|

2013-017-07-178

178. Ústní interpelace

Date2014-09-25
Meeting2013/017
Agenda Item2013/017/178
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/017schuz/bqbs/b29017801.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   005 < Page 006 > 007

Místopředseda PSP Petr Gazdík Děkuji panu ministrovi dopravy. Ptám se pana poslance, -li doplňující otázku. Prosím, pane poslanče. Poslanec Martin Novotný Děkuji, panu ministrovi za toto interpretační vyjádření. Každý z nás, kdo sleduje vývoj v území posledních mnoho let, samozřejmě vidí nejbanálnější vrstvu situace, tedy zatímco na české straně se nepostavilo za poslední léta vůbec nic, tak rakouská strana postavila mnoho kilometrů dálnic a v tom směru rozumím, že nulový pohyb z české strany mohl vést k deklaraci postoje, který rakouská strana v tuto chvíli zaujímá. Chtěl bych pouze touto cestou pana ministra požádat, on o tom teď ujistil, abychom v našich postojích nikdy s tím stanoviskem rakouské strany nevyjadřovali jakýkoli souhlas nebo se s touto vizí neztotožňovali. Myslím si, že by skutečně byla ostuda, aby jeden z těchto hlavních tahů pro budoucnost budoucích generací zafixován v podobě, která vznikla v době železné opony. Není to dotaz, je to jenom jakési doplnění. Pan ministr v podstatě můj dotaz zodpověděl, ale ten můj apel směřuje k tomu, abychom jakýmkoli verbálním formulačním způsobem nefixovali tuto situaci, že by se mohla skutečně v příštích dvaceti třiceti letech stát pravdou. Děkuji. Místopředseda PSP Petr Gazdík Děkuji panu poslanci Novotnému. S pátou interpelací přichází paní poslankyně Jana Fischerová, která bude taktéž pana ministra dopravy Antonína Prachaře interpelovat ve věci registru vozidel. Prosím, paní poslankyně, máte slovo. Poslankyně Jana Fischerová Děkuji vám za slovo, pane předsedající. Vážený pane ministře, název interpelace je jednoduchý - registr vozidel. A se na vás obracím s konkrétním dotazem od konkrétního občana kraje Vysočina. Přišel za mnou s následující prosbou: Jak se řeší případ, kdy mi byl odcizen osobní vůz. Je to 17 let, čili před 17 lety, a moje vozidlo je stále uvedeno v registru vozidel. Třebaže mám od Policie ČR veškeré papíry vyřízené o tom, že vůz byl zcizen, ale na odboru dopravy na pověřeném úřadu, tzv. na trojce, mně bylo sděleno, že nemám doklad o tom, že tento vůz byl ekologicky odstraněn, znehodnocen. Chci se zeptat, nevím, třeba je to nějak řešeno, ale tu odpověď neznám, tak bych byla ráda, kdybyste mi vysvětlil, jak se to řeší, zda se to řeší. Zajímá to opravdu z pohledu naší legislativy. Děkuji. Místopředseda PSP Petr Gazdík Děkuji paní poslankyni Fischerové a pana ministra dopravy poprosím o odpověď. Prosím, pane ministře. Ministr dopravy ČR Antonín Prachař Vážená paní poslankyně prostřednictvím pana předsedajícího, chtěl bych vám říct, jak to probíhá v současné době a jak to bude probíhat po 1. lednu 2015, kdy nabude účinnost zákon číslo 56, a co pro to děláme teď. V současnosti se u odcizeného vozidla zápis do centrálního registru vozidel neprovádí. My v centrálním registru vozidel v dnešní době nevíme, že to vozidlo je odcizeno. Skutečně to tak je. Odcizení se hlásí pouze na Policii ČR a nemožnost provozování vozidla dokládá provozovatel a vlastník pouze protokolem od Policie ČR. Od 1. 1. 2015 se po nahlášení vlastníka bude zapisovat do centrálního registru vozidla vyřazení z provozu a k žádosti o vyřazení se bude předkládat policejní protokol. Proto v současné době jsme zdali úpravu stávajícího systému centrálního registru vozidel, tak abychom dokázali nastavit všechny změny k 1. 1. 2015. Ministerstvo dopravy poslalo do meziresortního připomínkového řízení dvě prováděcí vyhlášky k novele zákona 56. Trošku jsme s tím otáleli, resp. pozdrželi. Právě v souvislosti s projednávanou krátkou novelou tohoto zákona jsme chtěli odložit značky na přání a odložit § 48a ohledně dokumentace na stanici technické kontroly. V okamžiku, kdy jsme měli jasno, že vláda náš návrh z dílny Ministerstva dopravy doporučila Poslanecké sněmovně, proběhlo první a druhé čtení, okamžitě jsme poslali prováděcí vyhlášky, tak aby bylo možné se s nimi seznámit. Podrobně k 1. 1. 2015. Bylo-li silniční vozidlo odcizeno, cituji přesně §12 odst. 5, požádá vlastník silničního vozidla o vyřazení z provozu bez zbytečného odkladu poté, co se o odcizení silničního vozidla dozvěděl. K žádosti přiloží policejní protokol, doklady a tabulky podle odstavce 2. K žádosti přiloží, -li je k dispozici. Odstavec 3 a 4 se v tomto nepoužije. U dočasně vyřazených vozidel do jednoho roku nedojde k nahlášení adresy místa, kde je vyřazené vozidlo umístěno, a účelu jeho využití bude se silniční vozidlo považovat za zaniklé. To znamená, dojde k trvalému vyřazení tohoto vozidla z registru. U vozidel v převodu, nedojde-li do lhůty šesti měsíců k podání žádosti o zápis vlastníka, bude rovněž silniční vozidlo považováno za zaniklé a bude trvale vyřazeno. Místně příslušné registrační pracoviště zapíše zánik vozidla do centrálního registru automaticky, to znamená, že žádný občan nebude muset místo centrálního registru navštěvovat a tam se domáhat takovéhoto zápisu. Takže tyto zápisy poběží automaticky. Jeden rok. V okamžiku, kdy nedojde k odhlášení a převodu na další osobu, po šesti měsících bude vyřazeno. Tím docílíme i tzv. vyčištění registru, kdy dneska tam máme spoustu vozidel tzv. v polopřevodech.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name