|

2013-049-01-000

2013-049-01-000

Date2016-09-06
Meeting2013/049
Agenda Item2013/049/000
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/049schuz/s049001.htm#r1

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

index   007 < Page 008 > 009

Předseda PSP Jan Hamáček Tak nyní s přednostním právem pan ministr financí. Pane ministře, máte slovo. Místopředseda vlády ČR a ministr financí Andrej Babiš Děkuji za slovo. No, vidím, že tu dezinformaci nevyvrátím, znovu opakuju, že ten fotograf lhal, když řekl, že tam bylo hřiště z dotací. Nikdy jsem neřek', že kdo nepracuje, že ho dáme do tábora. Nikdy jsem neřek'- šup sem. Takže tu formulaci, kterou jste si osvojili a která je vytržena z kontextu, tak samozřejmě se za ni omlouvám, i když nikdy takhle nebyla řečena. Tak nevím, jestli to tak stačí, aby teda Sněmovna začala konečně pracovat. Takže se omlouvám za věc, kterou jsem nikdy takhle nevyřkl. A distancuju se od toho. Předseda PSP Jan Hamáček Pokud nejsou žádná další přednostní práva, tak budeme postupovat podle řádných přihlášek. Pan poslanec Soukup a připraví se pan poslanec Lank. Prosím, pane poslanče. Poslanec Zdeněk Soukup Dámy a pánové, si taky dovolím trošku malé odbočení k pseudokauze našeho předsedy. se obrátím na pana - prostřednictvím pana Hamáčka bych chtěl oslovit pana předsedajícího k tomu jeho vystoupení. My jsme tady také byli svědky odpírání holokaustu a genocidy, když se jednalo o rezoluci k Arménii. Ale nechme to. Kolem návštěvy německé kancléřky Angely Merklové naše nejvyšší politická reprezentace přímo hýřila ujišťováním, že postoj České republiky k migraci je neměnný. Slyšeli jsme několikrát premiéra Sobotku v médiích, že řekl, že nepřijmeme kvóty, nepřijmeme žádné přerozdělovací mechanismy a podobně. Uplynulo pár dnů a máme tady rozpor slov a činů. o tom mluvil pan Černoch, se nebudu dále šířit. Jde tady jenom o to, že ten materiál ve skutečnosti, který projednala vláda, ve skutečnosti obsahuje vyhlášení výběrového řízení na generálního integrátora cizinců přidělených do České republiky. Je to zakázka za více než půl miliardy. Jakých cizinců? Aby nedošlo k omylu, že to budou Ukrajinci nebo lidé z příbuzných oblastí, řekl bych z oblastí nám kulturně blízkých, tak bylo přijato prvních osm migrantů ze Sýrie a čekají se další. To je důvod, proč žádám o zařazení nového bodu do programu této schůze. Měl by mít název Informace premiéra o skutečném postoji k migraci a k dohodě Evropské unie s Tureckem. to tady jednou bylo na stole, ale myslím si, že neškodí to zopakovat. Navrhuji zařadit tento bod na úterý 13. září jako třetí bod jednání za bod č. 20, sněmovní tisk 706. Je to před tím bodem o zvýšení pravomocí ombudsmanky. Předseda PSP Jan Hamáček Ano. Prosím pana poslance Lanka. Poslanec Martin Lank Vážený pane předsedající, vážení členové vlády, vážené kolegyně, vážení kolegové, bych rád chtěl předřadit dva body a vezmu to s dovolením při jednom. Tím prvním je č. 97, sněmovní tisk 525, což je trestní zákoník, a druhým je pak bod č. 117, sněmovní tisk 670, což je návrh na vydání zákona proti terorismu. Oba navrhuji zařadit jako první bod na středu, tedy zítřek odpoledne za další případně již zařazené body. Ten první návrh zákona řeší jednu zásadní chybu trestního zákoníku. Ten totiž v aktuální verzi sice zakazuje službu v armádě cizích států, nicméně nepočítá s tím, že existuje i útvar, který není oficiálně uznaný jako stát, ale přesto disponuje vojenskou silou a představuje zásadní bezpečnostní hrozbu. Mluvím samozřejmě konkrétně o tzv. Islámském státu. Na službu v jeho armádě se český trestní zákoník nevztahuje, jak vyplývá z našich analýz, a proto je třeba ho aktualizovat, což řeší právě náš návrh zákona. Druhý návrh zákona je ve stručnosti soubor několika opatření, která jsou převzata z protiteroristického balíčku přijatého na Slovensku, dokonce v o něco mírnější verzi. Takže předem odmítám, že by to bylo v rozporu s unijní legislativou. Když to šlo na Slovensku, tak nevidím důvod, proč by to nešlo i u nás. Za všechna navrhovaná opatření vyzdvihuji jedno - trestnost jakékoli, byť i nepřímé, podpory terorismu. Dneska je trestnost takové činnosti přinejmenším sporná, a proto považuji za klíčové trestnost jakékoli podpory terorismu jasně kodifikovat. Na důležitost obou návrhů poukazuje i zpráva Bezpečnostní informační služba za minulý rok. Ta jasně říká, že i v České republice existuje hrozba teroristického útoku islámských džihádistů. Ono je to vcelku logické. Jsme prostě součástí západního světa se vším, co s tím souvisí, tedy i s těmito negativy. V České republice pobývalo celkem sedm lidí, kteří se chtěli v Sýrii přidat k teroristům, a Bezpečnostní informační služba sledovala jak jedince projevující sympatie k Islámskému státu, tak i ty, kteří se s ním chtěli přímo propojit. Podle zprávy služby by návrat takových osob do Evropské unie představoval vážnou bezpečnostní hrozbu. delší dobu je známa informace, že do Islámského státu odcházejí tisíce Evropanů, aby za něj bojovali nebo aby pak na území Evropy šířili teror. A ono je bohužel jenom otázkou, jestli první Češi k Islámskému státu přešli, nebo to brzy udělají, prostě je to jenom otázka času. Chtěl bych proto znovu vyzvat vládu i vás, vážené kolegyně a vážení kolegové, nepodceňujme riziko islámského terorismu. A prosím vás o podporu předřazení těchto návrhů zákonů. Děkuji vám za to.

Download XMLDownload textCreate Person name