Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipaníposlankyni.JedenáctouinterpelacipřednesepanposlanecPetrBendlnapanaministradopravy,kterýjednesoblíben,vevěcirychlodráhyPraha-Kladno.Prosím,paneposlanče.Poslanec Petr BendlDěkujizaslovo,panepředsedající.Nenídivu,žejednesoblíben,protožejejedenzmálazúčastněnýchministrůapatřímuzatopoděkování,byťjsmeobčaskritičtí.Takžesepřidámktěm,kteřísivážískutečnosti,žetadysedíte,paneministře,aodpovídátenadotazy.Můjdotazjeprostý,protožeužjsemvásvtétověciinterpelovalzhrubapředpůlrokemašlooprojektdrážníhospojenímeziKladnemaPrahou,kterémusepracovněříkárychlodráha.Ikdyžvšichniti,kteříseototozajímají,vědí,ženejdeožádnýšinkanzen,alejdevpodstatěozkapacitněnítétotratěavyřešenísituaceproKladeňákyalidizblízkéhookolí,abymohlivyužívatkcestědoPrahy,aneníjichmálo,těchlidí,zhrubapořádkolem24tisíclidídennědojíždízKladenskadoPrahy,abymohlivyužívatvícenežautomobilůprávěželeznice.Chcisezeptat,coseotédobyzměnilo,paneministře.Zdalijstevtomtozapracovali,kdysepřípadněprojektbuderealizovataconovéhovprojekturychlodráhyje.Minulejstesektomutoprojektuhlásil,takvěřím,žeseněconovéhodozvím.Děkuji.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanuposlanci.Poprosímpanaministra,abypanuposlanciněconovéhořekl.Ministr dopravy ČR Antonín PrachařVáženýpaneposlančeprostřednictvímpanapředsedajícího,chtělbychpokračovatvtom,cokolemtakzvanérychlodráhyPraha-Kladnoseudálonového.Zpracovávanástudieproveditelnosti,kteroumáSprávaželezničnídopravnícestykdispozici,vsoučasnédoběneprokázalaefektivituanivjednézesledovanýchvariant.Ekonomickáefektivitatétotratěnebylaprokázánaaztohovyplývájedenjedinýzávěr:NenímožnévžádnéznavrženýchvariantpoužítefektivněekonomicképrostředkyvrámcioperačníhoprogramuDoprava.Hrozilabykorekcenehospodárnéhonakládánísfinančnímiprostředky.Mynemůžemenatutodráhupoužítfinančníprostředky.Abychještědoplnil:Bezodkladněbylaprotozadánanováaktualizace.Tunelovářešení,kterájsoupodPrahou6,kterájedinávestávajícíchvariantáchmajívydanásouhlasnástanoviskakposouzenívlivunaživotníprostředí,azpracovanédokumentaceproúzemnírozhodnutísemusíbuďoptimalizovatzpohledunáročnostitechnickéhořešení,anebosemusíoptimalizovatpředpokládanýželezničníprovoztak,abybylyupřednostněnylinky,kterémajínejsilnějšípřepravníproudapřinášejítaknejvětšícelospolečenskýpřínos.ToznamenáupřednostnitrychlíkovéaspěšnévlakynaKladno.Každýpartnerzapojenýdoprojektubudemusetčinitústupkyzesvýchpožadavků,napříkladsníženípožadavkůnadosahvlakůproúzemíPraha6,Praha7.Požadovanémnožstvíneníspolusmetrem,strasouA,efektivní.Pokudktěmtoústupkůmnedojde,nenímožnépředpokládatmožnostfinancováníekonomickyneefektivníchvariant.Určitoumožnostíprorealizaciprojektujesamozřejmětaképarticipacesoukroméhosektorunavýstavbě,provozuafinancování.Ovšemiprotentodruhzajištěníprojektujetřebamítekonomickyefektivnívariantuavariantu,kterázískástavebnípovolení.Předpokládáme,žeproméněproblematickéúsekybudemožnépopotvrzeníproveditelnostidokončitpřípravutak,abychommohlifinancovatúpravytétotrativrámcioperačníhoprogramu2naobdobí2014až2020.Jábychchtělříci,ževtétochvíliprobíhajíúpravytétotrativesměruodKladnakPraze.Vládaschválilanadlimitníveřejnouzakázku-úpravuNegrellihoviaduktuaSprávaželezničnídopravnícestypřipravujeveškeroudokumentaciprovýběrzhotovitele.Inadálejenašíprioritounajítřešenínatétotrati.Jetoostudarepubliky,kdyPrahanemáspojeníscentremPrahyaletištěm,dominantnímletištěm.Tadysimyslím,žeskutečněsenabízíjedinámožnost-zapojitdotétorealizaceprivátnísektor.Mohuříct,ževtétochvílimámeurčitésignályzestranyzájemcůpodíletseadiskutovatomožnostiPPPprojektu,ajájsemotétozáležitostijednalipřisvénedávnécestě,kdyjsemdoprovázelprezidentarepublikydoFrancie.VeFranciiexistujestátníagentura,kterásezabývápartnerstvímprivátníhoastátníhosektoru,apožádaljsempřioficiálníschůzce,zdabypracovnícitétoagenturynemohlipřijetdoČeskérepubliky,abynámspřípadnoupřípravoutohotoPPPprojektumohlipomoci.