Text view Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2021-03-03 ps2017-087-02-001-326 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(9.50 hodin) Připomínám , že návrh na zamítnutí a pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 966 / 4 , který byl doručen 26 . listopadu 2020 , a usnesení garančního výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 966 / 5 . Než budeme pokračovat v přerušené rozpravě , je nutné rozhodnout , jak budeme dál postupovat , protože 19 . února padly návrhy na omezení řečnické lhůty , a to pan místopředseda Filip navrhl , aby vystoupil každý poslanec nejvýše dvakrát po dobu 10 minut , pan poslanec Lipavský navrhl 20 minut nejvýše dvakrát a pan poslanec Kubíček navrhl 5 minut nejvýše dvakrát . Poslanecká sněmovna odhlasovala návrh pana poslance Kubíčka , ovšem nejedná se o nouzový stav , o legislativní stav nouze , takže nelze odhlasovat dobu kratší , než je 10 minut . Pan místopředseda Pikal chtěl přednést námitku proti postupu a to už jsme nestihli . Pane místopředsedo , prosím . Místopředseda PSP Vojtěch Pikal Pane předsedo , vy jste to všechno řekl , takže já už nemám co dodat , snad jenom že rozhodnutí o počtu vystoupení a rozhodnutí o délce té doby můžou být případně oddělena , kdybychom to někdy chtěli řešit . Ale to asi teď není namístě , protože návrhy již padly . Děkuji . Předseda PSP Radek Vondráček Asi by bylo nejjednodušší , když si Sněmovna odhlasuje zrušení toho usnesení , protože je proti jednacímu řádu , a následně bychom hlasovali návrh napřed pana místopředsedy Filipa 10 minut , když neprojde , návrh pana Lipavského 20 minut . Ty návrhy padly . Tak jestli ještě k tomu pan místopředseda . Místopředseda PSP Vojtěch Pikal Nejsem si jist , jestli návrh pana poslance Lipavského by se neměl brát jako protinávrh a hlasovat první , případně bychom mohli hlasovat , protože se jedná o návrhy lišící se pouze v čísle , tam bychom mohli hlasovat nejdřív pouze orientačně . Děkuji . Předseda PSP Radek Vondráček Souhlasím . A protože jsou ty návrhy v podstatě jenom dva , ten třetí je nehlasovatelný , tak teď máme návrh a protinávrh , asi bych nešel cestou orientačního hlasování . Já tedy , ačkoli bychom to usnesení mohli prohlásit za zmatečné , ale nechám ho pro jistotu odhlasovat , že ho rušíme . Ne ? (Porada s legislativou a organizačním odborem.) Mám tady doporučení , abychom ho přece jenom zrušili , že už jednou jsme ho odhlasovali . V podstatě všichni spolu souhlasíme , že usnesení bylo prohlasováno v rozporu s jednacím řádem . Ale vzhledem k tomu , že Sněmovna takto rozhodla , bude dobré stejným způsobem ho zrušit . Zahajuji hlasování . Kdo je pro zrušení toho usnesení o omezení řečnické doby na 5 minut , protože je v rozporu s jednacím řádem ? Kdo je proti ? Hlasování číslo 60 , přihlášeno je 101 , pro 84 , proti 1 . Návrh byl přijat , zrušili jsme usnesení číslo 1133 . . . číslo 1533 . Teď budeme hlasovat o protinávrhu pana poslance Lipavského , aby řečnická doba byla omezena na 20 minut a každý poslanec mohl vystoupit nejvýše dvakrát . Zahajuji hlasování . Kdo je pro ? Kdo je proti ? Hlasování číslo 61 , přihlášeno je rovných 100 , pro 29 , proti 42 . Návrh nebyl přijat . A nyní budeme hlasovat o návrhu pana místopředsedy Filipa , aby řečnická doba byla omezena na 10 minut a každý poslanec mohl vystoupit nejvýše dvakrát . Zahajuji hlasování . Kdo je pro ? Kdo je proti ? Hlasování číslo 62 , přihlášeno je 100 poslanců , pro 59 , proti 30 . Návrh byl přijat . Aby to bylo jasné , omezení se samozřejmě nevztahuje na přednostní práva a na osoby , které jsou pověřeny přednesením stanoviska klubu . Budeme tedy pokračovat v přerušené rozpravě . A jestli to odpovídá záznamům , tak by měl teď vystoupit pan poslanec Čižinský v rozpravě . Pan poslanec není přítomen ? Jo , už je . Tak , pane poslanče , vašich 10 minut . Poslanec Jan Čižinský Já bych rád poprosil , já jdu se stanoviskem klubu KDU - ČSL , jsem pověřen panem předsedou klubu . Dámy a pánové , jenom na úvod mi dovolte říci , že pokládám za ostudu této Sněmovny , za kterou se musíme stydět všichni , že jsme dali svými hlasy , někdo svými hlasy , někdo hlasy proti , přednost Dukovanům před řešením situace v nemocnicích . Myslím si skutečně , že to se nemělo stát , že tím dáváme signál , že si nevážíme práce lékařů , sester a dalšího personálu nemocnic . (Reakce před řečništěm.) Předseda Faltýnek na mě tady haleká . Já to skutečně tak cítím , a pokud to tak necítíte , tak se nad sebou zamyslete . A teď k věci . Pan ministr Havlíček si tady ve druhém čtení vždycky pečlivě psal poznámky , a pak na nic nezareagoval . Nevzal si slovo , aby reagoval . Měl závěrečnou řeč , víceméně nic neřekl , odmítl argumenty . Teď si už nic nepíše , protože ani reagovat se pravděpodobně nechystá . Myslím , že to je další ostuda . Začnu tím , co pan místopředseda vlády Havlíček uvedl před otevřením rozpravy jako zástupce navrhovatele . Kromě jiného uvedl : " Rád bych tedy s ohledem na politickou diskuzi zopakoval , že tento zákon neřeší , a to je důležité stále říkat , bezpečnostní otázky . Tento zákon řeší ekonomicko - finanční zajištění nových jaderných zdrojů , princip výkupu elektřiny , a to nejenom z nových bloků v Dukovanech . " Konec citátu . Pan místopředseda vlády Havlíček tím vystihl , nevím , jestli chtěně , nebo nechtěně , jeden z hlavních nedostatků té předlohy . Ekonomicko - finanční aspekt projektu na zajištění nových zdrojů energie , který se bude pohybovat v řádech stovek miliard korun , přece nemůžeme ani vteřinu oddělovat od požadavků na bezpečnost našeho státu , naší země . Vláda přitom odmítá pozměňovací návrhy opozice , které si kladou za cíl právě tenhleten nedostatek napravit , čímž jde mimochodem proti varování bezpečnostních institucí , jejichž stanoviska si vláda , tedy i pan ministr Havlíček , sama vyžádal ( a ) . Mluvím tady o stanovisku pracovní skupiny složené z expertů Ministerstev vnitra a zahraničí , Bezpečnostní informační služby , Úřadu pro zahraniční styky a informace , Vojenského zpravodajství a Národního úřadu pro kybernetickou a informatickou bezpečnost . Pan místopředseda vlády ve svém vystoupení dále uvedl : " Hledání velmi důležitého konsenzu ohledně bezpečnostních požadavků státu , a nikdo je nezpochybňuje , v rámci tendru na dodavatele probíhá na jiné úrovni . Konkrétně byla mimo jiné svolána i schůzka předsedů všech politických stran , jak jsme slíbili . Proběhla na konci ledna . " Konec citátu . Ano , schůzka proběhla . Pan místopředseda vlády po ní prohlásil , že vláda nepočítá s účastí Číny v jaderném tendru . To je dobrá zpráva . Moc ale nerozumím , jaký je z hlediska geopolitických rizik rozdíl mezi Čínou a Ruskem , zvláště když nás naše národní bezpečnostní instituce v souvislosti s energetickými projekty jasně varují před oběma zeměmi . Už zmiňovaná pracovní skupina expertů bezpečnostních institucí považuje za optimální a jediný skutečně bezpečný postup neoslovit v tendru uchazeče identifikované ve vládních dokumentech jako rizikové .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities