Text view Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2015-09-15 ps2013-031-01-003-004 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(17.20 hodin) Poslanec Ivan Adamec Děkuji , vážený pane místopředsedo . Páni ministři , pane ministře dopravy , dámy a pánové , budu velmi stručný . Já bych chtěl z tohoto místa poděkovat všem kolegům poslancům , kteří podpořili můj pozměňovací návrh na posledním jednání , které se týkalo tohoto návrhu zákona . Musím říct , že to byl zodpovědný návrh , tady silně polemizuji s kritikou pana prezidenta , který se to dozvěděl na výjezdním zasedání a měl potřebu to okomentovat těmito slovy , protože samozřejmě to , co se dělo poté , kdy se ozývali odborníci , a nechci hodnotit , na jaké úrovni , z oblasti dopravy ohledně tohoto možného navýšení ve stejném gardu tak , jak to bylo na silnicích první třídy , tak si myslím , že právě měli možnost si to otestovat , protože nebyla pravda , že ta rychlost by platila automaticky všude a vždy . Bylo to víceméně opatření , které se dalo velmi elegantně zavést do praxe pouze na některých úsecích a možná v některých dobách . Takže já vám děkuji za toto , nicméně chci říct , že trošku mě mrzí , protože o tom vetu té policie jsme se bavili tady na plénu a tehdy to nebylo , anebo na výboru , a nebylo to akceptováno předkladatelem . Až teď , když se to vrací ze Senátu , tak ta akceptace tady je . Takže já vás samozřejmě ze svého místa nebudu přesvědčovat , ať schválíme tu verzi poslaneckou , naopak si myslím , že ta senátní je výrazně lepší . Takže já doporučuji schválit senátní verzi , nicméně nesdílím tu představu , kdy si myslí odpůrci toho mého návrhu , že je rovnítko mezi rychlostí a bezpečností naprosto vždy a všude . Není to prostě tak , je spousta studií , které ukazují něco jiného , spousta zkušeností z jiných států , kdy také neprokázali tyto věci . Takže já abych to shrnul , nechci zdržovat - prosím , podpořme senátní verzi a já vám slibuji , že dostanete příležitost se k té stopadesátce vyjádřit ještě příště . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci Ivanu Adamcovi a vidím faktickou poznámku pana poslance Leoše Hegera a potom s přednostním právem pana předsedy klubu ODS . Nyní tedy máme dvě faktické poznámky , ještě budou . Tak prosím , pane poslanče , máte slovo k faktické poznámce . Poslanec Leoš Heger Děkuji . Já jsem tady už minule vystupoval proti pozměňovacímu návrhu pana kolegy Adamce , který je shodou okolností ze stejného kraje jako já , a ví tedy dobře , že on tady říkal , že se bude velmi pečlivě vážit , kde ta povolení budou . Já jsem argumentoval tím , že tam , kde je dvoupruh pouze a jede řada automobilů nákladních rychlostí 80 km / h a ve vedlejším pruhu pojedou auta rychlostí téměř dvojnásobnou , to že je ten klíčový prvek , který zvyšuje riziko na silnicích . Okamžitě po tom návrhu , kdy byl zaznamenán částí veřejnosti pozitivní ohlas , se objevily odhady novinářů , kde by tak bylo asi nejlépe to zavést , a bylo to přesně na úseku hradecké D 11 , který je moderní , poměrně přehledný , ale jenom dvoupruhový . Takže riziko toho zvýšení rychlosti poneseme , pokud ten zákon schválíme v této podobě . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci Leošovi Hegerovi . Nyní ještě faktická poznámka pana poslance Petra Kudely a poté pan předseda Stajnura . Prosím , pane poslanče , máte slovo k faktické poznámce . Poslanec Petr Kudela Dobrý den , dámy a pánové , ještě jednou . Já osobně jsem pro možnost zvýšení nejvyšší povolené rychlosti Ministerstvem dopravy původně nebyl , nicméně teď jsem v takovém skutečně velmi rozporuplném stavu , protože hlasování pro i proti není ideální . Já osobně bych doporučoval nechat Ministerstvu dopravy možnost využít svého práva zvýšit nebo nezvýšit nejvyšší povolenou rychlost i na dálnicích , ale zachoval bych možnost a podpořil bych úsilí Policie České republiky při jejím zájmu o bezpečnost na místních komunikacích , aby nedocházelo k neuváženým úpravám ze strany obcí . Takže já jsem osobně pro ten původní návrh ze Sněmovny . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci Kudelovi . Nyní pan předseda klubu ODS Zbyněk Stanjura , poslední přihlášený do rozpravy . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Zbyněk Stanjura Tak já pevně doufám , že nebudu poslední do rozpravy . Mám dotaz na pana ministra . Já nebudu mluvit o 130 , 150 , já jsem už tehdy říkal , že to není ten hlavní problém . Jenom k té mapce - pro pana kolegu Leoše Hegera . Tu mapku nenapsali novináři , ale tu jsme udělali my , oni to pak ale otiskli , takže já jim děkuji , že ji otiskli , kde byly ty čtyři možné úseky . Ale my podpoříme senátní verzi možná překvapivě právě proto , že bere policii právo veta . A já myslím , že panu ministrovi nemůžeme jen tak odpustit , aniž by nám vysvětlil , proč změnil názor . On velmi razantně tento návrh odmítal jak na hospodářském výboru , tak na plénu Poslanecké sněmovny , a teď říká , že je pro . A já ho v tom podporuji , že je pro , ale protože byl proti a tvářil se velmi neúprosně , to nemůže projít , nesmí to tak být , musí mít policie právo veta , tak bych chtěl vědět , co ho přesvědčilo . A říkám , já to podporuji . To za prvé . Za druhé , Ivan Adamec ten slib tady veřejně dal , takže my to připravíme . A mám pocit , že Ministerstvo dopravy pořád novelizuje ty zákony o pozemních komunikacích nebo provozu , takže ten problém dneškem nevyřešíme . Ta debata byla užitečná . Já si myslím , že byla , já jsem to nepovažoval jako něco , za co máme vést velký politický souboj . Argumenty obou stran podle mě byly pádné , tehdy vyhrála většina s námi , která říkala , že to je možné v České republice , ale my to nepovažujeme za tak důležité jako to veto , respektive neveto Policie České republiky . Já bych to trošku odlehčil . Kdybych se podíval do počítače , tak kromě těch známek elektronických na osobní vozidla , tak si myslím , že to je ta samá zpráva , s kterou přišel pan ministr , kterou jsem tady četl někdy v lednu 2013 . Já myslím , že to chystají furt ti samí úředníci , o tom , jak se bude zlepšovat situace v odtahu , apod . , takže je dobře , že to bude schváleno . Ale ono to tak nevypadá , ale je to na poslední chvíli . My jsme tady už před rokem chtěli zrušit tu povinnost od 1 . ledna zavádět jiný systém zpoplatnění osobních vozidel . Tehdy předchůdce pana ministra to odmítl . Pan ministr , který tu není , nechci říkat , že bez práce , ale bez portfeje , i když je to někdy stejné , napsal takové úžasné stanovisko Legislativní rady vlády , že nejpozději do loňského prosince předloží vlastní , lepší , atd . , ale to se jako obvykle nestalo , ta LRV byla proti , ale už to nevyřešili , takže na poslední chvíli to rušíme , protože kdybychom to nezrušili , tak chtě nechtě ten zákon platí , nikdo ho sice nechce , ale od 1 . 1 . 2016 bychom neměli dálniční známky . Nevím , jak bychom při tom , jak u nás běhají veřejné zakázky , jak bychom to vyřešili , bylo by to nějaké JŘBU , někomu by hrozilo trestní oznámení , atd . Takže i to je důvod , proč podporujeme senátní verzi . Ale já vím , že nemůžu vyvolat pana ministra , ale byl bych rád , kdyby nám vysvětlil , proč byl tehdy tak zásadně proti , já doufám , že řekne , že se mýlil , a to my budeme spokojeni , a proč je dneska pro . Protože si myslím , že je to dobře . Pan poslanec Volný říká , že mám mlčet a klid na práci , no dobře , tak vás nezajímá , když váš ministr změní názor o 180 stupňů , mě to tedy zajímá . Zase jsme měli pravdu , že jo ? Zase jsme měli pravdu , ale díky vám a vaší neústupnosti to museli senátoři za nás opravovat . Děkuji . (Potlesk poslanců ODS) . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci Stanjurovi , měl pravdu , žel , že není poslední v diskuzi , protože do diskuze se s faktickou poznámkou přihlásil pan poslanec Petr Bendl , ale pravděpodobně zná dobře svůj vlastní poslanecký klub , a potom jsem evidoval přihlášku pana zpravodaje . Prosím , pane poslanče , máte slovo k faktické poznámce . Poslanec Petr Bendl Děkuji za slovo , pane předsedající , ani já nebudu konfliktní v tomto ohledu . Já si myslím , že Česká republika by se obecně měla připravit i na plynulé řízení dopravy , to znamená , ne standardní 24 hodinové konstatování , jakou rychlostí se na té či oné komunikaci má jezdit , ale máme k tomu začít přistupovat moderně , jako to vidíme v uvozovkách na západ od nás , že v okamžiku , kdy ten tranzit dopravy není příliš vysoký , je možné rychlost zvýšit a obráceně v okamžiku , kdy je vysoký , je možné rychlost snížit . K tomu potřebujeme dopravní značení , které je elektronicky ovládané , kde ty systémy nejsou nic nového v Evropě , a myslím si , že něco takového mít by znamenalo i daleko snadnější uvažování o tom , jestli ze 130 na 150 , ale taky kolikrát jestli z 30 na 50 , protože jsme - nebo vidíme , že ve tři hodiny ráno je třeba jet prázdnou tříproudovou silnicí třicítkou , kde v době - zpravidla to bývá ve městech apod . - kde v době od sedmi do devíti je pohyb školáků a větší množství aut , ale ve tři hodiny ráno tam není ani noha a je zbytečné tam jet třicet . A zpravidla tam nejvíc v tu chvíli každého měří , protože to je finanční příjem , že je potřeba ve tři hodiny ráno někoho nachytat , že na třicítce , kde nebylo po policajtovi ani vidu ani slechu a po žádném autě také ani vidu ani slechu , ale pak bude sankcionován každý , kdo tam jel čtyřicítkou nebo padesátkou .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities