ps2017-024-02-007-124.u1.p1.s1
124 . ps2017-024-02-007-124.u1.p1.s2
Návrh poslanců Jana Čižinského , Lukáše Bartoně , Václava Klause , Kateřiny Valachové , Heleny Langšádlové a Petra Gazdíka na vydání zákona , kterým se mění zákon č . 561 / 2004 Sb . , o předškolním , základním , středním , vyšším odborném a jiném vzdělávání ( školský zákon ) , ve znění pozdějších předpisů / sněmovní tisk 115 / - třetí čtení ps2017-024-02-007-124.u1.p2.s1
Prosím , aby místo u stolku zpravodajů zaujal za navrhovatele poslanec Jan Čižinský a zpravodajka garančního výboru pro vědu , vzdělání , kulturu , mládež a tělovýchovu poslankyně Zuzana Majerová Zahradníková . ps2017-024-02-007-124.u1.p2.s2
Návrh na zamítnutí a pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 115 / 4 , který byl doručen dne 14 . listopadu 2018 . ps2017-024-02-007-124.u1.p2.s3
Usnesení garančního výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 115 / 5 . ps2017-024-02-007-124.u1.p3.s1
Nyní se táži navrhovatele , zda má zájem vystoupit před otevřením rozpravy . ps2017-024-02-007-124.u1.p3.s2
Ano , má zájem . ps2017-024-02-007-124.u1.p4.s1
Já bych poprosil kolegyně a kolegy . ps2017-024-02-007-124.u1.p4.s2
Poté , co jsme odhlasovali mnoho hlasování v předešlém zákonu , a pokud máte potřebu diskutovat se svými kolegy , předpokládám , o tomto a jiných zákonech , prosím , čiňte tak v předsálí , ať tady můžeme jednat v klidné atmosféře . ps2017-024-02-007-124.u1.p4.s3
Já vás poprosím o klid , aby Sněmovna mohla jednat v klidné atmosféře ! ps2017-024-02-007-124.u1.p5.s1
Pane poslanče , máte slovo . ps2017-024-02-007-124.u2.p1.s1
Vážený pane předsedající , děkuji . ps2017-024-02-007-124.u2.p1.s2
Kolegyně a kolegové , nejde o žádný mediálně zajímavý zákon . ps2017-024-02-007-124.u2.p1.s3
Jde o praktickou úpravu . ps2017-024-02-007-124.u2.p1.s4
Schválením umožníme všem dětem , pro které jsou přípravné třídy vhodné a pro které jsou také přípravné třídy vytvořené , aby do nich mohly chodit . ps2017-024-02-007-124.u2.p1.s5
Než se dítě dostane do přípravné třídy , existují dvě síta . ps2017-024-02-007-124.u2.p1.s6
První síto je pedagogicko - psychologická poradna , která řekne , že se do přípravné třídy dítě hodí , a pak ještě ředitel školy . ps2017-024-02-007-124.u2.p1.s7
Komu tím schválením tohoto návrhu pomůžeme ? ps2017-024-02-007-124.u2.p1.s8
Pomůžeme jenom dětem , které přípravné třídy potřebují , ale pomůžeme také ředitelkám a ředitelům a starostkám a starostům , protože velmi často se stává , že není možné přípravnou třídu vytvořit , protože v ní je devět dětí a je potřeba dětí deset . ps2017-024-02-007-124.u2.p1.s9
Proto prosím o podporu . ps2017-024-02-007-124.u2.p2.s1
Shodli jsme se dnes . . . ps2017-024-02-007-124.u3.p1.s1
Pardon . ps2017-024-02-007-124.u3.p1.s2
Vážené kolegyně , kolegové , opravdu není důstojné , aby přednášející musel mluvit do hučícího sálu . ps2017-024-02-007-124.u3.p1.s3
Není to příjemné nikomu z vás , když stojíte za tím řečnickým pultem . ps2017-024-02-007-124.u3.p1.s4
Tak prosím respektuje to , že každý má právo na klidný přednes . ps2017-024-02-007-124.u3.p1.s5
Děkuji . ps2017-024-02-007-124.u4.p1.s1
Také děkuji . ps2017-024-02-007-124.u4.p1.s2
Shodli jsme se dnes na významném dni pro sokoly , shodněme se prosím i na podpoře dětí s odkladem věku , na podpoře dětí , které potřebují do přípravných tříd . ps2017-024-02-007-124.u4.p1.s3
Děkuji . ps2017-024-02-007-124.u5.p1.s1
Nyní otevírám rozpravu , do které nemám nikoho přihlášeného . ps2017-024-02-007-124.u5.p1.s2
Pokud se nikdo nehlásí ani z místa , ani elektronicky , končím rozpravu . ps2017-024-02-007-124.u5.p2.s1
