Text view Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-05-10 ps2017-028-08-004-147 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(11.50 hodin) Hlavním argumentem pro zavedení elektronické evidence tržeb bylo zvýšení příjmů státu a narovnání podnikatelského prostředí . A k těm oběma argumentům se také ve své řeči dostanu . Ale vysoko nad tím stojí , jaký tímto zákonem chtějí koaliční strany dát signál společnosti . Co vlastně pro vás znamená liberální společnost ? Jakou hodnotu mají pro vás lidé , kteří se rozhodli aktivně podílet na našem hospodářství tím , že vstoupili na nelehkou půdu podnikání ? Vnášíte to této společnosti systém , který má lidi znechucovat a odrazovat je od podnikání , místo toho , abyste těmto lidem dávali najevo , že si jejich aktivit vážíte , místo toho , aby stát oceňoval soukromé aktivity každého jednotlivce . Elektronická evidence tržeb je systém , který si klade za cíl a má ve svém vínku permanentní online kontrolu aktivit podnikatelů ze strany státu . Minulá i současná vláda pod taktovkou hnutí ANO vyvolala jasné tažení proti podnikatelům a nedívá se v tomto tažení ani nalevo , ani napravo . Líbivými slovy sice podnikatele hájíte , ale svými konkrétními skutky a rozhodnutími děláte úplně něco jiného . EET není jen systém a není to jen systémem EET , ale všemi těmi kontrolami , lhůtami , pokutami , které tento systém provází . To je plánovité vytváření nepřátelského prostředí pro podnikání a pro soukromé aktivity lidí . A nejste ochotni přispět ani trochu ke zmírnění alespoň dílčích parametrů . My jsme dávali několik pozměňovacích návrhů , které měly přispět , některé z nich , alespoň ke zmírnění některých pokut , lhůt a podobně . Nebyli jste ochotni nám naslouchat . Jak vyplývá i z mezinárodních srovnání , musí u nás firmy věnovat ke splnění svých daňových povinností o 40 procent více času , než činí průměr států Evropské unie a Evropského sdružení (volného) obchodu . Český poplatník touto činností stráví - pro vaši představu - 230 hodin . Například v Estonsku jen 50 . A vy zvláštním režimem , který zavádíte pro ty nejmenší , chcete administrativní zátěž , byrokracii a zejména množství času , který živnostníci věnují naplnění svých povinností pro stát , ještě zvýšit . Podnikatelům a živnostníkům jste nasadili psí hlavu , abyste jim mohli dát obojek , který jste osadili velmi bolestivými trny , což jsou právě ty nepřiměřené pokuty a nepřiměřená konání státní správy . Postavili jste se na roveň těch , kteří v minulosti nazývali podnikatele parazity . Zcela záměrně a plánovitě jste rozdělili společnost na zaměstnance a zaměstnavatele . Postavili jste je proti sobě . Uměle jste vytvořili poptávku po opatření typu EET , a to právě proto , abyste mohli podnikatele kontrolovat . To je jizva na tváři společnosti , kterou místo abyste začali hojit , tak ji dále prohlubujete . Premiér tvrdil nedávno , že chce malý stát , a přitom budujete obří aparát státu , který se každému vlamuje do soukromých aktivit . Nejhůře se proti regulacím brání ti malí . Ti , kteří si vydělávají sami na sebe a snaží se zabezpečit svoje rodiny . Poskytují nám tolik nezbytné služby , přispívají svými daněmi , sociálním a zdravotním pojištěním do společných peněz . Zaměstnávají další lidi a vytvářejí v naší společnosti hodnoty . Jejich každodenní úsilí a aktivita je základním předpokladem ekonomické prosperity našeho státu . Oni si vlastně platí celou státní správu , včetně Ministerstva financí , včetně Finanční správy , která by měla být pro občany službou a nikoliv drábem . Za tuto svoji aktivitu jsou odměněni , v uvozovkách , permanentní nedůvěrou . Permanentní nedůvěrou , kterou ze strany Finanční správy , Ministerstva financí , vlády , ale bohužel i některých členů této slovutné Sněmovny neustále pociťují . Tato nedůvěra je převtělena pod krycím názvem EET , kdy si podnikatel zajišťuje a platí svoji vlastní kontrolu pro stát . Já jsem to nazval systémem , kdy náklad na můj výnos zaplatí někdo jiný . A takto k nim Ministerstvo financí a vláda přistupuje . A tato permanentní nedůvěra té většině poctivých vadí . Jak všichni vidíme , ekonomický růst se zpomaluje . My jsme na to již dlouho upozorňovali . A až nebude tak dobře , a začíná být , tak naše společnost a ekonomika bude ráda za každého člověka , za každého jednotlivce , který přispívá ekonomice svými soukromými aktivitami . A vy jste příspěvek k celé ekonomice , k celému národnímu hospodářství zredukovali pouze na jednu jedinou myšlenku - na příspěvek toho podnikatele a živnostníka do státní kasy , s kterou tak , mimochodem , neefektivně a nehospodárně nakládáte . Vy zvyšujete svými opatřeními v naší společnosti demokratický deficit . Místo ochrany občana , jeho práv před státní mocí se zde dostávají opět ke slovu tendence k ochraně státní moci na úkor občana . Pravomoce státních orgánů a kontrol a jejich nadužívání se zvyšují . Státní moc v podobě Finanční správy dostala zelenou k čemukoliv , jen aby se mohlo vedení resortu chlubit zvýšením výběru daní . V tomto tažení jim není nic svaté - ani jít na hranu , či dokonce za hranu zákona . Účel pro ně světí jakýkoliv prostředek . A chci se vás zeptat - opravdu chceme takový stát ? Těch příkladů , kde toto beze zbytku platí , a proč o tom mluvím , můžeme uvést desítky . Začnu tím nadužíváním pravomocí Finanční správy , které jen rozšiřujete . Velmi známým příkladem je zneužívání zajišťovacích příkazů . V letech 2009 a 2010 jich bylo vydáno ročně kolem sta . V roce 2015 byl skokový nárůst na 1 605 . V roce 2016 jich bylo více než 1 500 . Zlikvidovali jste tím neoprávněně několik firem . Známým příkladem z poslední doby je příklad společnosti Tabák Plus , která po letech vyhrála soud o neoprávněné příkazy ve výši 250 milionů korun . Vlastní odvolací orgány Finanční správy se dopustily hrubých chyb . Soudce v tomto procesu k tomu uvedl , že podle názoru soudu se dopustil správce daně hrubého a závažného porušení procesních práv daňového subjektu . A otázkou zůstává , kolik firem se neúspěšně odvolalo , ale neměly již sílu a finanční prostředky se obrátit na soud . Druhým příkladem jsou brutální výzvy státní správy , Finanční správy , novomanželům . Desítkám novomanželských párů Finanční správa zaslala výzvu pod hrozbou půlmilionové pokuty s osobními otázkami jako povinným osobám , kde měli svatbu a podobně . Jenom proto , že kontrolovala jednu restauraci v okolí jejich svatebního obřadu . Dodnes mi paní ministryně dluží odpověď na jednoduchou otázku , z jakého právního titulu či konstrukce při daňovém řízení ke konkrétní restauraci je povinnou osobou novomanželský pár . Protože jsem odpověď nedostal , stále tvrdím , že v tomto případě bylo postupováno nepřiměřeně , a nikoliv v souladu se zákonem . A je to příklad toho , jaké nepřiměřené metody a postupy za vašich vlád vůči občanům volíte , pouze s jedinou motivací - co největších příjmů státního rozpočtu bez ohledu na celospolečenské důsledky . Ale demokratický režim nepoužívá vůči svým občanům metodu " když se kácí les , létají třísky " . Třetím příkladem je odměňování úředníků , kontrolorů Finanční správy , a vázání na výsledku kontrol a daňového řízení . Motivovali jste úředníky Finanční správy finančně k tomu , aby jejich postup byl co nejtvrdší a neuznávali odpočty na vědu a výzkum . Nejdříve jste to zakrývali , a když se to provalilo , tak jste to zlehčovali . A napadá mě otázka - dostali kolegové z rozpočtového výboru již zápisy z porad Generálního finančního ředitelství podle slibu , který na rozpočtovém výboru padl ? Každopádně celý případ sám o sobě ukazuje , jaký přístup k našim občanům volíte .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities