2013-031-01-004
4. Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 374/5/ - vrácený Senátem
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji panu poslanci Stanjurovi , měl pravdu , žel , že není poslední v diskuzi , protože do diskuze se s faktickou poznámkou přihlásil pan poslanec Petr Bendl , ale pravděpodobně zná dobře svůj vlastní poslanecký klub , a potom jsem evidoval přihlášku pana zpravodaje . Prosím , pane poslanče , máte slovo k faktické poznámce .
Poslanec Petr Bendl
Děkuji za slovo , pane předsedající , ani já nebudu konfliktní v tomto ohledu . Já si myslím , že Česká republika by se obecně měla připravit i na plynulé řízení dopravy , to znamená , ne standardní 24 hodinové konstatování , jakou rychlostí se na té či oné komunikaci má jezdit , ale máme k tomu začít přistupovat moderně , jako to vidíme v uvozovkách na západ od nás , že v okamžiku , kdy ten tranzit dopravy není příliš vysoký , je možné rychlost zvýšit a obráceně v okamžiku , kdy je vysoký , je možné rychlost snížit . K tomu potřebujeme dopravní značení , které je elektronicky ovládané , kde ty systémy nejsou nic nového v Evropě , a myslím si , že něco takového mít by znamenalo i daleko snadnější uvažování o tom , jestli ze 130 na 150 , ale taky kolikrát jestli z 30 na 50 , protože jsme - nebo vidíme , že ve tři hodiny ráno je třeba jet prázdnou tříproudovou silnicí třicítkou , kde v době - zpravidla to bývá ve městech apod . - kde v době od sedmi do devíti je pohyb školáků a větší množství aut , ale ve tři hodiny ráno tam není ani noha a je zbytečné tam jet třicet . A zpravidla tam nejvíc v tu chvíli každého měří , protože to je finanční příjem , že je potřeba ve tři hodiny ráno někoho nachytat , že na třicítce , kde nebylo po policajtovi ani vidu ani slechu a po žádném autě také ani vidu ani slechu , ale pak bude sankcionován každý , kdo tam jel čtyřicítkou nebo padesátkou .
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji panu poslanci Bendlovi za dodržení času . Nyní pan zpravodaj v rozpravě . Pan ministr jistě až v závěrečném slově bude reagovat .
Poslanec Karel Šidlo
Děkuji za slovo . Budu velice stručný . Požádal jsem o slovo z jednoho důvodu , že jsem byl velice rád , že Senát vyslyšel diskusi jak na hospodářském výboru , tak i tady na plénu Poslanecké sněmovny , a pozměňovací návrhy , které přijal , a vrací nám s tím novelu tohoto zákona , jsou z mého hlediska jako poslance - teď nemluvím za zpravodaje , mluvím za Šidla - jsou přijatelné . Patřím k té skupině , která ohledně rychlosti měla značný problém , abychom překročili stanovenou maximální rychlost . Proto také jsem doporučil poslaneckému klubu KSČM při prvním projednávání na plénu , abychom nepodpořili tuto novelu zákona . Dostáváme předloženou variantu , která se stává přijatelnou , protože se vrací do našich původních pohledů a parametrů , které jsme k rychlostem na dálnicích první a druhé třídy měli . Myslím si , že v současné době , plus ještě to , že se tam mění podmínky pro obecní municipality z hlediska rozhodování o výjimkách a omezení rychlosti , vyvedení dopravy apod . , jako záležitost , kterou mohou rozhodnout samy bez rozhodnutí Policie České republiky , také vítáme , tak si myslím , že v současné situaci jsme schopni podpořit senátní verzi návrhu novely zákona , nikoliv poslaneckou , kde setrváme na původním stanovisku . Děkuji za pozornost .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name