Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipaníposlankyniKovářové.Odpovězenojíbudepísemně.To,cojíjistěmohuříct,žeužneníbřezen,alekvěten.Kdalšíinterpelaci,číslo30,bylpřihlášenpanposlanecKaramazov,kterýsvouinterpelacistáhl,takževpořadínásledujepaníposlankyněOlgaHavlová,kterábudeinterpelovatpanaministraživotníhoprostředíRichardaBrabce.Kterýtímpádemnemůžeutéctapřenechatštafetupanuministroviškolství.Prosím,paníposlankyně,máteslovo.Poslankyně Olga HavlováPanemístopředsedo,děkujizaslovo.Buduvelicekrátká.Paneministře,užtadytohobylořečenohodněohlednětéŠumavy.Bylozodpovězenoněkolikmýchotázek,kterébychvámpokládala,aleužjstenaněodpovědělpředtím.Chcisezeptatjenomnajednuvěc.BylazaloženaChartaŠumavyjakoreakcenavytvořenýtzv.plánpéčeonárodnípark,kambylyúdajněvpravenyzměnyneprojednanésregiony.Vyjsteříkal,žejstetamprojednávalityzměny,adlemýchinformacíbudouobceprotitomutoplánupodávatžalobu.Víteněcootom?Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipaníposlankynizajasnouastručnouotázku.Poprosímpanaministraojasnouastručnouodpověď.Ministr životního prostředí ČR Richard BrabecDěkujizatuotázku,paníposlankyně.Tadyjsoudvapojmy.JedenjeChartaŠumavyadruhýtzv.plánpéče.VyhovoříteoChartěŠumavy,cožjemateriál,kterýsepsalaskupinastarostůpodvedenímpanaŠubrta.Jájsemněkolikrátřekl,žeažnajednuvýjimkujednétezebychtenplán,tuChartuŠumavypodepsal.Vyhovoříteotzv.plánupéče,tedyozákladnímkoncepčnímdokumentu,podlekteréhoseřídísprávaNárodníhoparkuŠumava.Ktomuplánupéčepřišlocelkem157připomínek.SprávaNárodníhoparku,tedyneministerstvo,aleSprávaNárodníhoparkupřipomínkyvypořádává.Odobcípřišlo,jestlisenemýlím,15připomínekamyslím,žetřinebočtyřinebylyvypořádány.Takžeztěch157připomínekbylovypořádáno,jestlisenemýlím,asi130nebo120stím,žedalekovícepřipomíneknebylovypořádánozperaekologickýchorganizací.Dalekovícenežtěch,kterénebylyvypořádányveprospěchobcí.Nicméněpodlezákona,myjsmesinatosamozřejměnechaliudělatiprávnírozbor,podlezákonasamozřejmějdeotovypořádatpřipomínky,alebuďjeakceptovat,nebojevysvětlit,nebojeodmítnout.Takžetoneníotom,ževšechnypřipomínky,kterépřijdouzevšechstran,musíbýtakceptovány.Takženevímotom,žebybylapodánažaloba.Samozřejměvpřípadě,žebybylapodánažaloba,takjejasné,žebychomsektomuipoprávnístráncevyjádřili.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanuministrovi.Paníposlankyněsijižnepřejedoplňujícíotázku.SinterpelacínanepřítomnéhoministraJanaMládkapanposlanecRenéČíp.PřipravísepanposlanecJanZahradník.Prosím,paneposlanče,máteslovo.Poslanec René ČípDěkujiještějednouzaslovo.Váženýnepřítomnýpaneministře,interpelujivásvevěciprováděcívyhláškykzákonuč.406/2000Sb.,ohospodařenísenergií,konkrétně§7odst.4písm.a).Vtomtozákoněsehovoří,že-cituji:Stavebník,vlastníkbudovynebospolečenstvívlastníkůjednotekjsoudálepovinnivybavitvnitřnítepelnázařízeníbudovpřístrojiregulujícímiaregistrujícímidodávkutepelnéenergiekonečnýmuživatelůmvrozsahustanovenémprováděcímprávnímpředpisem.Konečnýuživateljepovinenumožnitinstalaci,údržbuakontrolutěchtopřístrojů.Povinnostmávzniknoutk1.1.2015aprováděcívyhláškadosudneexistuje.Prosímovaševyjádřeníktomutoproblémuaděkujipředemzapísemnouodpověď.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanuposlanci.Budemuodpovězenopísemně,neboťpanministrprůmysluaobchodujenepřítomen.AnynípoprosímposlanceJanaZahradníka,kteréhotadynevidím.PanministrBrabecsetvářízklamaně,nicméněmusímetutointerpelacizrušit.DalšívpořadíjepaníposlankyněNinaNováková,kterábudeinterpelovatpanaministraškolstvíMarcelaChládkavevěcietickévýchovy.Prosím,paníposlankyně,máteslovo.Poslankyně Nina NovákováDěkujizaslovo.Váženýpaneministře,dámyapánové,dovolímsinejprvekrátcecharakterizovat,jakvnímámetickouvýchovunaškolách.Ačkolirámcověvzdělávacíprogrampamatujenamravnístránkuosobnostižákavřaděvzdělávacíchoblastíapraktickyvevšechprůřezovýchtématech,vždysejednáoohraničenývýsekžákovyosobnosti.Jednouvrámcipokrokuvoblastikognitivníchschopností,jindyvnácvikudovedností.Pouzeetickávýchovasivšakkladezacílpomocižákůmvnímatsámsebejakokomplexníosobnoststělesným,duševnímasociálnímrozměrem.Základnímučivemvuvozovkáchjepochopenívlastnídůstojnostiadůstojnostidruhých.Základnídovednostíjenaslouchatdruhýmasnažitsejepochopit.Jenvetickévýchověječasmluvitotom,žemysletajednatpozitivněarozhodovatseprodobrosevyplatínámsamotnýmivšemostatním,jakkolijetovrozporustím,covidímekolemsebe.Nechcidlouzerozebírat,čímjsoucharakteristicképrojevyetickévýchovy,jejichvšakakreditovanýchněkolik.Vminuléinterpelacijsemsetakésoustředilanapodporuprimárníprevencerizikovéhochováníazdůrazňuji,ževelkýotazníkvisínadsexuálnívýchovounaškolách.Právěetickávýchovaje,domnívámse,tímsprávnýmzastřešenímprotytodvěoblasti.Jenatovšakpotřebadobřepřipravenýpedagog.Akreditovanékurzyexistují,učitelévšakonichnevědínebojsouproněfinančnětěžkodostupné.Paneministře,vím,žesotevřenourukousenavásobracejísubjektysestovkamidobřemíněnýchprojektů.Přecejenbychchtělaupozornit,žeoprotirozpočtuvloňskémroce,kdybylavyčleněnavrámcirozvojovéhoprogramudalšíhovzdělávánípedagogickýchpracovníkůčástkapětmilionůnaimplementacietickévýchovydoškol,jsmeletospouzenadvoumilionech.Finančníprostředkytakumožňují,abysejednotlivéškolyalespoňseznámilyskoncepcíetickévýchovy.Letos-proinformaci-zestaškol,kterémělyeminentnízájemseznámitsestímtoprojektem,bylouspokojenojentřicet.Dalšísouvisejícíotázka,paneministře,prosím,setýkáčinnostipracovnískupinyproimplementacietickévýchovydoškol,která,pokudvím,působilanaMinisterstvuškolství,mládežeatělovýchovy,arádabychsezeptala,zdatatoskupinaexistujeapracuje.Bylobymictíosobněsepřipojit.Pokudne,zdapodpořítejejíobnovení.Paneministře,dnesdopolednejsmesevšichnishodlinatom,žemíraabsenceslušnosti,úctykdruhému,míranárůstuagresivity,vyhrožováníasprostotyjeužtakvelká,žeotřáslaslužebněnejstaršímičlenytohotozákonodárnéhosboru.Ačkolijsemvelkýoptimistaavěřím,ženikdynenípozděnanápravusebesama,většígarancipřecejenvidímvevýchovnémpůsobenínaděti.Jsouoblasti,vnichžmydospělíjsmespíšeantivzor.Děkuji.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipaníposlankyni.Poprosímpanaministraškolstvíojehoodpověď.Prosímpaneministře,máteslovo.Ministr školství, mládeže a tělovýchovy ČR Marcel ChládekDěkuji,panemístopředsedo.Cosetýkávašehodotazu,vpodstatězrekapitulujito,cojstetadyříkala.Ano,vroce2013bylavyčleněnačástkapětmilionůkorun,vroce2014částkadvamilionykorun.Vzhledemktomu,žerozpočetje,jakýje,taktačástkasamozřejměnevystačínavšechnyaktivity.Opětalepočítámesvyhlášenímrozvojovéhoprogramuimplementaceetickévýchovydovzdělávánízákladníchškol.Cosetýkádruhéčástiotázky,tépracovnískupiny,takpodlemýchinformacíčinnosttétopracovnískupinybylazrušenaneboukončenapředdvěmalety.VsoučasnédoběministerstvospolupracujesEtickýmfóremČeskérepublikyasEtickouvýchovou,obecněprospěšnouspolečností.NebránímseznovuobnovenínějaképracovnískupinyodborníkůnaúrovniMinisterstvaškolství,byťtobudoufunkceneplacenévzhledemkfinančnímprostředkům,kterémáme,asrdečněvászvudotétopracovnískupiny.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanuministrovi.Poprosímodoplňujícíotázku.Poslankyně Nina NovákováDěkujizaodpověď,kterousiberuksrdci.Jepovzbudivá.Jánapříkladvím,žetřebapanprofesorSokolnebojiníbyrádidálespolupracovali.Děkuji.