ps2017-033-04-007-055.u1.p1.s1
55 . ps2017-033-04-007-055.u1.p1.s2
Návrh poslance Petra Dolínka na vydání zákona , kterým se mění zákon č . 266 / 1994 Sb . , o dráhách , ve znění pozdějších předpisů , a další související zákony / sněmovní tisk 191 / - druhé čtení ps2017-033-04-007-055.u1.p2.s1
Prosím pana navrhovatele , pana poslance Dolínka , aby předložený návrh uvedl . ps2017-033-04-007-055.u2.p1.s1
Děkuji . ps2017-033-04-007-055.u2.p1.s2
Opět tedy k dráhám a tentokrát pouze k jedné specifické oblasti . ps2017-033-04-007-055.u2.p1.s3
Já jsem tento pozměňující návrh zákona číslo 266 / 1994 Sb . představil již v prvém čtení . ps2017-033-04-007-055.u2.p1.s4
Jedná se o to , že v tuto chvíli Praha v rámci rozvoje své dopravní sítě , konkrétně metra , plánuje v rámci výstavby metra D nový systém , který je již zcela běžný v zahraničí , jak povrchový , nebo dokonce nadpovrchový , např . newyorské letiště JFK , anebo i podpovrchový v některých městech , a to je systém železniční , kde již nemusí být provoz , resp . přepravní souprava řízena strojvedoucím , ale je plně automatizován celý provoz . ps2017-033-04-007-055.u2.p1.s5
Proto jsem přišel po dohodě s Dopravním podnikem , Ministerstvem dopravy i s dalšími odborníky s touto jednoduchou změnou zákona , s tím , abychom vlastně umožnili , že na speciálních dráhách , konkrétně přesně se to týká především metra , mohl být tento provoz zaveden . ps2017-033-04-007-055.u2.p2.s1
Samozřejmě ten zákon je psán tak , aby se týkal právě těch speciálních drah , s tím , že do budoucna , a to možná i pan zpravodaj potvrdí , se budeme muset bavit o normálních dráhách , protože již v testování jsou některé systémy , které by na běžných dráhách , především u příměstské hromadné dopravy železniční , umožňovaly tento automatizovaný provoz , ale právě že ta diskuse nás čeká , proto jsem upravil ten zákon , aby byl specifický na jednu řešenou oblast . ps2017-033-04-007-055.u2.p3.s1
Děkuji za pozornost . ps2017-033-04-007-055.u2.p3.s2
Mám potom pozměňovací návrh 2606 , který vychází vstříc požadavku vlády . ps2017-033-04-007-055.u2.p3.s3
V podrobné rozpravě se k němu přihlásím . ps2017-033-04-007-055.u3.p1.s1
Dobré poledne . ps2017-033-04-007-055.u3.p1.s2
Návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání hospodářskému výboru jako výboru garančnímu . ps2017-033-04-007-055.u3.p1.s3
Usnesení výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 191 / 2 . ps2017-033-04-007-055.u3.p1.s4
Prosím , aby se slova ujal zpravodaj hospodářského výboru poslanec Milan Feranec a informoval nás o projednání návrhu ve výboru a případné pozměňovací návrhy odůvodnil . ps2017-033-04-007-055.u3.p1.s5
Pane poslanče , máte slovo . ps2017-033-04-007-055.u4.p1.s1
Děkuji , pane předsedající . ps2017-033-04-007-055.u4.p1.s2
Dámy a pánové , jak už bylo řečeno , garančním výborem je hospodářský výbor . ps2017-033-04-007-055.u4.p1.s3
Hospodářský výbor tento návrh zákona projednal na jednání 22 . 3 . 2019 a přijal usnesení , kde doporučuje tuto novelu schválit . ps2017-033-04-007-055.u4.p1.s4
Děkuji . ps2017-033-04-007-055.u5.p1.s1
Děkuji . ps2017-033-04-007-055.u5.p1.s2
Otevírám obecnou rozpravu , do které nemám přihlášeného nikoho , takže já se rozhlédnu po sále , zdali je zájem o vystoupení v podrobné rozpravě . ps2017-033-04-007-055.u5.p1.s3
Nikoho nevidím , takže podrobnou rozpravu . . . ps2017-033-04-007-055.u5.p1.s4
Ano . ps2017-033-04-007-055.u5.p1.s5
Ano , teď jsme v obecné rozpravě , takže já obecnou rozpravu končím . ps2017-033-04-007-055.u5.p1.s6
Táži se na závěrečná slova po obecné rozpravě . ps2017-033-04-007-055.u5.p1.s7
Zájem není . ps2017-033-04-007-055.u5.p1.s8
Nemám tady ani nějaké další návrhy , takže já zahajuji podrobnou rozpravu . ps2017-033-04-007-055.u5.p1.s9
Připomínám , že pozměňovací a jiné návrhy , přednesené v podrobné rozpravě , musí být vždy odůvodněny . ps2017-033-04-007-055.u5.p2.s1
Přihlášen je pan poslanec Petr Dolínek . ps2017-033-04-007-055.u5.p2.s2
Prosím . ps2017-033-04-007-055.u6.p1.s1
Děkuji . ps2017-033-04-007-055.u6.p1.s2
Ten pozměňovací návrh nese číslo 2606 , je řádně evidován . ps2017-033-04-007-055.u6.p1.s3
Týká se toho , že název návrhu zákona bude znít tedy " Návrh poslance Petra Dolínka na vydání zákona , kterým se mění zákon č . 266 / 1994 Sb . , o dráhách , ve znění pozdějších předpisů " a doplňuje se do článku 2 nově , takže zní : " V § 45 odst . 1 zákona č . 266 / 1994 Sb . , o dráhách " se na konci textu tečka nahrazuje středníkem a doplňují se slova " tato povinnost se nevztahuje na dráhu speciální při automatickém provozu , kdy je drážní vozidlo řízeno technickým systémem bez přítomnosti osoby řídící drážní vozidlo . " ps2017-033-04-007-055.u6.p1.s4
A pak samozřejmě dosavadní článek 2 se nově označuje jako článek 3 . ps2017-033-04-007-055.u6.p2.s1
Odůvodnění je jednoduché . ps2017-033-04-007-055.u6.p2.s2
Tento pozměňovací návrh reaguje právě na stanovisko vlády , které vám bylo také doručeno . ps2017-033-04-007-055.u6.p2.s3
Vláda na své schůzi dne 26 . června 2019 vyslovila s návrhem souhlas , ale zároveň právě na základě stanoviska Ministerstva dopravy doporučila text zákona podrobit revizi a odstranit některé dílčí nedostatky , legislativně technické chyby . ps2017-033-04-007-055.u6.p2.s4
A právě chyby zmíněné ve stanovisku vlády tento pozměňovací návrh řeší a opravuje . ps2017-033-04-007-055.u7.p1.s1
Další přihlášku do podrobné rozpravy nevidím , takže podrobnou rozpravu končím . ps2017-033-04-007-055.u7.p1.s2
Táži se na zájem o závěrečná slova . ps2017-033-04-007-055.u7.p1.s3
Zájem nemáte , takže končím druhé čtení tohoto návrhu . ps2017-033-04-007-055.u7.p2.s1
Dalším bodem dnešního programu schůze je