2013-039-06-029
29. Návrh poslanců Petra Fialy, Zbyňka Stanjury, Pavla Blažka, Jany Černochové a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 96/1993 Sb., o stavebním spoření a státní podpoře stavebního spoření a o doplnění zákona České národní rady č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění zákona České národní rady č. 35/1993 Sb. /sněmovní tisk 425/ - druhé čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová
29 . Návrh poslanců Petra Fialy , Zbyňka Stanjury , Pavla Blažka , Jany Černochové a dalších na vydání zákona , kterým se mění zákon č . 96 / 1993 Sb . , o stavebním spoření a státní podpoře stavebního spoření a o doplnění zákona České národní rady č . 586 / 1992 Sb . , o daních z příjmů , ve znění zákona České národní rady č . 35 / 1993 Sb . / sněmovní tisk 425 / - druhé čtení Návrh za navrhovatele uvede pan poslanec Petr Fiala . Prosím , pane poslanče , máte slovo .
Poslanec Petr Fiala
Děkuji , pane předsedající . Dámy a pánové , Občanská demokratická strana 12 . března loňského roku navrhla změnu ustanovení § 5 odst . 12 zákona o stavebním spoření . Naším cílem byla jednoduchá změna , aby akt ukončení smlouvy o stavebním spoření dítěte byl zařazen mezi běžné záležitosti správy majetku , ke kterému není třeba rozhodnutí soudu . Jenom stručně připomenu , že v roce 2014 se problém objevil poprvé , kdy v důsledku soudního rozhodnutí začaly stavební spořitelny odmítat bez souhlasu soudu i přes oboustranný souhlas rodičů , aby byly vypláceny zůstatky ze stavebního spoření s tím , že nechtějí být spoluodpovědné za výsledek , jakým bylo se zůstatkem naloženo . Návrh Občanské demokratické strany měl jasný cíl , aby tedy nemuselo docházet k rozhodnutí soudu namísto rozhodnutí rodičů , a formálně byl náš návrh velmi jednoduchý . Spočíval ve vložení jednoho slova , a to slova " ukončení " mezi činnosti , které se považují za běžnou správu majetku dětí , což je třeba založení nebo změna smlouvy . Dále připomínám , že v listopadu loňského roku byl návrh zákona v rámci druhého čtení hlasy napříč politickými stranami přikázán ústavněprávnímu výboru jako výboru garančnímu a byla zkrácena lhůta na projednání na 30 dní . Dne 14 . ledna tohoto roku ústavněprávní výbor schválil kompromisní pozměňovací návrh , který má následující znění . Cituji : " Ukončení smlouvy pro nezletilého účastníka se považuje za běžnou záležitost při správě jmění dítěte , dojde - li k němu po uplynutí doby stanovené v § 12 odst . 2 písm . a ) ; nesouhlasí - li s ukončením smlouvy pro nezletilého účastníka všichni jeho zákonní zástupci , vyžaduje se souhlas soudu . " Tolik kompromisní návrh . Je zcela jasné , co znamená - že smlouvu je možné ukončit po šesti letech a nebude třeba rozhodnutí soudu za podmínky , že souhlasí všichni zákonní zástupci , tedy rodiče , čímž jsou na jedné straně chráněna práva dítěte a na druhé straně rodiče získají právo disponovat s tímto spořením bez podmínky soudního rozhodnutí . Těch šest let je tam z toho důvodu , aby nedošlo k povinnosti vracet státní příspěvek . Mohu za navrhovatele konstatovat , že považujeme toto znění kompromisního návrhu za přijatelné a jsme připraveni ho podpořit . Chtěl bych ocenit , že napříč politickými stranami došlo k nalezení kompromisního stanoviska , které pomůže odhadem více než 650 tisícům rodin . Jenom doufám , že shoda , kterou jsme tady v této věci zatím nalezli , nás bude provázat jak druhým , tak nakonec i třetím čtením a závěrečným hlasováním .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name