|

Text view

232. Ústní interpelace

Date2016-05-26
Meeting2013/047
Agenda Item2013/047/232
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/047schuz/bqbs/b10423201.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

index   031 < Page 032 > 033

Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová Děkuji. A poprosím pana ministra o odpověď. Prosím, máte slovo. Ministr zahraničních věcí ČR Lubomír Zaorálek Dobrý den. Ano, děkuji za dotaz nebo interpelaci. Vy jste vlastně odpověděl na otázku, v čem je problém, skoro hned v úvodu svého vystoupení, když jste říkal, že problém je kapacita zastupitelského úřadu Taškent. Kdybych chtěl zkrátit odpověď, tak skutečně jediné řešení je v posílení personální kapacity. A my to v této chvíli zrovna činíme. Jednak bude doplněn zastupitelský úřad o jednu stanici, vízovou stanici včetně čtečky na otisky prstů, v těchto dnech se to právě děje. A tím dalším faktorem, který vy jste právě zmiňoval, je, že navýšíme systemizaci zastupitelského úřadu Taškent, dalšího konzulárního referenta. Tohle je vlastně to, co se děje v této chvíli. A je to vlastně to, co vy jste řekl, je tam nedostatek personálu. Řešení je navíc v tom, že jsme uzavřeli koncesní smlouvu s externím zprostředkovatelem služeb v Taškentu právě díky řešení tady toho, co vy naznačujete, toho problému. Tím se problém vyřešil částečně. Vznikla možnost předávat žádosti o pobytová oprávnění tam, kde jde o žádosti o schengenská víza. Problém je, že i přes veškerou snahu se nám nepodařilo danou smlouvu naplnit z důvodu uzbecké legislativy. Ona neumožňuje výběr vízového poplatku ze strany koncesionáře a jeho následné zaslání na účet příslušného zastupitelského úřadu. Takže my teď máme takovou jinou variantu, kterou posuzujeme, že bychom k převodu vízových poplatků použili jinou vízovou destinaci. Konkrétně bychom to řešili přes zastupitelský úřad Moskva. Takže to je i jeden problém, který se tam snad podaří. A jinak zvýšit kapacitu Visapointu se vlastně opravdu jedině tím, že zvýšíme množství úředníků, kteří to budou zpracovávat. Ta změna, ke které v této chvíli dochází, by situaci měla zlepšit. On ten Taškent na starosti také další země, vykonává vízovou agendu také pro Turkmenistán a Tádžikistán, takže ten nápor je tam daný také tím, že se tam sbíhají žádosti ještě z těch dalších zemí. Co se týče Kazachstánu, tak tam v této chvíli vám asi neřeknu úplně přesně, jak je to s tou kapacitou, jestli se nám tam podaří také kapacitu zvýšit. Ale v principu platí to, že pokud chceme zlepšit situaci tam, kde máme Visapoint jako tu internetovou aplikaci použitou na registraci pobytových oprávnění, tak se nám ukazuje, že zvýšení kapacity je jediná cesta, která k tomu vede. Vy jste zmínil problém Karlových Varů a hostů. To je samozřejmě věc, které se také věnujeme poměrně soustavně. Obecně se nám v posledním roce podařilo v celé republice v lázeňských místech téměř nahradit tu kapacitu bývalých ruských návštěvníků těmi, kteří přijíždějí dnes především z Jižní Koreje a z Číny. Takže v těch hrubých číslech se to podařilo nahradit. Nicméně to nevylučuje, že jsou místa, a Karlovy Vary si myslím, že jsou právě příklad, kde ten dojem úplně nemají, že jim to nahradilo, že prostě ta náhrada byla odpovídající. Takže hledáme podle způsoby, jak pomoci tam, kde je to možné, a pokud jsou klienti třeba pro lázně právě v Uzbekistánu a v tomto regionu, tak se skutečně budeme snažit jim umožnit, aby se do našich lázní dostali. Takže některé kroky jsou v chodu, myslím si, že to můžeme společně sledovat, do jaké míry se podaří ten problém řešit. Ale je to vážné a myslím, že chápu vaši interpelaci.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name