2013-025-06-098
98. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony /sněmovní tisk 288/ - třetí čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředseda PSP Jan Bartošek
98 . Vládní návrh zákona , kterým se mění zákon č . 561 / 2004 Sb . , o předškolním , základním , středním , vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) , ve znění pozdějších předpisů , a některé další zákony / sněmovní tisk 288 / - třetí čtení Zazvoním na gong , aby kolegové z předsálí přišli a účastnili se projednávaného bodu . Prosím , aby místo u stolku zpravodajů zaujal ministr školství , mládeže a tělovýchovy Marcel Chládek a zpravodajka výboru pro vědu , vzdělání , kulturu , mládež a tělovýchovu , paní poslankyně Vlasta Bohdalová . Pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 288 / 5 . Já vás poprosím , abyste zaujali svá místa , abyste se ztišili , abychom navzájem rozuměli , co se zde projednává . Otevírám rozpravu a táži se , kdo se hlásí do rozpravy k tomuto bodu . První řádně přihlášenou do rozpravy je paní poslankyně Nina Nováková . Máte slovo , paní poslankyně .
Poslankyně Nina Nováková
Děkuji za slovo , pane předsedající . Dámy a pánové , nebudu mluvit dlouho . Jako členka výboru pro vědu , vzdělání , kulturu , mládež a tělovýchovu a jako členka obou podvýborů pro regionální školství mohu říci , že poslanci , kteří se tím zabývali , opravdu projednávání této novely poctivě odpracovali . Nejenže jsme diskutovali x - krát v podvýborech , ale zúčastňovali jsme se také řady seminářů a opravdu můžeme říci , že když podáváme pozměňovací návrhy , máme to skutečně promyšlené . Chtěla bych říci , že jestliže proces schvalování nebude tak , aby se nejprve hlasovalo o tom , co je opravdu prodiskutované , to znamená , jaká jsou usnesení výboru , jestliže začneme nějakou jinou procedurou , znamená to , že bude jasně vidět , co je pro Ministerstvo školství , mládeže a tělovýchovy prioritou . Pro nás za TOP 09 velmi prosím , zvažte svou podporu pozměňovacím návrhům jinak velmi respektovaného kolegy Kořenka , který vlastně ve svém pozměňovacím návrhu ruší možnost individuálního vzdělávání na druhém stupni . Chci říci , že to , že TOP 09 - a nejen TOP 09 , také řada poslanců z poslaneckého klubu ANO - si uvědomuje , že individuální vzdělávání vůbec nenarušuje strukturu našeho klasického školství , že se jedná o stovky do tisíce žáků . Pro nás toto je naprosto závažné a je to limitující . Jestli toto nemůže projít , je to pro nás znamení , že nemůžeme podpořit celou novelu . Chtěla bych říci , jestli na tom stojí , na registru pedagogických pracovníků a na neschválení individuálního vzdělávání na druhém stupni - které , znovu říkám , se týká do tisíce dětí - , jestli kvůli tomu je ochotno Ministerstvo školství , mládeže a tělovýchovy zahodit ten naprosto pozitivní § 16 , který je pozitivním průlomem v přístupu k žákům , kteří mají nějaké specifické potřeby , tak my toho velmi litujeme , ale přesto , pokud nebude splněna podmínka individuálního vzdělávání , pokud z § 16 a nevypadne odstavec 5 , který je velmi dlouze prodiskutován , tak poslanecký klub TOP 09 nemůže podpořit tuto novelu . A je nám to velmi líto , protože - znovu opakuji - § 16 obecně považujeme za velice pozitivní průlom . Děkuji .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name