# newdoc id = wsj1116.cz # sent_id = wsj1116.cz:s-1 # text = Váš úvodník z 2. října "Čtoní, psení & eritmatika" o nedávném "summitu o vzdělávání" byl podobný jako většina článků na téma vzdělávání: neměl příliš co říct. 1 Váš váš PSYS1-P2------- _ _ 2 Atr _ _ 2 úvodník úvodník NNIS1-----A---- _ _ 9 Sb _ _ 3 z z RR--2---------- _ _ 2 AuxP _ _ 4 2 2 C=------------- _ _ 6 Atr _ _ 5 . . Z:------------- _ _ 4 AuxG _ _ 6 října říjen NNIS2-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 7 " " Z:------------- _ _ 6 AuxG _ _ 8 Čtoní čtoní NNNS1-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 21 Apos _ _ 10 psení psení NNNS1-----A---- _ _ 9 ExD _ _ 11 & & Z:------------- _ _ 10 AuxG _ _ 12 eritmatika eritmatika NNFS1-----A---- _ _ 10 ExD _ _ 13 " " Z:------------- _ _ 12 AuxG _ _ 14 o o RR--6---------- _ _ 12 AuxP _ _ 15 nedávném dávný AAIS6----1N---- _ _ 17 Atr _ _ 16 " " Z:------------- _ _ 14 AuxG _ _ 17 summitu summit NNIS6-----A---1 _ _ 14 Atr _ _ 18 o o RR--6---------- _ _ 17 AuxP _ _ 19 vzdělávání vzdělávání NNNS6-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 20 " " Z:------------- _ _ 14 AuxG _ _ 21 byl být VpYS----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 22 podobný podobný AAIS1----1A---- _ _ 21 Pnom _ _ 23 jako jako J,------------- _ _ 22 AuxC _ _ 24 většina většina NNFS1-----A---- _ _ 23 ExD _ _ 25 článků článek NNIP2-----A---- _ _ 24 Atr _ _ 26 na na RR--4---------- _ _ 25 AuxP _ _ 27 téma téma NNNS4-----A---- _ _ 26 Atr _ _ 28 vzdělávání vzdělávání NNNS2-----A---- _ _ 27 Atr _ _ 29 : : Z:------------- _ _ 21 Coord _ _ 30 neměl mít VpYS----R-NAI-- _ _ 0 Pred _ _ 31 příliš příliš Db------------- _ _ 30 Adv _ _ 32 co co PQ--4---------- _ _ 33 Obj _ _ 33 říct říci Vf--------A-P-1 _ _ 30 Obj _ _ 34 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj1116.cz:s-2 # text = Přesto je zvláštní, že jste na té samé straně vytiskli komentář, který se dotýká jednoho z nejvážnějších nedostatků amerického vzdělávacího systému. 1 Přesto přesto Db------------- _ _ 2 Adv _ _ 2 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 3 zvláštní zvláštní AANS1----1A---- _ _ 2 Pnom _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 5 že že J,------------- _ _ 2 AuxC _ _ 6 jste být VB-P---2P-AAI-- _ _ 11 AuxV _ _ 7 na na RR--6---------- _ _ 11 AuxP _ _ 8 té ten PDFS6---------- _ _ 10 Atr _ _ 9 samé samý PLFS6---------- _ _ 10 Atr _ _ 10 straně strana NNFS6-----A---- _ _ 7 Adv _ _ 11 vytiskli vytisknout VpMP----R-AAP-1 _ _ 5 Adv _ _ 12 komentář komentář NNIS4-----A---- _ _ 11 Obj _ _ 13 , , Z:------------- _ _ 16 AuxX _ _ 14 který který P4YS1---------- _ _ 16 Sb _ _ 15 se se P7--4---------- _ _ 16 AuxT _ _ 16 dotýká dotýkat VB-S---3P-AAI-- _ _ 12 Atr _ _ 17 jednoho jeden`1 CnZS2---------- _ _ 16 Obj _ _ 18 z z RR--2---------- _ _ 17 AuxP _ _ 19 nejvážnějších vážný AAIP2----3A---- _ _ 20 Atr _ _ 20 nedostatků nedostatek NNIP2-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 21 amerického americký AAIS2----1A---- _ _ 23 Atr _ _ 22 vzdělávacího vzdělávací AAIS2----1A---- _ _ 23 Atr _ _ 23 systému systém NNIS2-----A---- _ _ 20 Atr _ _ 24 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj1116.cz:s-3 # text = Tento komentář se bohužel skrýval v jiném článku, takže v souvislosti se vzděláváním nemohl vyniknout. 1 Tento tento PDYS1---------- _ _ 2 Atr _ _ 2 komentář komentář NNIS1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 3 se se P7--4---------- _ _ 5 AuxT _ _ 4 bohužel bohužel TT------------- _ _ 5 AuxY _ _ 5 skrýval skrývat VpYS----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 6 v v RR--6---------- _ _ 5 AuxP _ _ 7 jiném jiný AAIS6----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 článku článek NNIS6-----A---- _ _ 6 Adv _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 10 AuxX _ _ 10 takže takže J,------------- _ _ 5 AuxC _ _ 11 v v RR--6---------- _ _ 13 AuxP _ _ 12 souvislosti souvislost NNFS6-----A---- _ _ 13 AuxP _ _ 13 se s RV--7---------- _ _ 16 AuxP _ _ 14 vzděláváním vzdělávání NNNS7-----A---- _ _ 13 Atr _ _ 15 nemohl moci VpYS----R-NAI-- _ _ 10 Adv _ _ 16 vyniknout vyniknout Vf--------A-P-- _ _ 15 Obj _ _ 17 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj1116.cz:s-4 # text = Atsushi Kageyama řekl v časopisu Manager's Journal, když se vyjadřoval k řadě rozdílů mezi americkou a japonskou kulturou: "Japonské děti jsou vychovávány způsobem, který by spoustě Američanů připadal přísný. 1 Atsushi Atsushi NNMS1-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 Kageyama Kageyama NNMS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 3 řekl říci VpYS----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 4 v v RR--6---------- _ _ 3 AuxP _ _ 5 časopisu časopis NNIS6-----A---1 _ _ 4 Adv _ _ 6 Manager Manager F%------------- _ _ 5 Atr _ _ 7 ' ' Z:------------- _ _ 8 AuxG _ _ 8 s s F%------------- _ _ 9 Atr _ _ 9 Journal Journal F%------------- _ _ 6 Atr _ _ 10 , , Z:------------- _ _ 11 AuxX _ _ 11 když když J,------------- _ _ 3 AuxC _ _ 12 se se P7--4---------- _ _ 13 AuxT _ _ 13 vyjadřoval vyjadřovat VpYS----R-AAI-- _ _ 11 Adv _ _ 14 k k RR--3---------- _ _ 13 AuxP _ _ 15 řadě řada NNFS3-----A---- _ _ 14 Obj _ _ 16 rozdílů rozdíl NNIP2-----A---- _ _ 15 Atr _ _ 17 mezi mezi RR--7---------- _ _ 16 AuxP _ _ 18 americkou americký AAFS7----1A---- _ _ 19 Atr _ _ 19 a a J^------------- _ _ 21 Coord _ _ 20 japonskou japonský AAFS7----1A---- _ _ 19 Atr _ _ 21 kulturou kultura NNFS7-----A---- _ _ 17 Atr _ _ 22 : : Z:------------- _ _ 26 AuxG _ _ 23 " " Z:------------- _ _ 26 AuxG _ _ 24 Japonské japonský AAFP1----1A---- _ _ 25 Atr _ _ 25 děti dítě NNFP1-----A---- _ _ 26 Sb _ _ 26 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 21 Atr _ _ 27 vychovávány vychovávat VsTP----X-API-- _ _ 26 Pnom _ _ 28 způsobem způsob NNIS7-----A---- _ _ 27 Obj _ _ 29 , , Z:------------- _ _ 34 AuxX _ _ 30 který který P4YS1---------- _ _ 34 Sb _ _ 31 by být Vc----------I-- _ _ 34 AuxV _ _ 32 spoustě spousta NNFS3-----A---- _ _ 34 Obj _ _ 33 Američanů Američan NNMP2-----A---- _ _ 32 Atr _ _ 34 připadal připadat VpYS----R-AAI-- _ _ 28 Atr _ _ 35 přísný přísný AAIS1----1A---- _ _ 34 Obj _ _ 36 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj1116.cz:s-5 # text = Po úžasně bezstarostném raném dětství jsou okamžitě po vstupu do školy vystaveny tvrdé disciplíně." 1 Po po RR--6---------- _ _ 6 AuxP _ _ 2 úžasně úžasně Dg-------1A---- _ _ 3 Adv _ _ 3 bezstarostném bezstarostný AANS6----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 4 raném raný AANS6----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 dětství dětství NNNS6-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 6 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 7 okamžitě okamžitě Dg-------1A---- _ _ 6 Adv _ _ 8 po po RR--6---------- _ _ 12 AuxP _ _ 9 vstupu vstup NNIS6-----A---- _ _ 8 Adv _ _ 10 do do RR--2---------- _ _ 9 AuxP _ _ 11 školy škola NNFS2-----A---- _ _ 10 Adv _ _ 12 vystaveny vystavit VsTP----X-APP-- _ _ 6 Pnom _ _ 13 tvrdé tvrdý AAFS3----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 disciplíně disciplína NNFS3-----A---- _ _ 12 Obj _ _ 15 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ 16 " " Z:------------- _ _ 6 AuxG _ _ # sent_id = wsj1116.cz:s-6 # text = Příliš mnoho lidí zabývajících se vzděláváním buď nedokáže pochopit, nebo vědomě ignoruje fakt, že americké děti patří celkově mezi nejneukázněnější na světě, takže jakékoli pokusy o zlepšení způsobu vzdělávání jsou potenciálně neúspěšné. 1 Příliš příliš Db------------- _ _ 2 Adv _ _ 2 mnoho mnoho Ca--1---------- _ _ 11 Sb _ _ 3 lidí lidé NNMP2-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 4 zabývajících zabývající AGMP2-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 5 se se P7--4---------- _ _ 4 AuxT _ _ 6 vzděláváním vzdělávání NNNS7-----A---- _ _ 4 Obj _ _ 7 buď buď J^------------- _ _ 11 Coord _ _ 8 nedokáže dokázat VB-S---3P-NAP-- _ _ 11 Pred _ _ 9 pochopit pochopit Vf--------A-P-- _ _ 8 Obj _ _ 10 , , Z:------------- _ _ 11 AuxX _ _ 11 nebo nebo J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 12 vědomě vědomě Dg-------1A---- _ _ 13 Adv _ _ 13 ignoruje ignorovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 11 Sb _ _ 14 fakt fakt NNIS4-----A---- _ _ 13 Obj _ _ 15 , , Z:------------- _ _ 16 AuxX _ _ 16 že že J,------------- _ _ 13 AuxC _ _ 17 americké americký AAFP1----1A---- _ _ 18 Atr _ _ 18 děti dítě NNFP1-----A---- _ _ 19 Sb _ _ 19 patří patřit VB-P---3P-AAI-- _ _ 16 Adv _ _ 20 celkově celkově Dg-------1A---- _ _ 19 Adv _ _ 21 mezi mezi RR--4---------- _ _ 19 AuxP _ _ 22 nejneukázněnější ukázněný AAFP4----3N---- _ _ 21 Adv _ _ 23 na na RR--6---------- _ _ 22 AuxP _ _ 24 světě svět NNIS6-----A---- _ _ 23 Adv _ _ 25 , , Z:------------- _ _ 26 AuxX _ _ 26 takže takže J,------------- _ _ 19 AuxC _ _ 27 jakékoli jakýkoli PZIP1---------- _ _ 28 Atr _ _ 28 pokusy pokus NNIP1-----A---- _ _ 33 Sb _ _ 29 o o RR--4---------- _ _ 28 AuxP _ _ 30 zlepšení zlepšení NNNS4-----A---- _ _ 29 Atr _ _ 31 způsobu způsob NNIS2-----A---- _ _ 30 Atr _ _ 32 vzdělávání vzdělávání NNNS2-----A---- _ _ 31 Atr _ _ 33 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 26 Adv _ _ 34 potenciálně potenciálně Dg-------1A---- _ _ 35 Adv _ _ 35 neúspěšné úspěšný AAIP1----1N---- _ _ 33 Pnom _ _ 36 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj1116.cz:s-7 # text = Dokud rodiče a pedagogové nezačnou v dětech společně pěstovat více kázně, pak problém nevyřeší žádné dobře míněné obavy, diskuze ani opatření. 1 Dokud dokud J,------------- _ _ 15 Adv _ _ 2 rodiče rodič NNMP1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 3 a a J^------------- _ _ 5 Coord _ _ 4 pedagogové pedagog NNMP1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 5 nezačnou začít VB-P---3P-NAP-- _ _ 1 Adv _ _ 6 v v RR--6---------- _ _ 5 AuxP _ _ 7 dětech dítě NNFP6-----A---- _ _ 6 Adv _ _ 8 společně společně Dg-------1A---- _ _ 9 Adv _ _ 9 pěstovat pěstovat Vf--------A-I-- _ _ 5 Obj _ _ 10 více více Dg-------2A---- _ _ 11 Adv _ _ 11 kázně kázeň NNFS2-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 12 , , Z:------------- _ _ 15 AuxX _ _ 13 pak pak Db------------- _ _ 15 Adv _ _ 14 problém problém NNIS4-----A---- _ _ 15 Sb _ _ 15 nevyřeší vyřešit VB-P---3P-NAP-- _ _ 0 Pred _ _ 16 žádné žádný PWFP1---------- _ _ 19 Atr _ _ 17 dobře dobře Dg-------1A---- _ _ 18 Adv _ _ 18 míněné míněný AAFP1----1A---- _ _ 19 Atr _ _ 19 obavy obava NNFP1-----A---- _ _ 22 Sb _ _ 20 , , Z:------------- _ _ 22 AuxX _ _ 21 diskuze diskuze NNFP1-----A---- _ _ 22 Sb _ _ 22 ani ani J^------------- _ _ 15 Coord _ _ 23 opatření opatření NNNP1-----A---- _ _ 22 Sb _ _ 24 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj1116.cz:s-8 # text = Allen B. Richards Peterborough, New Hampshire. 1 Allen Allen NNMS1-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 2 B B Q3------------- _ _ 1 Atr _ _ 3 . . Z:------------- _ _ 2 AuxG _ _ 4 Richards Richards NNMS1-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 Peterborough Peterborough NNIS1-----A---- _ _ 6 Sb _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 7 New New F%------------- _ _ 8 Atr _ _ 8 Hampshire Hampshire F%------------- _ _ 6 ExD _ _ 9 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _