|

2013-057-09-023

23. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 910/ - druhé čtení

Date2017-06-06
Meeting2013/057
Agenda Item2013/057/023
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/057schuz/bqbs/b29002301.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   001 < Page 002 > 003

Místopředseda PSP Radek Vondráček vám děkuji, pane zpravodaji. Otevírám obecnou rozpravu, do které se přihlásil pan poslanec Jan Zahradník, kterému tímto dávám slovo. Poslanec Jan Zahradník Vážený pane místopředsedo, vážený pane ministře, dámy a pánové, vás chci seznámit s pozměňovacím návrhem, který se chystám předložit k tomuto sněmovnímu tisku. Můj návrh se týká přílohy číslo 2 daného zákona, která obsahuje seznam dopravně významných vodních cest. Na tomto seznamu je mezi vodními cestami využívanými taky uveden vodní tok řeky Vltavy, a to od říčního kilometru 239,5 České Budějovice po říční kilometr 91,5 Třebenice pro plavidla o nosnosti do 300 tun. Vltava, jak víme z tohoto zákona, je dopravně významná vodní cesta, která je v současné době využívaná pro rekreační plavbu, a to v současné době prakticky od Orlické přehrady po České Budějovice. Tato cesta byla dokončena před nedávnou dobou otevřením plavební komory na jezu v jihočeské obci Hněvkovice. Tato cesta končí v Českých Budějovicích v podjezí Jiráskova jezu nedaleko známého Dlouhého mostu v Českých Budějovicích. Toto ukončení je vlastně na části toku, která je poměrně úzká. Není tam umožněno kotvit lodím. Ty pak musí, pokud jejich držitelé chtějí navštívit České Budějovice, zakotvit v marině v přístavu České Vrbné zhruba čtyři kilometry od centra Českých Budějovic. Cílem návrhu zákona je tedy prodloužení dopravně významné vodní cesty tak, aby bylo po překonání Jiráskova jezu případnou platební komorou umožněno dostat lodě na zdrž Jiráskova jezu, kde je umožněna velmi dobrá plavba, kde jsou dobré plavební podmínky, případně na tok řeky Malše těsně nad soutokem. Toto by umožnilo turistům, kteří používají vodní cestu k rekreaci, navštívit i centrum města České Budějovice a městu České Budějovice by to přispělo k posílení fenoménu cestovního ruchu spojenému právě s touto vltavskou vodní cestou. Projekt a můj návrh také podporu statutárního města České Budějovice i Jihočeského kraje. Týká se tedy konkrétně toho, že navrhuji, aby vltavská vodní cesta nyní byla podle mého návrhu od říčního kilometru 241,4 České Budějovice po říční kilometr 91,5 Třebenice včetně výústní části vodního toku Malše po říční kilometr 1,6, a to jen pro plavidla o nosnosti do 300 tun. V tomto smyslu tedy navrhuji upravit přílohu číslo 2. Tento návrh jsem vložil do sněmovního systému a v podrobné rozpravě se potom k tomuto svému návrhu přihlásím. Děkuji za pozornost. Místopředseda PSP Radek Vondráček vám děkuji, pane poslanče. To byla zatím jediná přihláška do obecné rozpravy. Ptám se, jestli ještě někdo jiný zájem vystoupit v obecné rozpravě. Jestliže tomu tak není, tak končím obecnou rozpravu. Ptám se pana navrhovatele, zda zájem o závěrečné slovo. Pane ministře, máte zájem? (Nemá.)Pan zpravodaj? Nemá zájem. Návrh na vrácení nezazněl. tedy zahajuji podrobnou rozpravu, do které se jako první přihlásil opět pan poslanec Zahradník, kterému tímto dávám slovo.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name