2013-049-02-207
207. Senátní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 156/ - třetí čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředsedkyně PSP Jaroslava Pokorná Jermanová
207 . Senátní návrh zákona , kterým se mění zákon č . 111 / 2006 Sb . , o pomoci v hmotné nouzi , ve znění pozdějších předpisů / sněmovní tisk 156 / - třetí čtení Prosím , aby místo u stolku zpravodajů zaujal za navrhovatele senátor Miloš Vystrčil , kterého zde vítám , a zpravodajka garančního výboru paní poslankyně Aulická Jírovcová . Pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 156 / 5 , který byl doručen dne 25 . dubna 2016 . Usnesení garančního výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 156 / 6 . Nyní se táži navrhovatele , zda má zájem vystoupit před otevřením rozpravy . Ano , zájem o vystoupení je . Prosím , pane senátore , máte slovo .
Senátor Miloš Vystrčil
Vážený pane předsedající , ctěná Sněmovno , dámy a pánové , chci na úvod poděkovat za to , že se tady po dvou a půl letech od podání senátního návrhu dostáváme k jeho projednání ve třetím čtení .
Místopředseda PSP Jan Bartošek
Omlouvám se , pane senátore , že vám vstupuji do vašeho projevu , ale žádám vás , kolegyně a kolegové , jestliže máte potřebu cokoli řešit , jděte do předsálí , ať je rozumět , co pan senátor říká . Žádám vás o klid . Prosím .
Senátor Miloš Vystrčil
Nechci dlouho zdržovat , ale přesto považuji za důležité některé aspekty toho návrhu zdůraznit nebo připomenout . Senátní návrh vychází z filozofie , že pokud je někdo dlouhodobě nezaměstnaný a nemůže najít práci , tak by bylo dobré , aby si své příjmy mohl zvýšit tzv . veřejnou službou , s tím ale , že hlavním účelem tohoto opatření není - zdůrazňuji není - , aby veřejná služba nahradila zaměstnanecký poměr , ale hlavním cílem senátního návrhu je dosáhnout toho , aby lidé , kteří jsou dlouhodobě nezaměstnaní , neztratili pracovní návyky a do jisté míry tou veřejnou službou vraceli společnosti , která je dávkami v hmotné nouzi vlastně dneska zaopatřuje , to , co dostávají . Říkám to tady proto , že se v průběhu jednání ve Sněmovně objevily pozměňovací návrhy , zejména mám na mysli pozměňovací návrh paní poslankyně Kailové , který tuto filozofii převrací a navyšuje bonifikaci , která by vznikla při výkonu veřejné služby na úroveň , kdy by výkon veřejné služby mohl nahradit zaměstnanecký poměr a ty dávky , které by potom osoba vykonávající veřejnou službu přijímala , by téměř odpovídaly nějakému základnímu příjmu při zaměstnaneckém poměru . To by nemělo být naším cílem , protože naším cílem by mělo být , aby lidé chodili do zaměstnání a pravidelně pracovali , a nikoli si vydělávali na živobytí např . tím , že pracují 20 - 30 hodin měsíčně a dostávají dávky díky tomu , že vykonávají veřejnou službu . To jsem tady považoval za důležité připomenout . A velmi bych uvítal , kdyby nám Ministerstvo práce a sociálních věcí v rámci dnešní rozpravy nebo diskuse připomnělo také finanční rozdílnost náročnosti těchto dvou návrhů . Mám tím na mysli senátní návrh zákona , případně pozměňovací návrh paní kolegyně Kailové . Zatímco v případě senátního návrhu zákona by to navýšení nebo nároky na státní rozpočet byly v řádu desítek , možná i jednotek milionů korun , tak v případě toho , že přijmete pozměňovací návrh paní kolegyně Kailové , tak by to byly stovky milionů korun , a pokud by se dostavil efekt sněhové koule , tak by to mohlo být ještě horší . Děkuji za pozornost .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name