Text view Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-03-06 ps2017-027-02-007-106 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(11.50 hodin) Nejedná se tedy o generální pardon pro opilce ani v případě toho původního návrhu , ani těch kompromisních návrhů , protože nepřiměřené požívání alkoholu , v jehož důsledku takový jedinec způsobí újmu a škodu na zdraví či majetku , totiž postihují další právní předpisy . Nicméně odpovědnost člověka nevznikne nebo nevzroste úměrně se vzrůstajícím počtem nařízení , kontrol , regulací , příkazů , zákazů . Naopak . Čím větší omezení svobodné lidské vůle , tím větší bude neschopnost člověka posoudit adekvátnost svého počínání . Bude mu totiž chybět zpětná vazba . A jak jsem tady říkal , chceme - li , aby lidé měli respekt k právu , musí také právo , které zde přijímáme , reflektovat realitu a přání lidí . Tolik k toleranční hranici . A ještě se chci vyjádřit jako poslanec za střední Čechy k návrhu pana poslance Pávka a paní Krutákové na vyjmutí Berounky ze seznamu významných dopravních vodních cest . Každý , kdo zná Berounku , ví , že je skutečnou perlou středních Čech , proto je také vyhledávanou cestou pro vodáky jako rekreační tok . Přesto je z historických důvodů z dob minulého režimu zařazena do právě významných vodních cest , a to zejména kvůli myšlence tehdejších inženýrů ji využít k přepravě nějakých výrobků ze Škody Plzeň . A vzhledem k tomu , že je stále historicky zařazena do tohoto seznamu , tak se objevují v různých koncepcích státu , a stát je tím nucen i v různých koncepcích navrhovat různá řešení , návrhy na jejich splavnění , což stojí čas , peníze , energii nejenom těch úředníků , ale zejména peníze daňových poplatníků . K tomu , aby skutečně došlo ke splavnění , což je podle mě virtuální realitou , k tomu by byly nutné drahé investice a nutně by se změnil charakter a kouzlo Berounky . Podle mého názoru je splavnění Berounky snad ještě méně reálné než vybudování kanálu Odra - Labe - Vltava . Přesto se k tomu zpracovávají dokumenty , generely , studie , a jak říkám , je to zbytečné vyhazování peněz daňových poplatníků . I to je důvod , proč budu hlasovat pro vyjmutí a proč bych vám to chtěl doporučit . Je důležité zmínit , že obce na toku Berounky typu Černošice , Řevnice , Všenory , Karlík , Lety , Tetín , Srbsko , Karlštejn , Zadní Třebaň , Hlásná Třebaň , ale i městské části Praha - Zbraslav , Praha - Lipence , Praha - Velká Chuchle přijaly usnesení , že nesouhlasí se splavněním Berounky , to znamená , jsou pro toto vyjmutí , pro tento návrh . Splavnění Berounky by byl totiž neekonomický projekt , který by zničil přírodní kouzlo , a proto návrh na vyjmutí podporuji . Děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji . Nyní pan poslanec Feranec , připraví se kolega Pávek . Stáhl svou přihlášku . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Milan Feranec Děkuji . Vážený pane předsedající , vážená vládo , dámy a pánové , já jenom krátce ke svému pozměňovacímu návrhu . Celá ta debata byla mezi zastánci nulové tolerance u jakékoliv dopravy a liberálnějším přístupem , který přece těm vodákům povoluje pivo , dvě , tři , čtyři atd . Proto jsem se snažil a po konzultaci s Ministerstvem dopravy předložil pozměňovací návrh , jehož podstata je jednoduchá . Na dopravně významných vodních cestách , jsou asi čtyři nebo pět v ČR , zůstává dál nulová tolerance a u jiných vodních cest u vůdce malého plavidla , to znamená u vůdce , je tam tolerance 0 , 5 promile . Takže to je podstata tohoto návrhu . Pochopitelně ti , kdo si myslí , že má být nulová tolerance , budou hlasovat proti jakémukoliv návrhu . Ty , co si myslí , že by mohla být nějaká tolerance , můžu jenom poprosit , ať hlasují pro z mého pohledu potenciálně nejméně nebezpečný návrh , to znamená pro 0 , 5 promile . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji . To byl poslední přihlášený do rozpravy . Pokud se nikdo nehlásí z místa , rozpravu končím . Ještě než budu pokračovat , přečtu došlé omluvy . Paní poslankyně Radka Maxová se omlouvá od 14.30 do 15.30 hodin , paní poslankyně Táňa Malá od 17 hodin z pracovních důvodů do konce jednacího dne a pan poslanec David Kasal od 14.30 do 15.30 hodin z pracovních důvodů . Nyní tedy přistoupíme k dalšímu kroku našeho jednání a to je hlasování o pozměňovacích návrzích . Požádám zpravodaje garančního výboru , aby nás seznámil s procedurou hlasování , přednášel jednotlivé návrhy a před hlasováním se k nim vyjádřil stanoviskem garančního výboru . Prosím , máte slovo . Poslanec Vojtěch Munzar Děkuji , pane předsedající . Hospodářský výbor doporučil následující proceduru . Jako první bychom hlasovali o tom , co jsem avizoval , to je ten návrh legislativně technických úprav . Je to změna definice podle připomínek Ministerstva dopravy a původní návrh předkladatelů by se změnil : To neplatí , pokud jde o malé plavidlo bez vlastního strojního pohonu , které nepodléhá evidenci podle tohoto zákona . Hospodářský výbor to vzal jako legislativně technickou úpravu a doporučujeme o tom hlasovat jako o prvním . Nicméně potom se dostaneme k hlasování o jednotlivých pozměňovacích návrzích , o kterých hospodářský výbor doporučuje hlasovat podle výše tolerance od toho nejvíce tolerantního , to znamená od původního návrhu hospodářského výboru , který je pod bodem A , poté návrh , který vychází z původního návrhu pana poslance Ferance , ale je to návrh pana poslance Bartoně , kterým se zavádí hranice jedno promile , pak 0 , 8 promile - to je D 1 , potom návrh pana Ferance , který zde obhajoval , pozměňovací návrh B , a potom ten návrh , který se týká Berounky , to je pozměňovací návrh C . A návrh zákona jako celek je poslední . V případě , že přijmeme nějaký pozměňovací návrh , tak ty další jsou nehlasovatelné . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Dobře . Má někdo připomínku , dotaz ? Ne , není žádný návrh na změnu procedury . . . Pan poslanec Václav Klaus ještě k proceduře . Pane zpravodaji , dejte šanci panu kolegovi . (Uvolňuje místo u řečnického pultu.) Poslanec Václav Klaus Mně to všechno dávalo smysl , co říkal pan zpravodaj , jenom nerozumím , jak řekl na závěr , že přijetím jednoho pozměňovacího návrhu se vyloučí ostatní , protože ta Berounka myslím nesouvisí s žádným z nich . Poslanec Vojtěch Munzar Ano . Děkuji za upřesnění . Myslel jsem tím samozřejmě ty toleranční hranice . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Požaduje někdo zopakovat případně to , co tady o legislativně technických říkal pan zpravodaj ? Ne . Tak můžeme tedy postupovat podle procedury , kterou schválíme v hlasování číslo 91 , které jsem zahájil , a ptám se , kdo je pro stanovenou proceduru . Kdo je proti ? Děkuji vám . V hlasování pořadové číslo 91 z přítomných 176 pro 158 , proti nikdo . Budeme tedy postupovat tímto způsobem . První návrh ? Poslanec Vojtěch Munzar První budeme podle schválené procedury hlasovat o návrhu legislativně technických úprav . To je ta změna definice plavidla v původním návrhu předkladatelů . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Ano . Zahájil jsem hlasování číslo 92 a ptám se , kdo je pro . Kdo je proti ? Děkuji vám . V hlasování číslo 92 z přítomných 176 pro 156 , proti 6 . Návrh byl přijat . Pokračujeme - návrh A , pane zpravodaji . Poslanec Vojtěch Munzar Návrh A je původní návrh hospodářského výboru , který zavádí hranici jednoho promile pro vůdce plavidla a vyjímá ostatní členy posádky , a to na všech tocích . Musím tady říci , že v opakování druhého čtení hospodářský výbor se pak přiklonil k jinému pozměňovacímu návrhu , takže tento nakonec nedoporučil . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Ano . Odhlásím vás všechny a požádám o vaše nové přihlášení . Prosím , přihlaste se identifikačními kartami a rozhodneme o tomto návrhu , jakmile se ustálí počet přihlášených , což se momentálně stalo . A rozhodneme tedy o bodu A v hlasování číslo devadesát tři se stanovisky , pane zpravodaji ? (Zpravodaj: Výbor nedoporučuje.) Nedoporučil . Zástupce navrhovatelů ? (Souhlasím.)
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities