|

2013-044-11-231

231. Ústní interpelace

Date2016-05-05
Meeting2013/044
Agenda Item2013/044/231
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/044schuz/bqbs/b36823101.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   022 < Page 023 > 024

Předseda PSP Jan Hamáček Pane poslanče, prosím. Poslanec Antonín Seďa Děkuji, pane předsedo. Děkuji, pane ministře, za vaše odpovědi. bych měl dvě poznámky a jednu nebo několik ještě otázek. Za prvé. V některých západních zemích je výše přestupků odstupňována podle příjmů. Chci se zeptat, protože pro někoho deset tisíc korun je značná částka, pro někoho to není zase tak velká částka, zda neuvažujete i o této změně. Za druhé. Vy jste to tady zmiňoval - prevence, s tím je souhlas. Ale si myslím, že nejde jenom o ty nejzávažnější přestupky, ale jak jsem zmínil, o tu přestupkovou recidivu, kdy někdo neustále ty přestupky. A za třetí jste mi neodpověděl, a chápu, že pro každého ministra dopravy je to velmi nepříjemné, jak řešit ten problém předjíždění kamionů. Děkuji. Předseda PSP Jan Hamáček Prosím, pane ministře. Ministr dopravy ČR Dan Ťok Vážený pane předsedo, vážené poslankyně, vážení poslanci, se omlouvám, jsem na ten bod pozapomněl. Víte, předjíždění nákladních vozidel v místech, kde je to nežádoucí, se regulovat dneska místní úpravou na pozemních komunikacích. To znamená tam, kde jsou na dálnici tři pruhy, tak tuto možnost otvíráme a budeme iniciovat, aby se tam ty značky daly a hlavně aby to policie, dopravní policie v tomto případě, vyžadovala. To, abychom po celé dálnici dali generální zákaz předjíždění kamionů - si myslím, že to není úplně dobrý nápad. V podstatě bychom tím pádem velmi výrazně i v případech, kdy to není zase tak velký problém, znemožnili kamionům předjíždět a mohlo by se stát, že bychom vytvořili možná potenciálně horší nebezpečné situace z nervozity těchto řidičů. My jako Ministerstvo plošný zákaz navrhovat nebudeme, nezdá se nám to vhodné. Na druhé straně budeme ale všude podporovat zákaz předjíždění kamionů, aby se nám nestávaly situace, že máme tři pruhy dálnice a paralelně tam jedou tři kamiony, jeden předjíždí druhý, který předjíždí třetí, to si myslím, že je opravdu, jak se říká česky, zu viel. Takže k tomuto. A potom co se týče výšky pokut odvozené od platu. jsem se dočetl, že takovýto návrh chce dát pan poslanec Huml. samozřejmě se tomu nebráním, nicméně je otázka, zdali by se takovýmto případem celý proces ještě víc nezkomplikoval. (Předsedající: Čas.)Ale nechci zdržovat. Děkuji. Předseda PSP Jan Hamáček Děkuji. Prosím pana poslance Farského, který bude dalším interpelujícím, a to na paní ministryni Šlechtovou. Poslanec Jan Farský Děkuji za slovo. Vážený pane předsedající, vážená paní ministryně, vážení přítomní členové vlády, dostala se ke mně žádost od hasičů ze Zákup, ale i ze Žandova a Oldřichova, kterým se stalo to, že uspěli při získání dotace, ale když chtěli vyhlásit podle zákona o zadávání veřejných zakázek soutěž na dodání plnění, tak jim bylo doporučeno s odkazem na vyjádření Ministerstva pro místní rozvoj, že mají posečkat, že není jistota, že by nebylo zpochybněno výběrové řízení vzhledem k tomu, že od 18. dubna 2016 měl být nový nebo výrazně novelizovaný zákon o veřejných zakázkách, a ten bude v účinnosti od října, s tím, že tedy jim bylo doporučeno, že mají v podstatě pozastavit čerpání evropských dotací s odkazem na to, že mají posečkat, dokud nebude vydán výklad ze strany Národního orgánu pro koordinaci. bych se chtěl zeptat, proč toto nebylo jednak řešeno dopředu, protože určitě jsme museli počítat s tím, že dlouhodobě jsme, i osobně jsem na to upozorňoval, že to nemůžeme stihnout do 18. dubna, nový zákon o veřejných zakázkách přijmout tak, aby byl i účinný v chvíli. A když to takto vedlo k tomu, že jednotlivým žadatelům teď je doporučováno pozastavit čerpání evropských dotací, tak kdy bude vydán ten výklad, který jim opět umožní tyto částky čerpat a bez rizika soutěžit. Děkuji.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name