Text view Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-06-20 ps2017-030-11-003-019 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(10.20 hodin) Zdůrazňuji , že to podporujeme , ještě jednou opakuji . Tím , že dneska skončí druhé čtení , jako že skončí , tak máme šanci ve třetím čtení o tom hlasovat ještě v červenci podle lhůt . Myslím , že hned tu první středu budou lhůty naplněny . To je dobře , ale za normálních okolností bychom bezesporu navrhovali přerušení bodu do přítomnosti pana ministra dopravy . Já to v tuto chvíli neudělám , abych nepřispíval k prodlužování projednávání toho zákona , když říkám , že s tím vláda a Ministerstvo dopravy přichází pozdě . A pro vás , kterým se tato kritika nezdá , tak si najděte vyjádření pana ministra Ťoka , který říkal , že to bude zavedené k 1 . lednu roku 2017 , potom k 1 . lednu 2019 a teď jsme u 1 . ledna 2021 . Nicméně jak říká klasik nebo název oblíbeného filmu , lépe pozdě než později , a proto k tomu projednávání ve druhém čtení takto přistoupí náš klub . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci Zbyňku Stanjurovi . S přednostním právem pan předseda klubu ANO Jaroslav Faltýnek . Prosím , pane předsedo . Poslanec Jaroslav Faltýnek Děkuji za slovo , pane místopředsedo . Možná vás to , kolegyně a kolegové , překvapí , ale já si vážím seriózního vystoupení pana předsedy Stanjury . Je pravda , že jsem poprosil na grémiu ústy pana ministra Kremlíka o zařazení tohoto bodu na základě jeho žádosti a předpokládal jsem samozřejmě , že bude přítomen fyzicky na projednávání tohoto důležitého zákona . Nicméně včera mě poprosil , požádal o to , abych ho omluvil , pokud tato situace nastane , a tato situace nastala , že se vlastně dověděl předevčírem , že by se měl na žádost pana prezidenta zúčastnit setkání se slovenskou prezidentkou paní Čaputovou , a proto vlastně se z tohoto jednání omlouvá . Mně osobně je to trapné , nicméně chtěl bych se zastat pana ministra Kremlíka . Taková situace prostě může někdy nastat . Nicméně beru tu připomínku pana předsedy Stanjury , že si dám pozor na to , aby když budu žádat o předřazení bodu , aby ten ministr tady fyzicky přítomen byl . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu předsedovi klubu ANO Jaroslavu Faltýnkovi . Budeme se zabývat rozpravou podle jednotlivých přihlášek . Nyní pan poslanec Milan Feranec , připraví se pan Petr Sadovský . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Milan Feranec Děkuji . Vážený pane předsedající , paní ministryně , dámy a pánové , já budu stručný . Já jsem chtěl upozornit na dva pozměňovací návrhy , které jsem podal a vložil jsem do systému , následně se k nim přihlásím . Jenom stručný komentář . Pozměňovací návrh 2904 se týká mýta neboli mýtného , a to možnosti zahrnout do nákladů mýtného takzvané externality , to znamená vlastně náklady související se znečištěním životního prostředí atd . Tato možnost v zákoně zatím nebyla , chceme ji tam vložit . Pochopitelně to bylo konzultováno s Ministerstvem dopravy , je to se souhlasem Ministerstva dopravy a dává to možnost . Víme , že sazby mýta jsou potom určovány nařízením vlády . Takže to je první pozměňovací návrh . Druhý , 3011 , rovněž se týká (nesrozumitelné) mýta , a to je otázka přístupu do základních registrů , kde podle zákona má přístup Ministerstvo dopravy . Vznikly problémy s přístupem silničních správních úřadů a SFDI , takže se tam dává možnost přístupu do těchto registrů vlastně i silničním správním úřadům a SFDI , event . provozovateli toho systému . Takže tolik k těmto dvěma pozměňovacím návrhům . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci Milanu Ferancovi . Nyní pan poslanec Petr Sadovský , připraví se pan poslanec Kolovratník . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Petr Sadovský Děkuji , dobrý den , pane předsedající . Kolegyně , kolegové , já bych vám chtěl jenom představit krátce pozměňovací návrh , který je podán pod číslem 3003 , ke kterému se v podrobné rozpravě přihlásím . V podstatě se jedná jenom o jednu jedinou věc , aby byla osvobozena od dálničních poplatků vozidla , která jsou vybavena zvláštní registrační značkou historického vozidla a kterým byl zároveň vystaven i průkaz historického vozidla . Jde o to , že tato vozidla tvoří vlastně setinu , možná ještě menší část z celkového objemu vozidel a v podstatě vyjíždějí jenom jednou za rok třeba na nějakou výstavu nebo na něco a je zbytečné , aby byla opatřena touto dálniční známkou . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci Sadovskému . Nyní pan poslanec Kolovratník , připraví se pan poslanec Vojtěch Munzar . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Martin Kolovratník Kolegyně a kolegové , přeji vám dobré dopoledne . Děkuji za slovo v obecné rozpravě . Já si dovolím nejdříve krátce reagovat na pana předsedu klubu ODS Zbyňka Stanjuru . S tím , že je to pozdě , má do jisté míry pravdu . My jsme tuhle věc tady diskutovali , resp . byla navržena v zákoně už někdy v roce 2014 , ale víte , že já jsem vždycky tím optimistou , který se dívá do budoucna . Neřešme minulost , teď je vše připraveno a na ten systém postupně přecházíme . Je taky dobré a korektní vysvětlit nebo uvést pro případné kritiky , že ta filozofie je připravena v jakýchsi dvou stupních , nebo dvou krocích . My jsme to nedávno diskutovali i na podvýboru pro dopravu . Celý systém je navržen tak , že v první fázi toho tzv . videotollingu ta kontrolní funkce ze strany policie , celní správy a dalších orgánů bude prováděna , použiji termín manuálně nebo ručně v terénu a v druhé fázi postupně s rozvojem a zapojením ICT technologií , tedy v rámci další novely tohoto zákona , pak přejdeme na ten plně automatizovaný on - line systém i za využití kamer , které budou jednou z funkcionalit třeba těch v té budoucí době bývalých mýtných bran . Bylo tady zmíněno i to projednání . My jsme před malou chvíli uvažovali a diskutovali , jestli zkrátit lhůtu pro projednání , ale není to potřeba . Víte , že podle § 95 odst . 1 jednacího řádu třetí čtení má být za 14 dnů , nebo ta základní lhůta je 14 dnů a červencová schůze bude - vychází to zhruba na 20 dnů od této chvíle . Hospodářský výbor je připraven po druhém čtení návrh zákona prodiskutovat v úterý příštího týdne a vše bychom měli stihnout . A nyní kratičký komentář ke třem pozměňovacím návrhům , které jsou uvedeny v systému pod mým jménem . Já se v podrobné rozpravě nebudu hlásit k tomu prvnímu , protože jsem ho inovoval . Budu se hlásit k návrhu pod číslem 2957 , který zvyšuje poplatek za dálniční známku z 1 500 na 2 000 korun . Předpokládám , že teď v obecné rozpravě k tomu bude nějaká diskuse od kolegů z opozice i s kritickými argumenty . Jsem připraven vysvětlit zdůvodnění , jsem připraven i argumentovat tím , z jakého důvodu jsem tento návrh podal . Druhý můj návrh se týká víceméně administrativního zjednodušení registrací pro držitele průkazů ZTP , ZTPP a podobně , tak aby nemuseli sami manuálně hlásit do systému , že mají ten průkaz , ale aby to systém sám viděl automaticky a policista v počítači si mohl podle registrační značky vyhodnotit , že to auto může použít , pokud tedy převáží zdravotně postiženého , může využít zpoplatněnou komunikaci , ale nemusí mít tu tzv . dálniční známku . A na úvod té diskuse , pokud ze strany kolegů tady bude žádost o argumentaci nebo nějaké vysvětlení , tak jde o to , že dálniční poplatek je dnes ve výši 1 500 korun . Systém je nastaven tak , že je to maximální možná výše , a o té výši rozhoduje svým nařízením , resp . vyhláškou vláda . V tuto chvíli se pohybujeme na maximálním limitu , to je právě těch 1 500 korun , a ten limit byl zvyšován někdy v roce 2009 . Já nově navrhuji maximální limit 2 000 , z 1 500 na 2 000 , s tím , že poté bude na rozhodnutí vlády , jestli toto navýšení využije , nebo ne . Tuším , jaké přijdou od kolegů argumenty . Je to podobné jako včera v debatě o místních poplatcích : když dáme maximální hranici , že využita bude . To já nechci předjímat , ale pravda je , a řada kolegů z hospodářského výboru to ví , že svádím velmi složité debaty o budoucím financování dopravy , Státního fondu dopravní infrastruktury , a tady říkám korektně , férově a na rovinu , že je to snaha o to , abychom zvýšili možné příjmy , které přímo ze státního rozpočtu jsou alokovány a zákonem vlastně svázány právě s rozpočtem dopravy a Státního fondu dopravní infrastruktury . Takže tolik na úvod do debaty a určitě jsem připraven na kolegy reagovat . Děkuji .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities