|

2013-017-07-178

178. Ústní interpelace

Date2014-09-25
Meeting2013/017
Agenda Item2013/017/178
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/017schuz/bqbs/b29017801.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   010 < Page 011 > 012

Místopředseda PSP Petr Gazdík Děkuji panu ministrovi. Pan poslanec doplňující otázku. Prosím, pane poslanče. Poslanec Jan Birke Děkuji, pane ministře prostřednictvím pana předsedajícího, za erudovanou odpověď. jsem velmi rád, že to můžu do jisté míry konfrontovat s vašimi slovy, především např. v Ekonomu z 15. května 2014, kde jste přímo řekl: "Do poloviny června by měl být věcný záměr, v říjnu a v listopadu paragrafované znění, od 1. ledna 2016 by měl platit a stavět by se podle něj mělo začít v roce 2018." Rozumím tomu tak, že i přesto, že jaksi váš legislativní odbor - to neberu jako - omlouvám se, zase prostřednictvím pana předsedajícího - vaši chybu. myslím, že to je otázka samozřejmě šéfa legislativy, který vám neřekl, že na takovouhle zásadní normu je potřeba vypracovat RIA. Ale chápu to tak, protože na ten zákon všichni čekáme, tzn. ta slova, která jste řekl vy, včetně citace , platí a pevně věřím, že věcný záměr v říjnu s termíny 2016, 2018 budou platit. Děkuji. Místopředseda PSP Petr Gazdík Děkuji panu poslanci Birkemu. S další interpelací pan poslanec Jiří Petrů, který bude taktéž interpelovat pana ministra dopravy ve věci R52. Prosím, pane poslanče. Poslanec Jiří Petrů Děkuji, pane předsedající. Vážený pane ministře, rychlostní silnice R52 zajišťuje rychlostní spojení Brna s Mikulovem a Vídní ve směru mezinárodního tahu E461. K napojení rychlostní silnice na nově budovanou rakouskou dálnici A7 u Mikulova je nutno nově postavit či rozšířit stávající silnici postavenou v 90. letech minulého století mezi Pohořelicemi a Mikulovem. To vyplývá ze zásadního dokumentu, kterým je Politika územního rozvoje České republiky z roku 2008, kapitola č. 5 "Koridory a plochy dopravní infrastruktury", odst. 106) R52 "Zkvalitnění silničního spojení Brno-Vídeň". Rakouská strana potvrdila tuto skutečnost zákonem Bundesstraßengesetz z roku 1971 ve znění z roku 1999, který číslo BLBL 182/1999, a novelou Bundesstraßen-Übertragungsgesetz s číslem BGBI I 50/2002. Výsledkem je pak mezinárodní dohoda podepsaná mezi Českou republikou a Rakouskou republikou 23. ledna 2009. 22. září proběhlo vaše jednání s dolnorakouským hejtmanem Erwinem Pröllem a v médiích byl interpretován výsledek vašeho jednání tak, že pro spojení Brna s Vídní se neuvažuje s čtyřpruhovým silničním spojením. Tato informace vyvolala velmi negativní reakce veřejnosti i institucí, které několik desetiletí usilují o rovnovážné napojení obou měst. Zcela nepochopitelná je pak úvaha, že úsek mezi Pohořelicemi a Mikulovem zůstane jako dvoupruhový, když ostatní napojení na české i rakouské straně je čtyřpruhové. Pane ministře, částečně jste již odpověděl ve čtvrté interpelaci. Přesto vás žádám o jednoznačné vyjádření, že Ministerstvo dopravy bude vytrvale připravovat propojení Pohořelice-Mikulov čtyřpruhovou komunikací tak, aby byly splněny mezinárodní dohody. Děkuji.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name