|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-12-20 ps2017-024-07-001-195 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

195. Odpovědi členů vlády na písemné interpelace

Date2018-12-20
Meetingps2017/024
Agenda Itemps2017/024/195
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/024schuz/s024232.htm

Select a sentence

Showing 1 - 100 of 433 • previousnext

ps2017-024-07-001-195.u1.p1.s1 195.
ps2017-024-07-001-195.u1.p1.s2 Odpovědi členů vlády na písemné interpelace
ps2017-024-07-001-195.u1.p2.s1 Na pořad jednání 24. schůze Poslanecké sněmovny bylo předloženo celkem devět odpovědí na vznesené interpelace, s nimiž poslanci nebyli spokojeni, a z toho důvodu požádali o zařazení na pořad schůze Poslanecké sněmovny.
ps2017-024-07-001-195.u1.p2.s2 Dnes nám k projednání zůstávají čtyři odpovědi na písemné interpelace.
ps2017-024-07-001-195.u1.p2.s3 Upozorňuji všechny poslance na § 112 odst. 6
ps2017-024-07-001-195.u1.p2.s4 Poslanecké sněmovny, který zní, že není-li interpelující poslanec na schůzi Sněmovny přítomen, nekoná se o odpovědi na jeho interpelaci rozprava a Sněmovna k nezaujme stanovisko ani o dále nejedná.
ps2017-024-07-001-195.u1.p3.s1 A nyní přistoupíme k projednání odpovědi na písemné interpelace.
ps2017-024-07-001-195.u1.p3.s2 Jako první je interpelace na předsedu vlády Andreje Babiše.
ps2017-024-07-001-195.u1.p3.s3 Předseda vlády Andrej Babiš odpověděl na interpelaci poslance Jakuba Michálka ve věci elektronického spisu.
ps2017-024-07-001-195.u1.p3.s4 Interpelace se spolu s odpovědí předkládá jako sněmovní tisk 268.
ps2017-024-07-001-195.u1.p4.s1 Projednávání této odpovědi bylo přerušeno do přítomnosti předsedy vlády Andreje Babiše.
ps2017-024-07-001-195.u1.p4.s2 mohu jenom konstatovat, že tato překážka stále trvá.
ps2017-024-07-001-195.u1.p4.s3 A jak jsme minule došli k závěru, že není možné pokračovat, jestliže bylo řádně přerušeno do přítomnosti.
ps2017-024-07-001-195.u1.p4.s4 Takže chválím pana poslance Michálka, že je přítomen a připraven, ale...
ps2017-024-07-001-195.u1.p4.s5 Normálně by to...
ps2017-024-07-001-195.u1.p4.s6 Prosím, pane předsedo.
ps2017-024-07-001-195.u2.p1.s1 Děkuji za slovo, vážený pane předsedo.
ps2017-024-07-001-195.u2.p1.s2 opravdu mrzí, že tady interpeluji od října, kdy jsem posílal tu interpelaci, a pan premiér ještě tedy nepřišel na písemné interpelace.
ps2017-024-07-001-195.u2.p1.s3 Přece jenom máme konec roku.
ps2017-024-07-001-195.u2.p1.s4 Když někdo od října nezvládne přijít ani na tu jednu písemnou interpelaci, aby odpověděl tady na plénu Poslanecké sněmovny, když právě odpovědi na interpelace jsou jeden z klíčových nástrojů toho, jak opozice kontroluje vládu, tak to považuji za zcela nepřijatelné.
ps2017-024-07-001-195.u2.p2.s1 Kdybych nepřišel, tak se ta interpelace shodí pod stůl.
ps2017-024-07-001-195.u2.p2.s2 Nicméně jsem tady byl vždycky připraven, abychom si to vyříkali, bohužel, pan předseda vlády opět nedorazil.
ps2017-024-07-001-195.u2.p2.s3 Tak nevím, jestli to takhle tedy potáhneme další tři roky a budeme se k tomu věnovat, když pan předseda vlády tady není.
ps2017-024-07-001-195.u2.p2.s4 Mně to nepřijde úplně smysluplné.
ps2017-024-07-001-195.u2.p2.s5 A přesto ty věci, na které my opakovaně upozorňujeme, jsou závažné a Poslanecká sněmovna by o nich měla jednat.
ps2017-024-07-001-195.u2.p3.s1 Teď jsem byl v Otázkách Václava Moravce v České televizi s kolegou Kováčikem z komunistické strany a zaznělo tam téma digitalizace, modernizace státu, že to i komunistická strana podporuje, že je progresivní, a přesto tady nemáme po roce fungování vlády Andreje Babiše žádné konkrétní výsledky v oblasti digitalizace.
ps2017-024-07-001-195.u2.p3.s2 My jsme se bavili o tom, co nám sliboval vládní zmocněnec, že vznikne nějaký dashboard, kde budou informace o tom, jak manažersky plní jednotliví ministři svoje plány nebo cíle.
ps2017-024-07-001-195.u2.p3.s3 To znamená, kolik dálnic postavil třeba pan Ťok, nebo kolik jich opravil, abychom měli objektivní data a měli se nad těmito konkrétními daty o čem bavit v Poslanecké sněmovně, ale bohužel to jsme také nedostali.
ps2017-024-07-001-195.u2.p4.s1 To téma elektronického spisu je zásadní, protože přesahy i do třeba stavebního řízení.
ps2017-024-07-001-195.u2.p4.s2 A opakovaně tady řešíme problematiku, že dochází k průtahům ve stavebním řízení, že lidi čekají měsíce na to, mnohem delší dobu v některých případech, u některých zavalených stavebních úřadů, aby se jejich věc vyřídila.
ps2017-024-07-001-195.u2.p4.s3 A bohužel ministerstvo nemá účinný funkční kontrolní dohledový systém, aby vůbec vědělo, kolik je žádostí o stavební povolení, jaké jsou tam průměrné doby řízení apod., aby to mohlo opravdu manažersky řídit.
ps2017-024-07-001-195.u2.p4.s4 Žádné takovéto systémy dneska bohužel neexistují.
ps2017-024-07-001-195.u2.p4.s5 A pokud zavedeme důsledně ten elektronický spis a budeme tam mít i standardy pro interoperabilitu, to znamená, budeme schopni vyvodit z toho konkrétního řízení, kdy začalo, jak dlouho trvá, a napříč těmi všemi informačními systémy, které jsou od různých dodavatelů, to musí samozřejmě stanovit stát, tento standard pro interoperabilitu, tak pak to ministerstvo bude i moci řídit.
ps2017-024-07-001-195.u2.p5.s1 Takže bych poprosil pana premiéra tedy, aby se na lednové písemné interpelace opravdu dostavil, protože pokud několik měsíců dochází k tomu, že premiér vůbec nepřichází na písemné interpelace, tak mi to přijde jako pohrdání Poslaneckou sněmovnou.
ps2017-024-07-001-195.u2.p5.s2 A myslím si, že když se vláda v programovém prohlášení zavázala, že bude komunikovat s opozicí, tak minimálně to, že by tedy premiér mohl třeba i jednou měsíčně dojít na písemné interpelace, by byl takový určitý minimální standard, aby to tady mělo nějakou štábní kulturu.
ps2017-024-07-001-195.u2.p6.s1 Čili nebudu vás teď zdržovat.
ps2017-024-07-001-195.u2.p6.s2 Vlastně tu konkrétní odpověď, tu si nechám na tu dobu, se pan premiér dostaví do Poslanecké sněmovny.
ps2017-024-07-001-195.u2.p6.s3 Ale ještě jednou žádám, aby v okamžiku, kdy chce řídit ten stát na nějaké úrovni, tak aby aspoň chodil na těch několik málo závažných okamžiků, jako jsou poslanecké interpelace, aspoň třeba jednou měsíčně.
ps2017-024-07-001-195.u2.p6.s4 Myslím si, že to není zas takový přehnaný požadavek, který opozice po předsedovi vlády, který stojí v čele našeho státu.
ps2017-024-07-001-195.u2.p6.s5 Děkuji.
ps2017-024-07-001-195.u3.p1.s1 vám děkuji, pane předsedo.
ps2017-024-07-001-195.u3.p1.s2 Tu vaší výzvu vnímám a obrátím jménem Poslanecké sněmovny na pana předsedu vlády, aby se tahle situace vyřešila nějakým způsobem, buď písemně, nebo osobně.
ps2017-024-07-001-195.u3.p2.s1 Dovolte mi přečíst další omluvy.
ps2017-024-07-001-195.u3.p2.s2 Omlouvá se paní ministryně Jana Maláčová z pracovních důvodů z celého jednacího dne, omlouvá se pan poslanec Pavel Jelínek z dnešního jednání do konce jednacího dne ze zdravotních důvodů, omlouvá se pan místopředseda Pikal od do - stihl to dřív, ruší svoji omluvu.
ps2017-024-07-001-195.u3.p2.s3 Omlouvá se pan ministr Miroslav Toman do hodin z pracovních důvodů.
ps2017-024-07-001-195.u3.p3.s1 Další interpelací byla opět interpelace na předsedu vlády Andreje Babiše.
ps2017-024-07-001-195.u3.p3.s2 Mohu konstatovat totéž.
ps2017-024-07-001-195.u3.p3.s3 I třetí interpelace byla přerušena ze stejného důvodu.
ps2017-024-07-001-195.u3.p4.s1 Zbývá nám čtvrtá interpelace, je to interpelace na ministryni financí Alenu Schillerovou.
ps2017-024-07-001-195.u3.p4.s2 Ministryně financí Alena Schillerová odpověděla na interpelaci poslankyně Věry Kovářové ve věci sliby pana premiéra.
ps2017-024-07-001-195.u3.p4.s3 Interpelace se spolu s odpovědí předkládá jako sněmovní tisk 345.
ps2017-024-07-001-195.u3.p4.s4 Projednání této odpovědi bylo přerušeno do přítomnosti ministryně financí Aleny Schillerové, která je přítomna, a v této věci otevírám rozpravu.
ps2017-024-07-001-195.u3.p4.s5 Ptám se paní poslankyně, zda vystoupí jako první.
ps2017-024-07-001-195.u3.p4.s6 Prosím, paní poslankyně, máte slovo.
ps2017-024-07-001-195.u3.p4.s7 Otevírám rozpravu.
ps2017-024-07-001-195.u4.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2017-024-07-001-195.u4.p1.s2 si velice cením toho, že paní ministryně dorazila po tak náročném dnu, který měla včera.
ps2017-024-07-001-195.u4.p1.s3 Přesto dorazila dnes na interpelace, takže za to samozřejmě děkuji.
ps2017-024-07-001-195.u4.p2.s1 Moje písemná interpelace se týkala Národního investičního plánu a můj dotaz zněl, jaký ten plán je, jaké jsou podrobnosti.
ps2017-024-07-001-195.u4.p2.s2 Přestože byl následně druhý nebo třetí den tento investiční plán představen panem premiérem, tak jsem vlastně žádné informace v písemné odpovědi neobdržela.
ps2017-024-07-001-195.u4.p2.s3 Proto bych vás, paní ministryně, poprosila, zda byste přece jen mohla trošku přibližněji pohovořit o tomto Národním investičním plánu a jaké jsou záměry ministerstva.
ps2017-024-07-001-195.u4.p2.s4 Děkuji.
ps2017-024-07-001-195.u5.p1.s1 Děkuji.
ps2017-024-07-001-195.u5.p1.s2 Prosím, paní ministryně, máte slovo.
ps2017-024-07-001-195.u6.p1.s1 Děkuji za slovo, pane předsedo.
ps2017-024-07-001-195.u6.p1.s2 Vážená paní poslankyně, dámy a pánové.
ps2017-024-07-001-195.u6.p1.s3 Žádala jste ve své interpelaci odpověď na otázku, jaká je celková výše dosavadních slibů pana premiéra, zejména těch, které učinil při svých cestách do krajů po volbách do Poslanecké sněmovny.
ps2017-024-07-001-195.u6.p1.s4 Dále jste žádala o informaci o rozpočtových dopadech některých jiných opatření, která jsou součástí priorit státního rozpočtu na rok 2019.
ps2017-024-07-001-195.u6.p1.s5 Na tuto interpelaci jsem písemně odpověděla.
ps2017-024-07-001-195.u6.p1.s6 Moje odpověď je součástí sněmovního tisku číslo 345.
ps2017-024-07-001-195.u6.p1.s7 Paní poslankyně požádala o zařazení této odpovědi na pořad schůze Poslanecké sněmovny.
ps2017-024-07-001-195.u6.p2.s1 Na úvod svého vystoupení, když dovolíte, bych se chtěla zmínit o hlavních prioritách návrhu státního rozpočtu na rok 2019, byť jsme to tedy poslouchali včera celý den.
ps2017-024-07-001-195.u6.p2.s2 Chtěla bych se především zaměřit na ty, které jsou zdrojově zabezpečeny ve státním rozpočtu.
ps2017-024-07-001-195.u6.p3.s1 Jedná se zejména o zvýšení průměrného starobního důchodu asi o 900 od 1. ledna 2019, pro důchodce starší 80 let je potom schváleno zvýšení procentní výměry důchodu o dalších 1 000 a průměrný starobní důchod tak po zvýšení bude činit 13 286 .
ps2017-024-07-001-195.u6.p3.s2 Meziročně výdaje na důchody rostou tedy o rekordních 38 mld. na úroveň bezmála 473 mld. .
ps2017-024-07-001-195.u6.p4.s1 Další je platba státu do veřejného zdravotního pojištění.
ps2017-024-07-001-195.u6.p4.s2 Ta se meziročně zvyšuje o 3,5 mld. na celkovou částku 73,3 mld. .
ps2017-024-07-001-195.u6.p5.s1 Výdaje na platy a ostatní platby za provedenou práci rozpočtované v organizačních složkách státu a příspěvkových organizacích pro rok 2019 jsou rozpočtovány v objemu 210 mld. bez příslušenství, což představuje zvýšení o více než 23 mld. proti roku 2018.
ps2017-024-07-001-195.u6.p5.s2 Růst platů však není plošný, ale je diferencován podle jednotlivých profesí.
ps2017-024-07-001-195.u6.p6.s1 Celkové výdaje kapitoly Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy jsou navrženy v objemu 205,8 mld. a oproti roku 2018 se jedná o nárůst téměř 30 mld., je to přesně 29,7 mld. .
ps2017-024-07-001-195.u6.p6.s2 Z tohoto navýšení je posílení směřováno především na nárůst platů pedagogů a nepedagogů, dále na výdaje spojené s inkluzí, na provoz mateřských škol, navýšení počtu dětí a žáků a na financování reformy regionálního školství.
ps2017-024-07-001-195.u6.p7.s1 V oblasti veřejných vysokých škol je rozpočtováno posílení výdajů pro rok 2019 ve výši 2 mld. včetně umožnění nárůstu počtu studentů, přijímaných do prvních ročníků lékařských a pedagogických fakult vysokých škol, o čemž jsme několikrát informovali.
ps2017-024-07-001-195.u6.p8.s1 Výdaje na sport byly zvýšeny o 2 mld. meziročně na celkový objem 8,4 mld., z toho kapitola MŠMT činí 7 mld.
ps2017-024-07-001-195.u6.p9.s1 Zvýšení výdajů Ministerstva obrany o 7,8 mld. na celkových 66,7 mld., to je 1,19 % HDP.
ps2017-024-07-001-195.u6.p10.s1 Výdaje na výzkum, vývoj a inovace jsou zahrnuty do rozpočtu v celkovém objemu přesahujícím 42 mld., což proti roku 2018 představuje zvýšení výdajů o 1,5 mld.
ps2017-024-07-001-195.u6.p11.s1 Kompenzace slev jízdného do veřejné osobní dopravy, to znamená zavedení nové slevy z jízdného ve vlacích a autobusech pro seniory, děti, žáky a studenty - na kompenzace dopravcům je v příštím roce rozpočtováno 6 mld. .
ps2017-024-07-001-195.u6.p12.s1 Dále rozpočet počítá s valorizací příspěvků na výkon státní správy v rámci finančních vztahů státního rozpočtu k rozpočtům obcí, krajů a k rozpočtu hl. m. Prahy ve výši 10 % s dopadem 1,1 mld.
ps2017-024-07-001-195.u6.p13.s1 Celkové kapitálové výdaje jsou pro rok 2019 rozpočtovány ve výši 122 mld., což je o 31,9 mld. více než v roce 2018.
ps2017-024-07-001-195.u6.p13.s2 K meziročnímu nárůstu dochází u kapitálových výdajů, které jsou kryty příjmy z rozpočtu EU, a to o více než 10 mld., u českých kapitálových výdajů je nárůst bezmála o 22 mld. na úroveň 79,4 mld.
ps2017-024-07-001-195.u6.p13.s3 A právě zvyšování státního podílu výdajů na investice je jedním z cílů současné vlády, o čemž jsem i včera několikrát informovala, a tím navazuje na trend, kdy od roku 2014 se soustavně navyšují kapitálové výdaje z národních zdrojů.
ps2017-024-07-001-195.u6.p14.s1 Celkové výdaje Státního fondu dopravní infrastruktury jsou rozpočtovány ve výši 84 mld., to je meziroční navýšení o téměř 15 mld. .
ps2017-024-07-001-195.u6.p14.s2 Národní výdajový rámec fondu činí téměř 66 mld., to je meziroční navýšení o 11,7 mld.
ps2017-024-07-001-195.u6.p15.s1 Pokud se týká cest pana premiéra a dalších členů vlády do krajů, včetně , tak se především jednalo o seznámení se s problémy regionů a zmapování investičních potřeb.
ps2017-024-07-001-195.u6.p15.s2 Žádný seznam celkových slibů pana premiéra neexistuje.
ps2017-024-07-001-195.u6.p15.s3 Zmapované investiční potřeby jsou nyní agregovány a vlastně shrnuty v připraveném Národním investičním plánu, jehož zpracování je primárně v gesci Ministerstva pro místní rozvoj.
ps2017-024-07-001-195.u6.p15.s4 Tento Národní investiční plán do roku 2030 počítá s investičním potenciálem v částce 3,5 bil. veřejných prostředků na více než 17 tisíc projektů, přičemž největší priorita je dána na dostavbu dálniční sítě, dostavbu či vybudování obchvatů obcí v rámci silnic první třídy.
ps2017-024-07-001-195.u6.p15.s5 V plánu se ovšem počítá s investicemi napříč všemi ministerstvy v obcích a krajích, hovoříme tedy o veřejných rozpočtech.
ps2017-024-07-001-195.u6.p16.s1 Koordinaci naplňování Národního investičního plánu zajišťuje Ministerstvo pro místní rozvoj spolu s nově vzniklou Radou vlády pro veřejné investování, která bude posuzovat, kterým projektům bude dána priorita na základě připravenosti, návratnosti, multiplikačního efektu a společenské potřeby.
ps2017-024-07-001-195.u6.p17.s1 Jako zodpovědná ministryně financí nemůžu slíbit, že všechny předložené projekty budou podpořeny, a to především s ohledem na možnosti státního rozpočtu, rozpočtů obcí a krajů.
ps2017-024-07-001-195.u6.p17.s2 Národní investiční plán tak bude sloužit jako zásobník projektů při vyjednávání s Evropskou unií o alokaci finančních prostředků pro příští období na rok 2021 2027.

Text viewDownload CoNNL-U