Přikročíme k hlasování o pozměňovacím návrhu . ps2017-024-02-007-124.u5.p2.s2
Prosím zpravodajku garančního výboru , aby nás seznámila s procedurou hlasování , poté přednesla pozměňovací návrh a před hlasováním k němu sdělila stanovisko . ps2017-024-02-007-124.u6.p1.s1
Já bych ráda ještě poprosila do rozpravy něco krátkého říct . ps2017-024-02-007-124.u7.p1.s1
Já jsem rozpravu ukončil . ps2017-024-02-007-124.u7.p1.s2
Já jsem ji otevřel , ptal jsem se , díval jsem se , vyzýval jsem a uzavřel jsem rozpravu . ps2017-024-02-007-124.u7.p1.s3
Jestli by nějaký ministr chtěl rozpravu otevřít , může . ps2017-024-02-007-124.u7.p1.s4
Pan ministr Brabec má potřebu otevřít rozpravu . ps2017-024-02-007-124.u8.p1.s1
Nechť se tedy tak stane . ps2017-024-02-007-124.u9.p1.s1
Děkuji . ps2017-024-02-007-124.u9.p1.s2
Paní zpravodajko , máte slovo v rozpravě . ps2017-024-02-007-124.u10.p1.s1
Děkuji vám . ps2017-024-02-007-124.u10.p1.s2
Já jsem pouze chtěla doplnit slova navrhovatele pana Čižinského . ps2017-024-02-007-124.u10.p1.s3
K tomuto zákonu , byť mediálně není nijak populární , se velice vyjadřují ředitelé škol a píší nám s prosbou , abychom ho přijali právě s ohledem na to , že nemohou mnohdy otevírat tyto přípravné třídy , byť tam chybí pouze jediný jeden žák , a v tu chvíli všech devět dětí , které by měly a mohly mít tuto možnost , do třídy chodit nemůže , protože není naplněn ten stav deseti . ps2017-024-02-007-124.u10.p2.s1
Já bych vám ráda z toho množství dopisů , které nám přišly , přečetla pouze jeden velice krátký : Vážené paní poslankyně , vážení páni poslanci , rád bych vás jako ředitel mateřské i základní školy požádal o to , abyste zítra , či v pátek , tudíž dnes , podpořili sněmovní tisk 115 , tedy dostupnost přípravných tříd základních škol pro všechny děti , které přípravné třídy potřebují . ps2017-024-02-007-124.u10.p2.s2
Současná úprava se navrhovaným zlepšením vrátí do předchozího stavu . . . ps2017-024-02-007-124.u11.p1.s1
Znovu poprosím Poslaneckou sněmovnu o to , aby se ztišila , a pokud má potřebu někdo diskutovat , ať prosím tak činí v předsálí . ps2017-024-02-007-124.u11.p1.s2
Děkuji . ps2017-024-02-007-124.u11.p1.s3
Prosím , paní poslankyně , máte slovo . ps2017-024-02-007-124.u12.p1.s1
Současná úprava se navrhovaným zlepšením vrátí do předchozího stavu , kdy bude možné přijmout všechny děti , pro které jsou přípravné třídy podle pedagogicko - psychologické poradny vhodné , tedy i pro děti s odkladem věku . ps2017-024-02-007-124.u12.p1.s2
Navrhovaná úprava je jen a pouze ve prospěch dětí , nikoho tím nepoškodíte , ba naopak pomůžete tam , kde se díky současné legislativní úpravě přípravné třídy nyní nenaplnily a děti , pro které byly přípravné třídy velkým přínosem , neměly šanci se do nich dostat . ps2017-024-02-007-124.u12.p2.s1
Děkuji . ps2017-024-02-007-124.u12.p2.s2
Jen jsem chtěla tento dopis jako jeden z mnoha zmínit . ps2017-024-02-007-124.u13.p1.s1
Děkuji . ps2017-024-02-007-124.u13.p1.s2
Faktická poznámka , pan Václav Klaus . ps2017-024-02-007-124.u14.p1.s1
Já bych jenom stručně poděkoval panu ministrovi Brabcovi , protože se ukázal v téhle situaci jako největší gentleman z vlády . ps2017-024-02-007-124.u14.p2.s1
Za druhé bych řekl , že je to zákon , který nic nezakazuje , jenom něco drobného umožňuje , což jsou obecně zákony spíše dobré než ty opačné . ps2017-024-02-007-124.u14.p3.s1
A za třetí jsem si tady v rámci této akce vzpomněl , že tam mám ten pozměňovací návrh , tak jdu za něj ještě zaplédovat , protože ve školách nemají být ideologické věci . ps2017-024-02-007-124.u14.p3.s2
V preambuli , co jsou cíle vzdělávací soustavy , nemají být věci ideologické . ps2017-024-02-007-124.u14.p3.s3
Nemá tam být , že třeba komunistická strana je předvoj dělnické třídy a blablabla . ps2017-024-02-007-124.u14.p3.s4
A zrovna tak tam nemá být , že Evropská unie je vzorem pro národní a nadnárodní integraci , protože si to řada českých občanů , dokonce bych řekl většina , včetně mě , nemyslí . ps2017-024-02-007-124.u14.p3.s5
Čili ať jsou tam ty formulace o vzdělávání , o těchto věcech , ale tyhle politické věci podle mě v zákoně nemají co dělat , a proto to můj pozměňovací návrh tam vyškrtává . ps2017-024-02-007-124.u14.p3.s6
Kdo uznáte za vhodné , ho podpořte . ps2017-024-02-007-124.u14.p3.s7
Děkuji . ps2017-024-02-007-124.u15.p1.s1
Děkuji za dodržení času . ps2017-024-02-007-124.u15.p1.s2
Nikoho nevidím do rozpravy , rozpravu končím . ps2017-024-02-007-124.u15.p1.s3
Je zájem o závěrečná slova ? ps2017-024-02-007-124.u15.p1.s4
Není zájem . ps2017-024-02-007-124.u15.p2.s1
Takže nejdřív budeme hlasovat o návrhu na zamítnutí tohoto zákona . ps2017-024-02-007-124.u15.p3.s1
Zahajuji hlasování . ps2017-024-02-007-124.u15.p3.s2
Kdo je pro ? ps2017-024-02-007-124.u15.p3.s3
Kdo je proti ? ps2017-024-02-007-124.u15.p4.s1
V hlasování pořadové číslo 62 přihlášeno 181 poslanec a poslankyně , pro 71 , proti 78 . ps2017-024-02-007-124.u15.p4.s2
Návrh byl zamítnut . ps2017-024-02-007-124.u15.p5.s1
Přikročíme k hlasování o pozměňovacím návrhu . ps2017-024-02-007-124.u15.p5.s2
Prosím zpravodajku garančního výboru , aby nás seznámila s procedurou hlasování , poté přednesla pozměňovací návrh a před hlasováním k němu sdělila stanovisko . ps2017-024-02-007-124.u15.p5.s3
Prosím , paní poslankyně . ps2017-024-02-007-124.u16.p1.s1
Děkuji . ps2017-024-02-007-124.u16.p1.s2
Poté co jsme odhlasovali návrh na zamítnutí návrhu zákona , přichází na řadu pozměňovací návrh pana poslance Klause a stanovisko výboru k návrhu pana poslance je nedoporučující . ps2017-024-02-007-124.u17.p1.s1
Poprosil bych o celou proceduru , jak budeme hlasovat , to znamená , že budeme hlasovat o pozměňovacím návrhu technických úprav podaných podle § 90 odst . 2 zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny - pozměňovací návrh poslance Klause , a návrh zákona jako celek . ps2017-024-02-007-124.u17.p1.s2
Je souhlas s takhle danou procedurou ? ps2017-024-02-007-124.u17.p1.s3
Nechám o něm hlasovat . ps2017-024-02-007-124.u17.p2.s1
Zahajuji hlasování o proceduře . ps2017-024-02-007-124.u17.p2.s2
Kdo je pro ? ps2017-024-02-007-124.u17.p2.s3
Kdo je proti ? ps2017-024-02-007-124.u17.p3.s1
Hlasování pořadové číslo 63 , přihlášeno 183 poslanců , pro 160 (proti nikdo) . ps2017-024-02-007-124.u17.p3.s2
Návrh byl přijat . ps2017-024-02-007-124.u17.p4.s1
Prosím , paní poslankyně , máte slovo . ps2017-024-02-007-124.u18.p1.s1
A nyní budeme hlasovat o pozměňovacím návrhu pana poslance Klause . ps2017-024-02-007-124.u18.p1.s2
Stanovisko výboru je nedoporučující . ps2017-024-02-007-124.u19.p1.s1
Stanovisko navrhovatele ? ps2017-024-02-007-124.u19.p1.s2
Na mikrofon prosím . ps2017-024-02-007-124.u20.p1.s1
Omlouvám se , promiňte . ps2017-024-02-007-124.u20.p1.s2
Nedoporučující . ps2017-024-02-007-124.u21.p1.s1
Zahajuji hlasování . ps2017-024-02-007-124.u21.p1.s2
Kdo je pro ? ps2017-024-02-007-124.u21.p1.s3
Kdo je proti ? ps2017-024-02-007-124.u21.p2.s1
Hlasování pořadové číslo 64 , přihlášeno 183 poslanců , pro 36 , proti 53 . ps2017-024-02-007-124.u21.p2.s2
Návrh byl zamítnut . ps2017-024-02-007-124.u21.p3.s1
Předpokládám , že jsme se nyní vypořádali se všemi návrhy .