---- _ _ 26 Atr _ _ 25 středoevropského středoevropský AAIS2----1A---- _ _ 26 Atr _ _ 26 regionu region NNIS2-----A---- _ _ 23 Atr _ _ 27 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-24 # text = Ačkoli jsem zásadním zastáncem nutnosti podílu studentů na hrazení vysokoškolského studia, jsem jednoznačně proti tomu, aby byl stejný postup uplatňován i ve středním školství, kde jde o neplnoleté žáky a kde vzděláním prochází prakticky celá populace. 1 Ačkoli ačkoli J,------------- _ _ 13 AuxC _ _ 2 jsem být VB-S---1P-AAI-- _ _ 1 Adv _ _ 3 zásadním zásadní AAMS7----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 zastáncem zastánce NNMS7-----A---- _ _ 2 Pnom _ _ 5 nutnosti nutnost NNFS2-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 6 podílu podíl NNIS2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 7 studentů student NNMP2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 na na RR--6---------- _ _ 6 AuxP _ _ 9 hrazení hrazení NNNS6-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 10 vysokoškolského vysokoškolský AANS2----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 studia studium NNNS2-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 12 , , Z:------------- _ _ 1 AuxX _ _ 13 jsem být VB-S---1P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 14 jednoznačně jednoznačně Dg-------1A---- _ _ 13 Adv _ _ 15 proti proti RR--3---------- _ _ 13 AuxP _ _ 16 tomu ten PDZS3---------- _ _ 15 Adv _ _ 17 , , Z:------------- _ _ 18 AuxX _ _ 18 aby aby J,------------- _ _ 16 AuxC _ _ 19 byl být VpYS----R-AAI-- _ _ 22 AuxV _ _ 20 stejný stejný AAIS1----1A---- _ _ 21 Atr _ _ 21 postup postup NNIS1-----A---- _ _ 22 Sb _ _ 22 uplatňován uplatňovat VsYS----X-API-- _ _ 18 Atr _ _ 23 i i J^------------- _ _ 26 AuxZ _ _ 24 ve v RV--6---------- _ _ 22 AuxP _ _ 25 středním střední AANS6----1A---- _ _ 26 Atr _ _ 26 školství školství NNNS6-----A---- _ _ 24 Adv _ _ 27 , , Z:------------- _ _ 33 AuxX _ _ 28 kde kde Db------------- _ _ 29 Adv _ _ 29 jde jít VB-S---3P-AAI-- _ _ 33 Atr _ _ 30 o o RR--4---------- _ _ 29 AuxP _ _ 31 neplnoleté plnoletý AAMP4----1N---- _ _ 32 Atr _ _ 32 žáky žák NNMP4-----A---- _ _ 30 Obj _ _ 33 a a J^------------- _ _ 26 Coord _ _ 34 kde kde Db------------- _ _ 36 Adv _ _ 35 vzděláním vzdělání NNNS7-----A---- _ _ 36 Adv _ _ 36 prochází procházet VB-S---3P-AAI-- _ _ 33 Atr _ _ 37 prakticky prakticky Dg-------1A---- _ _ 38 Adv _ _ 38 celá celý AAFS1----1A---- _ _ 39 Atr _ _ 39 populace populace NNFS1-----A---- _ _ 36 Sb _ _ 40 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-25 # text = Navrhujeme proto jiné řešení, kterým lze nastolit skutečně srovnatelné podmínky. 1 Navrhujeme navrhovat VB-P---1P-AAI-- _ _ 2 Pred _ _ 2 proto proto J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 3 jiné jiný AANS4----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 řešení řešení NNNS4-----A---- _ _ 1 Obj _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 7 AuxX _ _ 6 kterým který P4ZS7---------- _ _ 8 Adv _ _ 7 lze lze VB-S---3P-AAI-- _ _ 4 Atr _ _ 8 nastolit nastolit Vf--------A-P-- _ _ 7 Sb _ _ 9 skutečně skutečně Dg-------1A---- _ _ 10 Adv _ _ 10 srovnatelné srovnatelný AAFP4----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 podmínky podmínka NNFP4-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 12 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-26 # text = Právo soukromých škol vybírat libovolné školné a ve vzdělávání podnikat bude vyváženo menší výší státních dotací. 1 Právo právo NNNS1-----A---- _ _ 12 Sb _ _ 2 soukromých soukromý AAFP2----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 škol škola NNFP2-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 4 vybírat vybírat Vf--------A-I-- _ _ 7 Atr _ _ 5 libovolné libovolný AANS4----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 školné školné NNNS4-----A---- _ _ 4 Obj _ _ 7 a a J^------------- _ _ 1 Coord _ _ 8 ve v RV--6---------- _ _ 10 AuxP _ _ 9 vzdělávání vzdělávání NNNS6-----A---- _ _ 8 Adv _ _ 10 podnikat podnikat Vf--------A-I-- _ _ 7 Atr _ _ 11 bude být VB-S---3F-AAI-- _ _ 12 AuxV _ _ 12 vyváženo vyvážit VsNS----X-APP-- _ _ 0 Pred _ _ 13 menší malý AAFS7----2A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 výší výše NNFS7-----A---- _ _ 12 Adv _ _ 15 státních státní AAFP2----1A---- _ _ 16 Atr _ _ 16 dotací dotace NNFP2-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 17 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-27 # text = Vedle toho budou definovány dva základní požadavky na soukromé školy, jejichž splněním bude podmíněn nárok na plný státní příspěvek: vysoký standard kvality podle veřejných kritérií a možnost důkladné kontroly kvality i evidence výuky, a to jak státní inspekcí, tak i rodiči žáků školy. 1 Vedle vedle Db------------- _ _ 4 AuxP _ _ 2 toho ten PDZS2---------- _ _ 1 Adv _ _ 3 budou být VB-P---3F-AAI-- _ _ 4 AuxV _ _ 4 definovány definovat VsTP----X-APB-- _ _ 0 Pred _ _ 5 dva dva`2 CnYP1---------- _ _ 7 Atr _ _ 6 základní základní AAIP1----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 požadavky požadavek NNIP1-----A---- _ _ 21 Sb _ _ 8 na na RR--4---------- _ _ 7 AuxP _ _ 9 soukromé soukromý AAFP4----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 školy škola NNFP4-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 15 AuxX _ _ 12 jejichž jehož P1XXXXP3------- _ _ 13 Atr _ _ 13 splněním splnění NNNS7-----A---- _ _ 15 Adv _ _ 14 bude být VB-S---3F-AAI-- _ _ 15 AuxV _ _ 15 podmíněn podmínit VsYS----X-APP-- _ _ 7 Atr _ _ 16 nárok nárok NNIS1-----A---- _ _ 15 Sb _ _ 17 na na RR--4---------- _ _ 16 AuxP _ _ 18 plný plný AAIS4----1A---- _ _ 20 Atr _ _ 19 státní státní AAIS4----1A---- _ _ 20 Atr _ _ 20 příspěvek příspěvek NNIS4-----A---- _ _ 17 Atr _ _ 21 : : Z:------------- _ _ 4 Apos _ _ 22 vysoký vysoký AAIS1----1A---- _ _ 23 Atr _ _ 23 standard standard NNIS1-----A---- _ _ 28 Sb _ _ 24 kvality kvalita NNFS2-----A---- _ _ 23 Atr _ _ 25 podle podle RR--2---------- _ _ 23 AuxP _ _ 26 veřejných veřejný AANP2----1A---- _ _ 27 Atr _ _ 27 kritérií kritérium NNNP2-----A---- _ _ 25 Atr _ _ 28 a a J^------------- _ _ 21 Coord _ _ 29 možnost možnost NNFS1-----A---- _ _ 28 Sb _ _ 30 důkladné důkladný AAFS2----1A---- _ _ 31 Atr _ _ 31 kontroly kontrola NNFS2-----A---- _ _ 29 Atr _ _ 32 kvality kvalita NNFS2-----A---- _ _ 33 Atr _ _ 33 i i J^------------- _ _ 31 Coord _ _ 34 evidence evidence NNFS2-----A---- _ _ 33 Atr _ _ 35 výuky výuka NNFS2-----A---- _ _ 33 Atr _ _ 36 , , Z:------------- _ _ 43 AuxX _ _ 37 a a J^------------- _ _ 38 AuxY _ _ 38 to ten PDNS4---------- _ _ 43 AuxY _ _ 39 jak jak J,------------- _ _ 43 AuxY _ _ 40 státní státní AAFS7----1A---- _ _ 41 Atr _ _ 41 inspekcí inspekce NNFS7-----A---- _ _ 43 Atr _ _ 42 , , Z:------------- _ _ 43 AuxX _ _ 43 tak tak J^------------- _ _ 31 Coord _ _ 44 i i J^------------- _ _ 45 AuxZ _ _ 45 rodiči rodič NNMP7-----A---- _ _ 43 Atr _ _ 46 žáků žák NNMP2-----A---- _ _ 45 Atr _ _ 47 školy škola NNFS2-----A---- _ _ 46 Atr _ _ 48 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-28 # text = Druhým požadavkem je, aby tyto školy pracovaly jako neziskové organizace a nekombinovaly vzdělávací činnost s podnikáním v jiné oblasti v rámci jedné firmy (nevylučujeme tedy propojenost věcnou). 1 Druhým druhý`2 CrIS7---------- _ _ 2 Atr _ _ 2 požadavkem požadavek NNIS7-----A---- _ _ 3 Pnom _ _ 3 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 5 aby aby J,------------- _ _ 3 AuxC _ _ 6 tyto tento PDFP1---------- _ _ 7 Atr _ _ 7 školy škola NNFP1-----A---- _ _ 12 Sb _ _ 8 pracovaly pracovat VpTP----R-AAI-- _ _ 12 Sb _ _ 9 jako jako J,------------- _ _ 11 AuxY _ _ 10 neziskové ziskový AAFP1----1N---- _ _ 11 Atr _ _ 11 organizace organizace NNFP1-----A---- _ _ 7 Atv _ _ 12 a a J^------------- _ _ 5 Coord _ _ 13 nekombinovaly kombinovat VpTP----R-NAI-- _ _ 12 Sb _ _ 14 vzdělávací vzdělávací AAFS4----1A---- _ _ 15 Atr _ _ 15 činnost činnost NNFS4-----A---- _ _ 13 Obj _ _ 16 s s RR--7---------- _ _ 13 AuxP _ _ 17 podnikáním podnikání NNNS7-----A---- _ _ 16 Obj _ _ 18 v v RR--6---------- _ _ 17 AuxP _ _ 19 jiné jiný AAFS6----1A---- _ _ 20 Atr _ _ 20 oblasti oblast NNFS6-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 21 v v RR--6---------- _ _ 22 AuxP _ _ 22 rámci rámec NNIS6-----A---- _ _ 17 AuxP _ _ 23 jedné jeden`1 CnFS2---------- _ _ 24 Atr _ _ 24 firmy firma NNFS2-----A---- _ _ 22 Atr _ _ 25 ( ( Z:------------- _ _ 26 AuxG _ _ 26 nevylučujeme vylučovat VB-P---1P-NAI-- _ _ 13 Pred _ _ 27 tedy tedy J^------------- _ _ 26 AuxY _ _ 28 propojenost propojenost NNFS4-----A---- _ _ 26 Obj _ _ 29 věcnou věcný AAFS4----1A---- _ _ 28 Atr _ _ 30 ) ) Z:------------- _ _ 26 AuxG _ _ 31 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-29 # text = Takovéto školy by měly mít i do budoucna, tedy i po skončení transformačního období, stejný příspěvek od státu jako školy státní. 1 Takovéto takovýto PDFP1---------- _ _ 2 Atr _ _ 2 školy škola NNFP1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 3 by být Vc----------I-- _ _ 4 AuxV _ _ 4 měly mít VpTP----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 mít mít Vf--------A-I-- _ _ 4 Obj _ _ 6 i i J^------------- _ _ 8 AuxZ _ _ 7 do do RR--2---------- _ _ 10 AuxP _ _ 8 budoucna budoucno NNNS2-----A---- _ _ 7 Adv _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 10 AuxX _ _ 10 tedy tedy J^------------- _ _ 4 Apos _ _ 11 i i J^------------- _ _ 13 AuxZ _ _ 12 po po RR--6---------- _ _ 10 AuxP _ _ 13 skončení skončení NNNS6-----A---- _ _ 12 Adv _ _ 14 transformačního transformační AANS2----1A---- _ _ 15 Atr _ _ 15 období období NNNS2-----A---- _ _ 13 Atr _ _ 16 , , Z:------------- _ _ 10 AuxX _ _ 17 stejný stejný AAIS4----1A---- _ _ 18 Atr _ _ 18 příspěvek příspěvek NNIS4-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 19 od od RR--2---------- _ _ 18 AuxP _ _ 20 státu stát NNIS2-----A---- _ _ 19 Atr _ _ 21 jako jako J,------------- _ _ 17 AuxC _ _ 22 školy škola NNFP1-----A---- _ _ 21 ExD _ _ 23 státní státní AAFP1----1A---- _ _ 22 Atr _ _ 24 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln95046_074:s-30 # text = Soukromé školy v pravém smyslu toho slova, tedy provozované v rámci běžné podnikatelské firmy nebo odmítající právo veřejné kontroly a veřejných kritérií kvality, mohou mít příspěvek také - nikoli však automaticky, ze zákona, ale na základě individuálního a rovnoprávného smluvního vztahu se státem. 1 Soukromé soukromý AAFP1----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 školy škola NNFP1-----A---- _ _ 26 Sb _ _ 3 v v RR--6---------- _ _ 9 AuxP _ _ 4 pravém pravý AAIS6----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 smyslu smysl NNIS6-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 6 toho ten PDZS2---------- _ _ 7 Atr _ _ 7 slova slovo NNNS2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 8 , , Z:------------- _ _ 9 AuxX _ _ 9 tedy tedy J^------------- _ _ 2 Apos _ _ 10 provozované provozovaný AAFP1----1A---- _ _ 16 Atr _ _ 11 v v RR--6---------- _ _ 12 AuxP _ _ 12 rámci rámec NNIS6-----A---- _ _ 10 AuxP _ _ 13 běžné běžný AAFS2----1A---- _ _ 15 Atr _ _ 14 podnikatelské podnikatelský AAFS2----1A---- _ _ 15 Atr _ _ 15 firmy firma NNFS2-----A---- _ _ 12 Adv _ _ 16 nebo nebo J^------------- _ _ 9 Coord _ _ 17 odmítající odmítající AGFP1-----A---- _ _ 16 Atr _ _ 18 právo právo NNNS4-----A---- _ _ 17 Obj _ _ 19 veřejné veřejný AAFS2----1A---- _ _ 20 Atr _ _ 20 kontroly kontrola NNFS2-----A---- _ _ 21 Atr _ _ 21 a a J^------------- _ _ 18 Coord _ _ 22 veřejných veřejný AANP2----1A---- _ _ 23 Atr _ _ 23 kritérií kritérium NNNP2-----A---- _ _ 21 Atr _ _ 24 kvality kvalita NNFS2-----A---- _ _ 23 Atr _ _ 25 , , Z:------------- _ _ 9 AuxX _ _ 26 mohou moci VB-P---3P-AAI-1 _ _ 0 Pred _ _ 27 mít mít Vf--------A-I-- _ _ 26 Obj _ _ 28 příspěvek příspěvek NNIS4-----A---- _ _ 27 Obj _ _ 29 také také Db------------- _ _ 32 Adv _ _ 30 - - Z:------------- _ _ 32 AuxG _ _ 31 nikoli nikoli TT------------- _ _ 33 AuxZ _ _ 32 však však J^------------- _ _ 27 Coord _ _ 33 automaticky automaticky Dg-------1A---- _ _ 34 Adv _ _ 34 , , Z:------------- _ _ 38 Apos _ _ 35 ze z RV--2---------- _ _ 34 AuxP _ _ 36 zákona zákon NNIS2-----A---- _ _ 35 Adv _ _ 37 , , Z:------------- _ _ 38 AuxX _ _ 38 ale ale J^------------- _ _ 32 Coord _ _ 39 na na RR--6---------- _ _ 40 AuxP _ _ 40 základě základ NNIS6-----A---- _ _ 38 AuxP _ _ 41 individuálního individuální AAIS2----1A---- _ _ 42 Atr _ _ 42 a a J^------------- _ _ 45 Coord _ _ 43 rovnoprávného rovnoprávný AAIS2----1A---- _ _ 42 Atr _ _ 44 smluvního smluvní AAIS2----1A---- _ _ 45 Atr _ _ 45 vztahu vztah NNIS2-----A---- _ _ 40 Adv _ _ 46 se s RV--7---------- _ _ 45 AuxP _ _ 47 státem stát NNIS7-----A---- _ _ 46 Atr _ _ 48 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _