Místopředseda PSP Vojtěch FilipJávámrozumím,paneposlanče.ProsímoklidposlancePoslaneckésněmovny.Pokuddiskutujetejinétéma,nežjetémainterpelaceKarlaFiedleranapředseduvlády,prosím,vpředsálí.Děkuji.Můžetepokračovat,paneposlanče.Poslanec Karel FiedlerZřejmějsouvdomnění,žeopětjevšechnovpořádku,takjakjsmetoslyšelivminuléinterpelaciodpanapremiéra.Anitadytovpořádkunení.Jakjsemzmínil,užvodpovědíchpanaministraChládkabylo,žetakoncepceexistuje.Vodpovědíchminulýchjsemsetodozvědělanynípanpremiérvodpovědiuvádí:návrhmateriálujejižhotový.Tenmateriáljsemdostalkdispozici.Mámyslím23stran,ztohojednastrana,bodtři-nástrojeopatření,strana9,jemožnochápatzajakýsinávrhkoncepce.Všeostatní,covtommateriáluje,jepopisstávajícísituace,analýzatoho,pročjenedobrýstavjazykovýchznalostínašichžákůastudentů.Akdyžsivezmutujednujedinoustranou,nakterétedyMinisterstvoškolstvípracovalocelévolebníobdobí,takjetamvlastněsedmbodů.Jávámtybodysdovolenímpřečtu:1.metodicko-didaktickéajazykovéseminářevrámcidalšíhovzdělávánípedagogickýchpracovníků;2.profilabsolventa;3.podporamobilityžákůaučitelů;4.ověřováníúrovnějazykovýchznalostíadovedností;5.rozvojmetodickýchkabinetů;6.systematickáúpravaRVPadokumentůrozvojeŠVP;7.přípravalegislativníchopatření.No,tojekoncepcejakoblázen,sprominutím!Natomtomateriálu,nakterémMinisterstvoškolstvípracovaloléta,taktotomábýtkoncepcejazykovéhovzdělávání?Kdyžvyberuztextu:Poukazujinaskutečnost,ževýsledkyžákůneodpovídajíjejichpraktickýmpotřebám.Jednouzprioritjestanoveníprofiluabsolventa.Takovýrozvojnejlépeposílízahraničnípobytyučitelů.Panapremiératoevidentněnezajímá.Nicpřekvapivého.(Premiér B. Sobotka: Jsem tady a poslouchám. Poznámky z řad ČSSD.)Poznámkykolegůzesociálnídemokraciiodpovídajíjejíúrovni.Zastavilbychseupobytuučitelůvzahraničí.Mimojinémipanpremiérvodpovědiřekl,ževeškerénákladynazpracovánítékoncepcebylyvřáduobčerstveníachlebíčků.Myslím,žetadyněkdeuvádíčástku7,5tisícekorun,cožpokládámzapoměrněvýsměch.Toměopravdunadzvedlo.Pobytyzahraničníchučitelů.Pokudmáminformace,takdvětřetinynákladůzatytopobytybylyzadopravu,ubytováníastravu.To,žebydošlokezvýšeníjazykovýchdovednostípedagogů,otomžádnádatanejsou.Veškerétyhlenákladyvřáduasi1,5miliardykorunnemohupokládatzanicjiného,nežpříjemnoucestovníkancelářpropedagogyaproučitele.Pokuddošlokvýjimkám,ano,budetovelmipozitivní,ovšemnicméně,takjakjsmetadypředchvílíhovořilivpřípaděneziskovýchorganizací,ptalijsmesepovýsledcíchčinnosti,takjábychtyvýsledkypobytůvzahraničírádviděl.Odlidízpraxe,kteřísepohybujívtétooblasti,máminformace,žejsoutéměřnulovéažzanedbatelné.KolegyněDobešovásemnousouhlasitnemusí.Jáktékoncepcijazykovéhovzdělávánímohuřícipouzeto,žemateriál,kterýbylpředloženkprojednáváníveškolskémvýboru,nemohuabsolutněpovažovatzanějakoukoncepcijazykovéhovzdělávání.Jetopouzenějakýtext,kterýbylvypracovánproto,abysenějakákoncepcenapsala,abysesplnilnějakýbodtoho,kčemusezavázalo,aležádnéhmatatelnédůsledkynebonáznaktoho,jakbymělodojítkeznačnémuzlepšeníjazykovýchznalostí,protožeto,žeunásjedotacenavýukucizíchjazykůvyššínežvokolníchzemíchaznalostižákůastudentůjsounižšínežvokolníchzemích,jesmutnýfakt-tadysemnoukolegyněDobešováevidentněsouhlasí-ajasnětodokládá,žetenstavnenídobrý.Jápotomnavrhnuusnesení,samozřejměnesouhlassodpovědípanapremiéra.