# newdoc id = ln94200_171 # sent_id = ln94200_171:s-1 # text = Videoklipy - útěk ze světa slov 1 Videoklipy videoklip NNIP1-----A---- _ _ 2 ExD _ _ 2 - - Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 3 útěk útěk NNIS1-----A---- _ _ 2 ExD _ _ 4 ze z RV--2---------- _ _ 3 AuxP _ _ 5 světa svět NNIS2-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 6 slov slovo NNNP2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ # sent_id = ln94200_171:s-2 # text = Jana Soprová Starší jsou nedůvěřiví nebo přímo odmítaví, mladí bezprostředně nadšení. 1 Jana Jana NNFS1-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 Soprová Soprová NNFS1-----A---- _ _ 0 ExD _ _ 3 Starší starý AAMP1----2A---- _ _ 4 Sb _ _ 4 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 9 Pred _ _ 5 nedůvěřiví důvěřivý AAMP1----1N---- _ _ 6 Pnom _ _ 6 nebo nebo J^------------- _ _ 4 Coord _ _ 7 přímo přímo Dg-------1A---- _ _ 8 AuxZ _ _ 8 odmítaví odmítavý AAMP1----1A---- _ _ 6 Pnom _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 10 mladí mladý AAMP1----1A---- _ _ 9 ExD _ _ 11 bezprostředně bezprostředně Dg-------1A---- _ _ 12 Adv _ _ 12 nadšení nadšený AAMP1----1A---- _ _ 9 ExD _ _ 13 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94200_171:s-3 # text = V každém případě můžeme tvrdit, že klipová kultura je hitem dneška. 1 V v RR--6---------- _ _ 4 AuxP _ _ 2 každém každý AAIS6----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 případě případ NNIS6-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 4 můžeme moci VB-P---1P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 tvrdit tvrdit Vf--------A-I-- _ _ 4 Obj _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 7 AuxX _ _ 7 že že J,------------- _ _ 5 AuxC _ _ 8 klipová klipový AAFS1----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 kultura kultura NNFS1-----A---- _ _ 10 Sb _ _ 10 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 7 Obj _ _ 11 hitem hit NNIS7-----A---- _ _ 10 Pnom _ _ 12 dneška dnešek NNIS2-----A---1 _ _ 11 Atr _ _ 13 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94200_171:s-4 # text = Útržkovité vidění, rychlé střídání představ, míchání reality a fantazie, citace tradiční symboliky, transmutace, parafráze... 1 Útržkovité útržkovitý AANS1----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 vidění vidění NNNS1-----A---- _ _ 18 ExD _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 18 AuxX _ _ 4 rychlé rychlý AANS1----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 střídání střídání NNNS1-----A---- _ _ 18 ExD _ _ 6 představ představa NNFP2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 7 , , Z:------------- _ _ 18 AuxX _ _ 8 míchání míchání NNNS1-----A---- _ _ 18 ExD _ _ 9 reality realita NNFS2-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 a a J^------------- _ _ 8 Coord _ _ 11 fantazie fantazie NNFS2-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 12 , , Z:------------- _ _ 18 AuxX _ _ 13 citace citace NNFP1-----A---- _ _ 18 ExD _ _ 14 tradiční tradiční AAFS2----1A---- _ _ 15 Atr _ _ 15 symboliky symbolika NNFS2-----A---- _ _ 13 Atr _ _ 16 , , Z:------------- _ _ 18 AuxX _ _ 17 transmutace transmutace NNFP1-----A---- _ _ 18 ExD _ _ 18 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 19 parafráze parafráze NNFP1-----A---- _ _ 18 ExD _ _ 20 . . Z:------------- _ _ 18 AuxG _ _ 21 . . Z:------------- _ _ 18 AuxG _ _ 22 . . Z:------------- _ _ 18 AuxG _ _ # sent_id = ln94200_171:s-5 # text = Ti, co kroutí hlavami, nerozumí a nechápou, zároveň instiktivně varují. 1 Ti ten PDMP1---------- _ _ 10 Sb _ _ 2 , , Z:------------- _ _ 4 AuxX _ _ 3 co co P4XXX---------- _ _ 4 Sb _ _ 4 kroutí kroutit VB-P---3P-AAI-- _ _ 1 Atr _ _ 5 hlavami hlava NNFP7-----A---- _ _ 4 Adv _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 4 AuxX _ _ 7 nerozumí rozumět VB-S---3P-NAI-- _ _ 8 Pred _ _ 8 a a J^------------- _ _ 10 Coord _ _ 9 nechápou chápat VB-P---3P-NAI-- _ _ 8 Pred _ _ 10 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 11 zároveň zároveň Db------------- _ _ 13 Adv _ _ 12 instiktivně instinktivně Dg-------1A---- _ _ 13 Adv _ _ 13 varují varovat VB-P---3P-AAI-- _ _ 10 Pred _ _ 14 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94200_171:s-6 # text = Před čím? 1 Před před RR--7---------- _ _ 0 AuxP _ _ 2 čím co PQ--7---------- _ _ 1 ExD _ _ 3 ? ? Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94200_171:s-7 # text = Výzkumy, týkající se mozkových funkcí a smyslového vnímání, došly v tomto směru k některým překvapujícím závěrům, při kterých mediálním pesimistům jistě naskočí husí kůže. 1 Výzkumy výzkum NNIP1-----A---- _ _ 11 Sb _ _ 2 , , Z:------------- _ _ 3 AuxX _ _ 3 týkající týkající AGIP1-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 4 se se P7--4---------- _ _ 3 AuxT _ _ 5 mozkových mozkový AAFP2----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 funkcí funkce NNFP2-----A---- _ _ 7 Obj _ _ 7 a a J^------------- _ _ 3 Coord _ _ 8 smyslového smyslový AANS2----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 vnímání vnímání NNNS2-----A---- _ _ 7 Obj _ _ 10 , , Z:------------- _ _ 3 AuxX _ _ 11 došly dojít VpTP----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 12 v v RR--6---------- _ _ 11 AuxP _ _ 13 tomto tento PDZS6---------- _ _ 14 Atr _ _ 14 směru směr NNIS6-----A---- _ _ 12 Adv _ _ 15 k k RR--3---------- _ _ 11 AuxP _ _ 16 některým některý PZXP3---------- _ _ 18 Atr _ _ 17 překvapujícím překvapující AGIP3-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 18 závěrům závěr NNIP3-----A---- _ _ 15 Obj _ _ 19 , , Z:------------- _ _ 25 AuxX _ _ 20 při při RR--6---------- _ _ 25 AuxP _ _ 21 kterých který P4XP6---------- _ _ 20 Adv _ _ 22 mediálním mediální AAMP3----1A---- _ _ 23 Atr _ _ 23 pesimistům pesimista NNMP3-----A---- _ _ 25 Obj _ _ 24 jistě jistě Dg-------1A---- _ _ 25 AuxY _ _ 25 naskočí naskočit VB-S---3P-AAP-- _ _ 18 Atr _ _ 26 husí husí AAFS1----1A---- _ _ 27 Atr _ _ 27 kůže kůže NNFS1-----A---- _ _ 25 Sb _ _ 28 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94200_171:s-8 # text = Už dávno bylo vědecky prokázáno, že dvě poloviny mozku slouží různým účelům. 1 Už už Db------------- _ _ 2 Adv _ _ 2 dávno dávno Dg-------1A---- _ _ 5 Adv _ _ 3 bylo být VpNS----R-AAI-- _ _ 5 AuxV _ _ 4 vědecky vědecky Dg-------1A---- _ _ 5 Adv _ _ 5 prokázáno prokázat VsNS----X-APP-- _ _ 0 Pred _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 7 AuxX _ _ 7 že že J,------------- _ _ 5 AuxC _ _ 8 dvě dva`2 CnHP1---------- _ _ 9 Atr _ _ 9 poloviny polovina NNFP1-----A---- _ _ 11 Sb _ _ 10 mozku mozek NNIS2-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 11 slouží sloužit VB-P---3P-AAI-- _ _ 7 Sb _ _ 12 různým různý AAIP3----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 účelům účel NNIP3-----A---- _ _ 11 Obj _ _ 14 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94200_171:s-9 # text = Levá se podílí především na analytických procesech, mj. vytváření řeči a porozumění mluvenému slovu, pravá polovina slouží především k úkolům spojeným s prostorem a k hudebním výkonům. 1 Levá levý AAFS1----1A---- _ _ 3 ExD _ _ 2 se se P7--4---------- _ _ 3 AuxT _ _ 3 podílí podílet VB-S---3P-AAI-- _ _ 17 Pred _ _ 4 především především Db------------- _ _ 7 AuxZ _ _ 5 na na RR--6---------- _ _ 3 AuxP _ _ 6 analytických analytický AAIP6----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 procesech proces NNIP6-----A---- _ _ 9 Obj _ _ 8 , , Z:------------- _ _ 9 AuxX _ _ 9 mj mj Bb------------- _ _ 5 Apos _ _ 10 . . Z:------------- _ _ 9 AuxG _ _ 11 vytváření vytváření NNNS6-----A---- _ _ 9 Obj _ _ 12 řeči řeč NNFS2-----A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 a a J^------------- _ _ 11 Coord _ _ 14 porozumění porozumění NNNS2-----A---- _ _ 13 Atr _ _ 15 mluvenému mluvený AANS3----1A---- _ _ 16 Atr _ _ 16 slovu slovo NNNS3-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 17 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 18 pravá pravý AAFS1----1A---- _ _ 19 Atr _ _ 19 polovina polovina NNFS1-----A---- _ _ 20 Sb _ _ 20 slouží sloužit VB-S---3P-AAI-- _ _ 17 Pred _ _ 21 především především Db------------- _ _ 27 AuxZ _ _ 22 k k RR--3---------- _ _ 27 AuxP _ _ 23 úkolům úkol NNIP3-----A---- _ _ 22 Adv _ _ 24 spojeným spojený AAIP3----1A---- _ _ 23 Atr _ _ 25 s s RR--7---------- _ _ 24 AuxP _ _ 26 prostorem prostor NNIS7-----A---- _ _ 25 Obj _ _ 27 a a J^------------- _ _ 20 Coord _ _ 28 k k RR--3---------- _ _ 27 AuxP _ _ 29 hudebním hudební AAIP3----1A---- _ _ 30 Atr _ _ 30 výkonům výkon NNIP3-----A---- _ _ 28 Adv _ _ 31 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94200_171:s-10 # text = Jinak řečeno - vpravo sídlí pocity, vlevo rozum. 1 Jinak jinak Db------------- _ _ 2 Adv _ _ 2 řečeno říci VsNS----X-APP-- _ _ 3 Pred _ _ 3 - - Z:------------- _ _ 0 Apos _ _ 4 vpravo vpravo Db------------- _ _ 5 Adv _ _ 5 sídlí sídlit VB-P---3P-AAI-- _ _ 7 Pred _ _ 6 pocity pocit NNIP1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 7 , , Z:------------- _ _ 3 Coord _ _ 8 vlevo vlevo Db------------- _ _ 7 ExD _ _ 9 rozum rozum NNIS1-----A---- _ _ 7 ExD _ _ 10 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94200_171:s-11 # text = Levá polovina abstrahuje, počítá, nevnímá čas, racionálně zdůvodňuje a transformuje pocity do systému jazyka. 1 Levá levý AAFS1----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 polovina polovina NNFS1-----A---- _ _ 12 Sb _ _ 3 abstrahuje abstrahovat VB-S---3P-AAB-- _ _ 12 Pred _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 12 AuxX _ _ 5 počítá počítat VB-S---3P-AAI-- _ _ 12 Pred _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 12 AuxX _ _ 7 nevnímá vnímat VB-S---3P-NAI-- _ _ 12 Pred _ _ 8 čas čas NNIS4-----A---- _ _ 7 Obj _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 12 AuxX _ _ 10 racionálně racionálně Dg-------1A---- _ _ 11 Adv _ _ 11 zdůvodňuje zdůvodňovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 12 Pred _ _ 12 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 13 transformuje transformovat VB-S---3P-AAB-- _ _ 12 Pred _ _ 14 pocity pocit NNIP4-----A---- _ _ 13 Obj _ _ 15 do do RR--2---------- _ _ 13 AuxP _ _ 16 systému systém NNIS2-----A---- _ _ 15 Obj _ _ 17 jazyka jazyk NNIS2-----A---- _ _ 16 Atr _ _ 18 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94200_171:s-12 # text = Pravá vypracovává podněty paralelně, dává jim celkový tvar a umožňuje je vnímat jako celek, vztahující se k realitě, umožňuje člověku obrazům porozumět, v obrazech snít, mít plastické prostorové pocity. 1 Pravá pravý AAFS1----1A---- _ _ 21 ExD _ _ 2 vypracovává vypracovávat VB-S---3P-AAI-- _ _ 21 Pred _ _ 3 podněty podnět NNIP4-----A---- _ _ 2 Obj _ _ 4 paralelně paralelně Dg-------1A---- _ _ 2 Adv _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 21 AuxX _ _ 6 dává dávat VB-S---3P-AAI-- _ _ 10 Pred _ _ 7 jim on PEXP3--3------- _ _ 6 Obj _ _ 8 celkový celkový AAIS4----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 tvar tvar NNIS4-----A---- _ _ 6 Obj _ _ 10 a a J^------------- _ _ 21 Coord _ _ 11 umožňuje umožňovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 10 Pred _ _ 12 je on PEXP4--3------- _ _ 13 Obj _ _ 13 vnímat vnímat Vf--------A-I-- _ _ 11 Obj _ _ 14 jako jako J,------------- _ _ 15 AuxY _ _ 15 celek celek NNIS4-----A---- _ _ 12 Atv _ _ 16 , , Z:------------- _ _ 17 AuxX _ _ 17 vztahující vztahující AGIS4-----A---- _ _ 15 Atr _ _ 18 se se P7--4---------- _ _ 17 AuxT _ _ 19 k k RR--3---------- _ _ 17 AuxP _ _ 20 realitě realita NNFS3-----A---- _ _ 19 Obj _ _ 21 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 22 umožňuje umožňovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 21 Pred _ _ 23 člověku člověk NNMS3-----A---- _ _ 22 Obj _ _ 24 obrazům obraz NNIP3-----A---- _ _ 25 Obj _ _ 25 porozumět porozumět Vf--------A-P-- _ _ 30 Obj _ _ 26 , , Z:------------- _ _ 30 AuxX _ _ 27 v v RR--6---------- _ _ 29 AuxP _ _ 28 obrazech obraz NNIP6-----A---- _ _ 27 Adv _ _ 29 snít snít Vf--------A-I-- _ _ 30 Obj _ _ 30 , , Z:------------- _ _ 22 Coord _ _ 31 mít mít Vf--------A-I-- _ _ 30 Obj _ _ 32 plastické plastický AAIP4----1A---- _ _ 34 Atr _ _ 33 prostorové prostorový AAIP4----1A---- _ _ 34 Atr _ _ 34 pocity pocit NNIP4-----A---- _ _ 31 Obj _ _ 35 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94200_171:s-13 # text = Vědci v souvislosti s tím dokázali, že na základě těchto poznatků lze určité psychické poruchy léčit, ale zároveň zažitý způsob vnímání narušit. 1 Vědci vědec NNMP1-----A---- _ _ 6 Sb _ _ 2 v v RR--6---------- _ _ 4 AuxP _ _ 3 souvislosti souvislost NNFS6-----A---- _ _ 4 AuxP _ _ 4 s s RR--7---------- _ _ 6 AuxP _ _ 5 tím ten PDZS7---------- _ _ 4 Adv _ _ 6 dokázali dokázat VpMP----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 7 , , Z:------------- _ _ 8 AuxX _ _ 8 že že J,------------- _ _ 6 AuxC _ _ 9 na na RR--6---------- _ _ 10 AuxP _ _ 10 základě základ NNIS6-----A---- _ _ 13 AuxP _ _ 11 těchto tento PDXP2---------- _ _ 12 Atr _ _ 12 poznatků poznatek NNIP2-----A---- _ _ 10 Adv _ _ 13 lze lze VB-S---3P-AAI-- _ _ 8 Obj _ _ 14 určité určitý AAFP4----1A---- _ _ 16 Atr _ _ 15 psychické psychický AAFP4----1A---- _ _ 16 Atr _ _ 16 poruchy porucha NNFP4-----A---- _ _ 17 Obj _ _ 17 léčit léčit Vf--------A-I-- _ _ 19 Sb _ _ 18 , , Z:------------- _ _ 19 AuxX _ _ 19 ale ale J^------------- _ _ 13 Coord _ _ 20 zároveň zároveň Db------------- _ _ 24 Adv _ _ 21 zažitý zažitý AAIS4----1A---- _ _ 22 Atr _ _ 22 způsob způsob NNIS4-----A---- _ _ 24 Obj _ _ 23 vnímání vnímání NNNS2-----A---- _ _ 22 Atr _ _ 24 narušit narušit Vf--------A-P-- _ _ 19 Sb _ _ 25 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94200_171:s-14 # text = Dokázali například, že levou polovinu mozku lze velmi snadno vyřadit z provozu tím, že si pustíme některý z typických videoklipů. 1 Dokázali dokázat VpMP----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 2 například například TT------------- _ _ 1 AuxY _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 4 AuxX _ _ 4 že že J,------------- _ _ 1 AuxC _ _ 5 levou levý AAFS4----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 polovinu polovina NNFS4-----A---- _ _ 11 Obj _ _ 7 mozku mozek NNIS2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 lze lze VB-S---3P-AAI-- _ _ 4 Obj _ _ 9 velmi velmi Db------------- _ _ 10 Adv _ _ 10 snadno snadno Dg-------1A---- _ _ 11 Adv _ _ 11 vyřadit vyřadit Vf--------A-P-- _ _ 8 Sb _ _ 12 z z RR--2---------- _ _ 11 AuxP _ _ 13 provozu provoz NNIS2-----A---- _ _ 12 Adv _ _ 14 tím ten PDZS7---------- _ _ 11 Adv _ _ 15 , , Z:------------- _ _ 16 AuxX _ _ 16 že že J,------------- _ _ 14 AuxC _ _ 17 si se P7--3---------- _ _ 18 Adv _ _ 18 pustíme pustit VB-P---1P-AAP-- _ _ 16 Atr _ _ 19 některý některý PZIS4---------- _ _ 18 Obj _ _ 20 z z RR--2---------- _ _ 19 AuxP _ _ 21 typických typický AAIP2----1A---- _ _ 22 Atr _ _ 22 videoklipů videoklip NNIP2-----A---- _ _ 20 Atr _ _ 23 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94200_171:s-15 # text = Optickým kanálem se tak do mozku pouští zcela nekontrolovaně dávka sex and crime. 1 Optickým optický AAIS7----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 kanálem kanál NNIS7-----A---- _ _ 7 Adv _ _ 3 se se P7--4---------- _ _ 7 AuxR _ _ 4 tak tak Db------------- _ _ 7 Adv _ _ 5 do do RR--2---------- _ _ 7 AuxP _ _ 6 mozku mozek NNIS2-----A---- _ _ 5 Adv _ _ 7 pouští pouštět VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 8 zcela zcela Db------------- _ _ 9 AuxZ _ _ 9 nekontrolovaně kontrolovaně Dg-------1N---- _ _ 7 Adv _ _ 10 dávka dávka NNFS1-----A---- _ _ 7 Sb _ _ 11 sex sex F%------------- _ _ 13 Atr _ _ 12 and and F%------------- _ _ 13 Atr _ _ 13 crime crime F%------------- _ _ 10 Atr _ _ 14 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94200_171:s-16 # text = Odtud pramení podvědomé nadšení některých mladých lidí, lehce proveditelná nabídka k útěku do oblasti prožívání. 1 Odtud odtud Db------------- _ _ 2 Adv _ _ 2 pramení pramenit VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 3 podvědomé podvědomý AANS1----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 nadšení nadšení NNNS1-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 5 některých některý PZXP2---------- _ _ 7 Atr _ _ 6 mladých mladý AAMP2----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 lidí lidé NNMP2-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 8 , , Z:------------- _ _ 2 Coord _ _ 9 lehce lehce Dg-------1A---- _ _ 10 Adv _ _ 10 proveditelná proveditelný AAFS1----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 nabídka nabídka NNFS1-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 12 k k RR--3---------- _ _ 11 AuxP _ _ 13 útěku útěk NNIS3-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 14 do do RR--2---------- _ _ 13 AuxP _ _ 15 oblasti oblast NNFS2-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 16 prožívání prožívání NNNS2-----A---- _ _ 15 Atr _ _ 17 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94200_171:s-17 # text = Šikovný producent a režisér ví, jak namíchat vhodný koktejl. 1 Šikovný šikovný AAMS1----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 producent producent NNMS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 3 a a J^------------- _ _ 5 Coord _ _ 4 režisér režisér NNMS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 5 ví vědět VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 8 AuxX _ _ 7 jak jak Db------------- _ _ 8 Adv _ _ 8 namíchat namíchat Vf--------A-P-- _ _ 5 Obj _ _ 9 vhodný vhodný AAIS4----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 koktejl koktejl NNIS4-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 11 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94200_171:s-18 # text = Úspěch videoklipu závisí na tom, nakolik dokonale se podaří vytvořit uzavřený protisvět k záběrům z každodenního života. 1 Úspěch úspěch NNIS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 2 videoklipu videoklip NNIS2-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 3 závisí záviset VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 na na RR--6---------- _ _ 3 AuxP _ _ 5 tom ten PDZS6---------- _ _ 4 Obj _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 10 AuxX _ _ 7 nakolik nakolik Db------------- _ _ 8 Adv _ _ 8 dokonale dokonale Dg-------1A---- _ _ 10 Adv _ _ 9 se se P7--4---------- _ _ 10 AuxT _ _ 10 podaří podařit VB-S---3P-AAP-- _ _ 5 Atr _ _ 11 vytvořit vytvořit Vf--------A-P-- _ _ 10 Sb _ _ 12 uzavřený uzavřený AAIS4----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 protisvět protisvět NNIS4-----A---- _ _ 11 Obj _ _ 14 k k RR--3---------- _ _ 13 AuxP _ _ 15 záběrům záběr NNIP3-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 16 z z RR--2---------- _ _ 15 AuxP _ _ 17 každodenního každodenní AAIS2----1A---- _ _ 18 Atr _ _ 18 života život NNIS2-----A---- _ _ 16 Atr _ _ 19 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94200_171:s-19 # text = Hudba a zvuk se stávají nerozlučnými spojenci, kteří společnými silami zablokují cestu k verbální polovině mozku. 1 Hudba hudba NNFS1-----A---- _ _ 2 Sb _ _ 2 a a J^------------- _ _ 5 Coord _ _ 3 zvuk zvuk NNIS1-----A---- _ _ 2 Sb _ _ 4 se se P7--4---------- _ _ 5 AuxT _ _ 5 stávají stávat VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 6 nerozlučnými nerozlučný AAMP7----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 spojenci spojenec NNMP7-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 8 , , Z:------------- _ _ 12 AuxX _ _ 9 kteří který P4MP1---------- _ _ 12 Sb _ _ 10 společnými společný AAFP7----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 silami síla NNFP7-----A---- _ _ 12 Adv _ _ 12 zablokují zablokovat VB-P---3P-AAP-- _ _ 7 Atr _ _ 13 cestu cesta NNFS4-----A---- _ _ 12 Obj _ _ 14 k k RR--3---------- _ _ 13 AuxP _ _ 15 verbální verbální AAFS3----1A---- _ _ 16 Atr _ _ 16 polovině polovina NNFS3-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 17 mozku mozek NNIS2-----A---- _ _ 16 Atr _ _ 18 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94200_171:s-20 # text = Všimněte si, že slovům hudebních videoklipů často není rozumět, v tomto případě vůbec nejsou důležitá. 1 Všimněte všimnout Vi-P---2--A-P-- _ _ 11 Pred _ _ 2 si se P7--3---------- _ _ 1 AuxT _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 4 AuxX _ _ 4 že že J,------------- _ _ 1 AuxC _ _ 5 slovům slovo NNNP3-----A---- _ _ 10 Obj _ _ 6 hudebních hudební AAIP2----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 videoklipů videoklip NNIP2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 8 často často Dg-------1A---- _ _ 9 Adv _ _ 9 není být VB-S---3P-NAI-- _ _ 4 Obj _ _ 10 rozumět rozumět Vf--------A-I-- _ _ 9 Sb _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 12 v v RR--6---------- _ _ 16 AuxP _ _ 13 tomto tento PDZS6---------- _ _ 14 Atr _ _ 14 případě případ NNIS6-----A---- _ _ 12 Adv _ _ 15 vůbec vůbec TT------------- _ _ 16 Adv _ _ 16 nejsou být VB-P---3P-NAI-- _ _ 11 Pred _ _ 17 důležitá důležitý AANP1----1A---- _ _ 16 Pnom _ _ 18 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94200_171:s-21 # text = Aby se divák dostal do transu, je v klipech využíváno dávkování záhadnosti a tajemnosti. 1 Aby aby J,------------- _ _ 11 AuxC _ _ 2 se se P7--4---------- _ _ 4 AuxT _ _ 3 divák divák NNMS1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 4 dostal dostat VpYS----R-AAP-- _ _ 1 Adv _ _ 5 do do RR--2---------- _ _ 4 AuxP _ _ 6 transu trans NNIS2-----A---- _ _ 5 Adv _ _ 7 , , Z:------------- _ _ 1 AuxX _ _ 8 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 11 AuxV _ _ 9 v v RR--6---------- _ _ 11 AuxP _ _ 10 klipech klip NNIP6-----A---- _ _ 9 Adv _ _ 11 využíváno využívat VsNS----X-API-- _ _ 0 Pred _ _ 12 dávkování dávkování NNNS1-----A---- _ _ 11 Sb _ _ 13 záhadnosti záhadnost NNFS2-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 a a J^------------- _ _ 12 Coord _ _ 15 tajemnosti tajemnost NNFS2-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 16 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94200_171:s-22 # text = Videoklipy působí jako sny - kolektivní denní sny mládeže, archaické sny generace. 1 Videoklipy videoklip NNIP1-----A---- _ _ 2 Sb _ _ 2 působí působit VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 3 jako jako J,------------- _ _ 2 AuxC _ _ 4 sny sen NNIP1-----A---- _ _ 5 ExD _ _ 5 - - Z:------------- _ _ 3 Apos _ _ 6 kolektivní kolektivní AAIP1----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 7 denní denní AAIP1----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 sny sen NNIP1-----A---- _ _ 10 ExD _ _ 9 mládeže mládež NNFS2-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 10 , , Z:------------- _ _ 5 Coord _ _ 11 archaické archaický AAIP1----1A---- _ _ 12 Atr _ _ 12 sny sen NNIP1-----A---- _ _ 10 ExD _ _ 13 generace generace NNFS2-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 14 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94200_171:s-23 # text = Jsou plné archetypálních symbolů, hrdinů, princezen, kouzelníků, magických znaků, oblak dýmu, scén vytvářejících atmosféru strachu, lásky a boje. 1 Jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 plné plný AAIP1----1A---- _ _ 1 Pnom _ _ 3 archetypálních archetypální AAIP2----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 symbolů symbol NNIP2-----A---- _ _ 17 Obj _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 17 AuxX _ _ 6 hrdinů hrdina NNMP2-----A---- _ _ 17 Obj _ _ 7 , , Z:------------- _ _ 17 AuxX _ _ 8 princezen princezna NNFP2-----A---- _ _ 17 Obj _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 17 AuxX _ _ 10 kouzelníků kouzelník NNMP2-----A---- _ _ 17 Obj _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 17 AuxX _ _ 12 magických magický AAIP2----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 znaků znak NNIP2-----A---- _ _ 17 Obj _ _ 14 , , Z:------------- _ _ 17 AuxX _ _ 15 oblak oblaka NNNP2-----A---- _ _ 17 Obj _ _ 16 dýmu dým NNIS2-----A---- _ _ 17 Obj _ _ 17 , , Z:------------- _ _ 2 Coord _ _ 18 scén scéna NNFP2-----A---- _ _ 17 Obj _ _ 19 vytvářejících vytvářející AGFP2-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 20 atmosféru atmosféra NNFS4-----A---- _ _ 19 Obj _ _ 21 strachu strach NNIS2-----A---- _ _ 24 Atr _ _ 22 , , Z:------------- _ _ 24 AuxX _ _ 23 lásky láska NNFS2-----A---- _ _ 24 Atr _ _ 24 a a J^------------- _ _ 20 Coord _ _ 25 boje boj NNIS2-----A---- _ _ 24 Atr _ _ 26 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94200_171:s-24 # text = Záleží jen na vás, nakolik se tímto rafinovaným světem někde na pomezí snu a skutečnosti necháte ovlivnit. 1 Záleží záležet VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 jen jen TT------------- _ _ 4 AuxZ _ _ 3 na na RR--6---------- _ _ 1 AuxP _ _ 4 vás vy PP-P6--2------- _ _ 3 Obj _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 17 AuxX _ _ 6 nakolik nakolik Db------------- _ _ 17 Adv _ _ 7 se se P7--4---------- _ _ 17 Obj _ _ 8 tímto tento PDZS7---------- _ _ 10 Atr _ _ 9 rafinovaným rafinovaný AAIS7----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 světem svět NNIS7-----A---- _ _ 18 Obj _ _ 11 někde někde Db------------- _ _ 10 Atr _ _ 12 na na RR--6---------- _ _ 11 AuxP _ _ 13 pomezí pomezí NNNS6-----A---- _ _ 12 Adv _ _ 14 snu sen NNIS2-----A---- _ _ 15 Atr _ _ 15 a a J^------------- _ _ 13 Coord _ _ 16 skutečnosti skutečnost NNFS2-----A---- _ _ 15 Atr _ _ 17 necháte nechat VB-P---2P-AAP-- _ _ 1 Sb _ _ 18 ovlivnit ovlivnit Vf--------A-P-- _ _ 17 Obj _ _ 19 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _