2013-049-05-023
23. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 95/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání odborné způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře a farmaceuta, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 723/ - druhé čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
23 . Vládní návrh zákona , kterým se mění zákon č . 95 / 2004 Sb . , o podmínkách získávání a uznávání odborné způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře , zubního lékaře a farmaceuta , ve znění pozdějších předpisů / sněmovní tisk 723 / - druhé čtení Požádám pana ministra Svatopluka Němečka , ministra zdravotnictví , aby předložený návrh uvedl . Ještě , než mu udělím slovo , požádám , aby místo u stolku zpravodajů zaujal pan poslanec David Kasal , který je zpravodajem tisku . (Silný hluk v sále.) Pane ministře , stále vám neudělím slovo . Trvám na tom , aby se sněmovna uklidnila . Pokud vedete jiné diskuze , než je otevřený bod 23 , prosím v předsálí . Nebo vyhlásím přestávku . Děkuji . Prosím , pane ministře , máte slovo .
Ministr zdravotnictví ČR Svatopluk Němeček
Vážený pane předsedající , vážené paní poslankyně , vážení páni poslanci , dovolte mi , abych uvedl projednávání vládního návrhu zákona , kterým se mění zákon číslo 95 / 2004 Sb . , o podmínkách získávání a uznávání odborné způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře , zubního lékaře a farmaceuta , v rámci jeho druhého čtení . Chtěl bych na úvod opětovně zdůraznit , že předkládaný návrh zákona si klade za cíl především stabilizovat a zkvalitnit sytém specializačního vzdělávání a vzdělávání v nástavbových oborech lékařů , zubních lékařů a farmaceutů , neboť stávající nastavení systému vzdělávání bylo vyhodnoceno jako jeden z důvodů odchodu zejména čerstvých absolventů do jiných států , kde jsou podmínky pro účastníky vzdělávání nastaveny příznivěji , například kratší délkou specializačního vzdělávání . Podrobně byl obsah návrhu prodebatován již při prvním čtení . Nebudu tedy znovu popisovat všechny změny , které přináší . Chtěl bych se však vrátit k jednomu snad z nejvíce diskutovaných témat , které zaměstnalo i výbor pro zdravotnictví , a tím je obor praktické lékařství pro děti a dorost . V první řadě jsem nucen znovu uvést , že nejde o zrušení oboru praktické lékařství pro děti a dorost , jak je toto téma , zejména ve sdělovacích prostředcích , diskutováno . Tento obor bude spojen s oborem pediatrie a bude vytvořen jeden společný vzdělávací program pediatrie jak pro lékaře v nemocnicích , tak v ambulancích . Institut registrujícího poskytovatele zdravotních služeb , jak je upraven zákonem o zdravotních službách , zůstává zachován . Na ambulantní péči o naše děti se tedy pro rodiče nic nezmění . Už dnes lékař ve specializační přípravě v oboru praktické lékařství pro děti a dorost absolvuje tři roky na dětských lůžkových odděleních a jeden rok praxe v zařízení praktického lékaře . Z více než dvou tisíc praktických lékařů pro děti a dorost v České republice je pro specializační vzdělávání akreditováno přibližně jen dvě stě ambulancí praktických lékařů . Takto není dostatečným způsobem zajištěna praxe v ambulanci praktického lékařství ani pro lékaře ve specializační přípravě v základním oboru praktické lékařství pro děti a dorost , a to ani přes poskytování dotace na rezidenční místo . K tomuto tématu chci též podotknout , že lékaři , kteří dnes působí v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost , absolvovali dřívější stupeň vzdělávání , kdy existovala jednotná pediatrie . Závěrem bych rád zmínil , že výbor pro zdravotnictví , který návrh projednal , k němu přijal usnesení , kterým Poslanecké sněmovně doporučuje vyslovit souhlas s tímto vládním návrhem ve znění jím přijatého komplexního pozměňovacího návrhu , který však původní návrh nepřepracovává zásadním , ale spíše jen dílčím způsobem . Děkuji za pozornost .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name