|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2014-12-09 ps2013-023-05-003-133 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

133. Informace předsedy vlády nebo jím pověřeného člena vlády o fungování státních organizací České dráhy a Správa železniční dopravní cesty v době ledové kalamity.

Date2014-12-09
Meetingps2013/023
Agenda Itemps2013/023/133
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/023schuz/s023153.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 909 • previousnext

ps2013-023-05-003-133.u6.p6.s3 To si myslím, že vláda umí přes řídicí výbor, i když to přinese teoreticky nějakou ekonomickou ztrátu, ale určitě to České dráhy nepoloží.
ps2013-023-05-003-133.u6.p7.s1 Pár otázek.
ps2013-023-05-003-133.u6.p7.s2 Pokud nebude pan ministr vědět dneska, mně to nevadí, protože respektuji, že je chvilku ve funkci.
ps2013-023-05-003-133.u6.p7.s3 Tak možná bude vědět, pokud ne, tak bych poprosil o písemnou odpověď úplně v pohodě.
ps2013-023-05-003-133.u6.p7.s4 Jestli existují krizové plány a jestli se podle nich postupovalo.
ps2013-023-05-003-133.u6.p7.s5 A pokud ano, tak podle potřebují revizi, a kdy se na revizi bude pracovat, aby byla.
ps2013-023-05-003-133.u6.p7.s6 Proč nefungovala vnitřní komunikace?
ps2013-023-05-003-133.u6.p7.s7 Opravdu ti lidé na nádražích ve vlacích neměli co lidem nabídnout, těm cestujícím, kteří byli evidentně nervózní a neinformovaní.
ps2013-023-05-003-133.u6.p7.s8 Proč vyjížděly vlaky?
ps2013-023-05-003-133.u6.p7.s9 Opravdu nepochopím, že po půl šesté vyjede vlak, který zůstane kousek za Prahou, a to ledovka byla.
ps2013-023-05-003-133.u6.p7.s10 Je nepříjemné nevyrazit, je to nepříjemné, ale nějak se v Praze zařídíte, když jste na nádraží, když vlak nepojede.
ps2013-023-05-003-133.u6.p7.s11 Mnohem horší je skončit někde v poli, bez informací, bez občerstvení, bez tepla.
ps2013-023-05-003-133.u6.p7.s12 Zase v létě, nebyla by ledovka, že, ale mohla by být jiná katastrofa.
ps2013-023-05-003-133.u6.p7.s13 A tam je situace pro cestující jednodušší.
ps2013-023-05-003-133.u6.p7.s14 Usnesení pak načtu.
ps2013-023-05-003-133.u6.p8.s1 přesvědčení je, že to České dráhy nezvládly, především ti, kteří tomu měli velet, ne ti, kteří spolu s klienty trávili hodiny.
ps2013-023-05-003-133.u6.p8.s2 Zase mám zprávy, že průvodčí byli velmi unavení, ale přitom velmi příjemní, a ti tu svou práci zvládali.
ps2013-023-05-003-133.u6.p8.s3 Ale když nemají dostatek informací v éře mobilů, tak se tomu těžko rozumí.
ps2013-023-05-003-133.u6.p8.s4 Myslím, že informace o 3. prosinci by měla vést vládu k tomu, aby urychlila vyběrové řízení na rychlíkové tratě.
ps2013-023-05-003-133.u6.p8.s5 Myslím, že to je dobře, že to Českým dráhám jen pomůže.
ps2013-023-05-003-133.u6.p9.s1 A když mluvíme o elektronických pokladnách a o nákupu v e-shopech, tak taková možná pro někoho drobná informace, ale je to podnět, který by zase mohla řešit řídicí nebo dozorčí rada.
ps2013-023-05-003-133.u6.p9.s2 Soukromí dopravci vám umožňují bezplatně vrátit jízdné 15 minut před odjezdem.
ps2013-023-05-003-133.u6.p9.s3 Proto mnozí využívají těchto služeb.
ps2013-023-05-003-133.u6.p9.s4 U Českých drah, když se vám to stane, musíte písemně požádat a do 30 dnů dostanete třeba 25 %.
ps2013-023-05-003-133.u6.p9.s5 Toto není souboj o klienty, ve kterém mohou České dráhy vyhrát.
ps2013-023-05-003-133.u6.p9.s6 Minimálně by se měly srovnat s konkurencí.
ps2013-023-05-003-133.u6.p9.s7 A je to správný trend, že České dráhy chtějí, aby se jízdenky prodávaly na internetu co nejvíce, tím pádem budou mít méně zaměstnanců v pokladnách.
ps2013-023-05-003-133.u6.p9.s8 Ale pokud nebudou poskytovat tuto službu, která je u soukromých dopravců běžná, každý z nás si to může ověřit, tak prostě lidé to využívat nebudou, protože vrácené jízdné je příliš nízké a příliš administrativně náročné.
ps2013-023-05-003-133.u6.p10.s1 Není to hlavní problém Českých drah, to se určitě s panem ministrem shodneme, ale myslím si, že České dráhy v komunikaci s klienty selhaly.
ps2013-023-05-003-133.u6.p10.s2 A říkám: vinu vidím na vrcholovém a středním managementu, nevidím to na lidech, kteří tam byli.
ps2013-023-05-003-133.u6.p10.s3 Pak vás poprosím o to usnesení.
ps2013-023-05-003-133.u6.p10.s4 Možná by to pan ministr prosazoval i bez usnesení, ale myslím si, že jediné, co můžeme udělat, je požádat, aby stát ve státní firmě zařídil, aby těm, kteří chtěli, se plně vrátilo jízdné.
ps2013-023-05-003-133.u6.p10.s5 I když nakonec druhý den dojeli, ale za jakých podmínek a v jaké čase.
ps2013-023-05-003-133.u6.p10.s6 To si myslím, že je solidní přístup státu.
ps2013-023-05-003-133.u6.p10.s7 Neumím to kvantifikovat.
ps2013-023-05-003-133.u6.p10.s8 Jestli to bylo 100 tisíc lidí, kteří tím byli postiženi, to asi nedokážu odhadnout, je to možné, ale i to České dráhy bezesporu ekonomicky unesou.
ps2013-023-05-003-133.u6.p10.s9 A mohou tím vytvořit lepší vazbu klientů, aby příště opět ti klienti cestovali národním dopravcem.
ps2013-023-05-003-133.u6.p10.s10 Děkuju.
ps2013-023-05-003-133.u7.p1.s1 Děkuji panu předsedovi Stanjurovi.
ps2013-023-05-003-133.u7.p1.s2 A protože vystoupil jako první, tak si ho dovoluji požádat, aby se zároveň podle vžitého postupu v rozpravě ujal funkce zpravodaje.
ps2013-023-05-003-133.u7.p1.s3 Děkuji.
ps2013-023-05-003-133.u7.p1.s4 Pan předseda nadšeně kývá.
ps2013-023-05-003-133.u7.p1.s5 Ano, děkuji.
ps2013-023-05-003-133.u7.p2.s1 Dále tu mám dvě faktické poznámky.
ps2013-023-05-003-133.u7.p2.s2 Nejprve s faktickou poznámkou pan poslanec Michal Kučera, po něm pan poslanec Herbert Pavera, poté s přednostním právem pan poslanec Fiala.
ps2013-023-05-003-133.u7.p2.s3 Prosím, pane poslanče, vaše dvě minuty.
ps2013-023-05-003-133.u8.p1.s1 Dobrý den, děkuju za slovo.
ps2013-023-05-003-133.u8.p1.s2 Nejdřív bych asi chtěl upozornit, že ten bod se jmenuje Informace předsedy vlády o fungování Českých drah a SŽDC v době ledové kalamity.
ps2013-023-05-003-133.u8.p1.s3 Předsedu vlády tady nevidím, myslel jsem si, že místo něho vystoupí aspoň první místopředseda Babiš a řekne nám třeba něco o těch rychlovlacích.
ps2013-023-05-003-133.u8.p1.s4 Ten tady bohužel taky není.
ps2013-023-05-003-133.u8.p1.s5 Spadlo to tedy na ministra dopravy, který je ve funkci teprve pár dnů, takže nám přečetl zprávu, kterou pravděpodobně někdo napsal, a popsal stav, co se v době stalo.
ps2013-023-05-003-133.u8.p2.s1 Co se v době stalo, to víme všichni.
ps2013-023-05-003-133.u8.p2.s2 Buď jsme to zažili, protože jsme v tom vlaku seděli, nebo jsme to četli.
ps2013-023-05-003-133.u8.p2.s3 A myslím, že celkem podrobně.
ps2013-023-05-003-133.u8.p2.s4 To, že může dojít k nějaké kalamitě, k přírodním podmínkám, které znemožní vlaku vycestovat, to víme taky.
ps2013-023-05-003-133.u8.p2.s5 To, že to evidentně České dráhy nezvládly, na tom se v drtivé většině shodneme taky.
ps2013-023-05-003-133.u8.p2.s6 Proto ve zprávě pana ministra dopravy chybělo, co s tím.
ps2013-023-05-003-133.u8.p2.s7 Dostali jsme nějaký popis situace, ale ani sebemenší náznak, co se bude dít dál.
ps2013-023-05-003-133.u8.p2.s8 Ani sebemenší náznak nějakého opatření, nějakého návrhu.
ps2013-023-05-003-133.u8.p2.s9 Nečekal jsem, že nám tady předloží nějaké kompletní řešení.
ps2013-023-05-003-133.u8.p2.s10 Na to je samozřejmě ještě velmi brzo.
ps2013-023-05-003-133.u8.p2.s11 Ale tam nezazněl ani jeden jediný náznak.
ps2013-023-05-003-133.u8.p2.s12 Byl to pouhý popis situace, jak říkám, situace, kterou jsme všichni zažili, případně si o velice podrobně přečetli.
ps2013-023-05-003-133.u8.p2.s13 Tak teď nám to ještě jednou přečetl nový ministr dopravy.
ps2013-023-05-003-133.u8.p2.s14 Očekával bych, že tu příště vystoupí s návrhem opatření, jakým způsobem bude lépe řídit České dráhy.
ps2013-023-05-003-133.u8.p2.s15 Děkuju.
ps2013-023-05-003-133.u9.p1.s1 Děkuji, pane poslanče.
ps2013-023-05-003-133.u9.p1.s2 S další faktickou poznámkou pan poslanec Herbert Pavera.
ps2013-023-05-003-133.u9.p1.s3 Prosím, pane poslanče.
ps2013-023-05-003-133.u10.p1.s1 Děkuji za slovo, pane místopředsedo.
ps2013-023-05-003-133.u10.p1.s2 Vážení členové vlády, milé kolegyně a kolegové, jen můžu potvrdit slova svého předřečníka pana Stanjury, který tady mluvil o tom, že informovanost nebyla na nádražích skoro žádná, protože jsem byl od večera v pondělí 1. prosince neustále v kontaktu jak s informačním střediskem, tak i s výpravčími a ti absolutně nevěděli vůbec nic.
ps2013-023-05-003-133.u10.p1.s3 V úterý ráno jsem vstával v půl čtvrté, abych telefonoval výpravčím do Svinova, nevěděli vůbec o žádném vlaku.
ps2013-023-05-003-133.u10.p1.s4 Postupně jsem volal v šest hodin, v osm hodin, v deset hodin, zda nějaký vlak jede.
ps2013-023-05-003-133.u10.p1.s5 Řekli mi, že ne.
ps2013-023-05-003-133.u10.p1.s6 Když jsem tam přijel v jednu hodinu, taky odkázali, že nejede žádný vlak, a přitom některé vlaky ze Slovenska s motorákem jely, kterým jsem sem dojel ve středu ráno, když mi ani nebyli schopni říci, že vyjel regiojet tažený motorákem, který jsem mohl stihnout, a možná jsem tu s ním byl dřív než zpožděnou Šíravou, která měla zpoždění několik hodin, a místo tříhodinové jízdy pendolinem jsem dojel do Prahy za více jak šest hodin ve vlaku, který nebyl vůbec vytápěn a nebylo tam vůbec možné koupit žádné nápoje, nic.
ps2013-023-05-003-133.u10.p1.s7 To velice mrzelo.
ps2013-023-05-003-133.u10.p2.s1 Souhlasím s tím, že za to nemohli obyčejní lidé, kteří pracují na nádražích, ale ti, kteří rozhodují.
ps2013-023-05-003-133.u10.p2.s2 To znamená, tam by se měl udělat pořádek.
ps2013-023-05-003-133.u10.p2.s3 A určitě by bylo dobré, kdyby České dráhy měly v záloze pro případ takovéto kalamity možná trošku lepší, rychlejší stroje, než kterými jsme jeli sedmdesátikilometrovou rychlostí do Prahy.
ps2013-023-05-003-133.u10.p2.s4 Vzpomněl jsem si na staré časy, kdy jsme jezdili do Prahy motorákem a jezdili jsme více jak pět hodin, tak to bylo něco podobného, akorát že nyní to bylo v zimě a velice nepříjemné.
ps2013-023-05-003-133.u10.p3.s1 Děkuji za pozornost a věřím, že České dráhy jsou opravdu úspěšné, pendolino je úspěšný stroj, ale myslím si, že ta informovanost byla nedostačující, velmi zklamala všechny cestující.
ps2013-023-05-003-133.u10.p3.s2 Děkuji za pozornost.
ps2013-023-05-003-133.u11.p1.s1 Děkuji panu poslanci Paverovi.
ps2013-023-05-003-133.u11.p1.s2 Dále s faktickou poznámkou pan poslanec Birke, po něm pan poslanec Stanjura.
ps2013-023-05-003-133.u11.p1.s3 Prosím, pane poslanče, máte slovo.
ps2013-023-05-003-133.u12.p1.s1 Děkuji mnohokrát.
ps2013-023-05-003-133.u12.p1.s2 Kolegyně, kolegové, možná jenom aby bylo jasno, vaším prostřednictvím, omlouvám se, pane předsedající, panu poslanci Kučerovi, ten bod se sice jmenuje informace předsedy vlády, ale po dohodě s navrhovatelem, s panem poslancem Stanjurou, bylo dohodnuto, že tento bod bude předkládat nově jmenovaný ministr dopravy.
ps2013-023-05-003-133.u12.p1.s3 To jenom aby bylo jasno, že není potřeba do premiéra kopat v jeho nepřítomnosti.
ps2013-023-05-003-133.u12.p1.s4 Děkuji mnohokrát.
ps2013-023-05-003-133.u13.p1.s1 Děkuji panu poslanci Birkemu.
ps2013-023-05-003-133.u13.p1.s2 S další faktickou poznámkou pan poslanec Stanjura.
ps2013-023-05-003-133.u13.p1.s3 Prosím, pane poslanče.
ps2013-023-05-003-133.u14.p1.s1 Přihlásil jsem se ze stejného důvodu.
ps2013-023-05-003-133.u14.p1.s2 Pan premiér toho na hlavě hodně.
ps2013-023-05-003-133.u14.p1.s3 Hodně kritických slov z strany a od mých kolegů si zaslouží a dostává je od nás.
ps2013-023-05-003-133.u14.p1.s4 Ale v tomto případě, když jsem ten bod navrhl, jsem říkal, buď ministerský předseda, nebo jím pověřený člen vlády, protože jsme věděli, že dojít ke jmenování.
ps2013-023-05-003-133.u14.p1.s5 Ten postup je naprosto v pořádku.
ps2013-023-05-003-133.u14.p1.s6 V tomto případě bych se pana premiéra zastal.
ps2013-023-05-003-133.u14.p1.s7 Ale ve všech ostatních ne, tam si tu kritiku bezesporu zaslouží a jen do něj.
ps2013-023-05-003-133.u15.p1.s1 Děkuji panu poslanci Stanjurovi.

Text viewDownload CoNNL-U