|

Named Entity View

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-12-19 ps2017-024-06-011-115 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

115. Střednědobý výhled státního rozpočtu České republiky na léta 2020 a 2021 /sněmovní tisk 288/ - prvé čtení

Date2018-12-19
Meetingps2017/024
Agenda Itemps2017/024/115
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/024schuz/s024226.htm

Page 1 > 2

Místopředseda PSP Vojtěch Filip115. Střednědobý výhled státního rozpočtu České republiky na léta 2020 a 2021 /sněmovní tisk 288/ - prvé čtení Požádám paní ministryni Alenu Schillerovou, aby návrh odůvodnila, a zpravodaje rozpočtového výboru Jiří Dolejš, aby se dostavil ke stolku zpravodajů, protože je zpravodajem tohoto tisku. (Hlasy ze sálu, že poslanec Dolejš není přítomen.)Paní ministryně, máte slovo. Paní předsedkyně rozpočtového výboru pravděpodobně musí dodat někoho dalšího jako zpravodaje. Paní ministryně, máte slovo. (V sále je hluk.)Ministryně financí ČR Alena SchillerováDěkuji za slovo. Vážený pane předsedající, dámy a pánové, dovolte mi, abych uvedla návrh Střednědobého výhledu státního rozpočtu České republiky na léta 2020 a 2021, který byl vládou schválen 19. září 2018 a vláda ho předkládá Poslanecké sněmovně na vědomí. Základní údaje předloženého návrhu Střednědobého výhledu státního rozpočtu na léta 2020 a 2021 jsou předkládány v této podobě: pro rok 2020 příjmy státního rozpočtu 1 431,3 mld., výdaje 1 701,3 mld., saldo státního rozpočtu minus 40 mld. Pro rok 2021 příjmy 1 495,1 mld., výdaje státního rozpočtu 1 535,1 mld., schodek minus 40 mld. Výdaje navržené ve Střednědobém výhledu státního rozpočtu na léta 2020 a 2021 jsou v souladu s výdajovými rámci stanovenými v Rozpočtové strategii veřejných institucí České republiky, kterou schválila vláda dne 30. dubna 2018. Strukturální saldo sektoru vládních institucí by mělo zůstat v celém horizontu kladné. Makroekonomický rámec výhledu státního rozpočtu na léta 2019 2021 vychází z aktualizace makroekonomické predikce Ministerstva financí z července 2018 zpracované na základě dat k 11. červenci 2018. Makroekonomický rámec výhledu státního rozpočtu byl dne 8. srpna 2018 posouzen v souladu se zákonem č. 23/2017 Sb., o pravidlech rozpočtové odpovědnosti, Výborem pro rozpočtové prognózy. Výbor ve svém stanovisku č. 1/2018 shledal makroekonomický rámec jako realistický. Dále bych ráda uvedla pár slov k základním makroekonomickým ukazatelům. V letech 2018 a 2019 by měl růst HDP mírně přesahovat hranici 3 %, v letech 2020 a 2021 by pak ekonomika mohla vzrůst o 2,7 %, respektive 2,4. Předpokládáme, že v celém horizontu makroekonomického rámce zůstane hlavním tahounem domácí poptávka. Dynamika spotřeby domácností odráží silný růst mezd, zvýšení minimální a zaručené mzdy, zvyšování platů v sektoru vládních institucí a vysokou úroveň důvěry spotřebitelů. Růst tvorby hrubého fixního kapitálu by měl postupně zpomalovat, a to v důsledku přísnějších měnových podmínek, pomalejšího růstu ekonomik hlavních obchodních partnerů a zpomalení růstu investic sektoru vládních institucí spolufinancovaných z fondů EU. Očekáváme, že příspěvek z čistých vývozů bude v roce 2018 záporný, v dalších letech by však již saldo zahraničního obchodu mělo k hospodářskému výkonu přispívat nepatrně kladně.

Text viewDependenciesWavesurferList names