ps2013-036-09-001-064.tt Parliament of the Czech Republic, Chamber of Deputies
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(14.40 hodin)
Úplně nejslabší podle mě je část , § 3 a , rejstřík . A tady zkusím něco ocitovat , kdyby paní ministryně poslouchala tu češtinu . Sportovní organizace žádající o podporu podle tohoto zákona se zapíše do rejstříku . Sportovní organizace uvedená v odst . 2 je povinna bez zbytečného odkladu zapsat do rejstříku tyto údaje a jejich změny , např . údaje o sportovní organizaci , která je v ní sdružena , v rozsahu písmen a ) a b ) . - Takže sportovní organizace bude zapisovat do rejstříku údaje o sportovní organizaci , která je v ní sdružena . Už to je podle mě velmi nepřehledná věta . Znamená to např . že Českomoravský fotbalový svaz je ta osoba , která bude zapisovat jednotlivé kluby , které jsou sdruženy v Českomoravském fotbalovém svazu ? Znamená to , že když vesnický oddíl z vesnice , ve které já žiju , přijme v průběhu roku žáčka , který získá registrační kartu na soutěž minižáků nebo okresní přebor žáků , bude povinen pod sankcí přestupku ihned oznámit tuto skutečnost se všemi těmi údaji ? No , podle mě to z toho vyplývá , protože tam je , co všechno musí ta sportovní organizace , ať už sdružená , nebo samostatná , zapisovat . Protože se musí sepsat datum , od kdy sportovec nebo trenér začne vykonávat činnost , tzn . v případě Slavie Malé Hoštice , abych byl konkrétní , když 10 . září přemluvíme nějakého druháka , aby se stal členem oddílu , takže za jak dlouho musí sportovní organizace oznámit státu , registru , Ministerstvu školství a mládeže tuto změnu s tím , že tam bude datum narození , místo trvalého pobytu , možná ještě velikost kopaček , to by nebylo od věci , kdybychom to tam vedli .
Já si myslím , a budeme to navrhovat , abychom celý paragraf vypustili . Je to úplně zbytečné . Nevím , k čemu bude takový rejstřík pro Ministerstvo školství . Rozumím tomu , a to je podle mne mnohem lepší cesta , v okamžiku , kdy vypíšu nějaký grantový titul , můžu do podmínek toho titulu dát například , že doloží prokazatelným způsobem počty členů v oddílu , svazu , unii , to už je úplně jedno . A běžně se to děje , není to žádná novinka , mnozí z vás jste zkušení komunální politici a toto je zcela běžné , že v městských či krajských grantových okruzích se to požaduje po těch žadatelích a také se to kontroluje . Tak nevím , proč bychom to měli dublovat , protože bezesporu ty organizace budou žádat o peníze nadále z městských i krajských rozpočtů . Logicky . Kdo jiný by malé oddíly podporoval , zejména těch nemasových sportů , než města a obce , případně kraje ? Tak proč mají ještě posílat do rejstříku sportovců údaje ? Přijde mi to úplně zbytečné a chtěl bych vědět hlavní důvod , k čemu to ten stát potřebuje . Co se stane , když někdo přestane vykonávat činnost nebo když přestoupí nebo skončí jeden sport a začne druhý ? Tak to bude těch změn . . .
Mě by zajímalo , paní ministryně , kolik odhadujete , kolik se tomu bude věnovat lidí ? Jaké budou náklady ? Protože je to tak vznosně napsáno , že ten rejstřík je informační systém veřejné správy . Ale informační systém veřejné správy má podle zákona nějaké parametry . Tady se o tom nepíše vůbec nic a mě by zajímalo , jestli autoři z Ministerstva školství vůbec mají představu , kdo to vytvoří , kdo ten server napíše , kdo ho bude obsluhovat , kdo bude platit provozní náklady atd . atd . Myslím , že tady budou zbytečně unikat peníze , které by mohly být použity na podporu toho sportu .
