|

2013-052-01-000

2013-052-01-000

Date2016-11-11
Meeting2013/052
Agenda Item2013/052/000
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/052schuz/s052001.htm#r1

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

index   001 < Page 002 > 003

Předseda PSP Jan Hamáček Děkuji. Nyní slovo s přednostním právem pan předseda Kováčik, potom pan ministr Ťok a potom ještě je tady přihláška pana předsedy Černocha. A prosím, ještě než dám slovo panu předsedovi, tak omluvím pana poslance Petra Adama od 12.30 do konce jednacího dne, pana místopředsedu Vojtěcha Filipa od 13. hodiny, paní poslankyni Peckovou od 12. hodiny z pracovních důvodů, paní poslankyni Berdychovou z celého dne z osobních důvodů a pana poslance Tejce od 12.30 z pracovních důvodů. Tolik tedy omluvy a nyní slovo pan předseda Kováčik. Poslanec Pavel Kováčik Děkuji za slovo, pane předsedo. Paní a pánové, slibuji, že o co byl předřečník ve své řeči delší, o to bude moje řeč kratší, abychom se dobrali nějakého výsledku. A na rozdíl od předchozí mimořádné schůze tady oznamuji, že poslanecký klub KSČM se rozhodl návrh programu této schůze podpořit. Chceme, aby se hovořilo o obou bodech, které jsou navrženy v programu, jak o elektronické evidenci tržeb, tak o situaci okolo dálnice D8. Předesílám, že klub KSČM nepodpoří odložení účinnosti elektronické evidence tržeb, byť máme, a dali jsme je najevo při projednávání tohoto tématu zde ve sněmovně, určité pochybnosti o tom, jak moc dobře to bude fungovat, jak moc vysoká bude ona výtěžnost pro státní rozpočet, jak moc je třeba, aby ti úplně nejdrobnější živnostníci byli rovněž tímto fenoménem zasaženi. *** Jde ovšem o to, že je to jeden z možná účinných prostředků, jakým způsobem zlepšit výběr daní. A to nás přesvědčuje o tom, že pojďme, spusťme ten systém, možná za pochodu odstraňujme jeho nedokonalosti, které se zcela určitě vyskytnou, ten systém je velmi rozsáhlý a je možné, že přijdou nějaké problematické body, problematická místa. bych se chtěl jenom přimluvit za to, aby ti, které to zasáhne, ta případná určitá omylnost toho systému, aby nebyli hned penalizováni. Aby Ministerstvo financí, potažmo instituce ministerstvu podřízené či s ministerstvem spolupracující posuzovaly pro prvopočátek tu záležitost velmi benevolentně. Chci také požádat, aby ale nebyla žádná benevolence tam, kde by se ten systém chtěl jakýmkoli způsobem obcházet. Člověk slyší, že již teď jsou k dispozici programy, jak ten systém obejít tak, aby se tzv. vlk nažral a koza zůstala celá. A to si myslím, že tedy pro ten čas, to úsilí, energii a očekávání, která celý systém stál a vzbuzuje, tak by byl velmi hubený výsledek. Ztratila by se, nebo dále oslabila důvěra v instituce, důvěra ve stát, důvěra v to, že prostředky, které stát vybírá, je schopen vybírat v dostatečné výši a vracet je zpátky do systému, sociálního, zdravotního, školského, pro všechny ty výdaje, pro které si ostatně občané stát drží. To je ta první věc, takže aby nebylo mýlky, protože ta mýlka samozřejmě při interpretaci tiskové konference, které byl náš garant tohoto bodu kolega Číp určitým způsobem přítomen, tak ta dezinterpretace stála trošičku úsilí, aby se napravila. Na rozdíl u toho druhého bodu budeme velmi podrobně chtít vědět spolu s mnoha vámi historii, historii také viny a také to, co bude, jakým způsobem se napraví situace, která možná pochybením ministerstva, možná pochybením kontrolní role, kterou určitě někdo musel uplatnit při projektování, při průběhu stavby, způsobila, že D8 bude nejen nejdéle budovanou cestou možná v Evropě, určitě v ČR, možná na celém světě. Ale také na jeden kilometr zdaleka nejdražší. Vím, že jsou složité geologické podmínky, ale budují se silnice, železnice či jiné dopravní komunikace v daleko složitějších podmínkách, plné tunelů, plné mostů, ve vysokohorských podmínkách. Když máme teď to horké téma našich vztahů s Čínou, tak musím připomenout, že železnice do Tibetu určitě nestála tolik, a to se staví i na permafrostu i ve vysokohorských podmínkách, nestála určitě na kilometr tolik, co možná bude stát dálnice D8 právě díky tomu, že se cosi zanedbalo. Čili my budeme chtít předložení zprávy, nejen historické části, ale také části, která pojmenuje vinu, pojmenuje zodpovědnost, určí konkrétní zodpovědnost a také která ale řekne, co s tou situací dál. Protože ta dálnice, komunikace je i z bezpečnostního hlediska docela problematická. A bych rád ještě za svého života se dočkal toho, že po této komunikaci budeme moci bezpečně a bez obav jezdit. Čili poslanecký klub KSČM podpoří program této 52. schůze. Děkuji za pozornost. (Potlesk z lavic KSČM.)

Download XMLDownload textCreate Person name