|

2013-049-01-000

2013-049-01-000

Date2016-09-06
Meeting2013/049
Agenda Item2013/049/000
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/049schuz/s049001.htm#r1

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

index   011 < Page 012 > 013

Předseda PSP Jan Hamáček Pane poslanče, se velmi omlouvám, vy jste teď načetl několik alternativ, ale jsem si je nestihl zapsat, tak jestli můžete jenom, na kdy chcete ten bod zařadit. Poslanec František Laudát Takže první alternativa úterý příští týden a druhá alternativa středa příští týden odpoledne. Předseda PSP Jan Hamáček Úterý dopoledne? Pardon, začínáme odpoledne, jasně. Úterý 14.00. Poslanec František Laudát První okruh by se mohl týkat otázky pokračování výběru mýtného. Druhá věc, co tady zaznělo jak z úst Zbyňka Stanjury, tak Karla Šidla, to je otázka vlastně budoucnosti realizace dopravních staveb. To, že situace je velmi tristní, úplně bez nějaké budoucnosti nebo bezvýsledná, bylo ukázáno na hospodářském výboru minulý týden, kdy jsme se poprvé zeptali na to, jak si Ministerstvo dopravy představuje zrychlený postup veřejnoprávního projednání a vypracování nové EIA na stavbě 511 Pražského okruhu. A bylo to naplnění usnesení, které jste jako doprovodné přijali k EIA. Za další. Nejenom že byla z prioritních staveb vyřazena prodloužená Rudná. Když jsem ministrovi říkal, že může narazit, když v zákoně a v tisku tvrdili, že se jedná o infrastrukturní stavby na transevropské síti, a upozorňoval jsem na to, že minimálně tato, ale možná i některé další na transevropské síti nejsou. Řekl, že to je v pořádku, že je to schváleno Bruselem. Velmi velké pochybnosti mám o tom, zda nám vláda říká plnou pravdu, a zejména premiér Sobotka, zda tady předložil všechny důkazy o tom, jak je dohodnut s předsedou Evropské komise, zda platí všechno. jsem například nedávno u stavby 511 narazil dokonce na informaci, se kterou se tady rozhodně vláda nechlubila, nebo premiér Sobotka, ve které se píše z Bruselu od šéfa DG, že vlastně sdílí téměř štěstí, když to budu parafrázovat, že ta 511 na Pražském okruhu byla vyřazena. Skutečně, ta situace je natolik tristní, myslím si, že napříč politickým spektrem jsme shodni v tom, že všichni chtějí, aby se stavěly dálnice, aby se přestavovaly silnice I. třídy atd. atd. Ta situace je ještě o to horší, že v hospodářském výboru, pokud detailně projednáváme jako garanční výbor některé zákony, tak narážíme na stále opakované problémy. Například do dneška nejsem schopen zjistit, máme i v programu zařazenu novelu zákona o civilním letectví, a skutečně nejenom , ale i kolegové se dostali do zcela výjimečné situace, byť tomu věnujeme značné úsilí, nejsme schopni zjistit, který z resortů či jeho zástupci lžou, jestli Ministerstvo dopravy, nebo Ministerstvo obrany ve věci letišť, která dokonce mohou být údajně podle některých zcizena apod. A vlastně neumíme najít odpověď, je tam rozpor, byť ministři se domluvili, ale o patro níž jsme z obou stran varováni, schválíme to, či neschválíme, takže my nejsme schopni dohledat dopady. Taktéž se odehrává i to, že dokonce i poslanci vládní koalice, vlastní strany, hlasují proti rezortnímu ministrovi například ve věci STK u otevřeného zákona o pozemních komunikacích. *** Prostě se domnívám, že takhle do dál nejde. Proto moc naléhám, se dohodneme potom na nějaké modifikaci, aby některý z návrhů, které tady vlastně sem ze třetí strany předkládáme, prošel a ten bod jsme využili s tím, že prostě je pro nepřijatelné, aby dokonce zástupci hnutí ANO si mezi sebou navzájem předhazovali, kdo nese větší odpovědnost. Nebyla tam paní ministryně Šlechtová, tak to také schytala minulou středu, nebo ministr dopravy Ťok nebo ministr životního prostředí. Mám pocit, že to je jeden velký pouťový kabaret, ale bylo by to k smíchu, kdyby nešlo o tak vážné věci. Děkuji za pozornost.

Download XMLDownload textCreate Person name