2013-039-05-143
143. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony /sněmovní tisk 464/ - třetí čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová
Já děkuji a nyní dvě faktické poznámky . První prosím k mikrofonu pana poslance Zlatušku , připraví se pan poslanec Pilný . Prosím , vaše dvě minuty .
Poslanec Jiří Zlatuška
Vážená paní předsedkyně , já bych chtěl jenom , aby zde jasně zaznělo to , co jsem říkal . Materiál , který jste dostali jako tzv . právní stanovisko od předsedy Rady vysokých škol prof . Fischera , nebyl podepsaný , nebyl na hlavičkovém papíře . Když mi takto dají studenti esej , tak jim to vracím , aby tam aspoň doplnili jméno . Jestli to byl opravdu pan profesor Bělina , pak si dovoluji konstatovat , že to tvrzení o protiústavnosti , které je ve zjevném rozporu s textací § 304 i z hlediska toho , co se píše v těch učebnicích , podle mne svědčí o tom , že je na vysokých školách víc problémů a že možná ve vzdělávacím systému máme vážnější problémy než jenom matematiku . Ale to je moje poznámka k tomu . Jinak k té učebnici Pracovní právo , Milan Galvas a kolektiv , ta pasáž , kterou jsem citoval , tam je autorkou paní profesorka Zdeňka Gregorová spolu s panem doktorem Zachariášem .
Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová
Děkuji a nyní prosím s faktickou pana poslance Pilného , připraví se paní poslankyně Válková . Prosím , máte slovo .
Poslanec Ivan Pilný
Děkuji za slovo , paní místopředsedkyně . Vážené kolegyně a kolegové , jsme ve třetím čtení , takže se omezím na faktickou poznámku . Vzdělávací systém je konzervativní a je to dobře . Na druhou stranu pokusy ho řídit monoliticky , takže půjdeme do každého detailu , jako je v tomto zákonu , připomíná tanker , který , bohužel , se otáčí velmi pomalu a do toho ledovce jednou narazí a možná se bude potápět pomaleji než Titanic , ale je to tak . Mluvíme - li o akademických svobodách , tak si myslím , že je věcí každé vysoké školy , jak si upraví vztah mezi rektory a děkany . Na to je organizační a jednací řád , a jestli jsou tu akademické svobody , tak bychom jim to měli prostě dovolit , a ne je cpát do monolitického bloku , kterým je tento zákon . Totéž se týká tzv . létajících profesorů . To je prostě následek , a jestliže příčinou je tedy to , že soukromé školy mají nízkou kvalitu , tak proč třeba pomocí služebního zákona a jiných instrumentů tam ženeme lidi , kteří si mají něco odsedět a musí na to získat příslušný papír a dělají to tím nejjednodušším způsobem . To přece determinuje a určuje kvalitu vysokých škol . Když jim zakážeme kvalitní profesory , to vzdělání jenom nadále upadne , a jedná se tedy snad o pokus likvidace škol . Pak kuriózní pozměňovací návrhy , které snižují úroveň školství , máme 14 bakalářů do tuctu , v řadě oborů je to úplně k ničemu , a jestliže vysokým školám dáme možnost , že budou uznávat zkoušky z tzv . odborných středních škol , tak se ta kvalita určitě tímto způsobem nesníží . To znamená , podle mého názoru ten zákon detailně zasahuje do věcí , které by vůbec neměl určovat , a myslím si , že funkcionáři vysokých škol by se měli prostě bránit . To jsou ty skutečné akademické svobody . Ne určovat monolitický blok , který rozhodně k nějaké změně ve vzdělávacím systému nepřispěje . Děkuji za pozornost .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name