Text view
30. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 374/ - prvé čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji paní poslankyni Fischerové . Nyní tady mám tři faktické poznámky a potom přihlášku pana poslance Pavery . První faktická poznámka je pana poslance Adamce , druhá pana poslance Bendla a třetí pana poslance Pilného . Pan poslanec Adamec s faktickou poznámkou . Prosím , pane poslanče , máte slovo .
Poslanec Ivan Adamec
Děkuji . Vážený pane místopředsedo , dámy a pánové , já možná jenom velmi krátce k návrhu tohoto zákona . Já bych byl rád , kdybychom ho propustili do výborů . Hned avizuji , že v hospodářském výboru navrhnu téma , kterým bychom se měli zabývat , a to je zvýšení rychlosti na vybraných úsecích dálnic . Můj návrh víceméně vychází z okolních zemí , jako je Německo nebo Polsko . Myslím si , že víceméně dneska se snažíme snižovat rychlost pouze z důvodu emisí , nikoliv z důvodu bezpečnosti . A dneska už máme takové komunikace , nové úseky dálnic , nebo kde jsou více než dva pruhy , že by bylo možné dle mého soudu zavést vyšší rychlost , 150 km za hodinu . Takže já tady avizuji , že v tomto duchu se pokusím přesvědčit kolegy v hospodářském výboru , aby hlasovali pro pozměňující návrh , který bude podán v tomto duchu . Děkuji vám za pozornost .
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji vám , pane poslanče , za faktickou poznámku . Nyní tedy faktická poznámka pana poslance Bendla . Prosím , pane poslanče , máte slovo k faktické poznámce .
Poslanec Petr Bendl
Děkuji . Já budu velmi stručný . Pane předsedající , kolegyně , kolegové , já jsem včera poslouchal tu interpelaci pana kolegy Tejce . Je to dlouhodobý problém . Chci ujistit pana ministra dopravy , že dopravní zákazová značka pro vjezdy nákladních kamionů do zákazu vjezdu nic neřeší . Nic neřeší . Mám vlastní zkušenost ze Středočeského kraje , když jsme kdysi zkoušeli dynamické vážení na jedné z komunikací , kde byl zákaz vjezdu automobilů těžších 3,5 tuny , tak tam za tři měsíce projelo aut těžších 3,5 tuny 34 tisíc - 34 tisíc . Projelo tam aut těžších 18 tun 3500 . Ta značka nic neřeší . Jediné , o co vás moc prosím , pane ministře prostřednictvím předsedajícího , zasaďte se o to , aby dynamické vážení , to znamená vážení v průběhu jízdy , bylo možno zavést na silnice co možná nejdříve . Od té doby , co se za nás toto zkoušelo - a kdo tomu intenzivně brání , ty lobby známe , protože ty přetížené nákladní automobily , které u nás jezdí , a je to převážně z České republiky , přetížené nákladní automobily , ty prostě nechtějí , aby se něco takového stalo . Tohle je jediná účinná záležitost , aby v průběhu jízdy bylo možné zvážit nákladní automobil , načíst jeho SPZ a případně pokutovat toho , koho se to týká . Jinak se toho nezbavíme .
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji . Nyní faktická poznámka pana poslance Pilného . Panu poslanci Bendlovi děkuji za dodržení času . Pane poslanče , máte slovo k faktické poznámce .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name