Text view Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2016-04-13 ps2013-044-02-010-052 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(12.50 hodin) V celé Evropské unii je funkce statutárního auditora spojována s veřejným zájmem , proto jsou auditoři podrobováni velmi přísným požadavkům na odbornost , nezávislost a etické jednání . Tato novela proto posiluje též nezávislost auditora . Tímto konstatováním bych rád své úvodní slovo zakončil a chtěl bych vás požádat o schválení novely zákona již v prvém čtení v souladu s § 90 odst . 2 jednacího řádu Poslanecké sněmovny . Důvodem je , aby tato norma nabyla účinnosti stejným okamžikem jako zmíněné nařízení , tedy 17 . června 2016 . Děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu ministrovi financí a místopředsedovi vlády Andreji Babišovi . Žádám zpravodaje pana poslance Romana Kubíčka , aby přednesl svou zpravodajskou zprávu . Prosím , pane zpravodaji . Poslanec Roman Kubíček Děkuji za slovo , pane předsedající . Dámy a pánové , budeme se zabývat sněmovním tiskem 759 , kterým se mění zákon č . 93 / 2009 Sb . , o auditorech a o změně některých zákonů , ve znění pozdějších předpisů , a další související zákony . Tento zákon zapracovává příslušné předpisy Evropské unie , zároveň navazuje na přímo použitelný předpis Evropské unie a upravuje výkon auditorské činnosti , působnost Komory auditorů České republiky , působnost Rady pro veřejný dohled nad auditem , jakož i práva a povinnosti fyzických a právnických osob s tím spojené . Podstatou právní regulace na úrovni Evropské unie je harmonizace postupů při ověřování ročních účetních závěrek včetně těch konsolidovaných , stanovení požadavku externího zajištění kvality , veřejného dohledu , povinnosti statutárních auditorů a auditorských společností , zásad k zajištění jejich objektivity , nezávislosti a nestrannosti a zavedení disciplinárního a sankčního systému . Směrnice o povinném auditu rovněž poskytuje základ pro spolupráci mezi regulačními orgány v Evropské unii a třetích zemích . Směrnice o povinném auditu byla do českého právního řádu implementována zákonem č . 93 / 2009 Sb . , o auditorech a o změně některých zákonů , ve znění pozdějších předpisů , dále jen zákon o auditorech , který nabyl účinnosti dne 14 . dubna 2009 . Přijatá novela směrnice o povinném auditu a nařízení č . 537 / 2014 / EU jsou výsledkem rozsáhlé evaluace pravidel pro zavádění povinných auditů a několikaleté diskuse a vyjednávání mezi evropskými zákonodárnými orgány , zástupci odborné veřejnosti a profesními organizacemi započaté již v říjnu 2010 vydáním Zelené knihy obsahující koncepční otázky na téma možných změn v oblasti regulace auditu v Evropské unii . Cílem navrhované novely zákona o auditorech je zajištění plné harmonizace zákona o auditorech s ustanovením novely směrnice o povinném auditu a zajištění úplné a efektivní aplikovatelnosti nařízení č . 537 / 2014 / EU . Obě tyto evropské právní normy jsou členské státy Evropské unie povinny zavést do svých právních řádů , a to nejpozději do 16 . června 2016 . Na základě směrnice o povinném auditu byla Česká republika povinna instituovat nezávislý dohled nad auditorskou činností . Zákonem o auditorech byla proto zřízena Rada pro veřejný dohled nad auditem . Rada pro veřejný dohled nad auditem vykonává veřejný dohled nad výkonem auditorské činnosti a činností Komory auditorů České republiky a přitom musí dbát na ochranu veřejného zájmu . Veřejným dohledem se rozumí kontrola dodržování zákona o auditorech , auditorských standardů , etických požadavků a vnitřních předpisů Komory auditorů České republiky auditory , dohled nad organizací a řízením systému kontroly kvality auditorské činnosti a organizací a prováděním systému průběžného vzdělávání auditorů a nad uplatňováním disciplinárních a sankčních opatření Komorou auditorů České republiky . K dalším činnostem Rady pro veřejný dohled nad auditem patří spolupráce s Ministerstvem financí , Českou národní bankou a spolupráce s orgány dohledu nad auditory ostatních zemí . Z členství České republiky v Evropské unii vyplývá závazek zapracovat odpovídajícím způsobem unijní legislativu do českého práva . Vzhledem k tomu , že novela směrnice o povinném auditu a nařízení č . 537 / 2014 / EU vyžadují , aby byly do národních právních systémů transponovány do 16 . června 2016 , je nezbytné novelou zákona o auditorech k uvedenému datu reagovat na požadavky , které přináší novela směrnice o povinném auditu a nařízení . Navrhovaná právní úprava si klade za cíl implementovat evropské předpisy do českého právního řádu tak , aby byl zajištěn soulad s evropskou regulací povinného auditu . Novela zákona o auditorech proto jednak reaguje na změny , které vyplývají z novely směrnice o povinném auditu , a dále v sobě promítá implementační opatření k zajištění úplné aplikovatelnosti nařízení č . 537 / 2014 / EU . Jejím nepřijetím by se Česká republika vystavovala riziku zahájení řízení pro porušení čl . 258 , případně čl . 260 Smlouvy o fungování Evropské unie . Proto doporučuji schválení podle § 90 . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu zpravodaji . Otevírám obecnou rozpravu . V obecné rozpravě se hlásí jako první předseda klubu ODS Zbyněk Stanjura . Prosím , pane předsedo , máte slovo . Poslanec Zbyněk Stanjura Tak už zase slyšíme , když něco neschválíme , ten Brusel nás bude sankcionovat . Když se podíváme do důvodové zprávy , tak pokud se nepletu , směrnice byla přijata v dubnu 2014 . Takže vládě a Ministerstvu financí to trvalo 24 měsíců , než jsme se k tomu dostali , a podle představ pana ministra i pana zpravodaje bychom tomu měli věnovat pravděpodobně 24 minut , abychom to schválili v devadesátce . Ten materiál má 506 stran , stovky navržených paragrafů . Je prostě nemyslitelné , abychom to schválili bez rozpravy a bez možnosti do toho zasáhnout . Takže jménem dvou poslaneckých klubů ODS a TOP 09 vznáším veto a moc se těším zejména na pozměňovací návrhy z řad vládních poslanců . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu předsedovi klubu ODS . Budeme tedy po vetu postupovat normálním způsobem . V otevřené rozpravě se hlásí pan zpravodaj , poté pan kolega Volný . Poslanec Roman Kubíček Děkuji za slovo , pane předsedající . Dámy a pánové , já si v tomto případě dovoluji zkrátit lhůtu na projednání ve výborech o 30 dnů na 30 dnů . Místopředseda PSP Vojtěch Filip V tom případě se pan kolega Volný nehlásí . Já se ptám , kdo dál do rozpravy ? Nikdo se nehlásí , rozpravu končím . Nepadl žádný návrh na vrácení ani zamítnutí . Budeme se tedy zabývat návrhem na přikázání výborům k projednání . Rozhodneme o přikázání garančnímu výboru . Organizační výbor logicky navrhl přikázat předložený návrh k projednání rozpočtovému výboru jako výboru garančnímu . Má někdo jiný návrh na garanční výbor ? Není tomu tak . Rozhodneme v hlasování pořadové číslo 102 , že tento tisk bude přikázán rozpočtovému výboru jako výboru garančnímu . Zahájil jsem hlasování a ptám se , kdo je pro . Kdo je proti ? Děkuji vám . V hlasování pořadové číslo 102 z přítomných 171 poslance pro 146 , proti nikdo . Návrh byl přijat . Konstatuji , že tento návrh byl přikázán k projednání rozpočtovému výboru jako garančnímu výboru . Ptám se , kdo navrhuje jiný výbor , protože organizační výbor nenavrhl žádný jiný výbor jako důležitý výbor k projednání . Ani z pléna nevidím žádný jiný návrh . Budeme tedy hlasovat o zkrácení lhůty na 30 dnů , a to v hlasování pořadové číslo 103 , které jsem zahájil . . . Ale předtím vás všechny odhlásím , takže jsem zatím další hlasování nezahajoval . Přihlaste se svými identifikačními kartami . Jakmile se ustálí počet přítomných , zahájím hlasování pořadové číslo 103 , ve kterém rozhodneme o zkrácení lhůty k projednání na 30 dnů . Zahájil jsem hlasování pořadové číslo 103 a ptám se , kdo je pro . Kdo je proti ? Děkuji vám . Hlasování pořadové číslo 103 . Z přítomných 141 poslance pro 83 , proti 45 . Tento návrh byl přijat . Lhůta k projednání v rozpočtovém výboru je na 30 dnů . Děkuji panu ministrovi , děkuji panu zpravodaji . Končím bod č . 52 . Zároveň vyhlašuji přestávku na oběd do 14.30 , která se netýká ovšem členů organizačního výboru , kteří se sejdou ve 13.04 . (Jednání přerušeno ve 12.59 hodin.)
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities