# newdoc id = ln94205_70 # sent_id = ln94205_70:s-1 # text = Jen na opakování moudrost nestojí 1 Jen jen Db------------- _ _ 3 AuxZ _ _ 2 na na RR--6---------- _ _ 5 AuxP _ _ 3 opakování opakování NNNS6-----A---- _ _ 2 Obj _ _ 4 moudrost moudrost NNFS1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 5 nestojí stát VB-S---3P-NAI-- _ _ 0 Pred _ _ # sent_id = ln94205_70:s-2 # text = Poznámka 1 Poznámka poznámka NNFS1-----A---- _ _ 0 ExD _ _ # sent_id = ln94205_70:s-3 # text = Radka Kvačková 1 Radka Radka NNFS1-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 Kvačková Kvačková NNFS1-----A---- _ _ 0 ExD _ _ # sent_id = ln94205_70:s-4 # text = Poslední léta - a také nyní před začátkem nového školního roku - se u nás často diskutuje o tom, zda jsou lepší státní nebo soukromé školy, jestli dětem prospěje více volnosti, nebo naopak přísnost a máme-li žáky nadále známkovat číslicemi, nebo hodnotit spíš rozvitými větami. 1 Poslední poslední AANP4----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 léta léta NNNP4-----A---2 _ _ 4 Adv _ _ 3 - - Z:------------- _ _ 4 AuxG _ _ 4 a a J^------------- _ _ 17 Coord _ _ 5 také také Db------------- _ _ 6 AuxZ _ _ 6 nyní nyní Db------------- _ _ 4 Adv _ _ 7 před před RR--7---------- _ _ 6 AuxP _ _ 8 začátkem začátek NNIS7-----A---- _ _ 7 Adv _ _ 9 nového nový AAIS2----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 10 školního školní AAIS2----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 roku rok NNIS2-----A---1 _ _ 8 Atr _ _ 12 - - Z:------------- _ _ 4 AuxG _ _ 13 se se P7--4---------- _ _ 17 AuxR _ _ 14 u u RR--2---------- _ _ 17 AuxP _ _ 15 nás my PP-P2--1------- _ _ 14 Adv _ _ 16 často často Dg-------1A---- _ _ 17 Adv _ _ 17 diskutuje diskutovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 18 o o RR--6---------- _ _ 17 AuxP _ _ 19 tom ten PDZS6---------- _ _ 18 Obj _ _ 20 , , Z:------------- _ _ 38 AuxX _ _ 21 zda zda J,------------- _ _ 38 AuxC _ _ 22 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 21 Atr _ _ 23 lepší lepší AAFP1----2A---- _ _ 22 Pnom _ _ 24 státní státní AAFP1----1A---- _ _ 25 Atr _ _ 25 nebo nebo J^------------- _ _ 27 Coord _ _ 26 soukromé soukromý AAFP1----1A---- _ _ 25 Atr _ _ 27 školy škola NNFP1-----A---- _ _ 22 Sb _ _ 28 , , Z:------------- _ _ 38 AuxX _ _ 29 jestli jestli J,------------- _ _ 38 AuxC _ _ 30 dětem dítě NNFP3-----A---- _ _ 31 Obj _ _ 31 prospěje prospět VB-S---3P-AAP-- _ _ 35 Atr _ _ 32 více více Dg-------2A---- _ _ 31 Sb _ _ 33 volnosti volnost NNFS2-----A---- _ _ 32 Atr _ _ 34 , , Z:------------- _ _ 35 AuxX _ _ 35 nebo nebo J^------------- _ _ 29 Coord _ _ 36 naopak naopak Db------------- _ _ 35 ExD _ _ 37 přísnost přísnost NNFS1-----A---- _ _ 35 ExD _ _ 38 a a J^------------- _ _ 19 Coord _ _ 39 máme mít VB-P---1P-AAI-- _ _ 41 Atr _ _ 40 - - Z:------------- _ _ 41 AuxG _ _ 41 li li J,------------- _ _ 38 AuxC _ _ 42 žáky žák NNMP4-----A---- _ _ 47 Obj _ _ 43 nadále nadále Db------------- _ _ 39 Adv _ _ 44 známkovat známkovat Vf--------A-I-- _ _ 47 Obj _ _ 45 číslicemi číslice NNFP7-----A---- _ _ 44 Adv _ _ 46 , , Z:------------- _ _ 47 AuxX _ _ 47 nebo nebo J^------------- _ _ 39 Coord _ _ 48 hodnotit hodnotit Vf--------A-I-- _ _ 47 Obj _ _ 49 spíš spíš TT------------- _ _ 48 Adv _ _ 50 rozvitými rozvitý AAFP7----1A---- _ _ 51 Atr _ _ 51 větami věta NNFP7-----A---- _ _ 48 Adv _ _ 52 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94205_70:s-5 # text = To všechno je, zdá se mi, druhotné. 1 To ten PDNS1---------- _ _ 3 Sb _ _ 2 všechno všechen PLNS1---------- _ _ 1 Atr _ _ 3 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 5 zdá zdát VB-S---3P-AAI-- _ _ 3 Pred _ _ 6 se se P7--4---------- _ _ 5 AuxT _ _ 7 mi já PH-S3--1------- _ _ 5 Obj _ _ 8 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 9 druhotné druhotný AANS1----1A---- _ _ 3 Pnom _ _ 10 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94205_70:s-6 # text = Skutečně důležité je, aby potenciál žáků, energie učitelů, jakož i prostředky nás všech, byly využity co nejefektivněji a také nejspravedlivěji. 1 Skutečně skutečně Dg-------1A---- _ _ 2 Adv _ _ 2 důležité důležitý AANS1----1A---- _ _ 3 Pnom _ _ 3 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 5 aby aby J,------------- _ _ 3 AuxC _ _ 6 potenciál potenciál NNIS1-----A---- _ _ 13 Sb _ _ 7 žáků žák NNMP2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 , , Z:------------- _ _ 13 AuxX _ _ 9 energie energie NNFS1-----A---- _ _ 13 Sb _ _ 10 učitelů učitel NNMP2-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 13 AuxX _ _ 12 jakož jakož J,------------- _ _ 13 AuxY _ _ 13 i i J^------------- _ _ 19 Coord _ _ 14 prostředky prostředek NNIP1-----A---- _ _ 13 Sb _ _ 15 nás my PP-P2--1------- _ _ 14 Atr _ _ 16 všech všechen PLXP2---------- _ _ 15 Atr _ _ 17 , , Z:------------- _ _ 13 AuxX _ _ 18 byly být VpTP----R-AAI-- _ _ 19 AuxV _ _ 19 využity využít VsTP----X-APP-- _ _ 5 Sb _ _ 20 co co Db------------- _ _ 21 Adv _ _ 21 nejefektivněji efektivně Dg-------3A---- _ _ 22 Adv _ _ 22 a a J^------------- _ _ 19 Coord _ _ 23 také také Db------------- _ _ 24 AuxZ _ _ 24 nejspravedlivěji spravedlivě Dg-------3A---- _ _ 22 Adv _ _ 25 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94205_70:s-7 # text = Každá kultura má svá rčení, která popisují zkušenosti lidstva s učením. 1 Každá každý AAFS1----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 kultura kultura NNFS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 3 má mít VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 svá svůj P8NP4---------1 _ _ 5 Atr _ _ 5 rčení rčení NNNP4-----A---- _ _ 3 Obj _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 8 AuxX _ _ 7 která který P4NP1---------- _ _ 8 Sb _ _ 8 popisují popisovat VB-P---3P-AAI-- _ _ 5 Atr _ _ 9 zkušenosti zkušenost NNFP4-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 10 lidstva lidstvo NNNS2-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 11 s s RR--7---------- _ _ 9 AuxP _ _ 12 učením učení NNNS7-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 13 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94205_70:s-8 # text = České sděluje: Opakování, matka moudrosti. 1 České český AANS1----1A---- _ _ 2 ExD _ _ 2 sděluje sdělovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 3 : : Z:------------- _ _ 5 AuxG _ _ 4 Opakování opakování NNNS1-----A---- _ _ 5 ExD _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 2 Coord _ _ 6 matka matka NNFS1-----A---- _ _ 5 ExD _ _ 7 moudrosti moudrost NNFS2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94205_70:s-9 # text = Čínské praví: Řekni mi a já zapomenu; 1 Čínské čínský AANS1----1A---- _ _ 2 ExD _ _ 2 praví pravit VB-S---3P-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 3 : : Z:------------- _ _ 6 AuxG _ _ 4 Řekni říci Vi-S---2--A-P-- _ _ 6 Obj _ _ 5 mi já PH-S3--1------- _ _ 4 Obj _ _ 6 a a J^------------- _ _ 2 Coord _ _ 7 já já PP-S1--1------- _ _ 8 Sb _ _ 8 zapomenu zapomenout VB-S---1P-AAP-- _ _ 6 Obj _ _ 9 ; ; Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94205_70:s-10 # text = ukaž mi a já si zapamatuji; 1 ukaž ukázat Vi-S---2--A-P-- _ _ 3 Pred _ _ 2 mi já PH-S3--1------- _ _ 1 Obj _ _ 3 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 4 já já PP-S1--1------- _ _ 6 Sb _ _ 5 si se P7--3---------- _ _ 6 AuxT _ _ 6 zapamatuji zapamatovat VB-S---1P-AAP-1 _ _ 3 Pred _ _ 7 ; ; Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94205_70:s-11 # text = nech mne to dělat a já pochopím. 1 nech nechat Vi-S---2--A-P-1 _ _ 5 Pred _ _ 2 mne já PP-S4--1------- _ _ 1 Obj _ _ 3 to ten PDNS4---------- _ _ 4 Obj _ _ 4 dělat dělat Vf--------A-I-- _ _ 1 Obj _ _ 5 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 6 já já PP-S1--1------- _ _ 7 Sb _ _ 7 pochopím pochopit VB-S---1P-AAP-- _ _ 5 Pred _ _ 8 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94205_70:s-12 # text = Vědci, kteří se zabývají výzkumem mozku, vyčíslili už před časem, kolik si čeho zapamatujeme. 1 Vědci vědec NNMP1-----A---- _ _ 9 Sb _ _ 2 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 3 kteří který P4MP1---------- _ _ 5 Sb _ _ 4 se se P7--4---------- _ _ 5 AuxT _ _ 5 zabývají zabývat VB-P---3P-AAI-- _ _ 1 Atr _ _ 6 výzkumem výzkum NNIS7-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 7 mozku mozek NNIS2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 9 vyčíslili vyčíslit VpMP----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 10 už už Db------------- _ _ 12 AuxZ _ _ 11 před před RR--7---------- _ _ 9 AuxP _ _ 12 časem čas NNIS7-----A---- _ _ 11 Adv _ _ 13 , , Z:------------- _ _ 17 AuxX _ _ 14 kolik kolik Ca--4---------- _ _ 17 Obj _ _ 15 si se P7--3---------- _ _ 17 AuxT _ _ 16 čeho co PQ--2---------- _ _ 14 Atr _ _ 17 zapamatujeme zapamatovat VB-P---1P-AAP-- _ _ 9 Obj _ _ 18 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94205_70:s-13 # text = Je to prý deset procent z toho, co slyšíme, patnáct procent z toho, co vidíme, čtyřicet procent z věcí, o kterých diskutujeme, osmdesát procent z toho, co přímo zažijeme nebo děláme, a devadesát procent z vědomostí a dovedností, které se pokoušíme naučit druhé. 1 Je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 to ten PDNS1---------- _ _ 1 Sb _ _ 3 prý prý TT------------- _ _ 1 AuxY _ _ 4 deset deset`10 Cl-S1---------- _ _ 40 Pnom _ _ 5 procent procento NNNP2-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 6 z z RR--2---------- _ _ 5 AuxP _ _ 7 toho ten PDZS2---------- _ _ 6 Atr _ _ 8 , , Z:------------- _ _ 10 AuxX _ _ 9 co co PQ--4---------- _ _ 10 Obj _ _ 10 slyšíme slyšet VB-P---1P-AAI-- _ _ 7 Atr _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 40 AuxX _ _ 12 patnáct patnáct`15 Cl-S4---------- _ _ 40 Pnom _ _ 13 procent procento NNNP2-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 14 z z RR--2---------- _ _ 13 AuxP _ _ 15 toho ten PDZS2---------- _ _ 14 Atr _ _ 16 , , Z:------------- _ _ 18 AuxX _ _ 17 co co PQ--4---------- _ _ 18 Obj _ _ 18 vidíme vidět VB-P---1P-AAI-- _ _ 15 Atr _ _ 19 , , Z:------------- _ _ 40 AuxX _ _ 20 čtyřicet čtyřicet`40 Cl-S4---------- _ _ 40 Pnom _ _ 21 procent procento NNNP2-----A---- _ _ 20 Atr _ _ 22 z z RR--2---------- _ _ 21 AuxP _ _ 23 věcí věc NNFP2-----A---- _ _ 22 Atr _ _ 24 , , Z:------------- _ _ 27 AuxX _ _ 25 o o RR--6---------- _ _ 27 AuxP _ _ 26 kterých který P4XP6---------- _ _ 25 Obj _ _ 27 diskutujeme diskutovat VB-P---1P-AAI-- _ _ 23 Atr _ _ 28 , , Z:------------- _ _ 40 AuxX _ _ 29 osmdesát osmdesát`80 Cl-S4---------- _ _ 40 Pnom _ _ 30 procent procento NNNP2-----A---- _ _ 29 Atr _ _ 31 z z RR--2---------- _ _ 30 AuxP _ _ 32 toho ten PDZS2---------- _ _ 31 Atr _ _ 33 , , Z:------------- _ _ 37 AuxX _ _ 34 co co PQ--4---------- _ _ 37 Obj _ _ 35 přímo přímo Dg-------1A---- _ _ 36 Adv _ _ 36 zažijeme zažít VB-P---1P-AAP-- _ _ 37 Atr _ _ 37 nebo nebo J^------------- _ _ 32 Coord _ _ 38 děláme dělat VB-P---1P-AAI-- _ _ 37 Atr _ _ 39 , , Z:------------- _ _ 40 AuxX _ _ 40 a a J^------------- _ _ 1 Coord _ _ 41 devadesát devadesát`90 Cl-S4---------- _ _ 40 Pnom _ _ 42 procent procento NNNP2-----A---- _ _ 41 Atr _ _ 43 z z RR--2---------- _ _ 42 AuxP _ _ 44 vědomostí vědomost NNFP2-----A---- _ _ 45 Atr _ _ 45 a a J^------------- _ _ 43 Coord _ _ 46 dovedností dovednost NNFP2-----A---- _ _ 45 Atr _ _ 47 , , Z:------------- _ _ 50 AuxX _ _ 48 které který P4FP4---------- _ _ 51 Obj _ _ 49 se se P7--4---------- _ _ 50 AuxT _ _ 50 pokoušíme pokoušet VB-P---1P-AAI-- _ _ 45 Atr _ _ 51 naučit naučit Vf--------A-P-- _ _ 50 Obj _ _ 52 druhé druhý`2 CrMP4---------- _ _ 51 Obj _ _ 53 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94205_70:s-14 # text = Cesta efektivního vzdělávání je tedy zřejmá. 1 Cesta cesta NNFS1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 2 efektivního efektivní AANS2----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 vzdělávání vzdělávání NNNS2-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 4 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 tedy tedy J^------------- _ _ 4 AuxY _ _ 6 zřejmá zřejmý AAFS1----1A---- _ _ 4 Pnom _ _ 7 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94205_70:s-15 # text = To neznamená, že zcela odmítneme memorování, které je v některých fázích nezastupitelné, ale že na něm nebudeme stavět. 1 To ten PDNS1---------- _ _ 2 Sb _ _ 2 neznamená znamenat VB-S---3P-NAI-- _ _ 0 Pred _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 16 AuxX _ _ 4 že že J,------------- _ _ 16 AuxC _ _ 5 zcela zcela Db------------- _ _ 6 Adv _ _ 6 odmítneme odmítnout VB-P---1P-AAP-- _ _ 4 Obj _ _ 7 memorování memorování NNNS4-----A---- _ _ 6 Obj _ _ 8 , , Z:------------- _ _ 10 AuxX _ _ 9 které který P4NS1---------- _ _ 10 Sb _ _ 10 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 7 Atr _ _ 11 v v RR--6---------- _ _ 10 AuxP _ _ 12 některých některý PZXP6---------- _ _ 13 Atr _ _ 13 fázích fáze NNFP6-----A---- _ _ 11 Adv _ _ 14 nezastupitelné zastupitelný AANS1----1N---- _ _ 10 Pnom _ _ 15 , , Z:------------- _ _ 16 AuxX _ _ 16 ale ale J^------------- _ _ 2 Coord _ _ 17 že že J,------------- _ _ 16 AuxC _ _ 18 na na RR--6---------- _ _ 21 AuxP _ _ 19 něm on PEZS6--3------- _ _ 18 Obj _ _ 20 nebudeme být VB-P---1F-NAI-- _ _ 21 AuxV _ _ 21 stavět stavět Vf--------A-I-- _ _ 17 Obj _ _ 22 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94205_70:s-16 # text = A hlavně, že umožníme žákům, aby si v tom nezvládnutelném množství informací aspoň trochu vybírali sami, ovšemže na základě kvalifikovaného vedení. 1 A a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 2 hlavně hlavně Dg-------1A---- _ _ 1 ExD _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 4 AuxX _ _ 4 že že J,------------- _ _ 1 AuxC _ _ 5 umožníme umožnit VB-P---1P-AAP-- _ _ 4 ExD _ _ 6 žákům žák NNMP3-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 7 , , Z:------------- _ _ 8 AuxX _ _ 8 aby aby J,------------- _ _ 5 AuxC _ _ 9 si se P7--3---------- _ _ 17 Adv _ _ 10 v v RR--6---------- _ _ 17 AuxP _ _ 11 tom ten PDZS6---------- _ _ 13 Atr _ _ 12 nezvládnutelném zvládnutelný AANS6----1N---- _ _ 13 Atr _ _ 13 množství množství NNNS6-----A---- _ _ 10 Adv _ _ 14 informací informace NNFP2-----A---- _ _ 13 Atr _ _ 15 aspoň aspoň Db------------- _ _ 16 AuxZ _ _ 16 trochu trochu Db------------- _ _ 17 Adv _ _ 17 vybírali vybírat VpMP----R-AAI-- _ _ 8 Obj _ _ 18 sami sám PLMP1---------- _ _ 17 AtvV _ _ 19 , , Z:------------- _ _ 17 ExD _ _ 20 ovšemže ovšemže TT------------- _ _ 17 ExD _ _ 21 na na RR--6---------- _ _ 22 AuxP _ _ 22 základě základ NNIS6-----A---- _ _ 17 AuxP _ _ 23 kvalifikovaného kvalifikovaný AANS2----1A---- _ _ 24 Atr _ _ 24 vedení vedení NNNS2-----A---- _ _ 22 ExD _ _ 25 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94205_70:s-17 # text = Vymýšlet všechno znovu není třeba. 1 Vymýšlet vymýšlet Vf--------A-I-- _ _ 4 Sb _ _ 2 všechno všechen PLNS4---------- _ _ 1 Obj _ _ 3 znovu znovu Db------------- _ _ 1 Adv _ _ 4 není být VB-S---3P-NAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 třeba třeba Db------------- _ _ 4 Pnom _ _ 6 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94205_70:s-18 # text = Projekty existují tady i v zahraničí, stačí vybírat a využívat využitelné. 1 Projekty projekt NNIP1-----A---- _ _ 2 Sb _ _ 2 existují existovat VB-P---3P-AAI-- _ _ 7 Pred _ _ 3 tady tady Db------------- _ _ 4 Adv _ _ 4 i i J^------------- _ _ 2 Coord _ _ 5 v v RR--6---------- _ _ 4 AuxP _ _ 6 zahraničí zahraničí NNNS6-----A---- _ _ 5 Adv _ _ 7 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 8 stačí stačit VB-S---3P-AAI-- _ _ 7 Pred _ _ 9 vybírat vybírat Vf--------A-I-- _ _ 10 Sb _ _ 10 a a J^------------- _ _ 8 Coord _ _ 11 využívat využívat Vf--------A-I-- _ _ 10 Sb _ _ 12 využitelné využitelný AANS4----1A---- _ _ 10 Obj _ _ 13 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94205_70:s-19 # text = Psycholožka Jana Nováčková nedávno přeložila zajímavou publikaci americké pedagožky Susan Kovalikové, která nabízí zajímavý model integrované tematické výuky. 1 Psycholožka psycholožka NNFS1-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 2 Jana Jana NNFS1-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 Nováčková Nováčková NNFS1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 4 nedávno dávno Dg-------1N---- _ _ 5 Adv _ _ 5 přeložila přeložit VpQW----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 6 zajímavou zajímavý AAFS4----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 publikaci publikace NNFS4-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 8 americké americký AAFS2----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 pedagožky pedagožka NNFS2-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 10 Susan Susan NNFXX-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 Kovalikové Kovaliková NNFS2-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 12 , , Z:------------- _ _ 14 AuxX _ _ 13 která který P4FS1---------- _ _ 14 Sb _ _ 14 nabízí nabízet VB-S---3P-AAI-- _ _ 11 AtrAtr _ _ 15 zajímavý zajímavý AAIS4----1A---- _ _ 16 Atr _ _ 16 model model NNIS4-----A---- _ _ 14 Obj _ _ 17 integrované integrovaný AAFS2----1A---- _ _ 19 Atr _ _ 18 tematické tematický AAFS2----1A---- _ _ 19 Atr _ _ 19 výuky výuka NNFS2-----A---- _ _ 16 Atr _ _ 20 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94205_70:s-20 # text = Kovaliková je z pedagogů, kteří se zabývají zásadními otázkami vzdělávání. 1 Kovaliková Kovaliková NNFS1-----A---- _ _ 2 Sb _ _ 2 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 3 z z RR--2---------- _ _ 2 AuxP _ _ 4 pedagogů pedagog NNMP2-----A---- _ _ 3 Adv _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 8 AuxX _ _ 6 kteří který P4MP1---------- _ _ 8 Sb _ _ 7 se se P7--4---------- _ _ 8 AuxT _ _ 8 zabývají zabývat VB-P---3P-AAI-- _ _ 4 Atr _ _ 9 zásadními zásadní AAFP7----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 otázkami otázka NNFP7-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 11 vzdělávání vzdělávání NNNS2-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 12 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94205_70:s-21 # text = Začínala s programy pro nadané, protože věřila, právě tak jako mnozí jiní, že právě talentovaní potřebují nejkvalitnější vzdělání. 1 Začínala začínat VpQW----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 s s RR--7---------- _ _ 1 AuxP _ _ 3 programy program NNIP7-----A---- _ _ 2 Adv _ _ 4 pro pro RR--4---------- _ _ 3 AuxP _ _ 5 nadané nadaný AAMP4----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 7 AuxX _ _ 7 protože protože J,------------- _ _ 1 AuxC _ _ 8 věřila věřit VpQW----R-AAI-- _ _ 7 Adv _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 11 AuxX _ _ 10 právě právě Db------------- _ _ 11 Adv _ _ 11 tak tak Db------------- _ _ 8 Adv _ _ 12 jako jako J,------------- _ _ 10 AuxC _ _ 13 mnozí mnohý AAMP1----1A---- _ _ 12 ExD _ _ 14 jiní jiný AAMP1----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 15 , , Z:------------- _ _ 16 AuxX _ _ 16 že že J,------------- _ _ 8 AuxC _ _ 17 právě právě Db------------- _ _ 18 AuxZ _ _ 18 talentovaní talentovaný AAMP1----1A---- _ _ 19 Sb _ _ 19 potřebují potřebovat VB-P---3P-AAI-- _ _ 16 Obj _ _ 20 nejkvalitnější kvalitní AANS4----3A---- _ _ 21 Atr _ _ 21 vzdělání vzdělání NNNS4-----A---- _ _ 19 Obj _ _ 22 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94205_70:s-22 # text = Její názor však časem změnil čtrnáctiletý syn, přesněji řečeno, jedno z jejích tří dětí, které se, na rozdíl od ostatních dvou, nedostalo do výběrové třídy. 1 Její jeho P9IS4FS3------- _ _ 2 Atr _ _ 2 názor názor NNIS4-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 3 však však J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 4 časem čas NNIS7-----A---- _ _ 5 Adv _ _ 5 změnil změnit VpYS----R-AAP-- _ _ 3 Pred _ _ 6 čtrnáctiletý čtrnáctiletý AAMS1----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 syn syn NNMS1-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 8 , , Z:------------- _ _ 5 Apos _ _ 9 přesněji přesně Dg-------2A---- _ _ 10 Adv _ _ 10 řečeno říci VsNS----X-APP-- _ _ 12 Adv _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 10 AuxX _ _ 12 jedno jeden`1 CnNS1---------- _ _ 8 Sb _ _ 13 z z RR--2---------- _ _ 12 AuxP _ _ 14 jejích jeho P9XP2FS3------- _ _ 16 Atr _ _ 15 tří tři`3 Cl-P2---------- _ _ 16 Atr _ _ 16 dětí dítě NNFP2-----A---- _ _ 13 Atr _ _ 17 , , Z:------------- _ _ 27 AuxX _ _ 18 které který P4NS1---------- _ _ 27 Sb _ _ 19 se se P7--4---------- _ _ 27 AuxT _ _ 20 , , Z:------------- _ _ 23 AuxX _ _ 21 na na RR--4---------- _ _ 23 AuxP _ _ 22 rozdíl rozdíl NNIS4-----A---- _ _ 23 AuxP _ _ 23 od od RR--2---------- _ _ 27 AuxP _ _ 24 ostatních ostatní AAFP2----1A---- _ _ 25 Atr _ _ 25 dvou dva`2 CnXP2---------- _ _ 23 Adv _ _ 26 , , Z:------------- _ _ 23 AuxX _ _ 27 nedostalo dostat VpNS----R-NAP-- _ _ 16 Atr _ _ 28 do do RR--2---------- _ _ 27 AuxP _ _ 29 výběrové výběrový AAFS2----1A---- _ _ 30 Atr _ _ 30 třídy třída NNFS2-----A---- _ _ 28 Adv _ _ 31 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94205_70:s-23 # text = Chlapec jednoho dne poslouchal, jak kdosi vychvaluje požadavky nadaných žáků na učitele a přetéká nadšením nad jejich pokroky. 1 Chlapec chlapec NNMS1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 2 jednoho jeden`1 CnZS2---------- _ _ 3 Atr _ _ 3 dne den NNIS2-----A---- _ _ 4 Adv _ _ 4 poslouchal poslouchat VpYS----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 14 AuxX _ _ 6 jak jak J,------------- _ _ 14 Adv _ _ 7 kdosi kdosi PK--1---------- _ _ 14 Sb _ _ 8 vychvaluje vychvalovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 14 Obj _ _ 9 požadavky požadavek NNIP4-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 10 nadaných nadaný AAMP2----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 žáků žák NNMP2-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 12 na na RR--4---------- _ _ 9 AuxP _ _ 13 učitele učitel NNMP4-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 14 a a J^------------- _ _ 4 Coord _ _ 15 přetéká přetékat VB-S---3P-AAI-- _ _ 14 Obj _ _ 16 nadšením nadšení NNNS7-----A---- _ _ 15 Adv _ _ 17 nad nad RR--7---------- _ _ 16 AuxP _ _ 18 jejich jeho P9XXXXP3------- _ _ 19 Atr _ _ 19 pokroky pokrok NNIP7-----A---- _ _ 17 Atr _ _ 20 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94205_70:s-24 # text = Pak se zeptal: Opravdu si myslíte, že jenom ti, co měli v hodinovém rozřazovacím testu hodně bodů, chtějí mít bezvadného učitele a učit se zajímavým způsobem? 1 Pak pak Db------------- _ _ 3 Adv _ _ 2 se se P7--4---------- _ _ 3 AuxT _ _ 3 zeptal zeptat VpYS----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 4 : : Z:------------- _ _ 7 AuxG _ _ 5 Opravdu opravdu Db------------- _ _ 7 Adv _ _ 6 si se P7--3---------- _ _ 7 AuxT _ _ 7 myslíte myslit VB-P---2P-AAI-- _ _ 3 Obj _ _ 8 , , Z:------------- _ _ 9 AuxX _ _ 9 že že J,------------- _ _ 7 AuxC _ _ 10 jenom jenom Db------------- _ _ 11 AuxZ _ _ 11 ti ten PDMP1---------- _ _ 22 Sb _ _ 12 , , Z:------------- _ _ 14 AuxX _ _ 13 co co P4XXX---------- _ _ 14 Sb _ _ 14 měli mít VpMP----R-AAI-- _ _ 11 Atr _ _ 15 v v RR--6---------- _ _ 14 AuxP _ _ 16 hodinovém hodinový AAIS6----1A---- _ _ 18 Atr _ _ 17 rozřazovacím rozřazovací AAIS6----1A---- _ _ 18 Atr _ _ 18 testu test NNIS6-----A---- _ _ 15 Adv _ _ 19 hodně hodně Db------------- _ _ 14 Obj _ _ 20 bodů bod NNIP2-----A---- _ _ 19 Atr _ _ 21 , , Z:------------- _ _ 14 AuxX _ _ 22 chtějí chtít VB-P---3P-AAI-- _ _ 9 Obj _ _ 23 mít mít Vf--------A-I-- _ _ 26 Obj _ _ 24 bezvadného bezvadný AAMS4----1A---- _ _ 25 Atr _ _ 25 učitele učitel NNMS4-----A---- _ _ 23 Obj _ _ 26 a a J^------------- _ _ 22 Coord _ _ 27 učit učit Vf--------A-I-- _ _ 26 Obj _ _ 28 se se P7--4---------- _ _ 27 AuxT _ _ 29 zajímavým zajímavý AAIS7----1A---- _ _ 30 Atr _ _ 30 způsobem způsob NNIS7-----A---- _ _ 27 Obj _ _ 31 ? ? Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94205_70:s-25 # text = Můj bratr a sestra mají všechny dobré učitele, a já ty, co zbyli. 1 Můj můj PSYS1-S1------- _ _ 2 Atr _ _ 2 bratr bratr NNMS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 3 a a J^------------- _ _ 5 Coord _ _ 4 sestra sestra NNFS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 5 mají mít VB-P---3P-AAI-- _ _ 10 Pred _ _ 6 všechny všechen PLYP4---------- _ _ 8 Atr _ _ 7 dobré dobrý AAMP4----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 učitele učitel NNMP4-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 10 AuxX _ _ 10 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 11 já já PP-S1--1------- _ _ 10 ExD _ _ 12 ty ten PDMP4---------- _ _ 10 ExD _ _ 13 , , Z:------------- _ _ 15 AuxX _ _ 14 co co P4XXX---------- _ _ 15 Sb _ _ 15 zbyli zbýt VpMP----R-AAP-- _ _ 12 Atr _ _ 16 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94205_70:s-26 # text = Domnívám se, že nad touto otázkou bychom se měli u příležitosti nového školního roku zamyslet i u nás. 1 Domnívám domnívat VB-S---1P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 se se P7--4---------- _ _ 1 AuxT _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 4 AuxX _ _ 4 že že J,------------- _ _ 1 AuxC _ _ 5 nad nad RR--7---------- _ _ 16 AuxP _ _ 6 touto tento PDFS7---------- _ _ 7 Atr _ _ 7 otázkou otázka NNFS7-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 8 bychom být Vc----------Im- _ _ 10 AuxV _ _ 9 se se P7--4---------- _ _ 16 AuxT _ _ 10 měli mít VpMP----R-AAI-- _ _ 4 Obj _ _ 11 u u RR--2---------- _ _ 12 AuxP _ _ 12 příležitosti příležitost NNFS2-----A---- _ _ 10 AuxP _ _ 13 nového nový AAIS2----1A---- _ _ 15 Atr _ _ 14 školního školní AAIS2----1A---- _ _ 15 Atr _ _ 15 roku rok NNIS2-----A---1 _ _ 12 Adv _ _ 16 zamyslet zamyslit Vf--------A-P-1 _ _ 10 Obj _ _ 17 i i J^------------- _ _ 19 AuxZ _ _ 18 u u RR--2---------- _ _ 16 AuxP _ _ 19 nás my PP-P2--1------- _ _ 18 Adv _ _ 20 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94205_70:s-27 # text = Představuje totiž přinejmenším příspěvěk do diskuse o tom, co je a co není rovný přístup ke vzdělání. 1 Představuje představovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 totiž totiž J^------------- _ _ 1 AuxY _ _ 3 přinejmenším přinejmenším Db------------- _ _ 4 AuxZ _ _ 4 příspěvěk příspěvek NNIS4-----A---- _ _ 1 Obj _ _ 5 do do RR--2---------- _ _ 4 AuxP _ _ 6 diskuse diskuse NNFS2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 7 o o RR--6---------- _ _ 6 AuxP _ _ 8 tom ten PDZS6---------- _ _ 7 Atr _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 12 AuxX _ _ 10 co co PQ--1---------- _ _ 11 Sb _ _ 11 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 12 Atr _ _ 12 a a J^------------- _ _ 8 Coord _ _ 13 co co PQ--1---------- _ _ 14 Sb _ _ 14 není být VB-S---3P-NAI-- _ _ 12 Atr _ _ 15 rovný rovný AAIS1----1A---- _ _ 16 Atr _ _ 16 přístup přístup NNIS1-----A---- _ _ 12 Pnom _ _ 17 ke k RV--3---------- _ _ 16 AuxP _ _ 18 vzdělání vzdělání NNNS3-----A---- _ _ 17 Atr _ _ 19 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _