|

2013-044-11-231

231. Ústní interpelace

Date2016-05-05
Meeting2013/044
Agenda Item2013/044/231
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/044schuz/bqbs/b36823101.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   034 < Page 035 > 036

Předseda PSP Jan Hamáček Prosím paní poslankyni Hnykovou. Potom pan poslanec Seďa. Poslankyně Jana Hnyková Děkuji za slovo. Vážená paní ministryně, předminulý týden jsme zde schválili malou novelu zákona o sociálních službách, sněmovní tisk 689. Podala jsem pozměňovací návrh, aby se posuzování příspěvku na péči navrátilo před rok 2012, to znamená změnu z nynějších deseti úkonů na 36. Pozměňovací návrh neprošel. V průběhu rozpravy jsem se vás, paní ministryně, ptala, zda se připravuje změna, protože v terénu se s tímto problémem potýká řada zdravotně postižených a odvolávají se ve správním řízení k soudům. Musím konstatovat, že jste mi na mou otázku neodpověděla a ignorovala jste i petici zdravotně postižených, pod kterou se během tří měsíců podepsalo 11 373 lidí. Řada vašich kolegů poslanců v roce 2012 bojovala za zdravotně postižené v této Poslanecké sněmovně během schvalování stávajících pravidel. Teď jen přihlížejí a v této souvislosti mlčí. Po seznámení s velkou novelou zákona o sociálních službách zjišťuji, že nedojde ke změnám ani tam. Ptám se vás proto znovu, co v této problematice uděláte pro zdravotně postižené. Jaké změny připravujete při posuzování? Anebo je budete i nadále uzdravovat snižováním příspěvku na péči? Děkuji za odpověď. Předseda PSP Jan Hamáček Také děkuji. Prosím pana poslance Seďu. Poslanec Antonín Seďa Děkuji, pane předsedo. Vážený pane ministře, dnes proběhla mimořádná schůze Poslanecké sněmovny k problematice EIA, chcete-li vyhodnocení vlivu dopravních staveb na životní prostředí. Podle zveřejněných informací se tento problém dotýká kolem sta staveb za 130 miliard korun s tím, že je odhadován odklad staveb o tři roky. souhlasím, že tento problém jste zdědil po svých předchůdcích, protože základ problému se datuje od roku 2006 a zejména od roku 2009, kdy byla přijata transpoziční novela zákona EIA. Podle materiálu z Ministerstva životního prostředí se podařilo zachránit ve Zlínském kraji stavby jako elektrifikace trati do Vizovic, plavební komoru v Bělově či pokračování stavby rychlostní komunikace R55, Babice - Staré Město či obchvat Otrokovic. Protože vláda připravuje seznam prioritních staveb s výjimkou z EIA, chci se zeptat, zda se do tohoto seznamu dostanou některé důležité stavby ve Zlínském kraji, jako je stavba rychlostní komunikace R49 či silnice I/37. Děkuji. Předseda PSP Jan Hamáček Děkuji. Prosím pana ministra. Ministr dopravy ČR Dan Ťok Vážený pane předsedo, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, co se týče staveb ve Zlínském kraji, tak bych chtěl potvrdit, že do seznamu, který by měl umožnit rychlejší nahrazení EIA rozhodnutím vlády, spadají komunikace D49 Hulín-Fryšták a měla by tam být taky komunikace D55 Otrokovice - obchvat. To jsou stavby, které budou mít posun. U dalších staveb pokračujeme v přípravě. Počítáme s tím, že by měly být zopakovány EIA. Jedná se i o silnici I/57 Semetín-Bystřička, jestli to byla ona, o které jste mluvil, I/35 Lešná-Palačov. Chtěl bych jenom zdůraznit jednu věc. I u těchto staveb, které poběží klasickým způsobem opakování EIA, a protože mimořádná schůze skončila předtím, než jsem měl možnost vystoupit, tak bych chtěl ubezpečit, že to neznamená pro žádnou z těchto staveb, že bychom se vrátili do bodu nula, začali s vyhledávací studií. V podstatě by to mělo znamenat nějaký paralelní proces, kdy to, co je dneska v běhu, to znamená podle 244 pokračujeme v územním řízení či stavebním povolení, tak to poběží dál a paralelně s tím zopakujeme EIA v invariantním řešení, to znamená ve stávající stopě, ve které je. Toto nám umožňuje směrnice Evropské unie, která říká, že EIA nemusí být variantní v případě, že neprotíná žádné z chráněných území Natura 2000 nebo evropsky významných lokalit. jsem přesvědčen, že přes to, co tady bylo řečeno dopoledne o tom, jak dlouho EIA trvají, tak máme metodu a máme dohodu, že z hlediska přístupu úřednického a správních lhůt uděláme všechno pro to, aby proběhly, pokud dáme dohromady my za Ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic, popřípadě Správu železniční dopravní cesty, kompletní podklady na ministerstvo, že by to nemělo trvat více než šest měsíců. Takže je potřeba si to představit tak, že ten proces poběží paralelně vedle sebe. Jsou stavby, kde to zdržení bude krátké. Jsou stavby, kde by mohlo být delší, protože jsme v nějaké delší fázi a jsme blízko vydání stavebního povolení, takže tam by prodloužení mohlo mít nějakou větší roli. Ale chtěl bych vás ubezpečit, že děláme všechno pro to, aby se všechny stavby dostaly v tom sledu, jak mají, do realizace. Děkuji.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name