Text view Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-09-12 ps2017-019-02-010-029 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(16.40 hodin) Ještě malou informaci navíc , že tyto účtenky budou vydávány zdarma na kterémkoli územním pracovišti Finanční správy nebo kteréhokoli finančního úřadu . Chtěla bych zdůraznit , ještě než přejdu k těm podmínkám pro získání tohoto nového off - line režimu , že je to pouze možnost . Podnikatel , i když splní podmínky , nemusí požádat , a může tedy evidovat podle evidence tržeb . A teď ty podmínky , kteří podnikatelé mohou , fyzické osoby , požádat o tento off - line režim . Fyzická osoba nebo poskytovatel zdravotních služeb musí být neplátce DPH , musí mít nejvýše dva zaměstnance a výše příjmů z evidovaných tržeb , prosím vás - to znamená takzvaných hotovostních plateb nebo jinými způsoby podle zákona považující za hotovostní platby - za dvanáct kalendářních měsíců nepřesáhne 200 tisíc . Opakuji , to nejsou příjmy roční . To jsou hotovostní platby , čili to , co vlastně kasíruje v cashi , když to řeknu lidově . K novele zákona o evidenci tržeb se připojuje novela zákona o dani z přidané hodnoty , která zavádí v případě služeb a rozšiřuje v případě zboží druhou sníženou sazbu z přidané hodnoty 10 % u vybraného zboží a služeb , a to současně se spuštěním fáze evidence tržeb . Důvod je jasný : zmírnění vyšších nároků kladených na poplatníky v souvislosti se zavedením evidence tržeb pro třetí a čtvrtou fázi . Děkuji vám za pozornost . Místopředseda PSP Vojtěch Pikal Já také děkuji a prosím , aby se slova ujal zpravodaj pro prvé čtení , pan poslanec Pavel Juříček . Poslanec Pavel Juříček Dobrý den , dámy a pánové . Já nebudu opakovat to , co říkala paní ministryně . Jenom se vrátím ke krátké genezi . Víte , že jsme v minulosti zamítli jeden námět , část , která tady Poslaneckou sněmovnou neprošla , nicméně teď tento tisk 205 reaguje na nález Ústavního soudu a řekněme na praxi , která se prokázala . Geneze byla taková , že bylo předběžně dojednáno napříč jednotlivými kluby , že paní ministryně do konce června předloží vládní návrh , který teď máme k projednání v prvním čtení . Musím poděkovat paní ministryni , že to nebylo do konce června , ale bylo to Sněmovně předloženo 13 . června , takže je vidět , že Ministerstvo financí funguje na základě dohod a funguje v tomto směru výborně . Já to nebudu celé komplikovat . Jenom říkám , avizovaný materiál byl předběžně v minulém období odmítnut . V tehdejší rozpravě nás paní ministryně informovala o tom , jaký bude koncept toho návrhu . Ten koncept návrhu je dodržen . Podle reakcí diskutujících má , doufám , šanci na přijetí . Osobně jsem přesvědčen , že hlavní cíl , jak reagovat na nález Ústavního soudu a jak řešit problémy v praxi , tato novela jednoznačně řeší . Nicméně musím říci , že můžeme diskutovat o tom , co tady bylo řečeno , to znamená například papírová evidence , jestli ta částka ve výši 200 tisíc korun je relevantní hranicí pro ten zvláštní režim , zda je správná právě pro tu hotovostní platbu . Tím tady naznačuji , že jsem připraven i s paní ministryní i s dalšími kluby jednat o tom , jaká ta částka bude řekněme kompromisní , tak , aby ta administrativní zátěž menších podnikatelů , kteří mají hotovostní platby , byla relativně co nejnižší . Považuji , že režim on - line je skutečně dobrý pro dosažení kýženého efektu pro Finanční správu a nakonec i pro poplatníky . V každém případě je to krok správným směrem a krok , který jsme tady napříč Poslaneckou sněmovnou diskutovali . Jednoznačně bych vás chtěl všechny poprosit , abychom to schválili v prvním čtení a případně ve druhém čtení abychom vzájemně hledali kompromis , který jsem naznačil , v jakém směru bychom v tom ještě mohli pokračovat . To je z mé strany všechno . Děkuji vám za pozornost . Místopředseda PSP Vojtěch Pikal Já také děkuji za pozornost . Otevírám obecnou rozpravu , do které neeviduji žádné přihlášky . Hlásí se pan poslanec Ferjenčík . Prosím . Poslanec Mikuláš Ferjenčík Děkuji za slovo . Vážené kolegyně , vážení kolegové , jak jsme avizovali v našem volebním programu , my nepodporujeme rozšíření EET o třetí a čtvrtou vlnu , protože zatímco v té vlně první a druhé alespoň jde převážně o podniky , které mají nějakou vysokou návštěvnost , tak tady se jedná typicky o transakce mezi řemeslníky . Jediný efekt toho zákona bude , že ti poctiví budou zavaleni byrokratickou povinností navíc , resp . bude jim to komplikovat hotovostní platby . Část z nich to vyřeší tak , že přejde čistě na on - line faktury , a část z nich si pořídí nějaké zařízení , které je bude něco stát , bude něco stát provozně , ale v jejich podnikání jim žádným způsobem nepomůže . Ti nepoctiví nebudou absolutně nijak postiženi , protože se jednoduše dohodnou se zákazníkem , že to udělají v uvozovkách bez papíru , tu tržbu nenahlásí , a tím se té povinnosti vyhnou . Takže vymahatelnost té třetí a čtvrté vlny je naprosto minimální . My nevidíme důvod , proč ji zavádět . Proto navrhuji zamítnutí tohoto zákona v prvním čtení . Místopředseda PSP Vojtěch Pikal Registruji váš návrh . Nyní se mi hlásil pan předseda Kalousek do rozpravy . Máte slovo . Poslanec Miroslav Kalousek Děkuji . Pan poslanec Ferjenčík vyslovil to důležité , čím jsem chtěl začít , a sice že paní ministryně i zpravodaj uvedli tento návrh , jako by jeho hlavním motivem bylo určité části živnostníků , těch nejmenších , trochu ulevit z toho on - line režimu . My přece víme , že to tak není , že hlavním motivem tohoto vládního návrhu je vyrovnat se s nálezem Ústavního soudu a moci tak spustit třetí a čtvrtou vlnu režimu EET , která by vzhledem k tomu nálezu jinak spustitelná nebyla . Já si myslím , že jestli skutečně má mít nějaká diskuse hlavní smysl , tak je to diskuse o tom , zda projekt EET v první a druhé vlně naplnil předpoklady , naplnil cíle , které si kladl , a zda má smysl v něm pokračovat , nebo má smysl ho zrušit . Když si vezmu tu genezi od počátku , vezmu si tu slavnou konferenci tehdejšího pana ministra financí Babiše s panem ministrem financí Chorvatska - a teď promiňte , že si nejsem schopen vzpomenout si na jeho jméno , ano , samozřejmě , to byl kamarád Ivici Todoriče , takového českého Babiše , ten už tedy dnes sedí , ten Todorič , ale jak se jmenuje ten bývalý ministr financí , to nevím . Tak hlavní motto té konference bylo , že snad ani nejde o lepší výběr DPH , ale o narovnání podnikatelského prostředí . Odpovězme si na otázku , jestli projekt EET skutečně narovnal podnikatelské prostředí . Já si troufám tvrdit , že ho pokřivil . Se zájmem jsem vyslechl jednu z hlavních matek tohoto projektu , bývalou náměstkyni ministra financí Ing . Hornochovou , se kterou jsme o tomto projektu diskutovali vášnivě v minulém volebním období , která jasně řekla , že buď absolutně bez výjimek pro všechny stejně , nebo zrušit . Jinak to nemá žádný smysl zejména pro ten cíl narovnání podnikatelského prostředí .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities