# newdoc id = ln94208_83 # sent_id = ln94208_83:s-1 # text = Výchova k bádání je nedílnou součástí činění vyspělého národa 1 Výchova výchova NNFS1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 2 k k RR--3---------- _ _ 1 AuxP _ _ 3 bádání bádání NNNS3-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 4 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 nedílnou nedílný AAFS7----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 součástí součást NNFS7-----A---- _ _ 4 Pnom _ _ 7 činění činění NNNS2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 vyspělého vyspělý AAIS2----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 národa národ NNIS2-----A---- _ _ 7 Atr _ _ # sent_id = ln94208_83:s-2 # text = Petr Jakeš, Autor přednáší na Přírodovědecké fakultě UK 1 Petr Petr NNMS1-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 Jakeš Jakeš NNMS1-----A---- _ _ 3 ExD _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 4 Autor autor NNMS1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 5 přednáší přednášet VB-S---3P-AAI-- _ _ 3 Pred _ _ 6 na na RR--6---------- _ _ 5 AuxP _ _ 7 Přírodovědecké přírodovědecký AAFS6----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 fakultě fakulta NNFS6-----A---- _ _ 6 Adv _ _ 9 UK UK BNXXX-----A---- _ _ 8 Atr _ _ # sent_id = ln94208_83:s-3 # text = U politiků, ale i ve veřejnosti se objevují pochyby o účelnosti vlastního českého výzkumu. 1 U u RR--2---------- _ _ 4 AuxP _ _ 2 politiků politik NNMP2-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 4 AuxX _ _ 4 ale ale J^------------- _ _ 9 Coord _ _ 5 i i J^------------- _ _ 7 AuxZ _ _ 6 ve v RV--6---------- _ _ 4 AuxP _ _ 7 veřejnosti veřejnost NNFS6-----A---- _ _ 6 Adv _ _ 8 se se P7--4---------- _ _ 9 AuxT _ _ 9 objevují objevovat VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 10 pochyby pochyba NNFP1-----A---- _ _ 9 Sb _ _ 11 o o RR--6---------- _ _ 10 AuxP _ _ 12 účelnosti účelnost NNFS6-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 13 vlastního vlastní AAIS2----1A---- _ _ 15 Atr _ _ 14 českého český AAIS2----1A---- _ _ 15 Atr _ _ 15 výzkumu výzkum NNIS2-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 16 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-4 # text = Je to důsledek vědecké minulosti, existence institucí, které měly vědu toliko v názvu a rozlišovaly mezi vědou socialistickou a cizí. 1 Je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 to ten PDNS1---------- _ _ 1 Sb _ _ 3 důsledek důsledek NNIS1-----A---- _ _ 1 Pnom _ _ 4 vědecké vědecký AAFS2----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 minulosti minulost NNFS2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 3 Coord _ _ 7 existence existence NNFS2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 institucí instituce NNFP2-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 16 AuxX _ _ 10 které který P4FP1---------- _ _ 16 Sb _ _ 11 měly mít VpTP----R-AAI-- _ _ 16 Atr _ _ 12 vědu věda NNFS4-----A---- _ _ 11 Obj _ _ 13 toliko toliko Db------------- _ _ 15 AuxZ _ _ 14 v v RR--6---------- _ _ 11 AuxP _ _ 15 názvu název NNIS6-----A---- _ _ 14 Adv _ _ 16 a a J^------------- _ _ 8 Coord _ _ 17 rozlišovaly rozlišovat VpTP----R-AAI-- _ _ 16 Atr _ _ 18 mezi mezi RR--7---------- _ _ 17 AuxP _ _ 19 vědou věda NNFS7-----A---- _ _ 18 Obj _ _ 20 socialistickou socialistický AAFS7----1A---- _ _ 21 Atr _ _ 21 a a J^------------- _ _ 19 Coord _ _ 22 cizí cizí AAFS7----1A---- _ _ 21 Atr _ _ 23 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-5 # text = Izolovaný výzkum však nemůže přinášet výsledky. 1 Izolovaný izolovaný AAIS1----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 výzkum výzkum NNIS1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 3 však však J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 4 nemůže moci VB-S---3P-NAI-- _ _ 3 Pred _ _ 5 přinášet přinášet Vf--------A-I-- _ _ 4 Obj _ _ 6 výsledky výsledek NNIP4-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 7 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-6 # text = Svět je plný černých krabiček, ve kterých jsou ukryty moderní zázraky: počítače, záznamová média, navigační systémy, farmaceutické přípravky či biotechnologické postupy, genová manipulace. 1 Svět svět NNIS1-----A---- _ _ 2 Sb _ _ 2 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 3 plný plný AAIS1----1A---- _ _ 2 Pnom _ _ 4 černých černý AAFP2----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 krabiček krabička NNFP2-----A---- _ _ 3 Obj _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 9 AuxX _ _ 7 ve v RV--6---------- _ _ 9 AuxP _ _ 8 kterých který P4XP6---------- _ _ 7 Adv _ _ 9 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 5 Atr _ _ 10 ukryty ukrýt VsTP----X-APP-- _ _ 9 Pnom _ _ 11 moderní moderní AAIP1----1A---- _ _ 12 Atr _ _ 12 zázraky zázrak NNIP1-----A---- _ _ 13 Sb _ _ 13 : : Z:------------- _ _ 9 Apos _ _ 14 počítače počítač NNIP1-----A---- _ _ 27 Sb _ _ 15 , , Z:------------- _ _ 27 AuxX _ _ 16 záznamová záznamový AANP1----1A---- _ _ 17 Atr _ _ 17 média médium NNNP1-----A---- _ _ 27 Sb _ _ 18 , , Z:------------- _ _ 27 AuxX _ _ 19 navigační navigační AAIP1----1A---- _ _ 20 Atr _ _ 20 systémy systém NNIP1-----A---- _ _ 27 Sb _ _ 21 , , Z:------------- _ _ 27 AuxX _ _ 22 farmaceutické farmaceutický AAIP1----1A---- _ _ 23 Atr _ _ 23 přípravky přípravek NNIP1-----A---- _ _ 24 Sb _ _ 24 či či J^------------- _ _ 27 Coord _ _ 25 biotechnologické biotechnologický AAIP1----1A---- _ _ 26 Atr _ _ 26 postupy postup NNIP1-----A---- _ _ 24 Sb _ _ 27 , , Z:------------- _ _ 13 Coord _ _ 28 genová genový AAFS1----1A---- _ _ 29 Atr _ _ 29 manipulace manipulace NNFS1-----A---- _ _ 27 Sb _ _ 30 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-7 # text = Většina objevů pochází od základního výzkumu a domnívat se, že pěstovat toliko aplikovaný výzkum, tedy brát někde nápady a výrobky vzniklé na základě těchto nápadů prodávat, činí z těch, kdo do základního výzkumu investují, slušně řečeno, blbečky. 1 Většina většina NNFS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 2 objevů objev NNIP2-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 3 pochází pocházet VB-S---3P-AAI-- _ _ 7 Pred _ _ 4 od od RR--2---------- _ _ 3 AuxP _ _ 5 základního základní AAIS2----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 výzkumu výzkum NNIS2-----A---- _ _ 4 Obj _ _ 7 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 8 domnívat domnívat Vf--------A-I-- _ _ 7 Pred _ _ 9 se se P7--4---------- _ _ 8 AuxT _ _ 10 , , Z:------------- _ _ 11 AuxX _ _ 11 že že J,------------- _ _ 8 AuxC _ _ 12 pěstovat pěstovat Vf--------A-I-- _ _ 17 Sb _ _ 13 toliko toliko Db------------- _ _ 15 AuxZ _ _ 14 aplikovaný aplikovaný AAIS4----1A---- _ _ 15 Atr _ _ 15 výzkum výzkum NNIS4-----A---- _ _ 12 Obj _ _ 16 , , Z:------------- _ _ 17 AuxX _ _ 17 tedy tedy J^------------- _ _ 30 Apos _ _ 18 brát brát Vf--------A-I-- _ _ 21 Sb _ _ 19 někde někde Db------------- _ _ 18 Adv _ _ 20 nápady nápad NNIP4-----A---- _ _ 18 Obj _ _ 21 a a J^------------- _ _ 17 Coord _ _ 22 výrobky výrobek NNIP4-----A---- _ _ 28 Obj _ _ 23 vzniklé vzniklý AAIP4----1A---- _ _ 22 Atr _ _ 24 na na RR--6---------- _ _ 25 AuxP _ _ 25 základě základ NNIS6-----A---- _ _ 23 AuxP _ _ 26 těchto tento PDXP2---------- _ _ 27 Atr _ _ 27 nápadů nápad NNIP2-----A---- _ _ 25 Adv _ _ 28 prodávat prodávat Vf--------A-I-- _ _ 21 Sb _ _ 29 , , Z:------------- _ _ 17 AuxX _ _ 30 činí činit VB-S---3P-AAI-- _ _ 11 Obj _ _ 31 z z RR--2---------- _ _ 30 AuxP _ _ 32 těch ten PDXP2---------- _ _ 31 Obj _ _ 33 , , Z:------------- _ _ 38 AuxX _ _ 34 kdo kdo PQ--1---------- _ _ 38 Sb _ _ 35 do do RR--2---------- _ _ 38 AuxP _ _ 36 základního základní AAIS2----1A---- _ _ 37 Atr _ _ 37 výzkumu výzkum NNIS2-----A---- _ _ 35 Adv _ _ 38 investují investovat VB-P---3P-AAB-- _ _ 32 Atr _ _ 39 , , Z:------------- _ _ 41 AuxX _ _ 40 slušně slušně Dg-------1A---- _ _ 41 Adv _ _ 41 řečeno říci VsNS----X-APP-- _ _ 30 Adv _ _ 42 , , Z:------------- _ _ 41 AuxX _ _ 43 blbečky blbeček NNMP4-----A---- _ _ 30 Obj _ _ 44 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-8 # text = Věda, která je nedílnou součástí činění vyspělého národa, vyžaduje, tak jako kultura, péči společnosti. 1 Věda věda NNFS1-----A---- _ _ 11 Sb _ _ 2 , , Z:------------- _ _ 4 AuxX _ _ 3 která který P4FS1---------- _ _ 4 Sb _ _ 4 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 1 Atr _ _ 5 nedílnou nedílný AAFS7----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 součástí součást NNFS7-----A---- _ _ 4 Pnom _ _ 7 činění činění NNNS2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 vyspělého vyspělý AAIS2----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 národa národ NNIS2-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 10 , , Z:------------- _ _ 4 AuxX _ _ 11 vyžaduje vyžadovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 12 , , Z:------------- _ _ 13 AuxX _ _ 13 tak tak Db------------- _ _ 11 Adv _ _ 14 jako jako J,------------- _ _ 13 AuxC _ _ 15 kultura kultura NNFS1-----A---- _ _ 14 ExD _ _ 16 , , Z:------------- _ _ 13 AuxX _ _ 17 péči péče NNFS4-----A---- _ _ 11 Obj _ _ 18 společnosti společnost NNFS2-----A---- _ _ 17 Atr _ _ 19 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-9 # text = V té nejryzejší formě má základní výzkum s kulturou společné to, že se na čas lze bez nich obejít. 1 V v RR--6---------- _ _ 5 AuxP _ _ 2 té ten PDFS6---------- _ _ 4 Atr _ _ 3 nejryzejší ryzí AAFS6----3A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 formě forma NNFS6-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 5 má mít VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 6 základní základní AAIS1----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 výzkum výzkum NNIS1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 8 s s RR--7---------- _ _ 10 AuxP _ _ 9 kulturou kultura NNFS7-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 10 společné společný AANS4----1A---- _ _ 11 Atv _ _ 11 to ten PDNS4---------- _ _ 5 Obj _ _ 12 , , Z:------------- _ _ 13 AuxX _ _ 13 že že J,------------- _ _ 11 AuxC _ _ 14 se se P7--4---------- _ _ 20 AuxT _ _ 15 na na RR--4---------- _ _ 17 AuxP _ _ 16 čas čas NNIS4-----A---- _ _ 15 Adv _ _ 17 lze lze VB-S---3P-AAI-- _ _ 13 Atr _ _ 18 bez bez RR--2---------- _ _ 20 AuxP _ _ 19 nich on PEXP2--3------- _ _ 18 Obj _ _ 20 obejít obejít Vf--------A-P-- _ _ 17 Sb _ _ 21 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-10 # text = Žel, zanechává to stopy na společnosti či národě. 1 Žel žel TT------------- _ _ 3 AuxY _ _ 2 , , Z:------------- _ _ 1 AuxX _ _ 3 zanechává zanechávat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 to ten PDNS1---------- _ _ 3 Sb _ _ 5 stopy stopa NNFP4-----A---- _ _ 3 Obj _ _ 6 na na RR--6---------- _ _ 3 AuxP _ _ 7 společnosti společnost NNFS6-----A---- _ _ 8 Adv _ _ 8 či či J^------------- _ _ 6 Coord _ _ 9 národě národ NNIS6-----A---- _ _ 8 Adv _ _ 10 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-11 # text = K pěstování vědy je třeba nejen střecha nad hlavou, nějaké finance (a někdy jich je třeba dost), ale především vědecký dorost. 1 K k RR--3---------- _ _ 4 AuxP _ _ 2 pěstování pěstování NNNS3-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 3 vědy věda NNFS2-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 4 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 třeba třeba Db------------- _ _ 4 Pnom _ _ 6 nejen nejen Db------------- _ _ 10 AuxZ _ _ 7 střecha střecha NNFS1-----A---- _ _ 10 Sb _ _ 8 nad nad RR--7---------- _ _ 7 AuxP _ _ 9 hlavou hlava NNFS7-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 10 , , Z:------------- _ _ 22 Coord _ _ 11 nějaké nějaký PZFP1---------- _ _ 12 Atr _ _ 12 finance finance NNFP1-----A---- _ _ 10 Sb _ _ 13 ( ( Z:------------- _ _ 14 AuxG _ _ 14 a a J^------------- _ _ 12 Coord _ _ 15 někdy někdy Db------------- _ _ 17 Adv _ _ 16 jich on PEXP2--3------1 _ _ 19 Atr _ _ 17 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 14 Pred _ _ 18 třeba třeba Db------------- _ _ 17 Pnom _ _ 19 dost dost Dg-------1A---- _ _ 17 Sb _ _ 20 ) ) Z:------------- _ _ 14 AuxG _ _ 21 , , Z:------------- _ _ 22 AuxX _ _ 22 ale ale J^------------- _ _ 4 Coord _ _ 23 především především Db------------- _ _ 25 AuxZ _ _ 24 vědecký vědecký AAIS1----1A---- _ _ 25 Atr _ _ 25 dorost dorost NNIS1-----A---- _ _ 22 Sb _ _ 26 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-12 # text = Jou to aspiranti, doktorandi a postdoktorandi. 1 Jou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 to ten PDNS1---------- _ _ 1 Sb _ _ 3 aspiranti aspirant NNMP1-----A---- _ _ 6 Pnom _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 6 AuxX _ _ 5 doktorandi doktorand NNMP1-----A---- _ _ 6 Pnom _ _ 6 a a J^------------- _ _ 1 Coord _ _ 7 postdoktorandi postdoktorand NNMP1-----A---- _ _ 6 Pnom _ _ 8 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-13 # text = Tedy lidé s ukončeným tradičním vysokoškolským vzděláním, kteří se rozhodli ještě v učení pokračovat. 1 Tedy tedy J^------------- _ _ 0 Apos _ _ 2 lidé lidé NNMP1-----A---- _ _ 1 ExD _ _ 3 s s RR--7---------- _ _ 2 AuxP _ _ 4 ukončeným ukončený AANS7----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 5 tradičním tradiční AANS7----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 6 vysokoškolským vysokoškolský AANS7----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 vzděláním vzdělání NNNS7-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 8 , , Z:------------- _ _ 11 AuxX _ _ 9 kteří který P4MP1---------- _ _ 11 Sb _ _ 10 se se P7--4---------- _ _ 11 AuxT _ _ 11 rozhodli rozhodnout VpMP----R-AAP-1 _ _ 2 Atr _ _ 12 ještě ještě Db------------- _ _ 15 AuxZ _ _ 13 v v RR--6---------- _ _ 15 AuxP _ _ 14 učení učení NNNS6-----A---- _ _ 13 Obj _ _ 15 pokračovat pokračovat Vf--------A-I-- _ _ 11 Obj _ _ 16 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-14 # text = Pětadvacátníci, třicátníci či pětatřicátníci. 1 Pětadvacátníci pětadvacátník NNMP1-----A---- _ _ 4 ExD _ _ 2 , , Z:------------- _ _ 4 AuxX _ _ 3 třicátníci třicátník NNMP1-----A---- _ _ 4 ExD _ _ 4 či či J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 5 pětatřicátníci pětatřicátník NNMP1-----A---- _ _ 4 ExD _ _ 6 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-15 # text = Jsou neopotřebovaní, nezatížení tradicemi, funkcemi, vyšlapanými cestičkami. 1 Jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 neopotřebovaní opotřebovaný AAMP1----1N---- _ _ 3 Pnom _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 1 Coord _ _ 4 nezatížení zatížený AAMP1----1N---- _ _ 3 Pnom _ _ 5 tradicemi tradice NNFP7-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 8 AuxX _ _ 7 funkcemi funkce NNFP7-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 8 , , Z:------------- _ _ 4 Coord _ _ 9 vyšlapanými vyšlapaný AAFP7----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 cestičkami cestička NNFP7-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 11 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-16 # text = Pracují- li v dobrých týmech, jsou to právě oni, kdo svými nápady i životní energií postrkují vědu vpřed. 1 Pracují pracovat VB-P---3P-AAI-- _ _ 3 Adv _ _ 2 - - Z:------------- _ _ 3 AuxG _ _ 3 li li J,------------- _ _ 8 AuxC _ _ 4 v v RR--6---------- _ _ 1 AuxP _ _ 5 dobrých dobrý AAIP6----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 týmech tým NNIP6-----A---- _ _ 4 Adv _ _ 7 , , Z:------------- _ _ 3 AuxX _ _ 8 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 9 to ten PDNS1---------- _ _ 8 Sb _ _ 10 právě právě Db------------- _ _ 11 AuxZ _ _ 11 oni on PEMP1--3------- _ _ 8 Pnom _ _ 12 , , Z:------------- _ _ 19 AuxX _ _ 13 kdo kdo PQ--1---------- _ _ 19 Sb _ _ 14 svými svůj P8XP7---------- _ _ 15 Atr _ _ 15 nápady nápad NNIP7-----A---- _ _ 16 Adv _ _ 16 i i J^------------- _ _ 19 Coord _ _ 17 životní životní AAFS7----1A---- _ _ 18 Atr _ _ 18 energií energie NNFS7-----A---- _ _ 16 Adv _ _ 19 postrkují postrkovat VB-P---3P-AAI-- _ _ 11 Atr _ _ 20 vědu věda NNFS4-----A---- _ _ 19 Obj _ _ 21 vpřed vpřed Db------------- _ _ 19 Adv _ _ 22 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-17 # text = To vědí všude na světě a dorostu si hledí, někde i hýčkají. 1 To ten PDNS4---------- _ _ 2 Obj _ _ 2 vědí vědět VB-P---3P-AAI-- _ _ 6 Pred _ _ 3 všude všude Db------------- _ _ 2 Adv _ _ 4 na na RR--6---------- _ _ 2 AuxP _ _ 5 světě svět NNIS6-----A---- _ _ 4 Adv _ _ 6 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 7 dorostu dorost NNIS2-----A---- _ _ 9 Obj _ _ 8 si se P7--3---------- _ _ 9 AuxT _ _ 9 hledí hledět VB-P---3P-AAI-- _ _ 10 Pred _ _ 10 , , Z:------------- _ _ 6 Coord _ _ 11 někde někde Db------------- _ _ 13 Adv _ _ 12 i i J^------------- _ _ 13 AuxZ _ _ 13 hýčkají hýčkat VB-P---3P-AAI-- _ _ 10 Pred _ _ 14 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-18 # text = V přístupu k výchově vědeckých pracovníků existuje několik cest. 1 V v RR--6---------- _ _ 7 AuxP _ _ 2 přístupu přístup NNIS6-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 3 k k RR--3---------- _ _ 2 AuxP _ _ 4 výchově výchova NNFS3-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 5 vědeckých vědecký AAMP2----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 pracovníků pracovník NNMP2-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 7 existuje existovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 8 několik několik Ca--1---------- _ _ 7 Sb _ _ 9 cest cesta NNFP2-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 10 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-19 # text = Ta jedna, americká, je školštější. 1 Ta ten PDFS1---------- _ _ 6 Sb _ _ 2 jedna jeden`1 CnFS1---------- _ _ 3 Atr _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 1 Apos _ _ 4 americká americký AAFS1----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 3 AuxX _ _ 6 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 7 školštější školský AAFS1----2A---- _ _ 6 Pnom _ _ 8 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-20 # text = Doktorand je studentem, jak se sluší a patří. 1 Doktorand doktorand NNMS1-----A---- _ _ 2 Sb _ _ 2 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 3 studentem student NNMS7-----A---- _ _ 2 Pnom _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 5 jak jak Db------------- _ _ 3 AuxC _ _ 6 se se P7--4---------- _ _ 8 AuxT _ _ 7 sluší slušet VB-S---3P-AAI-- _ _ 8 Atv _ _ 8 a a J^------------- _ _ 5 Coord _ _ 9 patří patřit VB-S---3P-AAI-- _ _ 8 Atv _ _ 10 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-21 # text = Jsou mu předepsány přednášky, zkoušky a nakonec doktorská práce (PhD). 1 Jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 3 AuxV _ _ 2 mu on P5ZS3--3------- _ _ 3 Obj _ _ 3 předepsány předepsat VsTP----X-APP-- _ _ 0 Pred _ _ 4 přednášky přednáška NNFP1-----A---- _ _ 7 Sb _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 7 AuxX _ _ 6 zkoušky zkouška NNFP1-----A---- _ _ 7 Sb _ _ 7 a a J^------------- _ _ 3 Coord _ _ 8 nakonec nakonec Db------------- _ _ 9 Adv _ _ 9 doktorská doktorský AAFS1----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 práce práce NNFS1-----A---- _ _ 11 Sb _ _ 11 ( ( Z:------------- _ _ 7 Apos _ _ 12 PhD PhD BNXXX-----A---- _ _ 11 Sb _ _ 13 ) ) Z:------------- _ _ 11 AuxG _ _ 14 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-22 # text = Cesta britská je svobodnější a dospělejší. 1 Cesta cesta NNFS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 2 britská britský AAFS1----1A---- _ _ 1 Atr _ _ 3 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 svobodnější svobodný AAFS1----2A---- _ _ 5 Pnom _ _ 5 a a J^------------- _ _ 3 Coord _ _ 6 dospělejší dospělý AAFS1----2A---- _ _ 5 Pnom _ _ 7 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-23 # text = Není v ní formálních přednášek, cvičení či kurzů a spočívá ve vypracování doktorské práce. 1 Není být VB-S---3P-NAI-- _ _ 10 Pred _ _ 2 v v RR--6---------- _ _ 1 AuxP _ _ 3 ní on PEFS6--3------- _ _ 2 Adv _ _ 4 formálních formální AAFP2----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 přednášek přednáška NNFP2-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 8 AuxX _ _ 7 cvičení cvičení NNNP2-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 8 či či J^------------- _ _ 1 Coord _ _ 9 kurzů kurz NNIP2-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 10 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 11 spočívá spočívat VB-S---3P-AAI-- _ _ 10 Pred _ _ 12 ve v RV--6---------- _ _ 11 AuxP _ _ 13 vypracování vypracování NNNS6-----A---- _ _ 12 Obj _ _ 14 doktorské doktorský AAFS2----1A---- _ _ 15 Atr _ _ 15 práce práce NNFS2-----A---- _ _ 13 Atr _ _ 16 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-24 # text = V Americe mají tedy undergraduate schools k výchově vysokoškoláků s nižšími kvalifikačními stupni (bakaláři) a graduate schools k produkci specialistů- výchově vědeckých pracovníků. 1 V v RR--6---------- _ _ 3 AuxP _ _ 2 Americe Amerika NNFS6-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 3 mají mít VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 tedy tedy J^------------- _ _ 3 AuxY _ _ 5 undergraduate undergraduate AAXXX----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 schools schools NNFXX-----A---- _ _ 17 Obj _ _ 7 k k RR--3---------- _ _ 6 AuxP _ _ 8 výchově výchova NNFS3-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 9 vysokoškoláků vysokoškolák NNMP2-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 10 s s RR--7---------- _ _ 9 AuxP _ _ 11 nižšími nízký AAIP7----2A---- _ _ 13 Atr _ _ 12 kvalifikačními kvalifikační AAIP7----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 stupni stupeň NNIP7-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 14 ( ( Z:------------- _ _ 13 ExD _ _ 15 bakaláři bakalář NNMP1-----A---- _ _ 13 ExD _ _ 16 ) ) Z:------------- _ _ 13 ExD _ _ 17 a a J^------------- _ _ 3 Coord _ _ 18 graduate graduate AAXXX----1A---- _ _ 19 Atr _ _ 19 schools schools NNFXX-----A---- _ _ 17 Obj _ _ 20 k k RR--3---------- _ _ 19 AuxP _ _ 21 produkci produkce NNFS3-----A---- _ _ 23 Atr _ _ 22 specialistů specialista NNMP2-----A---- _ _ 21 Atr _ _ 23 - - Z:------------- _ _ 20 Apos _ _ 24 výchově výchova NNFS3-----A---- _ _ 23 Atr _ _ 25 vědeckých vědecký AAMP2----1A---- _ _ 26 Atr _ _ 26 pracovníků pracovník NNMP2-----A---- _ _ 24 Atr _ _ 27 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-25 # text = V graduate schools se dělá špičková věda a vychovávají magistři (MSc) a doktorandi (PhD). 1 V v RR--6---------- _ _ 8 AuxP _ _ 2 graduate graduate AAXXX----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 schools schools NNFXX-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 4 se se P7--4---------- _ _ 8 AuxR _ _ 5 dělá dělat VB-S---3P-AAI-- _ _ 8 Pred _ _ 6 špičková špičkový AAFS1----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 věda věda NNFS1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 8 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 9 vychovávají vychovávat VB-P---3P-AAI-- _ _ 8 Pred _ _ 10 magistři magistr NNMP1-----A---- _ _ 11 Sb _ _ 11 ( ( Z:------------- _ _ 14 Apos _ _ 12 MSc MSc BNXXX-----A---- _ _ 11 Sb _ _ 13 ) ) Z:------------- _ _ 11 AuxG _ _ 14 a a J^------------- _ _ 9 Coord _ _ 15 doktorandi doktorand NNMP1-----A---- _ _ 16 Sb _ _ 16 ( ( Z:------------- _ _ 14 Apos _ _ 17 PhD PhD BNXXX-----A---- _ _ 16 Sb _ _ 18 ) ) Z:------------- _ _ 16 AuxG _ _ 19 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-26 # text = Odborníci pro aplikovaný výzkum se vychovávají základním výzkumem. 1 Odborníci odborník NNMP1-----A---- _ _ 6 Sb _ _ 2 pro pro RR--4---------- _ _ 1 AuxP _ _ 3 aplikovaný aplikovaný AAIS4----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 výzkum výzkum NNIS4-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 5 se se P7--4---------- _ _ 6 AuxR _ _ 6 vychovávají vychovávat VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 7 základním základní AAIS7----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 výzkumem výzkum NNIS7-----A---- _ _ 6 Adv _ _ 9 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-27 # text = Náš systém výchovy byl postaven na středoevropských tradicích (profesor coby neotřesitelná autorita), byl sovětsky modifikován, včetně nesmyslných pojmenování vědeckých hodností, a předepisoval zkoušky odborné, ale i např. z marxistické filozofie. 1 Náš náš PSYS1-P1------- _ _ 2 Atr _ _ 2 systém systém NNIS1-----A---- _ _ 26 Sb _ _ 3 výchovy výchova NNFS2-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 4 byl být VpYS----R-AAI-- _ _ 5 AuxV _ _ 5 postaven postavit VsYS----X-APP-- _ _ 26 Pred _ _ 6 na na RR--6---------- _ _ 5 AuxP _ _ 7 středoevropských středoevropský AAFP6----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 tradicích tradice NNFP6-----A---- _ _ 6 Obj _ _ 9 ( ( Z:------------- _ _ 5 ExD _ _ 10 profesor profesor NNMS1-----A---- _ _ 5 ExD _ _ 11 coby coby J,------------- _ _ 13 AuxY _ _ 12 neotřesitelná neotřesitelný AAFS1----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 autorita autorita NNFS1-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 14 ) ) Z:------------- _ _ 5 ExD _ _ 15 , , Z:------------- _ _ 26 AuxX _ _ 16 byl být VpYS----R-AAI-- _ _ 18 AuxV _ _ 17 sovětsky sovětsky Dg-------1A---- _ _ 18 Adv _ _ 18 modifikován modifikovat VsYS----X-APB-- _ _ 26 Pred _ _ 19 , , Z:------------- _ _ 20 AuxX _ _ 20 včetně včetně RR--2---------- _ _ 18 AuxP _ _ 21 nesmyslných nesmyslný AANP2----1A---- _ _ 22 Atr _ _ 22 pojmenování pojmenování NNNP2-----A---- _ _ 20 Adv _ _ 23 vědeckých vědecký AAFP2----1A---- _ _ 24 Atr _ _ 24 hodností hodnost NNFP2-----A---- _ _ 22 Atr _ _ 25 , , Z:------------- _ _ 26 AuxX _ _ 26 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 27 předepisoval předepisovat VpYS----R-AAI-- _ _ 26 Pred _ _ 28 zkoušky zkouška NNFP4-----A---- _ _ 27 Obj _ _ 29 odborné odborný AAFP4----1A---- _ _ 31 Atr _ _ 30 , , Z:------------- _ _ 31 AuxX _ _ 31 ale ale J^------------- _ _ 28 Coord _ _ 32 i i J^------------- _ _ 37 AuxZ _ _ 33 např například TT------------b _ _ 37 AuxZ _ _ 34 . . Z:------------- _ _ 33 AuxG _ _ 35 z z RR--2---------- _ _ 31 AuxP _ _ 36 marxistické marxistický AAFS2----1A---- _ _ 37 Atr _ _ 37 filozofie filozofie NNFS2-----A---- _ _ 35 Atr _ _ 38 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-28 # text = Těžištěm byla kandidátská práce. 1 Těžištěm těžiště NNNS7-----A---- _ _ 2 Pnom _ _ 2 byla být VpQW----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 3 kandidátská kandidátský AAFS1----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 práce práce NNFS1-----A---- _ _ 2 Sb _ _ 5 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-29 # text = Domnívám se, že bychom měli opustit příliš benevolentní britský způsob výchovy badatelské špičky a pro potřebu našeho evropanství předepisovat na vysokých školách doktorandům pokročilé přednášky, kurzy, letní školy či cvičení a k tomu úzce specializovanou doktorskou práci jasně zaměřenou na publikaci v renomovaném časopise. 1 Domnívám domnívat VB-S---1P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 se se P7--4---------- _ _ 1 AuxT _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 4 AuxX _ _ 4 že že J,------------- _ _ 1 AuxC _ _ 5 bychom být Vc----------Im- _ _ 6 AuxV _ _ 6 měli mít VpMP----R-AAI-- _ _ 4 Obj _ _ 7 opustit opustit Vf--------A-P-- _ _ 15 Obj _ _ 8 příliš příliš Db------------- _ _ 9 Adv _ _ 9 benevolentní benevolentní AAIS4----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 10 britský britský AAIS4----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 způsob způsob NNIS4-----A---- _ _ 7 Obj _ _ 12 výchovy výchova NNFS2-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 13 badatelské badatelský AAFS2----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 špičky špička NNFS2-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 15 a a J^------------- _ _ 6 Coord _ _ 16 pro pro RR--4---------- _ _ 20 AuxP _ _ 17 potřebu potřeba NNFS4-----A---- _ _ 16 Adv _ _ 18 našeho náš PSZS2-P1------- _ _ 19 Atr _ _ 19 evropanství evropanství NNNS2-----A---- _ _ 17 Atr _ _ 20 předepisovat předepisovat Vf--------A-I-- _ _ 34 Obj _ _ 21 na na RR--6---------- _ _ 20 AuxP _ _ 22 vysokých vysoký AAFP6----1A---- _ _ 23 Atr _ _ 23 školách škola NNFP6-----A---- _ _ 21 Adv _ _ 24 doktorandům doktorand NNMP3-----A---- _ _ 20 Obj _ _ 25 pokročilé pokročilý AAFP4----1A---- _ _ 26 Atr _ _ 26 přednášky přednáška NNFP4-----A---- _ _ 32 Obj _ _ 27 , , Z:------------- _ _ 32 AuxX _ _ 28 kurzy kurz NNIP4-----A---- _ _ 32 Obj _ _ 29 , , Z:------------- _ _ 32 AuxX _ _ 30 letní letní AAFP4----1A---- _ _ 31 Atr _ _ 31 školy škola NNFP4-----A---- _ _ 32 Obj _ _ 32 či či J^------------- _ _ 20 Coord _ _ 33 cvičení cvičení NNNP4-----A---- _ _ 32 Obj _ _ 34 a a J^------------- _ _ 15 Coord _ _ 35 k k RR--3---------- _ _ 34 AuxP _ _ 36 tomu ten PDZS3---------- _ _ 35 ExD _ _ 37 úzce úzce Dg-------1A---- _ _ 38 Adv _ _ 38 specializovanou specializovaný AAFS4----1A---- _ _ 40 Atr _ _ 39 doktorskou doktorský AAFS4----1A---- _ _ 40 Atr _ _ 40 práci práce NNFS4-----A---- _ _ 34 ExD _ _ 41 jasně jasně Dg-------1A---- _ _ 42 Adv _ _ 42 zaměřenou zaměřený AAFS4----1A---- _ _ 40 Atr _ _ 43 na na RR--4---------- _ _ 42 AuxP _ _ 44 publikaci publikace NNFS4-----A---- _ _ 43 Obj _ _ 45 v v RR--6---------- _ _ 44 AuxP _ _ 46 renomovaném renomovaný AAIS6----1A---- _ _ 47 Atr _ _ 47 časopise časopis NNIS6-----A---- _ _ 45 Atr _ _ 48 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-30 # text = Měli bychom pěstovat ty nejběžnější badatelské návyky, ke kterým patří zdravá skepse, kritické myšlení, tvůrčí pozitivní postoje. 1 Měli mít VpMP----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 bychom být Vc----------Im- _ _ 1 AuxV _ _ 3 pěstovat pěstovat Vf--------A-I-- _ _ 1 Obj _ _ 4 ty ten PDIP4---------- _ _ 7 Atr _ _ 5 nejběžnější běžný AAIP4----3A---- _ _ 7 Atr _ _ 6 badatelské badatelský AAIP4----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 návyky návyk NNIP4-----A---- _ _ 3 Obj _ _ 8 , , Z:------------- _ _ 11 AuxX _ _ 9 ke k RV--3---------- _ _ 11 AuxP _ _ 10 kterým který P4XP3---------- _ _ 9 Obj _ _ 11 patří patřit VB-S---3P-AAI-- _ _ 7 Atr _ _ 12 zdravá zdravý AAFS1----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 skepse skepse NNFS1-----A---- _ _ 17 Sb _ _ 14 , , Z:------------- _ _ 17 AuxX _ _ 15 kritické kritický AANS1----1A---- _ _ 16 Atr _ _ 16 myšlení myšlení NNNS1-----A---- _ _ 17 Sb _ _ 17 , , Z:------------- _ _ 11 Coord _ _ 18 tvůrčí tvůrčí AAIP1----1A---- _ _ 20 Atr _ _ 19 pozitivní pozitivní AAIP1----1A---- _ _ 20 Atr _ _ 20 postoje postoj NNIP1-----A---- _ _ 17 Sb _ _ 21 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-31 # text = Vytvoření graduate schools ve spolupráci s Akademií by bylo tím nejefektivnějším činem. 1 Vytvoření vytvoření NNNS1-----A---- _ _ 9 Sb _ _ 2 graduate graduate AAXXX----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 schools schools NNFXX-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 4 ve v RV--6---------- _ _ 9 AuxP _ _ 5 spolupráci spolupráce NNFS6-----A---- _ _ 4 Adv _ _ 6 s s RR--7---------- _ _ 5 AuxP _ _ 7 Akademií akademie NNFS7-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 by být Vc----------I-- _ _ 9 AuxV _ _ 9 bylo být VpNS----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 10 tím ten PDZS7---------- _ _ 12 Atr _ _ 11 nejefektivnějším efektivní AAIS7----3A---- _ _ 12 Atr _ _ 12 činem čin NNIS7-----A---- _ _ 9 Pnom _ _ 13 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-32 # text = Leč mám pochybnosti, zda budeme úspěšní, právě pro ten malý podkritický rozměr společnosti, pro malé množství dostatečně motivovaných a schopných lidí a, ke škodě věci, existenci pašalíků. 1 Leč leč J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 2 mám mít VB-S---1P-AAI-- _ _ 1 Pred _ _ 3 pochybnosti pochybnost NNFP4-----A---- _ _ 2 Obj _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 5 zda zda J,------------- _ _ 3 AuxC _ _ 6 budeme být VB-P---1F-AAI-- _ _ 5 Atr _ _ 7 úspěšní úspěšný AAMP1----1A---- _ _ 6 Pnom _ _ 8 , , Z:------------- _ _ 16 AuxX _ _ 9 právě právě Db------------- _ _ 16 AuxZ _ _ 10 pro pro RR--4---------- _ _ 16 AuxP _ _ 11 ten ten PDIS4---------- _ _ 14 Atr _ _ 12 malý malý AAIS4----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 13 podkritický podkritický AAIS4----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 rozměr rozměr NNIS4-----A---- _ _ 10 Adv _ _ 15 společnosti společnost NNFS2-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 16 , , Z:------------- _ _ 2 Coord _ _ 17 pro pro RR--4---------- _ _ 16 AuxP _ _ 18 malé malý AANS4----1A---- _ _ 19 Atr _ _ 19 množství množství NNNS4-----A---- _ _ 25 Adv _ _ 20 dostatečně dostatečně Dg-------1A---- _ _ 22 Adv _ _ 21 motivovaných motivovaný AAMP2----1A---- _ _ 22 Atr _ _ 22 a a J^------------- _ _ 24 Coord _ _ 23 schopných schopný AAMP2----1A---- _ _ 22 Atr _ _ 24 lidí lidé NNMP2-----A---- _ _ 19 Atr _ _ 25 a a J^------------- _ _ 17 Coord _ _ 26 , , Z:------------- _ _ 31 ExD _ _ 27 ke k RV--3---------- _ _ 31 AuxP _ _ 28 škodě škoda NNFS3-----A---- _ _ 27 ExD _ _ 29 věci věc NNFS2-----A---- _ _ 28 Atr _ _ 30 , , Z:------------- _ _ 16 AuxX _ _ 31 existenci existence NNFS4-----A---- _ _ 25 Adv _ _ 32 pašalíků pašalík NNIP2-----A---- _ _ 31 Atr _ _ 33 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-33 # text = Budeme mít potíže nalézt výzkumné talenty, a zejména učitele, schopné poskytnout kvalitní výchovu malému kolektivu studentů. 1 Budeme být VB-P---1F-AAI-- _ _ 2 AuxV _ _ 2 mít mít Vf--------A-I-- _ _ 0 Pred _ _ 3 potíže potíž NNFP4-----A---- _ _ 2 Obj _ _ 4 nalézt naleznout Vf--------A-P-1 _ _ 3 Atr _ _ 5 výzkumné výzkumný AAMP4----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 talenty talent NNMP4-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 7 , , Z:------------- _ _ 8 AuxX _ _ 8 a a J^------------- _ _ 4 Coord _ _ 9 zejména zejména TT------------- _ _ 10 AuxZ _ _ 10 učitele učitel NNMP4-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 12 AuxX _ _ 12 schopné schopný AAMP4----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 13 poskytnout poskytnout Vf--------A-P-- _ _ 12 Obj _ _ 14 kvalitní kvalitní AAFS4----1A---- _ _ 15 Atr _ _ 15 výchovu výchova NNFS4-----A---- _ _ 13 Obj _ _ 16 malému malý AAIS3----1A---- _ _ 17 Atr _ _ 17 kolektivu kolektiv NNIS3-----A---- _ _ 13 Obj _ _ 18 studentů student NNMP2-----A---- _ _ 17 Atr _ _ 19 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-34 # text = I pedagogickou činnost na špičkové úrovni začínáme hodnotit tržně. 1 I i J^------------- _ _ 3 AuxZ _ _ 2 pedagogickou pedagogický AAFS4----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 činnost činnost NNFS4-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 4 na na RR--6---------- _ _ 3 AuxP _ _ 5 špičkové špičkový AAFS6----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 úrovni úroveň NNFS6-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 7 začínáme začínat VB-P---1P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 8 hodnotit hodnotit Vf--------A-I-- _ _ 7 Obj _ _ 9 tržně tržně Dg-------1A---- _ _ 8 Adv _ _ 10 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-35 # text = Podle počtu studentů přidělujeme prostředky školicím institucím. 1 Podle podle RR--2---------- _ _ 4 AuxP _ _ 2 počtu počet NNIS2-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 3 studentů student NNMP2-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 4 přidělujeme přidělovat VB-P---1P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 prostředky prostředek NNIP4-----A---- _ _ 4 Obj _ _ 6 školicím školicí AAFP3----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 institucím instituce NNFP3-----A---- _ _ 4 Obj _ _ 8 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-36 # text = Nejenže jsme v podkritickém množství, trpíme xenofobií, nemáme legislativu pro cizí studenty. 1 Nejenže nejenže TT------------- _ _ 2 AuxZ _ _ 2 jsme být VB-P---1P-AAI-- _ _ 9 Pred _ _ 3 v v RR--6---------- _ _ 2 AuxP _ _ 4 podkritickém podkritický AANS6----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 množství množství NNNS6-----A---- _ _ 3 Adv _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 9 AuxX _ _ 7 trpíme trpět VB-P---1P-AAI-- _ _ 9 Pred _ _ 8 xenofobií xenofobie NNFS7-----A---- _ _ 7 Obj _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 10 nemáme mít VB-P---1P-NAI-- _ _ 9 Pred _ _ 11 legislativu legislativa NNFS4-----A---- _ _ 10 Obj _ _ 12 pro pro RR--4---------- _ _ 11 AuxP _ _ 13 cizí cizí AAMP4----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 studenty student NNMP4-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 15 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-37 # text = Mezera na úrovni životního standardu, která se objevuje mezi kvalifikovanou vědeckou špičkou a sférou podnikatelskou, právě teď, v počátcích transformace společnosti, přece jen zanechá stopy. 1 Mezera mezera NNFS1-----A---- _ _ 28 Sb _ _ 2 na na RR--6---------- _ _ 3 AuxP _ _ 3 úrovni úroveň NNFS6-----A---- _ _ 1 AuxP _ _ 4 životního životní AAIS2----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 standardu standard NNIS2-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 9 AuxX _ _ 7 která který P4FS1---------- _ _ 9 Sb _ _ 8 se se P7--4---------- _ _ 9 AuxT _ _ 9 objevuje objevovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 1 Atr _ _ 10 mezi mezi RR--7---------- _ _ 9 AuxP _ _ 11 kvalifikovanou kvalifikovaný AAFS7----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 12 vědeckou vědecký AAFS7----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 špičkou špička NNFS7-----A---- _ _ 14 Adv _ _ 14 a a J^------------- _ _ 10 Coord _ _ 15 sférou sféra NNFS7-----A---- _ _ 14 Adv _ _ 16 podnikatelskou podnikatelský AAFS7----1A---- _ _ 15 Atr _ _ 17 , , Z:------------- _ _ 20 AuxX _ _ 18 právě právě Db------------- _ _ 19 AuxZ _ _ 19 teď teď Db------------- _ _ 20 Adv _ _ 20 , , Z:------------- _ _ 9 Apos _ _ 21 v v RR--6---------- _ _ 20 AuxP _ _ 22 počátcích počátek NNIP6-----A---- _ _ 21 Adv _ _ 23 transformace transformace NNFS2-----A---- _ _ 22 Atr _ _ 24 společnosti společnost NNFS2-----A---- _ _ 23 Atr _ _ 25 , , Z:------------- _ _ 20 AuxX _ _ 26 přece přece TT------------- _ _ 28 AuxY _ _ 27 jen jen TT------------- _ _ 26 AuxY _ _ 28 zanechá zanechat VB-S---3P-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 29 stopy stopa NNFP4-----A---- _ _ 28 Obj _ _ 30 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-38 # text = Je tedy namístě hýčkat dorost a nehřešit na to, že mladý badatel pracuje s nadšením pro vědu, bez ohledu na plat. 1 Je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 tedy tedy J^------------- _ _ 1 AuxY _ _ 3 namístě namístě Db------------- _ _ 1 Adv _ _ 4 hýčkat hýčkat Vf--------A-I-- _ _ 6 Sb _ _ 5 dorost dorost NNIS4-----A---- _ _ 4 Obj _ _ 6 a a J^------------- _ _ 1 Coord _ _ 7 nehřešit hřešit Vf--------N-I-- _ _ 6 Sb _ _ 8 na na RR--4---------- _ _ 7 AuxP _ _ 9 to ten PDNS4---------- _ _ 8 Obj _ _ 10 , , Z:------------- _ _ 11 AuxX _ _ 11 že že J,------------- _ _ 9 AuxC _ _ 12 mladý mladý AAMS1----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 badatel badatel NNMS1-----A---- _ _ 14 Sb _ _ 14 pracuje pracovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 11 Atr _ _ 15 s s RR--7---------- _ _ 19 AuxP _ _ 16 nadšením nadšení NNNS7-----A---- _ _ 15 Adv _ _ 17 pro pro RR--4---------- _ _ 16 AuxP _ _ 18 vědu věda NNFS4-----A---- _ _ 17 Atr _ _ 19 , , Z:------------- _ _ 14 Apos _ _ 20 bez bez RR--2---------- _ _ 22 AuxP _ _ 21 ohledu ohled NNIS2-----A---- _ _ 22 AuxP _ _ 22 na na RR--4---------- _ _ 19 AuxP _ _ 23 plat plat NNIS4-----A---- _ _ 22 Adv _ _ 24 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-39 # text = Jenže člověk, který začíná nalézat své poslání ve výzkumné práci, také zakládá rodinu, chce bydlet a důstojně žít. 1 Jenže jenže J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 2 člověk člověk NNMS1-----A---- _ _ 16 Sb _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 4 který který P4YS1---------- _ _ 5 Sb _ _ 5 začíná začínat VB-S---3P-AAI-- _ _ 2 Atr _ _ 6 nalézat nalézat Vf--------A-I-- _ _ 5 Obj _ _ 7 své svůj P8NS4---------1 _ _ 8 Atr _ _ 8 poslání poslání NNNS4-----A---- _ _ 6 Obj _ _ 9 ve v RV--6---------- _ _ 6 AuxP _ _ 10 výzkumné výzkumný AAFS6----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 práci práce NNFS6-----A---- _ _ 9 Adv _ _ 12 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 13 také také Db------------- _ _ 14 Adv _ _ 14 zakládá zakládat VB-S---3P-AAI-- _ _ 16 Pred _ _ 15 rodinu rodina NNFS4-----A---- _ _ 14 Obj _ _ 16 , , Z:------------- _ _ 1 Apos _ _ 17 chce chtít VB-S---3P-AAI-- _ _ 16 Pred _ _ 18 bydlet bydlet Vf--------A-I-- _ _ 19 Obj _ _ 19 a a J^------------- _ _ 17 Coord _ _ 20 důstojně důstojně Dg-------1A---- _ _ 21 Adv _ _ 21 žít žít Vf--------A-I-- _ _ 19 Obj _ _ 22 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94208_83:s-40 # text = Z tohoto pohledu naši doktorandi nejsou nikterak hýčkáni. 1 Z z RR--2---------- _ _ 8 AuxP _ _ 2 tohoto tento PDZS2---------- _ _ 3 Atr _ _ 3 pohledu pohled NNIS2-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 4 naši náš PSMP1-P1------- _ _ 5 Atr _ _ 5 doktorandi doktorand NNMP1-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 6 nejsou být VB-P---3P-NAI-- _ _ 8 AuxV _ _ 7 nikterak nikterak Db------------- _ _ 8 Adv _ _ 8 hýčkáni hýčkat VsMP----X-API-- _ _ 0 Pred _ _ 9 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _