2013-005-02-004
4. Návrh poslanců Stanislava Polčáka, Andreje Babiše, Pavla Bělobrádka a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 166/1993 Sb., o Nejvyšším kontrolním úřadu, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 44/ - prvé čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji zástupci navrhovatelů . Pane navrhovateli , prosím , abyste potom v rozpravě návrh na odročení podle § 63 odst . 1 písm . a ) předložil ještě jednou , abychom o něm mohli potom hlasovat . Nyní požádám zpravodaje pro prvé čtení pana poslance Petra Kořenka , aby přednesl svoji zpravodajskou zprávu .
Poslanec Petr Kořenek
Jednáme o sněmovním tisku 44 a k němu o sněmovním tisku 44 / 1 , stanovisko vlády . Jedná se o novelu zákona o Nejvyšším kontrolním úřadu , zákon číslo 166 / 1993 Sb . Cílem návrhu novely je vytvořit zákonné podmínky pro řádnou aplikaci změn obsažených ve sněmovním tisku 43 . Návrh dále konkretizuje kompetence , které jsou v tomto tisku obsaženy . Jde především o vyjmenování veřejných institucí , které může Nejvyšší kontrolní úřad podrobit kontrole , nebo o stanovení výše majetkové účasti státu a územně samosprávných celků v právnických osobách , na které se má působnost NKÚ vztahovat . Tato hranice je stanovena ve výši 50 % nejméně . Dále je specifikována pravomoc NKÚ ve vztahu k územně samosprávným celkům , a to tak , že NKÚ bude zkoumat pouze zákonnost , a nikoliv účelnost a hospodárnost . Návrh rovněž obsahuje legislativně technické úpravy , které reagují na dosavadní změnu legislativy . Projednávaný tisk rovněž vychází z tisků , které byly diskutovány v minulém volebním období . V tomto případě jde o tisky 352 a 970 . Vláda ve svém stanovisku vyslovila s projednávaným návrhem zákona souhlas . Doporučila však v dalším legislativním procesu zohlednit několik připomínek . Za prvé , vláda považuje za vhodné v případě hospodaření právnických osob s majetkovou účastí České republiky nebo územně samosprávných celků vztáhnout kontrolu NKÚ na osoby , které jsou ČR nebo územně samosprávným celkem fakticky ovládány , tedy nahradit padesátiprocentní hranici majetkové účasti kritériem ovladatelnosti . Za druhé , vláda považuje za vhodné , aby kontrola hospodaření územně samosprávného celku byla rozšířena i o zkoumání hospodárnosti a účelnosti . Já navrhuji , pokud postoupí tento tisk do druhého čtení , přikázat dále k projednání výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj a výboru kontrolnímu . Další závěr pak zazní v mém závěrečném vystoupení .
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji panu zpravodaji . Otevírám obecnou rozpravu , do které mám dvě přihlášky - přihlášku pana poslance Vladimíra Koníčka a přihlášku pana poslance Ludvíka Hovorky . Žádám pana poslance Vladimíra Koníčka , aby se ujal slova . Prosím , pane poslanče .
Poslanec Vladimír Koníček
Vážený pane předsedající , vážené kolegyně a kolegové , dovolte také mně několik slov k předloženému návrhu zákona o Nejvyšším kontrolním úřadu . Argumenty proti tomuto návrhu tu zazněly v dostatečném množství , nehodlám je všechny opakovat a nehodlám je ani znovu vyjmenovávat . Chci ale nabídnout řešení , jedno z možných řešení . Pan zpravodaj navrhne přerušení projednávání , já navrhuji vrátit navrhovatelům návrh zákona k dopracování , protože o tomto zákoně se opravdu můžeme bavit , až bude schválen nový text Ústavy . Bude na jejich úvaze , zda vůbec potom nový návrh po zapracování připomínek vznesených v diskusi předloží , nebo to nechají na vládě , protože se domnívám , že ten návrh by měl projít standardním legislativním procesem . Děkuji .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name