|

2013-049-06-258

258. Informace ministra dopravy o postupu a stavu přípravy staveb dopravní infrastruktury, které nezískaly výjimku v platnosti posouzení vlivu na životní prostředí (EIA)

Date2016-09-14
Meeting2013/049
Agenda Item2013/049/258
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/049schuz/bqbs/b22425801.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   015 < Page 016 > 017

Místopředseda PSP Petr Gazdík děkuji panu ministrovi za jeho závěrečné slovo. Ptám se pana zpravodaje na závěrečné slovo. Není zájem. Přistoupíme k podrobné rozpravě, do které se jako první přihlásil s faktickou poznámkou pan předseda Stanjura. Prosím, pane předsedo. Poslanec Zbyněk Stanjura Tak s přednostním právem v této chvíli, ne s faktickou připomínkou. Vystoupení pana ministra Ťoka mi přišlo, že je tři roky v opozici. Ne že bych s většinou toho, co říkal, nesouhlasil - pojďme, udělejme, navrhněme. Ale to je vaše práce, pane ministře prostřednictvím pana místopředsedy. Ne naše. My jsme jenom nabídli, že u takového projednávání jsme připraveni být aktivní a hledat takové legislativní řešení, které ty procesy obecně zjednoduší. To vaše vysvětlení k prodloužené Rudné... Mně to hlava fakt nebere. ŘSD bylo proti zvolenému postupu. Je to tak, zeptejte se generálního ředitele. Zeptejte se lidí na závodě Ostrava. jsem se jich všech ptal, proč byli proti. Vy jako osvícený vládce Ministerstva dopravy nebo vaši lidé to rozhodli. budu rád, když za dva měsíce přijdu a řeknu, že jsem se spletl a vy jste to urychlili. Opravdu a nemám žádný problém s tím přijít a tady to na mikrofon říci. Jenom jste nedali na obavy nás, kteří v tom kraji žijeme a kteří tu stavbu a problémy s tou stavbou známe. A výmluva, že by to někdo mohl ve stavebním povolení... No to může i tak. Ani jedna ta varianta tomu nezabrání. My jsme chtěli jenom urychlit tento první krok a čas nás rozsoudí. My jsme jenom upozorňovali na rizika. Chtěl jsem se dozvědět důvody. Vy jste přesvědčení, že jste to zrychlili. No tak uvidíme, jestli se to povede. A si přeji, aby se to povedlo. Ne že ne. Ale ty kilometry, které jste ukázal, tak za prvé, když nastoupí někdo v roce 2013, nebo před koncem roku 2012, a čirou náhodou v roce 2013 bylo výrazně lepší číslo než v roce 2012, tak to nebyla zásluha toho, kdo tam přišel v prosinci. To se asi shodneme. Ale v čem se shodneme minimálně s panem poslancem Šidlem, vy jste to tak cudně přešel tím mlčením... On citoval vaši tiskovou zprávu, kolik vy zahájíte kilometrů v příštím roce. A spletl jste se asi zhruba o 400 %, jestli jsem tu trojčlenku zvládl. Tam to číslo bylo 220 něco. Vy jste nám ukázal 60? A máte odvahu přijít a zase to číslo posunout o rok dřív... A teď říkáte - v roce 2017 to bude 170... Ne, ne, ne, vy vždycky říkáte dálnice. Pak si najdeme ty tiskové zprávy, včera jsem si je četl v rámci přípravy - a říkám, tam se mění jenom datum. I seznam staveb je stejný. Ale to číslo nic neznamená. Zahájili jsme I/68 Třanovice? Zahájili. Stojí ta stavba dneska? Stojí. A máme odfajfknuté, že jsme osm nebo devět kilometrů zahájili. Bohužel díky výkonu státní správy, a tvrdím, že tohle rozhodování ministr není schopen ovlivnit a ani nemůže ze zákona, ta stavba stojí. Od jara. jsem o tom poprvé mluvil s panem ministrem životního prostředí v dubnu. Pak jsem poslal tu interpelaci, pak jsem dostal docela optimistickou odpověď, ale byla formulovaná někým, kdo to zná, protože napsal: Posun v této akci může nastat pouze za předpokladu, že žádost byla kvalitně zpracována... Možná to trochu parafrázuji, ale takhle to bylo napsané. To znamená, tam byla ta zadní vrátka. A ti úředníci, kteří o tom rozhodovali, ta zadní vrátka využili a ta stavba bohužel nejede. A kdo tam tu situaci zná, je to vlastně hlavní tah na Slovensko, tak , jak je to problematické. Každý den zpoždění je problematický. A pokud vím, pane ministře, vy jste tam stříhal tu pásku na začátku, ne? No na I/11 u Třince určitě. No ale myslím, že ano. Je to skoro jedno. Důležitý není jen začátek, ale i to pokračování stavby. A samozřejmě, a vy to víte moc dobře jako bývalý člen Skansky, že vznikají problémy a potřeby změnit něco v průběhu realizace. To tak je a to nemá cenu kritizovat. To je realita. A když na to státní správa reaguje nepružně, rigidně, alibisticky, protože všichni se bojí rozhodovat, no tak pak to všechno dlouho trvá.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name