ps2017-035-09-008-043.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-11-06 ps2017-035-09-008-043 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Místopředseda PSP Vojtěch Pikal 43 . Vládní návrh zákona , kterým se mění zákon č . 258 / 2000 Sb . , o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů , ve znění pozdějších předpisů , a další související zákony / sněmovní tisk 530 / - prvé čtení Z pověření vlády návrh uvede ministr zdravotnictví Adam Vojtěch . Prosím , ujměte se slova . Ministr zdravotnictví ČR Adam Vojtěch Děkuji za slovo . Vážený pane předsedající , vážené paní poslankyně , vážení páni poslanci , dovolte tedy , abych uvedl návrh novely zákona o ochraně veřejného zdraví . Hlavním důvodem předložení zákona je potřeba adaptace dvou unijních nařízení , a to nařízení Evropského parlamentu a Rady ze dne 15 . března 2017 o úředních kontrolách a jiných úředních činnostech prováděných s cílem zajistit uplatňování potravinového a krmivového práva a pravidel týkajících se zdraví zvířat a dobrých životních podmínek zvířat , zdraví rostlin a přípravků na ochranu rostlin , a nařízení Evropského parlamentu a Rady ze dne 25 . října 2011 o poskytování informací o potravinách spotřebitelům . Nařízení o úředních kontrolách jako celek nabývá účinnosti 14 . prosince 2019 . Český právní řád je tak třeba adaptovat na uvedené nařízení v tomto termínu . Zákon o ochraně veřejného zdraví je jeden z několika zákonů , kterými je uvedená adaptace naplňována . V souvislosti s implementací uvedených nařízení se zakotvují některé nové , zejména oznamovací povinnosti pro osoby dovážející nebo vyrábějící materiály a předměty určené pro styk s potravinami a dále pak také některé nové kompetence pro Ministerstvo zdravotnictví . Nad rámec implementace byla v zákoně o ochraně veřejného zdraví a v zákoně o specifických zdravotních službách identifikována ustanovení týkající se státního zdravotního dozoru v oblasti ochrany veřejného zdraví , jejichž aplikace v praxi byla zhodnocena jako problematická . V oblasti ochrany zdraví při práci dochází k úpravám , jejichž cílem je především snížení administrativní a ekonomické zátěže podnikatelským subjektům . Zakotvuje se například možnost předložit v rámci kategorizace práce pro faktory fyziologie práce u prací , které jsou nerizikové , odborné hodnocení provedené autorizovanou nebo akreditovanou osobou místo nákladného měření . Dále se odstraňuje duplicitní a časově náročný postup vypracování a projednání textu písemných pravidel o bezpečnosti , ochraně zajišťující zdraví a ochraně životního prostředí . Současně jsou navrhovány změny navazující na probíhající legislativní úpravy pro oblast ochrany zdraví zaměstnanců , a to zejména při práci s chemickými látkami a směsmi , a to jak na národní , tak i mezinárodní úrovni . Součástí navrhované právní úpravy je kromě jiného i související změna zákona č . 636 / 1992 Sb . , o ochraně spotřebitele , ve znění pozdějších předpisů . Podněty na úpravu jednotlivých ustanovení vzešly od krajských hygienických stanic , Státního zdravotního ústavu , zdravotních ústavů a odborných lékařských společností . Vážený pane předsedající , dámy a pánové , předložený návrh uvádí český právní řád do souladu s unijní úpravou . V případě jeho nepřijetí nesplní Česká republika své závazky vyplývající z členství v Evropské unii . Z tohoto důvodu vás žádám o jeho podporu . Děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Vojtěch Pikal Také děkuji . Ještě seznámím sněmovnu s omluvenkou . Omlouvá se pan poslanec Špičák dnes mezi 19.30 a koncem jednacího dne z rodinných důvodů . Hlásil se pan poslanec Rakušan , ale nevím , jestli chtěl v tuto chvíli využít přednostního práva . Prosím . Poslanec Vít Rakušan Děkuji . Vážený pane předsedající , my uplatňujeme právo veta spolu s poslaneckým klubem KDU - ČSL , tedy poslanecký klub STAN a KDU - ČSL , na projednání daného zákona v § 90 odst . 2 . My se skutečně domníváme , že transpoziční normy , které jsou nám sem předkládány , jsou předkládány prostě pozdě , a potom jsme vystavováni pod nějaký časový tlak , kdy se k tomu musíme vyjadřovat zbytečně rychle . Tedy prosím , berte na vědomí , že uplatňujeme za tyto dva poslanecké kluby veto . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Pikal Děkuji . A nyní prosím , aby se ujala slova zpravodajka pro prvé čtení paní poslankyně Olga Richterová . Poslankyně Olga Richterová Dobrý den , vážení přítomní členové vlády , vážené kolegyně , vážení kolegové , jenom velice stručně mi dovolte uvést návrh novely zákona o ochraně veřejného zdraví . Už zaznělo , že důvodem předložení je potřeba adaptace dvou unijních nařízení . Současně je ale potřeba zdůraznit , že se právě v souvislosti s tou implementací zakotvují nové , zejména oznamovací povinnosti a že nad rámec implementace byla vlastně identifikována některá ustanovení týkající se zejména státního zdravotního dozoru v oblasti ochrany veřejného zdraví , jejichž aplikace nebyla úplně ideální , a proto se to bude měnit . Nicméně jsou tam ještě další oblasti , které si zaslouží naši podrobnou pozornost . Proto je dobře , že na to nebude uplatněn § 90 . Ráda bych upozornila opravdu při této pokročilé hodině a ve vší stručnosti na to , že tento tisk také přináší novinku do běžného chodu třeba letních táborů . Návrh nově zakládá povinnost oznámit přesně jeden měsíc před zahájením akce příslušnému orgánu ochrany veřejného zdraví , tedy krajské hygienické stanici , jméno a příjmení odpovědné osoby přítomné na škole v přírodě , která je delší než pět dní , nebo na zotavovací akci , a to pro každý běh , a telefon na tu osobu . Já chápu tuto povinnost v případě krajních situací . Ale zdá se , že to je přesně druh věci , která je spíš taková další šikana státu . Je opravdu otázka , jestli je to nezbytně nutné pro ty zotavovací akce a školy v přírodě . Jsme rádi , že třeba i o tomto se bude dále diskutovat . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Pikal Také děkuji . A otevírám obecnou rozpravu , do které v tuto chvíli nemám přihlášky , takže se táži , jestli se někdo hlásí . Pokud tomu tak není , obecnou rozpravu končím . Ptám se , jestli je zájem o závěrečná slova ze strany ministra nebo ze strany paní zpravodajky . Není tomu tak . Návrhy , o kterých bychom měli hlasovat , na vrácení , či zamítnutí nezazněly , takže se budeme zabývat přikázáním výborům k projednání . Nejprve rozhodneme o přikázání garančnímu výboru . Organizační výbor navrhl předložený návrh k projednání výboru pro zdravotnictví jako výboru garančnímu . Navrhuje někdo jiný výbor ? Není tomu tak . Svolám pro jistotu kolegy do sálu . Budeme hlasovat . Zahajuji hlasování a ptám se , kdo je pro přikázání tohoto návrhu výboru pro zdravotnictví jako garančnímu . Kdo je proti ? Děkuji vám . V hlasování číslo 248 je přihlášeno 144 poslanců a poslankyň , pro 123 , proti nikdo . Návrh byl přijat . Konstatuji , že jsme tento návrh přikázali k projednání výboru pro zdravotnictví jako garančnímu . Ptám se , jestli má někdo návrh na přikázání dalšímu výboru . Organizační výbor žádný další výbor nenavrhl . Nevypadá to , že by někdo měl nějaký jiný návrh na další výbor . Tím jsme se vypořádali v prvém čtení s tímto tiskem a jeho projednávání v tuto chvíli končím a posuneme se dál . (Hluk v sále.) Otevírám bod
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities