ps2013-031-03-008-129.tt Parliament of the Czech Republic, Chamber of Deputies
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(20.00 hodin)
Ale po té snaze omezit politickou demokracii na Ukrajině a znemožnit legální politické straně zúčastnit se voleb nastupuje ještě něco , co jsem opravdu nečekal . 20 . srpna letošního roku Ministerstvo spravedlnosti Ukrajiny oficiálně zaregistrovalo nacistickou stranu UNA - UNZO . Nacistická strana se tím mohla a může zúčastnit nadcházejících voleb a ideologie nacismu získala oficiální status ideologie uznané a podporované ukrajinským státem .
Budu citovat z materiálů , které má tato strana . UNA - UNZO považuje národní sebeurčení a nastolení režimu ukrajinské národně sociální demokracie jako svoji nejvyšší povinnost , kterou vyjadřuje slovy : vlastní pravda , moc a vůle je ve vlastním domě . Ve svých aktivitách , jak je jasně uvedeno v programu strany , je UNA - UNZO vedena hesly Ukrajina pro Ukrajince , Ukrajina je nade vše . Tato hesla souzní s podobnými nacistickými a fašistickými hesly z časů Hitlera a Mussoliniho a jsou v rozporu nejen s mezinárodním paktem o občanských a politických právech a s evropskou úmluvou o politických právech , ale se samotnou ústavou Ukrajiny a podněcují společenskou nenávist , rozdělují lidi podle rasy , jazyka a na základě náboženství . Vyzývají k vytvoření nacistické diktatury na Ukrajině a likvidaci disidentů .
Současně po této registraci ale dál Ministerstvo spravedlnosti Ukrajiny jménem vedení státu a za podpory takzvaných důkazů bezpečnostní služby a úřadu hlavního prokurátora dále pracuje na zákazu komunistické strany , který nemůže projít , protože rozhodnutí Evropského soudu pro lidská práva ve všech soudech , které vedly komunistické strany , které jsou našimi partnery , vždy uspěly . Připomínám tomuto ctěnému sboru , že když se o to pokusila turecká vláda a zakázala komunistickou strany Turecka , Evropský soud pro lidská práva judikoval - mohu ten judikát přinést - že Turecko musí povolit činnost komunistické strany , a zadostiučinění , které Evropský soud pro lidská práva uložil zaplatit turecké komunistické straně , bylo více než 3 , 5 mil . eur .
Z tohoto důvodu jsem přesvědčen , že současné vedení Ukrajiny , ač požádalo o asociační dohodu , je zásadně v rozporu se základními dokumenty Evropské unie a se samotným usnesením Evropského parlamentu , a to zejména v dodržování zásad demokracie , základních svobod , práv menšin a zajišťování fungování právního státu .
Abyste neřekli , že v této věci používám pouze argumenty , které mám od svých partnerů , tak se vám pokusím vysvětlit , jaký byl postup proti panu Sergeji Arbuzovovi . Dne 15 . 3 . , tedy po Majdanu , bylo Radou Evropské unie vydáno rozhodnutí , na základě kterého se zmrazují veškeré finanční prostředky a hospodářské zdroje , které náleží osobám určeným jako osoby odpovědné za zneužití ukrajinských státních prostředků a za porušování práv na Ukrajině , jak jsou uvedeny v příloze rozhodnutí . Když se s tím pan Arbuzov seznámil , rozporoval toto rozhodnutí , protože se ocitl na tom seznamu , že tento seznam vytvořila ukrajinská strana , označila ho jako osobu , jež je na Ukrajině vyšetřována z důvodu účasti na trestných činech v souvislosti se zneužitím ukrajinských státních prostředků a nezákonným převodem do zahraničí . Klient s tím byl seznámen v okamžiku , kdy bylo o zápisu jeho osoby do seznamu rozhodováno ani bez zbytečného odkladu po přijetí prováděcího rozhodnutí a tento stav trvá do současnosti . Klient , tedy pan Arbuzov , se o přijatém rozhodnutí dozvěděl pouze neoficiálně z hromadných sdělovacích prostředků v průběhu dubna 2014 . Ani mu nebylo známo , na základě jakých skutečností a důkazů Rada rozhodla o jeho zařazení na seznam .
V době po přijetí prováděcího rozhodnutí nebylo panu Arbuzovovi známo , že by proti jeho osobě bylo vedeno jakékoliv vyšetřování , vzneseno jakékoliv obvinění , ani že byl trestně stíhán , nebo dokonce odsouzen . 19 . května , tedy měsíc poté , bylo generální prokuraturou Ukrajiny vydáno sdělení o podezření , ze kterého je zřejmé , že dne 7 . 5 . 2014 byl do jednotného rejstříku připraveného k vyšetřování zanesen údaj o zahájení vyšetřování klienta , tedy měsíc poté , co na Radu Evropské unie oznámila ukrajinská strana , tedy vedení po Majdanu , že má být zařazen na seznam . A teprve měsíc poté vydali rozhodnutí , že ho má někdo začít stíhat . V dokumentu nazvaném Sdělení o podezření se vytýká porušení § 68 a 71 zákona o Národní bance Ukrajiny .
22 . května tedy na to pan Arbuzov podal žádost o přezkum prováděcího rozhodnutí v části týkající se umístění jeho na seznam . Rada potvrdila přijetí jeho žádosti dne 27 . května loňského roku a do dnešního dne klient , tedy pan Arbuzov , na svůj podnět neobdržel žádné výsledky přezkumu . Dne 16 . 6 . , tedy dva a půl měsíce poté , podal pan Arbuzov žalobu k tribunálu s návrhem na zrušení rozhodnutí o prováděcím rozhodnutí ve vztahu k jeho osobě .
S ohledem na tyto okolnosti a na rozhodnutí o realizaci prováděcího rozhodnutí došlo k porušení práv klienta zaručených podle článku 7 Listiny , respektování soukromého rodinného života , článku 17 Listiny , práva na vlastnictví , článku 48 listiny , presumpce neviny a práva obhajoby , článku 21 listiny , ochrana před diskriminací , článku 6 úmluvy , práva na spravedlivý proces a presumpce neviny , článku 8 úmluvy , právo na respektování soukromého rodinného života a článku 14 o zákazu diskriminace .
Z výše uvedených skutečností je zřejmé , že pan Arbuzov byl zařazen na ten seznam Evropské unie o tři týdny dříve , než bylo zahájeno jakékoliv vyšetřování , o kterém by se vůbec mohl dozvědět , na Ukrajině . S ohledem na tento fakt je jasné , že zařazení na seznam je zcela nepodložené , neodůvodněné a že jde o libovůli nového vedení , které nastoupilo po Majdanu . Pan Arbuzov tedy nabyl přesvědčení , že jeho umístění na seznam bylo motivováno aktuální politickou realitou , ve které převažuje proud usilující o diskreditaci jakékoliv osoby ukrajinské vlády jako celku , aniž by bylo rozlišováno mezi jednotlivými členy vlády .
Mohl bych pokračovat , ale zastavím se u porušování práv na spravedlivý proces a práva na obhajobu , které je podle mého soudu jedním z předpokladů právního státu . Rada před přijetím takto významného opatření neověřila , resp . vůbec neopatřila žádné relevantní informace a podklady , ze kterých by bylo možné usuzovat na obvinění , které by bylo proti panu Arbuzovovi vzneseno , totiž účast na jakémkoliv trestném činu nebo zneužití ukrajinských státních prostředků . Dodnes tato věc není vyšetřena .
Download XML • Download text