Návrh zákona se tváří velmi systémově - a je to opět velmi úsměvné . Podívejte se na § 6 c Podpora významných sportovních akcí , kdy v odstavci 1 , 2 a 3 říkáte , za jakých podmínek to může být - ale podívejte se na odstavec 4 . Podpora ze státního rozpočtu na významné sportovní akce , to je název toho odstavce , neuvedené v odstavci 1 je poskytovaná na základě programu podle § 6 b . Takže my tady říkáme : Ze zákona budeme definovat významné sportovní akce , ty budou mít nárok , pokud splní podmínky , na podporu , ale pokud náhodou podporu nedostanou , tak použijeme jiný paragraf , nesystémově , a jde to . Takže opět bude platit , že kdo má širší lokty a umetenější cestičku , tak přestože se tváříme , že jsme významní a že jsme zákonem určili , co je významná sportovní akce , tak když neuspěje , tak to použije podle § 6 b a to už se jmenuje Podpora sportu ve formě dotace ze státního rozpočtu . Tak je to významná akce , nebo není ? Mají nárok na ty peníze , nebo nemají ? A třeba v odstavci 2 nebo 3 je významná změna . Doposud platilo , že se schvalují koncepce sportu , a nyní , jak jsem dneska slyšel na tiskových konferencích , po dvou letech práce vládní koalice dochází k významné změně : nebudeme mít koncepce sportu na všech úrovních , ale budeme mít plán sportu . A to je všechno . Vůbec nevím , proč měníme koncepce , nahrazujeme slovo koncepce za plán , jaký je v tom zase sémantický rozdíl . Potřeboval bych vysvětlit , proč koncepce je špatně a plán je dobře . Já to považuji takřka za synonyma , ale možná se pletu , uvidíme , jaký je rozdíl .
Jsou tam poměrně obecně dány povinnosti obcí . Já vím , že mnohé zůstávají stejné , je to třeba jenom v jiném paragrafu , ale např . obec ve své samostatné působnosti zabezpečuje přípravu sportovních talentů . No to bych chtěl vědět jak , v samostatné působnosti . Jestli ti zastupitelé budou trenéři , protože to se mohou rozhodnout , usnést , nebo já tomu nerozumím . Jestli tam má být paragraf úplně obecný , že by bylo vhodné , aby obce ze svých rozpočtů podporovaly sport , zejména mládeže , tak určitě ano . Ale ptám , se , proč to máme mít v dikci zákona . Je to § 6 Úkoly obcí . Zabezpečují finanční podporu sportu ze svého rozpočtu . Takže to se jakoby dubluje . Nebo nevím , jak obce ve své samostatné působnosti mají zabezpečit přípravu sportovních talentů , a kdo vlastně určí , kdo je sportovní talent a kdo vlastně sportuje jenom proto , že ho to baví , a nemá ambici být vrcholovým sportovcem . A možná není tak talentovaný , ale je dobře , že se tomu sportu věnuje .
Je plno dobrých úmyslů v tom zákoně , ale když si to přečtete podrobně a promyslíte , tak v zásadě nevíte , k čemu ten zákon je . V čem pomůže tomu sportu . A já myslím , že mnozí z nás se shodnou , že sportu , zejména tomu masovému či mládežnickému , stát , kraje a obce pomáhat mají , ale ne podle mě tím , že si zřídí rejstřík a že si dají takové vágní formulace do návrhu zákona . Já myslím , že přece stačí , když ten , kdo vypisuje grantové okruhy , je vypisuje včas , informuje o kritériích , informuje o tom , kdo seděl v hodnoticí komisi , a informuje o výsledcích , případně zdůvodní své rozhodnutí . To je naprosto správné . To si myslím , že bychom podpořili úplně všichni .
Pak mi přijde , nevím , jestli je to na základě sportovní veřejnosti , nebo je to iniciativa vládní koalice , že zákonem zřizujeme poradní orgán při ministerstvu . Nic proti , ale k tomu , aby si ministr či ministerstvo či ministryně zřídili poradní orgán , nepotřebuji zákon . Ta národní rada už mohla vzniknout včera , předevčírem , před měsícem , zítra , pozítří , za měsíc . K tomu skutečně zákon nepotřebujete . Podle mě si vyberete zejména ty svazy , unie , věrohodné lidi , ty požádáte o pomoc , oni ji určitě poskytnou a ta národní rada může začít fungovat již zítra , anebo až po Novém roce , abych to nepřeháněl , máme před sebou vánoční svátky a konec roku . Opravdu nevím , když je to poradní orgán , tzn . v zásadě , když to řeknu velmi cynicky , se sejdou , poradí a my si s těmi výstupy pak nějak - buď je podpoříme , nebo je nepodpoříme . Rozumím tomu , kdyby tam měla být nějaká závazná stanoviska . Tak to už musí mít oporu v zákoně , ale v případě poradního orgánu proč to dávat do zákona ? Já tomu nerozumím . Nevím , jestli ministři mají poradce nebo nějaké poradní orgány , pravděpodobně ano , je to velmi obvyklé . A mají to v kompetenčním zákoně ? Podle mě nemají , protože je to úplně zbytečné . Anebo to vyjadřuje hlubokou nedůvěru lidí ze sportovního světa , že se s nimi nikdo nebaví , a chtějí to mít aspoň v tom zákoně . Ale v tom případě říkám - tak jim vyjděme vstříc , můžeme to udělat bez toho zákona , můžeme projevit dobrou vůli , aniž bychom dali další a další paragrafy a paragrafy a nové zákony .
Download XML • Download text