|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-01-30 ps2017-026-06-030-045 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

45. Návrh poslanců Lukáše Černohorského, Tomáše Martínka, Jakuba Michálka, Ivana Bartoše a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 166/1993 Sb., o Nejvyšším kontrolním úřadu, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 230/ - prvé čtení

Date2019-01-30
Meetingps2017/026
Agenda Itemps2017/026/045
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/026schuz/s026237.htm

Select a sentence

ps2017-026-06-030-045.u1.p1.s1 45.
ps2017-026-06-030-045.u1.p1.s2 Návrh poslanců Lukáše Černohorského, Tomáše Martínka, Jakuba Michálka, Ivana Bartoše a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 166/1993 Sb., o Nejvyšším kontrolním úřadu, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 230/ - prvé čtení
ps2017-026-06-030-045.u1.p2.s1 Stanovisko vlády bylo doručeno jako sněmovní tisk 230/1.
ps2017-026-06-030-045.u1.p2.s2 Prosím, aby předložený návrh uvedl zástupce navrhovatelů poslanec Lukáš Černohorský.
ps2017-026-06-030-045.u1.p2.s3 Prosím, pane poslanče.
ps2017-026-06-030-045.u1.p2.s4 Než vám dám slovo... opět poprosím Poslaneckou sněmovnu o klid.
ps2017-026-06-030-045.u1.p2.s5 Děkuji.
ps2017-026-06-030-045.u1.p2.s6 Máte slovo, pane poslanče.
ps2017-026-06-030-045.u2.p1.s1 Děkuji.
ps2017-026-06-030-045.u2.p1.s2 Myslím, že v tom předchozím příspěvku tady všechno padlo, takže dál ho představovat nebudu.
ps2017-026-06-030-045.u3.p1.s1 Děkuji.
ps2017-026-06-030-045.u3.p1.s2 Poprosím pana zpravodaje, poslance Romana Kubíčka.
ps2017-026-06-030-045.u3.p1.s3 Prosím, máte slovo.
ps2017-026-06-030-045.u4.p1.s1 děkuji za slovo.
ps2017-026-06-030-045.u4.p1.s2 Nyní shrnu všechny tři tisky.
ps2017-026-06-030-045.u4.p2.s1 děkuji za slovo.
ps2017-026-06-030-045.u4.p2.s2 Nyní shrnu všechny tři tisky.
ps2017-026-06-030-045.u4.p3.s1 Jak již tady bylo řečeno, do této doby Nejvyšší kontrolní úřad mohl kontrolovat hospodaření se státním majetkem a rozpočtem.
ps2017-026-06-030-045.u4.p3.s2 V navrhované úpravě se to rozšiřuje na veřejné prostředky a prostředky z veřejných rozpočtů a dále z hospodaření právnických osob s většinovou účastí státu a územně správních celků.
ps2017-026-06-030-045.u4.p3.s3 A v čem se liší ty dva tisky?
ps2017-026-06-030-045.u4.p3.s4 Ony jsou velmi podobné.
ps2017-026-06-030-045.u4.p3.s5 Když je budete číst, tak se v tom velice snadno ztratit.
ps2017-026-06-030-045.u4.p4.s1 První věc je rozšíření působnosti vlastně na typy měst.
ps2017-026-06-030-045.u4.p4.s2 Pirátský návrh obsahuje rozšíření na takzvaná statutární města, která k 31. 12. 2018 byla v počtu 28, a návrh vlády je zaměřen na obce s rozšířenou územní pravomocí.
ps2017-026-06-030-045.u4.p4.s3 Počet je 205, pokud se správně pamatuji.
ps2017-026-06-030-045.u4.p4.s4 Tak to je jeden rozdíl.
ps2017-026-06-030-045.u4.p5.s1 Druhý rozdíl je, že pirátský návrh vlastně nějakou implementaci dává jednorázově, to znamená, že se dnem účinnosti začínáme, kdežto vládní návrh velmi rozumně počítá s průběžnou implementací tohoto zákona, a to tak, že v roce 2021 se kontroly rozšíří na kraje, v roce 2023 na ostatní obce a v roce 2025 na dobrovolné svazky obcí.
ps2017-026-06-030-045.u4.p6.s1 V čem se dále tento návrh liší, je v personálním obsazení, kde pirátský návrh rozšiřuje počet členů kolegia z 15 na 17 a současně s tím počet kontrolorů v rámci potřebnosti pro jednotlivé kontroly.
ps2017-026-06-030-045.u4.p6.s2 S tímto vládní návrh nepočítá, což ze své pozice předsedy kontrolního výboru považuji za chybu.
ps2017-026-06-030-045.u4.p6.s3 Nicméně jsem již hovořil s panem ministrem a bude to předmětem další diskuse.
ps2017-026-06-030-045.u4.p7.s1 Dále zase oceňuji u vládního návrhu, že je tam provedena komplexní analýza kontrolní činnosti všech orgánů v rámci veškerých kontrol na území České republiky, a to jak kontrol z úrovně Nejvyššího kontrolního úřadu, krajských úřadů, regionů soudržnosti a tak dále, a tak dále, což nám předtím chybělo a bylo to velmi těžké v rámci toho rozhodování.
ps2017-026-06-030-045.u4.p7.s2 Ta analýza je poměrně obsáhlá a zaslouží si určitě debatu minimálně na půdě kontrolního výboru, je součástí toho tisku 360.
ps2017-026-06-030-045.u4.p8.s1 Dále je tam významná úleva o vyjádření se ke kontrolnímu závěru, která je stejná v obou návrzích, a to je z 5 prodloužení na 15 dní a možnost jednotlivého vyjádření, a je tam udělána analýza duplicity kontrol.
ps2017-026-06-030-045.u4.p8.s2 A dále o tom, abychom nekontrolovali kontroly na kontroly, které fungují.
ps2017-026-06-030-045.u4.p9.s1 Pochopitelně nechci tady předjímat, jestli je lepší zahrnout do kontroly těch 205 obcí, nebo statutární města.
ps2017-026-06-030-045.u4.p9.s2 Přizveme si i zástupce Senátu, který bude pověřen zpravodajováním tohoto tisku.
ps2017-026-06-030-045.u4.p9.s3 A chceme velmi obšírnou debatou na půdě kontrolního výboru dosáhnout jasného konsenzu, abychom tady neprojednávali něco, co potom opět spadne pod stůl.
ps2017-026-06-030-045.u4.p9.s4 Ale myslím si, že oba návrhy vycházely vstříc těm připomínkám, které byly v minulém období.
ps2017-026-06-030-045.u4.p10.s1 To je v tuto chvíli za mou osobu vše.
ps2017-026-06-030-045.u4.p10.s2 Děkuji.
ps2017-026-06-030-045.u5.p1.s1 Děkuji panu zpravodaji a v tuto chvíli otevírám sloučenou rozpravu k bodům 43, 44 a 45.

Text viewDownload CoNNL-U