91. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 374/ - třetí čtení
Místopředseda PSP Jan Bartošek91.Vládnínávrhzákona,kterýmseměnízákonč.13/1997Sb.,opozemníchkomunikacích,vezněnípozdějšíchpředpisů,zákonč.361/2000Sb.,oprovozunapozemníchkomunikacíchaozměnáchněkterýchzákonů(zákon o silničním provozu),vezněnípozdějšíchpředpisů,adalšísouvisejícízákony/sněmovnítisk374/-třetíčteníProsím,abymístoustolkuzpravodajůzaujalministrdopravyDanŤokazpravodajgarančníhovýborupanposlanecKarelŠidlo.Požádámvástedy,pánové,abystezaujalimístaustolkuzpravodajů.Pozměňovacínávrhyjsouuvedenyvesněmovnímtisku374/3,kterébylydoručenydne8.dubna2015.Usnesenígarančníhovýborubylodoručenojakosněmovnítisk374/4.Nynísetážinavrhovatele,zdamázájemvystoupitpředotevřenímrozpravy...Tážisepananavrhovatele,zdachcevystoupitpředotevřenímrozpravy.Chce.Vtompřípaděpoprosímpanaministra,abyvystoupilsesvýmpříspěvkem.Máteslovo.(V sále je velmi rušno.)Ministr dopravy ČR Dan ŤokVáženýpanepředsedo,váženéposlankyně,váženíposlanci,vestručnostibychchtělpřipomenout,ženovelapředkládanéhozákonaobsahujezejménazměnyvoblastiochranyveřejněpřístupnéúčelovékomunikace,voblastiúpravypůsobnostiobecníchúřadů,vezměněpojetíavymezeníkategoriítříddálnicasilnic,nakládánísvrakyčivyloučenímtranzitnínákladnídopravyusilnic2.a3.třídy.Garančnívýbor,kterýmbylurčenhospodářskývýbor,setoutonovelouopětovnězabýval,abyposoudiluplatněnéposlanecképozměňovacínávrhynačtenépřidruhémčtení.Hospodářskývýbordoporučiltakézpůsobhlasováníopozměňovacíchnávrzíchvetřetímčtení,sekterýmsouhlasím.(Hluk v sále, diskuse mezi poslanci.)Pozměňovacínávrhy,sekterýminesouhlasím,setýkajípostavenípoliciepřistanovovánídopravníhoznačení,navrhovanýchúpravsprávníhotrestáníukontrolníhováženíčiuznečišťovánípozemníchkomunikací,azejménapakzvýšenírychlostinadálnicích.Ktomutobodubychráddodalnásledujícískutečnosti.Existujírizikanazvýšenínejvyššípovolenérychlostinadálnicize130kmna150km.Podlenašehoodbornéhostanoviskasměrovéavýškovévedenídálniceastímspojenérozhledovépoměryjsoupodlestátníchnoremprojektovánísilnicadálnicnavrhoványnadovolenourychlost130km.Přizvýšenédovolenérychlostinad130kmnebudousplněnyrozhledyprozastavenínavelkéčástidálničnísítě,vozidlasebudoupohybovatvětšírychlostí,nežnakteroujezajištěnrozhledprobezpečnézastavení.Místopředseda PSP Jan BartošekJáseomlouvám,paneministře,aleopětmusímpožádatkolegyakolegyně:Vpřípadě,žemáteněcodůležitéhonasrdci,copotřebujeteprojednat,jdětedopředsálí,protoženeníslyšet,cosezdepřednáší.Děkujivámzato,žetobudeterespektovat.Prosím,paneministře,pokračujte.Ministr dopravy ČR Dan ŤokDélkypřipojovacíchaodbočovacíchpruhůjsounadálnicíchpodleČSN736102Projektováníkřižovateknavrhoványsnávrhovourychlostí120km.Přinávrhupřipojovacíchpruhůsevycházízpředpokladu,ževozidlovpřipojovacímpruhudosáhne75%rychlostivozidlavprůběhu(pruhu)průběžném.Přizvýšenídovolenérychlostina150kmbybylopravděpodobněnutnéprodloužitpřipojovacíaodbočovacípruhy.Dálebybylopřimimoúrovňovýchkřižovatkáchnutnézvětšitpoloměrysměrovýchoblouků,větvíkřižovatekatd.Jenombychrádřekl,žeexistujízávažnédůvodyproto,žetydálnicejsoudneskanaprojektoványnarychlost130km.Možnézvýšeníbymohlopřivéstnutnostdalšíchúprav.Přivšemrespektuktomu,žezáležínatom,jakbudetehlasovatpodlevašehosvědomíavašehonázoru,rádbychapeloval,abySněmovnatentopozměňovacínávrhnazvýšenírychlostinadálnicíchnepodpořila.Děkujivám.