2013-031-01-004
4. Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 374/5/ - vrácený Senátem
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji panu poslanci Leošovi Hegerovi . Nyní ještě faktická poznámka pana poslance Petra Kudely a poté pan předseda Stajnura . Prosím , pane poslanče , máte slovo k faktické poznámce .
Poslanec Petr Kudela
Dobrý den , dámy a pánové , ještě jednou . Já osobně jsem pro možnost zvýšení nejvyšší povolené rychlosti Ministerstvem dopravy původně nebyl , nicméně teď jsem v takovém skutečně velmi rozporuplném stavu , protože hlasování pro i proti není ideální . Já osobně bych doporučoval nechat Ministerstvu dopravy možnost využít svého práva zvýšit nebo nezvýšit nejvyšší povolenou rychlost i na dálnicích , ale zachoval bych možnost a podpořil bych úsilí Policie České republiky při jejím zájmu o bezpečnost na místních komunikacích , aby nedocházelo k neuváženým úpravám ze strany obcí . Takže já jsem osobně pro ten původní návrh ze Sněmovny . Děkuji .
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji panu poslanci Kudelovi . Nyní pan předseda klubu ODS Zbyněk Stanjura , poslední přihlášený do rozpravy . Prosím , pane poslanče , máte slovo .
Poslanec Zbyněk Stanjura
Tak já pevně doufám , že nebudu poslední do rozpravy . Mám dotaz na pana ministra . Já nebudu mluvit o 130 , 150 , já jsem už tehdy říkal , že to není ten hlavní problém . Jenom k té mapce - pro pana kolegu Leoše Hegera . Tu mapku nenapsali novináři , ale tu jsme udělali my , oni to pak ale otiskli , takže já jim děkuji , že ji otiskli , kde byly ty čtyři možné úseky . Ale my podpoříme senátní verzi možná překvapivě právě proto , že bere policii právo veta . A já myslím , že panu ministrovi nemůžeme jen tak odpustit , aniž by nám vysvětlil , proč změnil názor . On velmi razantně tento návrh odmítal jak na hospodářském výboru , tak na plénu Poslanecké sněmovny , a teď říká , že je pro . A já ho v tom podporuji , že je pro , ale protože byl proti a tvářil se velmi neúprosně , to nemůže projít , nesmí to tak být , musí mít policie právo veta , tak bych chtěl vědět , co ho přesvědčilo . A říkám , já to podporuji . To za prvé . Za druhé , Ivan Adamec ten slib tady veřejně dal , takže my to připravíme . A mám pocit , že Ministerstvo dopravy pořád novelizuje ty zákony o pozemních komunikacích nebo provozu , takže ten problém dneškem nevyřešíme . Ta debata byla užitečná . Já si myslím , že byla , já jsem to nepovažoval jako něco , za co máme vést velký politický souboj . Argumenty obou stran podle mě byly pádné , tehdy vyhrála většina s námi , která říkala , že to je možné v České republice , ale my to nepovažujeme za tak důležité jako to veto , respektive neveto Policie České republiky . Já bych to trošku odlehčil . Kdybych se podíval do počítače , tak kromě těch známek elektronických na osobní vozidla , tak si myslím , že to je ta samá zpráva , s kterou přišel pan ministr , kterou jsem tady četl někdy v lednu 2013 . Já myslím , že to chystají furt ti samí úředníci , o tom , jak se bude zlepšovat situace v odtahu , apod . , takže je dobře , že to bude schváleno . Ale ono to tak nevypadá , ale je to na poslední chvíli . My jsme tady už před rokem chtěli zrušit tu povinnost od 1 . ledna zavádět jiný systém zpoplatnění osobních vozidel . Tehdy předchůdce pana ministra to odmítl . Pan ministr , který tu není , nechci říkat , že bez práce , ale bez portfeje , i když je to někdy stejné , napsal takové úžasné stanovisko Legislativní rady vlády , že nejpozději do loňského prosince předloží vlastní , lepší , atd . , ale to se jako obvykle nestalo , ta LRV byla proti , ale už to nevyřešili , takže na poslední chvíli to rušíme , protože kdybychom to nezrušili , tak chtě nechtě ten zákon platí , nikdo ho sice nechce , ale od 1 . 1 . 2016 bychom neměli dálniční známky . Nevím , jak bychom při tom , jak u nás běhají veřejné zakázky , jak bychom to vyřešili , bylo by to nějaké JŘBU , někomu by hrozilo trestní oznámení , atd . Takže i to je důvod , proč podporujeme senátní verzi . Ale já vím , že nemůžu vyvolat pana ministra , ale byl bych rád , kdyby nám vysvětlil , proč byl tehdy tak zásadně proti , já doufám , že řekne , že se mýlil , a to my budeme spokojeni , a proč je dneska pro . Protože si myslím , že je to dobře . Pan poslanec Volný říká , že mám mlčet a klid na práci , no dobře , tak vás nezajímá , když váš ministr změní názor o 180 stupňů , mě to tedy zajímá . Zase jsme měli pravdu , že jo ? Zase jsme měli pravdu , ale díky vám a vaší neústupnosti to museli senátoři za nás opravovat . Děkuji . (Potlesk poslanců ODS) .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name