Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-12-15 ps2017-072-05-002-016 [ParCzech.ana]
Agenda Item Title
16. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 503/ - druhé čtení
Místopředseda PSP Vojtěch Pikal16.Vládnínávrhzákona,kterýmseměnízákonč.563/2004Sb.,opedagogickýchpracovnícíchaozměněněkterýchzákonů,vezněnípozdějšíchpředpisů/sněmovnítisk503/-druhéčteníTentobodbylpřerušen1.12.vobecnérozpravě.Dne3.12.paknebylbodotevřenpronepřítomnostnavrhovatele.Jakjsemjižsdělil,bodjsmepřerušilivobecnérozpravě.Připomínám,ženávrhjsmepřikázalivprvémčteníkprojednánívýboruprovědu,vzdělání,kulturu,mládežatělovýchovujakovýborugarančnímuausnesenítohotovýborubylapředloženajakosněmovnítisky503/1a2.Místaustolkuzpravodajůjižzaujalizanavrhovateleministrškolství,mládežeatělovýchovyRobertPlagaazpravodajgarančníhovýboru,cožjevýbor,jakjsemjižřekl,panposlanecLukášBartoň.Nyníbudemepokračovatvpřerušenéobecnérozpravě,kdebylopřerušenovystoupenípanaposlanceMiholy.Ahlásilsemispřednostnímprávempotépanministr,jestlijsemtodobřezaregistroval.Nehlásil,dobře.Prosím,paneposlanče,máteslovo.(V sále je velmi hlučno.)Poslanec Jiří MiholaDobrýden,váženýpanepředsedající,váženýpaneministře,nebopániministři,ministryně.Váženékolegyně,váženíkolegové,jájsemvpředchozím,přerušenémvystoupeníshrnulvlastněsnadvšechnyneboalespoňvětšinudůležitýchargumentů-Místopředseda PSP Vojtěch PikalPaneposlanče,jáváspřerušímapožádámkolegyvsáleoklid,případněoto,abysvájednánípřeneslimimojednacísál,pokudnechtějíprobírataktuálnězákonopedagogickýchpracovnících.Apokudchtějíprobíratzákonopedagogickýchpracovnících,abytakčiniliprostřednictvímmikrofonu.Takděkuji.Prosím,pokračujte.Poslanec Jiří MiholaAikdyžužjetonějakýdenzaseamožnáseosazenstvosněmovnyvrámcitadytěchnašichstřídánítroškuzměnilo,takjenebuduopakovat.Odkazujinazáznam,kterýjedoslovný.Dovolilbychsiakorátodůvodnitpozměňovacínávrhy,kteréjsemvložildosystémukrátce.Achtělbychúplněnazávěrjakotakovoutečku,dokteréužpřišlotopřerušení,říct,žetakjakjsemkritickýtadyktomutonávrhu,podleméhonázorunadbytečnémuavěcneřešícímu,takjsempřesvědčen,žezdepřítomnýpanministrPlagařešení,cosetýkánedostatkuučitelů,mávesvýchrukou.Amáhodobřenachystanévrámcistátníhorozpočtu.Apřestožeměmožnáteďneposlouchá,takmuopakovaněvyjadřujisvojiplnoupodporu,cosetohostátníhorozpočtutýká,atedytýkánavyšováníplatůučitelům,atonejenzákladníchastředníchškol,aletakénavysokýchškolách.Takvěřím,žetotoskutečně,tojeskutečnéřešení.Jsemsijist,žekdyžsepodařísplnitjednoztěchpředsevzetíprogramovéhoprohlášenívlády,totižtonavýšeníplatůučitelů,takseopravdumnozí,tikteříučitelstvístudovali,doškolvrátíati,kteřítoaktuálněstudují,vevětšímpočtudoškolnastoupí.