2013-057-09-023
23. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 910/ - druhé čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředseda PSP Radek Vondráček
Já vám děkuji , pane zpravodaji . Otevírám obecnou rozpravu , do které se přihlásil pan poslanec Jan Zahradník , kterému tímto dávám slovo .
Poslanec Jan Zahradník
Vážený pane místopředsedo , vážený pane ministře , dámy a pánové , já vás chci seznámit s pozměňovacím návrhem , který se chystám předložit k tomuto sněmovnímu tisku . Můj návrh se týká přílohy číslo 2 daného zákona , která obsahuje seznam dopravně významných vodních cest . Na tomto seznamu je mezi vodními cestami využívanými taky uveden vodní tok řeky Vltavy , a to od říčního kilometru 239,5 České Budějovice po říční kilometr 91,5 Třebenice pro plavidla o nosnosti do 300 tun . Vltava , jak víme z tohoto zákona , je dopravně významná vodní cesta , která je v současné době využívaná pro rekreační plavbu , a to v současné době prakticky od Orlické přehrady až po České Budějovice . Tato cesta byla dokončena před nedávnou dobou otevřením plavební komory na jezu v jihočeské obci Hněvkovice . Tato cesta končí v Českých Budějovicích v podjezí Jiráskova jezu nedaleko známého Dlouhého mostu v Českých Budějovicích . Toto ukončení je vlastně na té části toku , která je poměrně úzká . Není tam umožněno kotvit lodím . Ty pak musí , pokud jejich držitelé chtějí navštívit České Budějovice , zakotvit v marině v přístavu České Vrbné zhruba čtyři kilometry od centra Českých Budějovic . Cílem návrhu zákona je tedy prodloužení dopravně významné vodní cesty tak , aby bylo po překonání Jiráskova jezu případnou platební komorou umožněno dostat lodě na zdrž Jiráskova jezu , kde je umožněna velmi dobrá plavba , kde jsou dobré plavební podmínky , případně na tok řeky Malše těsně nad soutokem . Toto by umožnilo turistům , kteří používají vodní cestu k rekreaci , navštívit i centrum města České Budějovice a městu České Budějovice by to přispělo k posílení fenoménu cestovního ruchu spojenému právě s touto vltavskou vodní cestou . Projekt a můj návrh má také podporu statutárního města České Budějovice i Jihočeského kraje . Týká se tedy konkrétně toho , že navrhuji , aby vltavská vodní cesta nyní byla podle mého návrhu od říčního kilometru 241,4 České Budějovice po říční kilometr 91,5 Třebenice včetně výústní části vodního toku Malše po říční kilometr 1,6 , a to jen pro plavidla o nosnosti do 300 tun . V tomto smyslu tedy navrhuji upravit přílohu číslo 2 . Tento návrh jsem vložil do sněmovního systému a v podrobné rozpravě se potom k tomuto svému návrhu přihlásím . Děkuji za pozornost .
Místopředseda PSP Radek Vondráček
Já vám děkuji , pane poslanče . To byla zatím jediná přihláška do obecné rozpravy . Ptám se , jestli má ještě někdo jiný zájem vystoupit v obecné rozpravě . Jestliže tomu tak není , tak končím obecnou rozpravu . Ptám se pana navrhovatele , zda má zájem o závěrečné slovo . Pane ministře , máte zájem ? (Nemá.) Pan zpravodaj ? Nemá zájem . Návrh na vrácení nezazněl . Já tedy zahajuji podrobnou rozpravu , do které se jako první přihlásil opět pan poslanec Zahradník , kterému tímto dávám slovo .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name